På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Forensisk accountant

Forensisk accountant

523 Lediga jobb

Redovisningsansvarig

Arbetsgivare / Ort: RugVista AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Trivs du i tillväxtbolag där man drivs av ett ständigt förbättringsarbete? Som redovisningsansvarig på RugVista får du chansen att arbeta i en organisation som drivs av tydliga värderingar och som ger dig möjlighet att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Känner du igen dig och vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa? Då kan det vara dig vi söker till denna tjänst! Om rollen Som redovisningsansvarig kommer du främst arbeta med löpande redovisning, månads- och årsbokslut, myndighetsrapportering till Skatteverket och liknande, leverantörsutbetalningar samt diverse ad-hoc uppgifter. I rollen ingår även ansvar för en omfattande VAT-rapportering för samtliga EU-länder samt bevaka och upprätthålla intern kontroll enligt gällande lagar och regler. Du ingår i ett team om 5 personer och rapporterar till CFO. Din profil Du har erfarenhet av liknande tjänst och gärna en bakgrund som civilekonom eller motsvarande. Du bör ha erfarenhet av större bolag och gärna inom B2C. Du ska självständigt kunna upprätta årsredovisning enligt K3 och det är positivt om har du förståelse för eller vill lära dig IFRS regelverk. Du är en van användare av olika affärssystem och Excel. Du kommer arbeta i en internationell miljö där det är viktigt att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är du noggrann, strukturerad, självständig och hjälpsam. Du är nyfiken och vågar testa nya sätt och metoder. Du trivs med att ha frihet under ansvar och gör det som krävs för företagets, kundernas och kollegornas bästa. Vi erbjuder: - Möjlighet att utvecklas i en rolig och utmanande arbetsmiljö. - Bli en del av ett internationellt team och bidra till en arbetsplats där alla älskar att gå till jobbet. Våra förmåner: - En företagskultur med starka värderingar - En arbetsplats där vi firar våra framgångar - Trevliga och drivna kollegor - Gratis kaffe, fika och frukt - Frukost på torsdagar - Generös personalrabatt - Generöst friskvårdsbidrag - Massage under arbetstid Övrig information - Start: maj månad eller enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Lön: Enligt överenskommelse - Placering: Huvudkontoret i Limhamn Om RugVista RugVista är Europas ledande online-handlare av mattor via webbutiker på 20 olika språk, genom varumärkena RugVista och CarpetVista. Bolaget har en framgångsrik lönsam tillväxt under de senaste +10 åren. Den övergripande missionen är att ha en positiv inverkan på alla bolagets intressenter med extra fokus på att driva en hållbar utveckling i de geografiska regioner där produkterna tillverkas. RugVista är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market, omsätter 560 MSEK och har 70 anställda. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Alenryd på 0707-64 81 04, [email protected] eller Viktoria Asp på 0737-48 20 92 eller [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Arbetsgivare
RugVista AB
Hemsida: https://www.rugvista.com
Ansökan
Ansök senast 25 september (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom med fokus på utveckling

Arbetsgivare / Ort: Benders Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Benderskoncernen är en av Nordens ledande tillverkare inom byggsektorn. Företagets huvudkontor finns i Edsvära i hjärtat av Västergötland och dotterbolag finns i 6 länder. Familjen Bender äger och leder företaget sedan 1960 och idag är vi ca 1000 anställda och omsätter ca 2,5 miljarder per år. Benderskoncernen växer och utvecklas och söker nu en Redovisningsekonom med fokus på utveckling som vill vara med och bygga för framtiden! Benders historik med stabil tillväxt och lönsamhet där vinster återinvesteras i verksamheten skapar trygghet för såväl medarbetare som affärspartners. Benders präglas av entreprenörskap och enkelhet där alla tar ansvar för sin uppgift. Vi uppmuntrar till flexibilitet och som individ har du med frihet och ansvar möjlighet att utvecklas. Som ett led i vår fortsatta utveckling söker vi nu förstärkning till vår ekonomiavdelning. Vi vill öka takten i vår digitaliseringsresa och du kommer att ha stor möjlighet att påverka den fortsatta utvecklingen. Det vi gör och utvecklar skall vara hållbart över tid. Vi söker dig med universitets-/högskoleutbildning som har antal års relevant erfarenhet av redovisning, gärna i tillverkande företag. Du är driven och nyfiken och gillar att arbeta med ständiga förbättringar. Vidare är du är engagerad i ditt arbete, har lätt för att kommunicera och stimuleras av att hitta lösningar tillsammans med kollegor inom såväl den egna som andra avdelningar inom företaget och koncernen.   Huvudsyftet med ditt arbete är att vara verksamhetsstödjande. Du kommer att jobba med såväl löpande uppgifter som utvecklingsarbete där fokus ligger på att förenkla och förbättra våra nuvarande processer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett prestigelöst förhållningssätt med ett öppet sinnelag för andras tankar och idéer samt även vara generös med att dela din egen kunskap med andra. Vårt affärssystem är M3 och leverantörsfakturaflödet hanteras via Medius. Vi använde Power-BI som BI-plattform. På ekonomiavdelningen är vi totalt 11 personer. Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vill du bli en del av Benders fortsatta framgångssaga? Skicka in din ansökan med CV senast den 20 oktober. Frågor om tjänsten besvaras av Ekonomichef Patrick Bender på tel: 0108884040 Övriga frågor om att arbeta på Benders kontakta HR-generalist Julia Andreasson på tel: 0108880271 Välkommen till Benders!   Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete och för att säkerställa en säker arbetsmiljö, drogtestar vi alltid dig som kandidat innan anställningsavtal upprättas. Drogtest sker genom hårtest. ---------------------------------------------------------------------------------------- Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemanings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Benders Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bolagsekonom för hyrköp i Solna

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vill du arbeta som bolagsekonom på ett företag med trivsamt klimat? Vill du bli en del av ett positivt team där vi hjälps åt och tar hand om varandra? Kan du börja som konsult inom ett par månader och sedan bli fast anställd efter sex månader om det känns bra? Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter: Som bolagsekonom hos vår kund kommer du att ingå i ett dynamiskt team med en omtyckt och närvarande chef. Teamet behöver nu förstärkning och du förväntas komma in med ett postivit mindset och gedigen redovisningskunskap. Det är meriterande om du tidigare har arbetat på redovisningsbyrå eller som bolagsekonom. Det är ett trivsamt och kreativt bolag där det händer mycket och du kommer nog att utvecklas både som ekonom och som människa ihop med det här företaget! Arbetet innebär bland annat: - Bolagsansvar över en rad komplexa bolag - Löpande redovisning och analys - Viss koncernredovisning och konsolidering - Period- och årsbokslut - Moms, skatt och inkomstdeklerationer - Vara med och utveckla processer och rutiner på ekonomiavdelningen Vem är du? Vi tror att du är en erfaren bolagsekonom som har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning där du är helt självständig i bokslutsarbetet. Du har ett strukturerat arbetssätt och ett öga för detaljer. Ditt engagemang och ansvarstagande gör att du inte lämnar något halvdant efter dig. Du drivs av utveckling vilket är något som vi kan erbjuda både på ett personligt plan och i tjänsten. Som person är du framåt, glad och social. Vi tror att du har högskoleutbildning inom ekonomi, är duktig på svenska och engelska samt att du är van vid Excel. Meriterande är dessutom om du har arbetat i Agresso. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Lite mer information Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR men för rätt person är det tänkt att övergå i en anställning hos vår kund. Uppdraget startar omgående, eller utifrån din uppsägningstid, och kommer att pågå i sex månader för att sedan övergå i en tillsvidareanställning. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen! Om SJR SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Finja AB

Arbetsgivare / Ort: Maxkompetens Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Redovisningsekonom till Finja AB Vill du arbeta i en organisation som präglas av entreprenörsanda och ständig utveckling? Vi söker nu en redovisningsekonom med kapacitet och vilja att vara med och utveckla organisationen i vår fortsatt expansiva resa. Dina arbetsuppgifter Din roll är väldigt varierad där dina arbetsuppgifter kommer bestå av löpande bokföring inklusive hantering av kund- och leverantörsreskontra, intrastat, momsredovisning, inkomstdeklaration och kassaflöde. Vidare kommer du arbeta med investeringar och budget tillsammans med kvartals- och årsbokslut. Du kommer arbeta med ekonomiadministrationen i ett antal olika bolag i koncernen med varierade verksamheter. Du kommer även att vara delaktig i olika flödes- och förbättringsprojekt. Du erbjuds en omväxlande roll där du ges möjlighet att växa och utvecklas. Tjänsten ingår i Finja AB som bedriver fastighetsförvaltning av koncernens fastighetsbestånd samt vissa koncerngemensamma funktioner främst avseende finans, kommunikation, digitalisering och IT. Finja AB har vidare ett samlat administrativt ansvar över ett flertal bolag inom koncernen. Tjänsten är placerad i Hässleholm. Din profil Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av likande arbete och då gärna inom större företag. Har du högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi är det meriterande men dina kunskaper kan också vara förvärvade med arbetslivserfarenhet. Du har mycket god systemvana, här kommer du arbeta främst i Jeeves men även i Visma Administration. Din personlighet är självklart också av stor vikt för oss. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ett stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du har ett serviceinriktat förhållningssätt och din kommunikation ut mot verksamheten är mycket god. Du är analytiskt lagd och kan lätt se sammanhang och lösningar på de problem som uppstår. Övrig information Placering: Hässleholm Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Kontorstid Finja AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se . Vi kommer att arbeta med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 20 oktober 2021. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om Finja AB Finja AB är ett helägt familjeföretag sedan det grundades 1957. Finja AB har sitt säte och huvudkontor i Finja utanför Hässleholm där även företagets och koncernens största produktionsanläggningar är lokaliserade. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Redovisningsekonom till managementbolag

Arbetsgivare / Ort: Young Talents Of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Junior redovisningsekonom till managementbolag centralt i Stockholm Du som är i början av din karriär har nu chansen att få arbeta på ett av Sveriges mest framgångsrika managementkonsultbolag med en företagskultur utöver det vanliga. Du som vill växa i rollen som redovisningsekonom erbjuds här en brant utvecklingskurva och bred erfarenhet från branschen. Vill du ta en plats på en ekonomiavdelning där du verkligen känner att du är med, gör skillnad och är betydelsefull men samtidigt inte ensam i din roll? Är du en person som brinner för siffor och vill fortsätta utveckla din kompetens inom området har vi den rätta rollen för dig! Om tjänsten Vår kund är ett av Sveriges mest framgångsrika managementkonsultbolag och har kontor centralt beläget i Stockholm. Du kommer att vara en del av en ekonomiavdelning där du har möjlighet att påverka, känna dig betydelsefull men där du inte är ensam i din roll utan arbetar nära duktiga kollegor. Tjänsten inleds som ett längre konsultuppdrag om ca 10 månader och därefter möjligt övertagande för rätt person! Tjänsten kommer tillsättas relativt omgående - så välkommen in med din ansökan idag! Din utmaning I rollen som junior redovisningsekonom kommer du avlasta ekonomiavdelningen utifrån deras behov. Då avdelningen är mellanstor kommer du bli en viktig del av teamet och involveras i en rad olika processer och arbetsuppgifter. I rollen ingår bland annat hantering av leverantörsreskontra, löneberedning, löpande redovisning och bokslutsarbete, enklare kundkontakt samt övriga administrativa uppgifter men då tjänsten är bred kommer du att få växa in i den och utvecklas med tiden. Hela organisationen genomsyras av att alla medarbetare är drivna och självgående och detta gäller även ekonomiavdelningen. För rätt person med ambitioner finns alltså stor möjlighet till utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av leverantörsreskontra, löpande bokföring, mindre bokslut, viss löneberedning samt bolagsansvar för mindre bolag. Är detta du? För att trivas i rollen som junior redovisningsekonom hos vår kund tror vi att du är en socialt lagd person som trivs i en omväxlande miljö. Du kommer att få utvecklas i en professionell och entreprenörsdriven omgivning där det alltid finns utrymme för att utveckla arbetssätt och vara med och påverka. Du är strukturerad och noggrann och levererar med hög kvalitet. Du är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Meriterande är även om har god systemvana och är intresserad av digitalisering och förbättringsarbete. Talents of Sweden Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden. Vi sitter med flera spännande tjänster och när du ansöker via oss kan intressanta möjligheter utöver denna specifika tjänst dyka upp. Välkommen att kontakta Rebecca Jonas på telefon 073 670 88 50 eller på [email protected]  vid frågor angående tjänsten eller Talents of Sweden. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Young Talents Of Sweden AB
Hemsida: www.talentsofsweden.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.