På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fastighetsförvaltare
Spela filmen

Fastighetsförvaltare

89 Lediga jobb

SigtunaHem söker Förvaltare med samordningsansvar

Arbetsgivare / Ort: AB SigtunaHem
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (28 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar. ARBETSUPPGIFTER Som Förvaltare skall du, som en av tre Förvaltare, ha ett helhetsansvar över dina fastigheter. Du skall säkerställa att dina fastigheter förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt. Du skall aktivt bidra till ett bättre driftnetto för fastigheterna genom att arbeta med intäkter och kostnader för drift, underhåll och planerade aktiviteter. Som Förvaltare är du ansvarig för att det bedrivs ett hållbart fastighetsägarskap och vi vill att du ständigt skall arbeta mot en ökad kundnöjdhet och affärsnytta. I rollens samordningsansvar ingår att utveckla förvaltningen. Du utgör ett kompetensstöd och samordnar arbetet mellan förvaltarna och arbetar aktivt i SigtunaHems utskott för kund- och boservice för en ökad kundnöjdhet. Arbetsuppgifterna innebär vidare att: • Upprätta budget och prognoser för varje fastighet och verksamhetsår samt svara för ekonomisk styrning i löpande förvaltning. • Planerat underhåll och fastighetsrelaterade åtgärder. • Vara andra linjens support i kundärenden och aktivt bidra till goda kundrelationer. Du använder NKI-verktyg för uppföljning av dina fastigheter. • Planera och säkerställa genomförande av obligatoriska egenkontroller och andra lagstadgade kontroller kopplade till fastighetsägandet. • Aktivt bidra till ökad social hållbarhet i SigtunaHems bostadsområden genom löpande samarbete med Hyresgäster, Hyresgästföreningen och andra trygghetsskapande aktörer. KVALIFIKATIONER För att lyckas i tjänsten som Förvaltare med samordningsansvar söker vi dig med 4-5 års erfarenhet som Förvaltare eller liknande inom fastighetsbranschen. Utöver din erfarenhet tror vi att har du en eftergymnasial utbildning som Förvaltare, exempelvis YH eller KY-utbildning. Du har en vana av att arbeta i fastighetssystem och Office-paketet samt kan läsa och förstå avtal och dess juridik. Vi söker vidare dig som tar ansvar för din uppgift, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta på ett affärsmässigt sätt. Du planerar, organiserar, prioriterar och arbetar effektivt . Du sätter upp och håller tidsramar, är bra på att samarbeta, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är kreativ, kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor Vår vision är att SigtunaHem ska ha Sveriges mest nöjda hyresgäster. För att nå vår vision är det viktigt att du delar SigtunaHems värdeord; Nytänkande, Fokuserade och Tillsammans. ÖVRIGT - Vad kan vi erbjuda dig? SigtunaHem är en del av den svenska allmännyttan och är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från pendelstationen, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg. I rollen som Förvaltningssamordnare får du ett fritt och omväxlande jobb där du får stimulerande kontakter och ett härligt gäng arbetskamrater. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
AB SigtunaHem
Hemsida: https://sigtunahem.se/om-sigtunahem/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 19 september (28 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Trainee: biträdande förvaltare till Familjebostäder i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Familjebostäder i Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
På Familjebostäder tar vi inte bara hand om våra drygt 19000 bostäder. Vi arbetar även för att våra hyresgäster ska trivas och känna sig trygga i sitt boende. Med ljus framtidstro är vår organisation öppen för utveckling. Vi söker därför engagerade medarbetare som tycker om vårt uppdrag som allmännyttigt bostadsbolag, och vår målbild; Vi skapar trivsamma livsmiljöer. Tillsammans med allt fler göteborgare. Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad - Sveriges största allmännytta! Läs mer på www.familjebostader.se ARBETSUPPGIFTER Familjebostäder är utsedd till Karriärföretag 2021! Vi är också Sveriges största trähusägare genom vårt stora fastighetsbestånd av landshövdingehus i Majorna/Kungsladugård. Det är till detta distrikt vi nu söker en biträdande förvaltare för ett års anställning. Anställningen ingår i Sveriges Allmännyttas traineeprogram och under rubriken Övrig information kan du läsa mer om programmet. Målet är att du under traineeåret får ett helhetsperspektiv av daglig fastighetsförvaltning i ett bostadsområde. Det innebär att arbetsuppgifterna spänner över förvaltningens alla perspektiv, det vill säga hyresgäst, teknik, ekonomi och projektledning. Dock kommer fokus för tjänsten att vara att, tillsammans med distriktets kollegor, arbeta med bland annat kundinflytande och service. Mer konkret kommer det innebära att utveckla rutiner kring processer kopplade till boende och våra hyresgästers trivsel. Detta arbeta görs tillsammans med distriktets engagerade boendeutvecklare som också kommer vara din handledare. Du kommer också få möjlighet att arbeta tillsammans med våra erfarna tekniska förvaltare och områdeschefer genom exempelvis uppföljning av våra ramavtal, konkreta hyresgästärende, lokala informationsinsatser, budget och prognosarbete samt fastighetstekniska projekt. Det kan även ingå företagsövergripande arbetsuppgifter, men fokus är framförallt i bolagets förvaltningsorganisation där du involveras i förvaltningsprojekt på flera av våra distrikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är nyexaminerad från högskola och vill jobba med både hjärta och hjärna. För att passa i rollen som biträdande förvaltare har du en högskoleexamen inom relevanta områden så som fastighetsförvaltning, förvaltningsekonomi, civilingenjör eller liknande. Arbetet ställer till största del krav på förmågan till samarbete och att skapa goda relationer såväl externt med hyresgäster och leverantörer som internt kollegor emellan. Därför behöver du besitta en stor social kompetens, vara serviceinriktad och tycka om att arbeta med mellanmänskliga relationer. Även i de fall då de ibland blir mer utmanande. Med fördel har du någon erfarenhet av arbete inom kund- och servicesektorn och har förmåga och erfarenhet av att vara gränssättande inom din yrkesroll. Även om arbetet sker i samarbete med distriktets kollegor så kommer en stor del av arbetet också vara självständigt. Därför behöver du vara strukturerad och besitta ett stort mått av individuellt driv och målmedvetenhet för att lyckas. Affärsmässighet och ekonomiskt sinne är också egenskaper som är viktiga. Körkort är ett krav, men du behöver inte ha egen bil eftersom vi har en bilpool som vi gärna ser att du använder. ÖVRIGT På Familjebostäder är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Som en del av staden arbetar vi aktivt för att bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad. Vi gör skillnad för människor varje dag och det gör vårt uppdrag och arbete viktigt på riktigt. Vi är mycket stolta över våra vackra landshövdingehus med oemotståndlig charm och en fantastisk historia på nacken. Se filmen om det bostadsområde där vi nu erbjuder en ettårig anställning som trainee. https://vimeo.com/502145510# Parallellt med din anställning på Familjebostäder deltar du i Allmännyttans traineeprogram. Programmet är en bra start för dig som vill jobba i fastighetsbranschen genom att det ger dig såväl bred verksamhetskunskap som personlig utveckling. Programmet består av fem gemensamma utbildningsmoduler där traineer från alla delar av landet träffas under några dagar. Resor med övernattning ingår. Och för att maximera förutsättningarna för ditt lärande innehåller utbildningen också hemuppgifter och strukturerade uppföljningssamtal med din handledare och chef. Anställningens start är i början på 2022 enligt överenskommelse och traineeprogrammet startar i februari. Läs mer om Allmännyttans traineeprogram här: https://www.sverigesallmannytta.se/akademi/allmannyttans-traineeprogram/for-traineer/ Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av personlighetstest. Och som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi även en bakgrundskontroll på slutkandidat. Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2021! Karriärföretagen är en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter både för studenter och för de som redan har jobbat i några år. https://karriarforetagen.se/foretag/familjebostader-i-goteborg/ Sveriges Allmännytta, är bransch- och intresseorganisation för drygt 300 allmännyttiga bostadsföretag i Sverige. 46 procent av Sveriges hyresrätter ägs av allmännyttiga bostadsföretag. Det innebär att 1,4 miljoner svenskar bor i allmännyttan. Tillsammans med medlemsföretagen jobbar Sveriges Allmännytta för trygga och hållbara bostadsområden och för att alla oavsett ålder, ursprung och inkomst ska kunna bo bra och prisvärt.
Arbetsgivare
Familjebostäder i Göteborg AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Högskolan Dalarna söker Fastighetschef

Arbetsgivare / Ort: Högskolan Dalarna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
Har du en omfattande erfarenhet från fastighetsbranschen och ett stort intresse för ledarskapsfrågor? Då har vi en möjlighet för dig! Högskolan Dalarna söker en Fastighetschef som vill vara delaktig i ett spännande utvecklingsarbete som främjar attraktiva, funktionella och moderna campus- och lärmiljöer. Fokus ligger på att skapa attraktiva campusområden där studenter gärna vistas och där den fysiska och psykosociala arbetsmiljön bidrar till framgång, konkurrenskraft, god hälsa och hög trivsel. Att jobba för en bra arbetsmiljö med rum för gränsöverskridande möten såväl inom högskolan som med det omgivande samhället blir din och fastighetsavdelningens uppdrag och hjärtefråga. I uppdraget ingår att vara chef för fastighetsavdelningen där du är arbetsgivarens företrädare med personal- och arbetsmiljöansvar samt ansvarar för att tillsammans med avdelningens enhetschef och 33 medarbetare utveckla verksamheten. Du rapporterar till högskoledirektören och ingår i verksamhetsstödets ledningsråd. Din arbetsdag som chef för Fastighetsavdelningen Fastighetsavdelningen arbetar med högskolans infrastruktur och gestaltning vad gäller lokaler. Avdelningen ansvarar för högskolans fysiska miljöer och lokalförsörjning så att högskolans verksamhet kan bedrivas i attraktiva och funktionella lokaler. Det omfattar bland annat hyres- och avtalsförhandlingar och ny- och ombyggnadsprojekt. Fastighetsavdelningen ansvarar också för service som post- och godshantering, kopiering, leasingbilar, teknisk utrustning och lokalvård. Högskolan Dalarna står närmast inför stora utvecklingsprojekt bland annat med ombyggnad av campus i både Falun och Borlänge. Som fastighetschef blir din roll att strategiskt driva förändring och utveckling av fastighets- och samhällsbyggnadsfrågor. Detta sker i samarbete med övriga stödfunktioner och akademier utifrån ett hållbarhetsperspektiv där du verkar för en professionell, långsiktig och hållbar utveckling. Som fastighetschef har du verksamhets-, budgetansvar och företräder Högskolan Dalarna i nätverk nationellt, regionalt och lokalt. Som chef vid Högskolan Dalarna får du löpande kompetensutveckling och möjlighet att kontinuerligt utvecklas i ditt ledarskap, bland annat genom ledarskapsprogram och tillgång till en egen chefscoach. Är du personen vi söker? Högskolan Dalarnas vision ger en bild av den framtid som vi på Högskolan Dalarna vill skapa genom vårt dagliga arbete. Den sätter högskolan i ett större sammanhang och formulerar hur vi ser vårt uppdrag och den roll vi vill spela i samhället. Internationalisering, jämställdhet och mångfald är viktiga parametrar för ett framgångsrikt ledarskap inom Högskolan Dalarna. För att lyckas väl i uppdraget ska du ha/kunna: • omfattande kunskaper och erfarenhet från fastighetsbranschen samt kunskaper inom fastighetsekonomi • lång erfarenhet av förhandlingar och avtalshantering • flerårig erfarenhet av utvecklande chefs- och ledaruppdrag inom verksamhet med mångfacetterade uppgifter • ett arbetssätt som skapar förutsättningar för medarbetarna att göra ett bra arbete och som främjar samarbete och kommunikation • akademisk utbildning adekvat för tjänsten eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig • tala och skriva mycket väl på svenska och då verksamheten bedrivs i en mångkulturell miljö behöver du även kunna tala och läsa engelska obehindrat. Det är meriterande om du har: • kunskaper inom hyresjuridik • erfarenhet av LOU och tidigare arbete på högskola/universitet Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du som ledare har ett visionärt och strategiskt helhetstänkande. Du ska vara synlig, lyhörd, tydlig, coachande och engagerad i ditt ledarskap vilket inkluderar förmågan att kommunicera den strategiska helheten och verksamhetens mål för både medarbetare, ledning och andra intressenter. Du är en trygg ledare och har ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du är drivande och tillsammans med medarbetarna kan skapa ett kreativt och öppet arbetsklimat och därmed en god arbetsmiljö där alla känner delaktighet. Förmågan att delegera är viktig. Mer om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100 %, med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Falun och arbete förekommer även i Borlänge. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen. Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna. Se mer på www.rekryteringslots.se Högskolan Dalarna kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen. Välkommen med din ansökan!  Du ansöker via vår webbplats senast 2021-10-18. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt betygshandlingar. Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss?
Arbetsgivare
Högskolan Dalarna
Hemsida: http://www.du.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lokalsamordnare till Utbildningskontoret

Arbetsgivare / Ort: Värmdö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Varje dag går ca 7000 barn och ungdomar till en skola i Värmdö. I utbildningskontoret ingår all personal och ledning med ansvar för allt som rör Värmdö kommuns utbildningsverksamhet. Detta ställer krav på ett välfungerande samspel mellan organisationens olika delar och processer. Inom Utbildningskontoret arbetar ca 1300 personal inom förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grundsärskola, fritidshem och gymnasium. På Avdelning styrning och kvalitet finns alla funktioner som jobbar med utbildning i central förvaltning samlade. Avdelningens uppdrag omfattar central myndighetsutövning inom utbildningsområdet, prognos och behovsbedömningar, samt lednings- och verksamhetsstöd till de kommunala verksamheterna. Avdelningen arbetar för att erbjuda bästa möjliga service, kunskap och kompetens och med effektiva arbetssätt och processer. Enligt kommunens vision för Värmdö år 2030 ska skolan i Värmdö vara något utöver det vanliga. Vi satsar därför på principen ”100 av 100” som står för att varje barn, elev och medarbetare ska nå sin maximala utvecklingspotential i en möjliggörande organisation. För att nå denna vision söker utbildningskontoret i Värmdö kommun en lokalsamordnare.   I rollen som lokalsamordnare arbetar du strategiskt för att säkerställa att kommunen kan erbjuda platser inom förskola och skola genom att identifiera, analysera och beskriva behovsförändringar i verksamheten på kort och lång sikt. I uppdraget ligger framtagande av utbildningsnämndens årliga lokalförsörjningsplan, att vara kontaktperson och utbildningskontorets representant i olika arbets- och projektgrupper som rör förskolor och skolor samt att delta i arbetet med säkerhet och trygghetsfrågor rörande verksamhetens lokaler. Du kommer också att ha ett nära samarbete med kommunens lokalstrateg och fastighetsenhet i arbetet med om-, ny- och tillbyggnad samt avveckling av lokaler, inventarier och inredning. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning/-vetenskap eller motsvarande som bedöms likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av arbete med lokalförsörjning på liknande sätt, gärna i politiskt styrd organisation, är meriterande. Även erfarenhet och kunskap om förskolans och skolans verksamhet är meriterande liksom vana att arbeta i projekt och med processutveckling. Har du någon form av juridisk eller ekonomisk påbyggnad med inriktning mot fastighet är även detta meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en strukturerad och självgående person med känsla för god kvalitet. Du är serviceinriktad och ansvarskännande och kan arbeta lösningsinriktat och flexibelt. Du är prestigelös och tycker om att samarbeta med olika aktörer i och utanför skolan. Värmdö kommun förenklar vardagen i alla skeden av livet genom att tänka digitalt först. Vi prioriterar den digitala förnyelsen för att möta förväntningar i ett alltmer digitaliserat samhälle.   Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Ansökan Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 18 oktober 2021. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Elisabeth Andersson, gruppchef, på tel: 08-570 482 11. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Värmdö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef Fastighet inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Om jobbet
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna. Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år. Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen (ÄVO) söker vi dig med både mod och lust att vara med och vidareutveckla en ung förvaltning. Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet. Du initierar och driver även utvecklingsfrågorna inom området i nära samarbete med övriga professioner, externa kontakter och avdelningens chefer. Vi söker dig som vill bli enhetschef för den helt nybildade enheten för Fastighet, där du blir först ut som chef med uppdrag att tillsammans med en helt nybildad grupp strategiskt, taktiskt och effektivt säkra organisationens och verksamheternas behov av ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Du kommer leda och ha ett nära samarbete tillsammans med förvaltningens kärnverksamheter och delta i stadenövergripande utvecklingsfrågor med uppdrag att delta i stadenövergripande utvecklingsfrågor främst för ÄVO men även andra förvaltningar i Göteborgs stad. Det kommer därför vara avgörande att du har ett utpräglat analytiskt förhållningssätt med mycket god förmåga att och förmåga att lösa komplexa utmaningar tillsammans med andra inom och utom förvaltningen. I det nya uppdraget kommer du att bryta mycket ny mark, där att identifiera behov av förbättrade arbetssätt och utveckla nya där sådana saknas kommer att bli avgörande. Du behöver drivas och inspireras av möjligheten att bygga upp något nytt från grunden och behöver ha en utvecklad förståelse för de fallgropar och svårigheter den typen av arbete kan medföra. Enheten är organiserad direkt under avdelningschef och samlar ett drygt 20-tal medarbetare som idag arbetar på två olika avdelningar. Du är själv direkt underställd avdelningschef Kvalitet och utveckling och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Välkommen att söka tjänsten! KVALIFIKATIONER Du är välkommen med din ansökan med en för tjänsten relevant högskoleexamen, kunskap och kompetens från fastighets- och byggbranschen och tidigare erfarenhet av strategiskt chefsuppdrag inom fastighet, lokaler eller näraliggande område. Tidigare chefsuppdrag inom politiskt styrd organisation är meriterande. Viktiga egenskaper som enhetschef är förmåga att leda utifrån organisationens värdegrund och stadens förhållningssätt, utveckla en kultur som bygger på och skapar tillit, transparens och en god arbetsmiljö. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stads ledarkriterier; påverka andra, socialt säker, förändringsorientering och helhetssyn. Följande punkter kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete, intervjusituation samt ett eventuellt framtida hanterande av uppdraget. • Du har en väl analytisk förmåga och kan snabbt skaffa dig en överblick över situationen och agera utifrån ett strategiskt perspektiv. • Du ser möjlighet till utveckling och skapar situationer där nya idéer och förslag kan växa fram. Du motiverar och beskriver förändringar och utvecklingsmöjligheter på ett pedagogiskt vis samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. • Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. • Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt har god förmåga att ta andras perspektiv i beaktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation • Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.