På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsingenjör

Fastighetsingenjör

6 Lediga jobb

Arbetsgivare / Ort:
Omfattning / Varaktighet:
Ansök senast 1 January (50 år 8 månader 21 dagar kvar)
Publicerad:
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Arbetsgivare

Västra Militärregionen söker INFRASTRUKTURHANDLÄGGARE

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsingenjör

Om jobbet
Västra Militärregionen söker INFRASTRUKTURHANDLÄGGARE Västra Militärregionen är från årsskiftet 2020 ett eget OrgE och består av en stab samt fem utbildningsgrupper. Staben består av kontinuerligt tjänstgörande officerare, soldater och civilanställda medarbetare. MR V stab är lokaliserat till Skövde samt med mindre del till Göteborg. Vid höjd beredskap kompletteras staben med tillfälligt tjänstgörande reservofficerare. Chefen för Västra Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgifter inom regionen.   Nu Västra Militärregionen söker en medarbetare till en ny befattning, infrastrukturhandläggare, som vill driva och utveckla förbandets infrastruktur.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Om du gillar utmaningar i att leda eller delta i stora och små projekt kommer du finna arbetet väldigt stimulerande. Som infrastrukturhandläggare kommer du att stödja i framtagandet av behovsanmälan, behovsanalys och behovsunderlag. Du kommer självständigt att leda möten/projekt och planeringsgrupper. Du är MR V infrastrukturrepresentant i de garnisoner där MRV är lokaliserat och arbetar tillsammans med Fortifikationsverket och förbanden med garnisonsansvar.   Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära; • Samordna infrastrukturella åtgärder • Sammanhåller och stödjer förbandets behov av anläggningar, lokaler och utrymmen • Stötta i framtagandet av behovsanmälan, behovsanalys samt behovsunderlag • Delta i utvecklingsprojekt • Samverkan med aktörer inom eget ansvarsområde   Kvalifikationer • Bygg- eller fastighetsinriktad högskole- eller yrkeshögskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig • God erfarenhet av att arbeta i digitala stödsystem (MS Office) • B-körkort   Meriterande • Genomfört värnplikt/grundläggande militär utbildning eller annan typ av militär utbildning • Kännedom om Försvarsmaktens verksamhet, anläggningar och lokaler • Förmåga och erfarenhet av att planera, samordna och beställa tjänster inom fastighetsdrift • Kunskaper avseende militära och civila regler för byggnationer • Utbildning och tjänstgöring inom fastighetsförvaltning • Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet • Goda kunskaper inom statlig förvaltning • Tidigare erfarenhet av projektarbete   Personliga egenskaper För att trivas i rollen som infrastrukturhandläggare är du en person som vill ta ansvar och utvecklas inom ramen för din befattning och ansvarsområde. Du har god samordnings- och samarbetsförmåga samt förmåga att – med god struktur - arbeta självständigt under eget ansvar. Ditt arbete kännetecknas av noggrannhet och säkerhetsmedvetenhet. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter och är saklig och tydlig. Du har välutvecklad social förmåga och är van att jobba i team.  Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Civil befattning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsomfattning 100%. Internutbildning och resor i tjänsten förekommer. Detta är en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning, övningar och insatser, både inrikes och utrikes. För anställning krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning som genomförs i anslutning till anställningsintervjun. Befattningen är placerad på J4 Logistikavdelningen i staben vid Västra militärregionen i Skövde. Vid frågor om tjänsten kontakta Martin Ernius, nås via vxl 0500-465000 Facklig representanter Fackliga representanter nås via vxl: 0500-46 50 00. OFR/O, Morgan Petersson OFR/S,Bengt Lindelöf SEKO-F,Lola Ahlgren SACO, Malin Lund Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)

Ansök här

Automationsingenjör Skövde – inriktning Fastighetsautomation

Arbetsgivare / Ort: Ventab Styr AB / Askim
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Arbetsuppgifter:

Du kommer att arbeta med Fastighetsautomation. I första hand med programmering och driftsättning av styr och övervakningssystem för fastigheter. Du deltar också vid provningar och besiktningar. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor.


Kvalifikationer:

Du har teoretiska eller praktiska kunskaper motsvarande högskoleingenjör inom Automation. Du kan vara nyutexaminerad eller erfaren. Vi värdesätter dina personliga egenskaper i första hand.


Personlighet:

För att lyckas behöver du vara kundorienterad, lyhörd och driven med ett stort intresse för teknik och systemlösningar. Du är strukturerad.


Vi erbjuder:

Ett intressant, omväxlande utvecklande arbete med kompetenta och trevliga medarbetare. Vi är ett expansivt företag som arbetar i första hand i Västra Götalandsregionen. Vår huvudkontor ligger i Göteborg. Vi är etablerade i Skövde. Vi arbetar med stora och komplexa projekt såväl som med små enkla underhållsåtgärder. Vi är 19 anställda. Till din hjälp har du projektledare och integratörer. Vi har också en elfirma som utför styrelinstallationer och apparatskåpsbyggnationer. Vårt systerbolag Ventab arbetar i första hand med installation av ventilationsanläggningar och består av 65 anställda.


Är du också prestigelös och gillar att samarbeta? Då är det dig vi söker!


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Ventab Styr AB
Datavägen 21 B
43632 Askim
Hemsida: www.ventab.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Trosabygdens Bostäder AB söker serviceinriktad Fastighetsingenjör

Arbetsgivare / Ort: Trosa kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsingenjör

Om jobbet
Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Trobo befinner sig på spännande utvecklingsresa, där du som medarbetare är en viktig del i vår framgång! Vi bygger nu en starkare driftorganisation för att förvalta Trobos och Trosa kommuns fastigheter. Vi har en stark laganda och hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer och erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster. Vi kommer under hösten förstärka personalgruppen med flera fastighetstekniker. Varmt välkommen till oss!   UPPDRAG Du har ansvar för den dagliga driften i ett nära samarbete med fastighetsförvaltaren och är delaktig i arbetet med underhållsplanering och ekonomiska prognoser. Att analysera data och rapportera resultat är också en del av din arbetsvardag. Utöver det arbetar du med: • Energi- och driftoptimering av tekniska installationer • Följa upp och analysera statistik för energi- och vattenförbrukning • Förebyggande drift- och underhållsarbete • Löpande kontakter med entreprenörer och lokalhyresgäster • Felavhjälpande åtgärder • Arbetskoordinering • Beställningar • Underhållsplanering   VEM SÖKER VI? Du är en social och engagerad person som trivs bra i samarbetet med övriga roller inom företaget. Människor trivs i ditt sällskap, du kan skapa goda relationer till kollegor, kunder, entreprenörer och är mån om att vårda de kontakter du har. Du har en förståelse för vilka resurser som krävs för att utföra ett projekt, och kan hålla de tidsramar du sätter upp. I tjänsten ingår kontakter med entreprenörer och därmed läggs stor vikt vid de personliga egenskaperna som att du är serviceinriktad, affärsmässig och noggrann. Du planerar själv dina arbetsuppgifter och löser problem som uppstår. Du vill bidra till den gemensamma utvecklingen och tar gärna egna initiativ. Självgående är ett ord som du identifierar dig med. Du har: • utbildning som fastighetsingenjör/drifttekniker eller motsvarande • minst 3-4 års teknisk erfarenhet av fastigheter • mycket god kunskap inom tekniska installationer för ventilation, VVS-tekniska anläggningar, styr- och regler- samt energi- och klimatfrågor • god kännedom om datoriserade styr- och övervakningssystem (vi arbetar med Vitec Energiuppföljning, Egain Edge prognosstyrning samt Vitec Teknisk förvaltning) • förmågan att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift • B-körkort   VAD KAN TROBO ERBJUDA DIG? Som medarbetare på Trobo är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka ditt arbete. Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster och lokaler varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden. På Trobo är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster! Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att vi lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Trobo är ett fastighetsbolag om ca 55 000 m² som utvecklar och förvaltar drygt 700 hyreslägenheter och 30-tal lokaler med bla. 2 äldreboenden. Bolaget har 13 medarbetare och hade 2019 en omsättning på ca 70 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Kommunens fastigheter är ca 65 000 m² med bla. skolor, vårdcentral, idrottsanläggningar och badhus. Läs gärna mer på www.trobo.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   ANSÖKAN Om du tycker att tjänsten som fastighetsingenjör passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. Sista ansökningsdatum: 2020-10-01 Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Snarast enligt överenskommelse  
Arbetsgivare
Trosa kommun
Hemsida: https://www.trosa.se/
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök här

Vill du vara fastighetsstrateg i regionens bästa fastighetsavdelning?

Arbetsgivare / Ort: Finspångs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsingenjör

Om jobbet
Finspång är en kommun i kontinuerlig tillväxt som i dag har ca 21 500 invånare. Vår målsättning är att vi är minst 30 000 år 2035. I kommunen är vi 1 800 anställda som kontinuerligt arbetar för att möta vår framtida tillväxt samtidigt som vi erbjuder dagens invånare, en bra barnomsorg, skola, vård, social omsorg samt samhällsservice. Näringslivet domineras av högteknologiska internationella industrier. Närheten till naturen och ett stort utbud av idrotts- och motionsanläggningar, bland annat ett äventyrsbad med friskvårdsanläggning, är några av våra lokala plusvärden. Fastighetsavdelningen är placerad på sektor samhällsbyggnad som även inrymmer planerings- och exploateringsfrågor, räddningstjänst, miljö- och bygglov, transportenhet, lokalvård samt all mat till kommunens verksamheter. Vår framtid vill vi göra hållbar, miljö- och klimatmässigt, socialt samt ekonomiskt. Att ha effektiva fastigheter som utgår från våra verksamheters behov är vårt överordnande mål som nybildad fastighetsenhet. För att lyckas med detta behöver vi vara kompetenta, lyhörda, ansvarstagande och ha en förmåga att se helheter och skapa förtroendeingivande samarbeten. Känner du dig hemma i denna beskrivning är du sannolikt den kollega vi söker. Arbetsuppgifter Som fastighetsstrateg hos oss har du ett ansvar för kommunens övergripande fastighetsstrategier. Du är kommunens motor och tillsammans med enheten arbetar du fram välavvägda och välunderbyggda lokalstrategier samt genomför fastighetsutredningar. Avsikten är att det skall resultera i att kommunens verksamheter har ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler. Ditt viktigaste bidrag är att skapa god framförhållning. Rollen innefattar både strategiska uppdrag och i viss mån förvaltarfrågor. Inom förvaltarrollen är du ett stöd till kommunens verksamhetsansvariga som är våra kunder samt medverkar i de projekt som behövs för att utveckla fastigheterna. Kvalifikationer För att lyckas i ditt uppdrag bör du utmanas av att leverera vassa analyser och träffsäkra prognoser, se möjligheter med en välgrundad struktur. Utifrån ditt intresse för såväl omvärld som inre behov är du en viktig motor i att utveckla processer, metoder och arbetssätt. Du har förmågan att kommunicera och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. I denna roll passar det bra att ha en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, fastighetsförvaltning, byggnadsingenjör eller liknande. Tjänsten förutsätter att du har en god analysförmåga med helikopterperspektiv, förståelse för lagstiftningar och ett intresse för utveckling. God datorvana är en förutsättning för arbetet. Att ha arbetat i en politiskt styrd organisation är meriterande. Körkort är ett krav.   Villkor Enligt kollektivavtal Intervjuerna sker löpande, så vänta inte med din ansökan.  
Arbetsgivare
Finspångs kommun
Ansökan
Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)

Ansök här

Facility Manager Göteborg

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 October (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsingenjör

Om jobbet
Facility Manager till Göteborg Din roll Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med möjlighet att påverka utvecklingen i ett av Sveriges mest högteknologiska företag där förändring är vardag. Som Facility Manager ansvarar du för att optimera driften av våra lokaler samt leda nybyggnads- och omställningsprojekt för att tillgodose verksamheternas behov. Saab befinner sig i en expansiv fas där vi bygger upp lokalresurser för flera stora projekt. Propertyorganisationen är en utpräglad beställarorganisation för lokal-/fastighetsfrågor och med detta tillhörande tjänster. Som Facility Manager har du kontakten med den operativa Saab verksamheten och är länken till de samarbetspartners som Saab har för den dagliga leveransen av tjänster. Tjänsten ställer stora krav på samarbetsförmåga och innebär mycket kontakt med den operativa verksamheten i rollen som leverantör, och med samarbetspartners i rollen som beställare/kund. Rollen innebär även att vara projektägare och styra externa och interna leverantörer. Initialt innebär uppdraget ansvar för våra enheter i Göteborg, Landvetter och Trollhättan men andra verksamhetsställen kan bli aktuella i framtiden, likaså internationella uppdrag. Din profil Vi söker dig som karaktäriseras av affärsmässighet, tydlighet och målfokusering. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Det är önskvärt att du kan kombinera kreativitet med affärssinne och struktur. I rollen krävs även att du har förmåga att kunna hantera olika typer av situationer och personligheter, stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper. I grunden har du en högskoleutbildning inom ingenjörsområdet, bygg-/installationsverksamhet (el, VVS) eller fastighetsdrift. Du har kunskaper om arbetsmiljö-, bygglagstiftning och övrig närliggande lagstiftning samt är insatt i branschbestämmelser som AFF, ABT etc. Du har minst fem års erfarenhet från arbete inom entreprenadverksamhet eller fastighetsdrift. Erfarenhet från arbetsledande befattning eller projektledning är meriterande. Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska. Arbetet innebär resande inom landet, men även internationella resor kan förekomma. Du har B-körkort. Vad du blir en del av Saabs fastighetsavdelning, Property, har till uppgift att tillgodose Saabs nuvarande och framtida behov av ändamålsenliga lokaler. Property deltar i processen att anskaffa, vidmakthålla och avveckla lokaler, vilket kan innebära allt från att hyra, köpa eller bygga eller när så krävs avyttra, säga upp eller riva. Property består av en fastighetsägande del och en del med operativt ansvar för fastighetsbeståndet i Sverige som internationellt. Vi hanterar ca 900 000 kvadratmeter kontor, produktion- och lagerytor i Sverige idag. Vi är verksamma från Malmö i söder till Luleå i norr. Avdelning Property tillhör organisatoriskt Group Function, Finance. Property är idag organiserat i tre linjeorganisationer och består av totalt ca 20 medarbetare fördelade över Sverige. Du kommer att tillhöra avdelning FM-South & Regional. Avdelningen har idag 7 medarbetare och ansvarar för drift och förvaltning av ca 250 000 kvadratmeter lokaler i södra Sverige. Då Property är en, till medarbetarantal, liten organisation, arbetar vi ofta över organisationsgränserna och hjälper/stödjer varandra. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vill du veta mer om hur det är att jobba på Saab? Läs vår People Philosophy Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast 13 October (20 dagar kvar)

Ansök här

Fastighetsingenjör

Arbetsgivare / Ort: Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 October (23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsingenjör

Om jobbet
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner. Läs gärna mer på www.nvk.fagersta.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med våra fastigheter inom kommunernas fastighetsbestånd. Som Fastighetsingenjör kommer du att få arbeta med den löpande driften, kort- och långsiktigt underhåll samt projektledning av underhålls-och investeringsprojekt. Att ta fram kostnadskalkyler, delta vid upphandling, arbeta med budget och projektuppföljning ingår i arbetet. Kontakter med konsulter och entreprenörer samt kontakter med personal inom de olika kommunala verksamheterna ingår i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du har eftergymnasial utbildning med inriktning bygg/fastighet eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Du har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter och har kunskaper om lagar, avtal och arbetsmiljö. Du har arbetat med projektledning och van att driva projekt från ide till avslut. Har du dessutom kunskaper om LOU (Lagen om offentlig upphandling), ser vi det som meriterande. Körkort för personbil är ett krav. Du arbetar strukturerat enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Att arbeta med mål och att arbeta för att nå dem med resultat är naturligt för dig. Du är öppen för nya lösningar och håller dig uppdaterad vad som händer inom din profession och ditt arbetsområde. Att skapa goda relationer och nätverk är något du både tycker är roligt och är bra på. Du är en lagspelare som samarbetar lyhört med alla typer av människor och du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi söker dig som har god förmåga att skapa arbetsglädje och delaktighet.
Arbetsgivare
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund
Ansökan
Ansök senast 16 October (23 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.