På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

104 Lediga jobb

Älvkarleby kommun söker fastighetsförvaltare

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Älvkarleby kommun ligger strax söder om Gävle, med drygt 9 300 invånare. Vi är en kommun som är nära till städer som Gävle, Uppsala och Arlanda, nära till världen tack vare tre tågstationer i kommunen och E4:an och nära till Rullsand, mellansveriges längsta sandstrand. Men framförallt är det nära till människorna i vår kommun och vi möts lite oftare här än på andra ställen. Mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete. I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun - välkommen att bli en av oss! Tekniska avdelningen ansvarar för fastigheter och lokaler, mark och exploatering, gata och park och har en egen driftverksamhet. Avdelningen lyder under samhällsbyggnadsnämnden och har 15 medarbetare som arbetar för en fungerande, tillgänglig samt hållbar samhällsstruktur. Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår avdelning! Som fastighetsförvaltare ansvarar du för kommunens fastigheter och är underställd Teknisk chef. I samråd utvecklar ni fastighetsförvaltningen. Målet är att drift och underhåll av kommunens fastigheter och lokaler sker effektivt. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår avdelning! Som fastighetsförvaltare ansvarar du för kommunens fastigheter och är underställd Teknisk chef. I samråd utvecklar ni fastighetsförvaltningen. Målet är att drift och underhåll av kommunens fastigheter och lokaler sker effektivt. Som förvaltare håller du kontakt med organisationens olika verksamheter inför och under fastighetsförändringar. I rollen som fastighetsförvaltare förväntas du ta en ledande roll i gruppen där du kommer att arbetsleda 5 fastighetsskötare och tillsammans med dom utvecklar ni fastighetsbeståndet. Som fastighetsförvaltare i Älvkarleby kommun har man stora möjligheter att påverka sitt arbete. Beslutsvägarna är korta och man arbetar okomplicerat över verksamhetsgränser. I dina arbetsuppgifter ingår: -Underhållsplanering och ekonomisk planering -Förvaltning med eget budgetansvar -Planering, genomförande och beställning av tjänster -Agera beställare av fastighetsprojekt -Avstämningar med hyresgäster och entreprenörer -Underhållsbesiktningar -Arbeta för att verksamheten lever upp till lagar, myndighetskrav och interna krav Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningens fastighetsadministratör och lokalsamordnare. Kvalifikationer Vi söker dig med utbildning samt erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper inom fastigheter, byggprojektering, upphandlingar (LOU), entreprenader, ekonomi och IT. Rollen innebär ett stort eget ansvar och som person är du ansvarstagande och driver frågor framåt. Du har förmåga att skapa goda relationer, både internt och externt. I din roll har du kontakt med många verksamheter och det är viktigt att du säkerställer och återkopplar informationsöverföring. För tjänsten krävs B-körkort och du behärskar svenska språket väl Sista ansökningsdag är 26:e november. Välkommen med din ansökan! Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar Älvkarleby kommun med Jefferson Wells. För mer information kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson på 070-854 30 42 eller mail, [email protected] Fackliga företrädare Sandra Brandt Tel: 026-833 86 Mail: [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsstrateg till Ovanåkers kommun

Arbetsgivare / Ort: Ovanåkers kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare. Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare. Beskrivning Som Fastighetsstrateg i Ovanåkers kommun har du uppdraget att utveckla och samordna kommunens fastigheter. Du kommer att arbeta strategiskt med att säkra kommunens fastighetsbehov på lång sikt. Du arbetar även operativt som byggledare/beställare i kommunens egna byggprojekt. Ett byggprojekt som inom kort kommer sättas igång är en nybyggnation av en förskola. I rollen som fastighetsstrateg ansvarar du för den samlade bedömningen av kommunens befintliga kapacitet avseende verksamhetslokaler som skolor, förskolor, äldreomsorg och kontorslokaler. I det dagliga arbetet har du ett nära samarbete med fastighetsingenjör, olika verksamhetsrepresentanter och förvaltare. Som fastighetsstrateg kommer du leda utvecklingen med kommunens fastighetsprocess. Du kommer vara med och skapa rutiner och processer på hur kommunen ska genomföra om- och nybyggnationer på ett hållbart och ekonomiskt tillfredsställande sätt. Försäljning eller inhyrning av lokaler kommer också att bli aktuellt. Fastighetsstrategen ingår i fastighetsavdelningen som idag är direkt underställd kommunchef. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: - Bygg- och projekteringsledning i kommunens byggnationer - Kontinuerlig dialog med kommunensverksamheter, politiker, revisorer och entreprenörer - Anlita konsulter och byggentreprenörer enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)  - Rapportera budget och ekonomisk uppföljning - Uppföljning av förvaltningsavtal - Genomföra skyddsronder - Ansvarig för hyreskontrakt   Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och lång erfarenhet av kvalificerade fastighetsfrågor, gärna inom ett fastighetsbolag eller från byggherresidan. Erfarenhet från kommunala fastighetsfrågor kan vara meriterande. Du är även en van projektledare och har god förhandlingsvana. Som person är du initiativrik, prestigelös och pedagogisk i ditt arbets- och förhållningssätt. Du kommer ha många kontakter,  såväl internt som externt, vilket gör att det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla relationer. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Villkor Vi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande under ansökningstiden. Viss del av arbetstiden kan ske på distans efter överenskommelse.  Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Arbetsgivare
Ovanåkers kommun
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk förvaltare inriktning ventilation

Arbetsgivare / Ort: Fasticon Kompetens AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet

Teknisk förvaltare inriktning ventilation sökes till MAX 

Hos MAX är beslutsvägarna korta och du får möjlighet att vara del av en tillväxtresa där även du själv får möjligheten att växa! Här är utvecklingsmöjligheterna stora för dig som har drivkraften och initiativförmågan. Dessutom blir du en viktig del av ett engagerat team som tycker om att skratta tillsammans.

För MAX är hållbarhet A och O då de strävar efter att vara ett föredöme i branschen. MAX vill med andra ord vara ett hållbart företag i ett hållbart samhälle. Inom MAX organisation sker ett omfattande miljöarbete och i rollen som teknisk förvaltare blir du en viktig nyckelspelare vad gäller MAX hållbarhetsresa.

Om tjänsten
MAX växer och söker nu ytterligare en kollega. Du kommer bli en viktig del i ett relativt nytt team. 

Fastighetsavdelningen på MAX består i huvudsak av fyra ben;  

  • Design 
  • Etablering 
  • Projektledning 
  • Förvaltning 

Du kommer rapportera till förvaltningschef. 

I denna roll kommer du i samarbete med de lokala restaurangcheferna ansvara för samtliga av MAX fastigheters tekniska underhåll i ett specifikt geografiskt område. I arbetet kommer du att utbilda och stötta restaurangchefer i det dagliga förvaltningsarbetet på restaurangen.

Utöver det tekniska förvaltningsarbetet ligger tyngdpunkten i denna tjänst på ventilation och du kommer initiera, planera och leda mindre och större ventilationsprojekt där du ansvarar för ekonomi, uppföljning och kvalitetssäkring.

Övriga projekt inom energi kan tillkomma beroende på din erfarenhet, vad du vill utvecklas inom och vad du tycker är roligt.

Du ansvarar även för uppföljning av myndighetskrav såsom OVK och sotning, men även för energiuppföljning, fakturakontroll, underhållsplaner och vissa centralavtal.

Du kommer att utgå från kontoret i centrala Stockholm på Östermalm. Du förväntas kunna resa både inom och utanför Sverige. De flesta resor sker under dagtid med enstaka övernattningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och MAX tillämpar provanställning om sex månader.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:  

  • Relevant utbildning såsom ventilationsutbildning och/eller förvaltarutbildning
  • Minst 4–5 års erfarenhet av att arbeta som ventilationstekniker eller motsvarande relevant erfarenhet
  • Erfarenhet av att ha arbetat med kommersiella fastigheter 
  • God allmän förståelse och kunskap inom områdena ventilation-, kyl- värmesystemens uppbyggnad, funktion, underhåll och drift 
  • Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift  
  • Goda kunskaper i Office-paketet 
  • B-körkort 

Tidigare erfarenhet av att förvalta restauranglokaler eller arbetat med myndighetskrav är meriterande. Har du utbildning inom eller arbetat med kyla, projektledning eller energioptimering/energibesparing är det önskvärt. Kunskaper i det norska språket ses även det som meriterande.   

Personliga egenskaper 
Vi söker dig som är intresserad av och har ett engagemang för att arbeta med teknik, ventilation, kyla, och gärna energiprojekt.

Du driver ditt arbete framåt och tar egna initiativ. I och med att MAX växer är det viktigt du är lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Du har även en positiv inställning till saker och ting.

Det är viktigt du tycker om och är duktig på att samarbeta då du kommer ha många interna och externa kontaktytor. Du kommer bland annat vara en rådgivande supportfunktion till dina kollegor ute på restaurangerna samt vara en länk mellan restaurangverksamheterna och externa parter.

Då de personliga egenskaperna är väldigt viktiga i den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid dessa i urvalsprocessen. 

MAX erbjuder 
Hos MAX erbjuds du en ny och spännande roll i en innovativ organisation som bryr sig om vår jord. Företaget har tydliga expansionsplaner såväl inom som utanför Sveriges gränser. MAX växer ständigt och erbjuder mycket goda utvecklingsmöjligheter i ett team med högt engagemang och har som mål att nå 100% NMI (nöjd medarbetarindex).

Välkommen med din ansökan! 
Om du tycker att tjänsten som teknisk förvaltare inriktning ventilation passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. 

I denna rekrytering samarbetar MAX med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.  

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Lyngen på [email protected] eller 072-451 67 84. Sista ansökningsdag är den 8 december. 

Om Fasticon 
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.

Arbetsgivare
Fasticon Kompetens AB
Hemsida: www.max.se
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundförvaltare till fastighet

Arbetsgivare / Ort: Skellefteå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 9 december (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Det byggs och planeras som aldrig förr. Nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Verksamheten ska genomsyras av servicekänsla, kvalitet och flexibilitet. Fastighetsavdelningen består av två sektioner samt en stabsfunktion. Som kundförvaltare tillhör du stabsfunktionen och är direkt underställd fastighetschef. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med fastighetschef, projektchef, drift- och städchef, HR-strateg samt två andra kundförvaltare. Vi behöver nu utöka vårt team med en till kundförvaltare som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I Jobbet som kundförvaltare är du både kundansvarig och fastighetsansvarig. Uppdraget som kundansvarig handlar om att arbeta nära våra kunder, förstå deras behov och frågeställningar och tillsammans med dem planera fastighetsförvaltningen så att deras verksamhet kan utvecklas. Uppdraget som fastighetsansvarig innebär att du är huvudansvarig för ditt område och sätter tydliga mål för service, ekonomi och teknisk funktion. Tillsammans med den andra kundförvaltaren ansvarar du för att upprätta strategier för våra fastigheter gällande installation och bygg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning för uppdraget eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen samt har erfarenhet av att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera media i din yrkesroll. För att lyckas i rollen krävs det att du kan växla mellan helhet och detaljer och arbetar strukturerat för att hitta lösningar. Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och kan anpassa ditt budskap eller målgruppens förutsättningar. Samtidigt som du självständigt kan driva på ditt arbete innebär jobbet många kontakter med både interna och externa aktörer och ställer därför krav på en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Arbetsgivare
Skellefteå kommun
Ansökan
Ansök senast 9 december (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk Förvaltare

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Riksbyggen finns över hela Sverige och i Örebro är vi ca 35 medarbetare. Vi arbetar kontinuerligt med våra värdeord ”Trygghet, Långsiktighet, Samverkan och Nytänkande” och fokuserar på att vara en attraktiv arbetsgivare.  Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder som är bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder belägna i markndsområde Örebro. Du säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med bland andra förvaltare, ekonomer, tekniker, kundansvariga och fastighetsskötare. Vad ska du göra? Som teknisk förvaltare är du bostadsrättsföreningens och fastighetsägarens förlängda arm och är den som har koll på fastighetens skick och renoveringsbehov. Du upprättar underhållsplaner, genomför underhållsprojekt och stödjer föreningen när det dyker upp tekniska frågor. Du ansvarar för att lagar och regler följs och handlägger försäkringsfrågor och störningsärenden. Du ansvar också för att kunden får beställda leveranser i utlovad tid och för att myndighetsbesiktningar planeras och genomförs i rätt tid och med nödvändig dokumentation. I rollen som  teknisk förvaltare i Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. I våra kunduppdrag kommer du att arbeta i nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer att arbeta självständigt, ha stort eget ansvar och få stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer även att ha ansvar för kontakter gentemot entreprenörer. Placering är i Örebro, men du kan komma att arbeta med kunder i hela vårt marknadsområde. I rollen ingår även uppdrag som ledamot i bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och får delta på vissa styrelsemöten som oftast är lagda kvällstid. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.   Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen och utbildning inom bygg eller fastighetsteknik på högskolenivå eller motsvarande. Vi vill att du har erfarenhet från kundrelationer och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har kunskap kring de lagar och myndighetskrav som är aktuella inom området och att du har erfarenhet av att tolka och upprätta upphandlings- och avtalsdokument. Har du erfarenhet av styrelseuppdrag eller arbete i en bostadsrättsförening ser vi det som en fördel. Då du kommer vara ute hos våra kunder vill vi att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Som person är du social och utåtriktad. Du är relationsskapande och upplevs som socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att knyta kontakt med nya människor. Du tycker om att ge bra service och agerar alltid professionellt i alla dina kundkontakter. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer mot målets riktning. Du är också strukturerad och kan agera effektivt även när förutsättningar förändras. Omfattning: Heltid Placering: Örebro Tillträde: 2022-02-01 Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.  Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/under Lediga jobb senast 2021-12-10. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innnan ansökningstiden gått ut, så sök gärna tjänsten i dag .  Har du några frågor är du välkommen att kontakta arbetsledare Malin Rilde, [email protected] Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.