På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

92 Lediga jobb

Fastighetsförvaltare och teamledare till HSB Mölndal

Arbetsgivare / Ort: Jerrie AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
HSB Mölndal är ett kooperativt bostads- och förvaltningsföretag med verksamhet i Mölndals stad. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Förvalt­ningen omfattar cirka 4 500 lägenheter i bostadsrätt och cirka 240 lägenheter i hyresrätt samt kommersiella lokaler. Idag är vi 24 anställda och kontoret finns i trevliga lokaler på Torggatan 1 B i Mölndal. HSB står inför en stor omvandling inom digitalisering och utveckling av våra tjänster. Är du förändrings­benägen och vill arbeta i ett företag i stark utveckling? Då är du kanske personen vi söker som vår nya fastighetsförvaltare och teamledare. Vi söker dig som är en trygg och engagerad fastighetsförvaltare med bred kunskap om bostadsrättsförvaltning. I rollen som fastighetsförvaltare arbetar du med att samordna och driva den löpande fastighetsförvaltningen i samverkan med våra bostadsrättskunder. Du arbetar också med strategiska frågor som avtalsanalyser och uppföljningar av avtal. Tillsammans med din grupp ansvarar du även för att sälja in nya avtal inom teknisk administration. Andra arbetsuppgifter: • Du bedömer utvecklings- och underhållsbehov och driver mindre ombyggnadsprojekt. • Du tar fram förfrågningsunderlag och upphandlar entreprenader. • Du arbetar med löpande och planerat underhåll inom den tekniska förvaltningen. • • I din roll ingår också att vara teamledare för din avdelning. Som teamledare för avdelningen fastighetsutveckling leder och fördelar du arbetet i gruppen som består av tre andra förvaltare. Du är också länken mellan olika team internt och rapporterar till affärsområdeschef teknik. Du ansvarar för att formulera och följa upp mål tillsammans med din grupp. Vårt mål är att skapa en bekymmersfri vardag för våra kunder, bostadsrättföreningarna, genom att erbjuda kvalitativa förvaltningstjänster. Du har därför ett tätt samarbete med avdelningen fastighetsservice och teamledaren för fastighetsservice. Ni ansvarar tillsammans för att kunden ser och upplever helheten som är en viktig del av vår leverans. Vi söker dig som är trygg i din roll som förvaltare och har arbetat i rollen i minst fyra år. Du har relevant utbildningsbakgrund och det är meriterande om du har arbetat med bostadsrättsförvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete, till exempel digitala omställningar som kräver nya tankesätt. Som person är det naturligt för dig att skapa och bibehålla goda kundrelationer och du har förmåga att se våra kunders behov. Du motiveras av att få kollegor att arbeta mot samma mål och skapa teamkänsla. Vidare har du lätt för att kommunicera, både i tal och skrift, och besitter social kompetens. Du tycker att förändringar är naturligt och en rolig utmaning. HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete där du kan själv kan påverka din utveckling. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens som präglas av kärnvärderingarna engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Möjligheterna finns hos HSB. Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV och personligt brev på jerrie.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller [email protected] Sista ansökningsdag är den 25 oktober men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Jerrie AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Förvaltare sökes till HSB Skåne i Lund

Arbetsgivare / Ort: HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Om jobbet
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB (i samarbete med Danske Bank) erbjuder också Sveriges största bosparande vilket kan ge möjlighet till förtur till HSBs befintliga och nya hyresrätter samt nybyggda bostadsrätter i hela landet. HSB Skåne satsar framåt och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov. Verksamhetsidén är att utveckla attraktiva boendemiljöer genom nyproduktion av bostäder, genomföra ombyggnationer och reparationer samt tillhandahålla ett brett utbud av förvaltningstjänster för bostadsrättsföreningar. Vi arbetar ständigt med vårt varumärke och i detta ingår att vi har en kompetent och motiverad personal som trivs på sin arbetsplats. Därför satsar vi mycket på internutbildning, trivselaktiviteter och att miljön är så innovativ som möjligt. HSB Skåne har 180 medarbetare som verkar i 17 kommuner i Skåne. Marknadsområdeskontor finns i Lund, Eslöv, Ystad, Hässleholm och Kristianstad. HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med deras medlemmar. HSBs jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår. Ansvar och arbetsuppgifter Som förvaltare har du ett ansvarsfullt och spännande uppdrag att ge drivkraft åt våra bostadsrättsföreningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och HSB Skåne söker en jordnära person som har intresse för både människor, förvaltning och service. Vi söker dig som är kommunikativ, relationsbyggande och har ett utpräglat affärs- och servicetänk. Du har stort eget driv, ser helheter och detaljer och har sinne för både humor och allvar. Att vara förvaltare är ett varierat arbete med administrativa, analyserande och kommunikativa arbetsuppgifter där du verkar samordnande med uppdrag att utveckla rutiner och processer samt göra skillnad för vår kund. Förekommande arbetsuppgifter är: - Att bidra till bostadsrättsföreningars utveckling, hållbarhet och långsiktiga planering genom rådgivning och uppföljning. - Löpande och planerat underhåll på kunders fastigheter och anläggningar via underhållsplaner. - Att upprätta avtal med nya och befintliga kunder - Att upprätta förfrågningsunderlag och handla upp mindre entreprenader inför ombyggnad och reparationer - Skapa förutsättningar för kvalitativ löpande fastighetsförvaltning genom struktur och ständiga förbättringar av rutiner - Sköta bostadsrättsföreningars administration - Hantera driftsfrågor samt upprätta upphandlingar av mindre reparationer och underhållsarbeten - Samordna och följa upp föreningens fastighetsskötsel - Skapa och ta vara på externa och interna relationer samt arrangera möten med entreprenörer, leverantörer och kollegor - Medverka vid fastighetsrondering och besiktningar tillsammans med fastighetsskötare - Sammanställa löpande rapporter till BRF-styrelse och delta vid byggmöten, styrelsemöten och stämmor - Vara bostadsrättsföreningarnas styrelsers förlängda arm Kvällsmöten förekommer i tjänsten. Vår grundprincip är flexibilitet och frihet under ansvar. Erfarenhet Vi ser gärna att du har följande erfarenhet: - Arbete med fastighetsförvaltning och meriterande med arbete av just bostadsrättsföreningar. - Det är meriterande med gymnasieutbildning eller högskoleutbildning med inriktning på fastighetsförvaltning. - Kunskap om fastighetsägarens ansvar - Goda IT-kunskaper samt god förmåga att uttala sig i tal och skrift Personliga egenskaper För att lyckas i ditt arbete bör du vara framåt och driven med en förmåga att bygga och skapa relationer. Du är kommunikativ och tycker det är roligt att arbeta verksamhetsnära kunden, där du uppskattar att göra skillnad. Är du dessutom strukturerad och nytänkande kommer du att trivas och bidra till att fortsätta utveckla vår verksamhet. Vad HSB erbjuder HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Sista ansökningsdag 2021-10-25, intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer, kontakta Marknadsområdeschef, Patrik Persson på telefon 046-210 84 87.
Arbetsgivare
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören
Hemsida: http://www.hsb.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsförvaltare / kundansvarig - SVEFAB

Arbetsgivare / Ort: Svealands Fastighetsteknik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Fastighetsförvaltare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Förvaltare

SVEFAB, Svealands Fastighetsteknik AB är ett mellanstort företag som jobbar med fastighetsförvaltning, vårt huvudkontor är beläget i Åkersberga men våra platskontor är placerade över hela Mälardalen. Inom företaget finns kompetens inom driftteknik, el, administration och ekonomi.

Vår affärsidé är att leverera förvaltning och fastighetsskötsel till bostadsrättsföreningar, kommuner och kommersiella fastighetsägare i Mälardalen.

Vill du vara med och utveckla framtidens fastighetsförvaltning tillsammans med vårt kunniga och engagerade team? Vi erbjuder ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Har du ett intresse för fastigheter och drift samt ledarskap tror vi du kan vara en passande kandidat för denna roll. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje samt att problem är till för att lösas så har du kommit helt rätt.

Tjänsten

Som förvaltare har du ett ansvar för att leda och planera vår verksamhet inom ditt ansvarsområde, i vilket flertalet kunder av varierande storlek finns.

Tjänsten består bland annat av arbetsledning, planering, administration, viss ekonomi samt uppföljning.

Notera att tjänsten innebär arbete över hela vårt verksamhetsområde, från Uppsala i Norr till Nynäshamn i söder.

Dina arbetsuppgifter

-Driva och utforma vårt uppdrag med fokus på god ekonomi, nöjda kunder och medarbetare.

-Planera och leda det dagliga arbetet för dina tekniker.

-Säkerställa att arbetsmiljöansvar och riktlinjer följs, samt säkerställa en hög kvalitetsnivå.

Kvalifikationer

-Du har en förvaltningsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

-Du har körkort.

Personliga egenskaper

Det är viktigt att du är trygg i din roll som ledare och kan arbeta uthålligt mot långsiktiga mål. Som person är du intresserad av och duktig på att bygga team samt få dessa att arbeta gemensamt. Du är självgående och ansvarsfull, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till mål och kvalitetsstandarder.

Arbetsgivare
Svealands Fastighetsteknik AB
Ansökan
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Fastighetschef till Akademiska Hus Fastighetsområde Karolinska

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en drivande och engagerad ledare med ett stort intresse för människor, relationer och fastigheter? Vill du jobba med fastighetsförvaltning mitt i ett av Sveriges mest spännande Life Science kluster? Vi söker nu vår nya Fastighetschef till Fastighetsområdet Karolinska. Ditt uppdrag Som Fastighetschef driver du strategisk utveckling av förvaltningsverksamheten i Sverige. Du delar och får kunskap, inspiration och insikter genom ditt deltagande i ledningsgruppen för Förvaltningen. Fastighetschefens uppdrag är också att leda Fastighetsområdet Karolinskas samlade resurser mot uppsatta mål, i linje med Akademiska Hus strategier. Fastighetsområdet omfattar ca 300 000 kvm lokaler med allt från kontor till avancerade labblokaler, lärandemiljöer och mycket mer. Som fastighetschef har du en nyckelfunktion i att hålla ihop affären gentemot kund och det övergripande ansvaret för utveckling och förvaltning av fastighetsbeståndet. Ditt arbete och uppdrag utförs i nära samarbete och relation med kollegor inom Campus och affärsutveckling samt Projekt. Som fastighetschef leder du arbetet med att säkerställa kundupplevelsen i linje med våra strategier och mål. Du är en förebild avseende vår värdegrund Lyhörd, Engagerad och Värdeskapande och du arbetar kontinuerligt med dess efterlevnad. Fastighetschef har personal- och resultatansvar och rapporterar till Förvaltningsdirektören. Vi erbjuder Akademiska Hus erbjuder varierande arbetsuppgifter i en viktig roll med många kontaktytor. Du bidrar med din kompetens och med initiativ till effektivisering - och har samtidigt möjlighet att själv utvecklas. Vi erbjuder förmånliga villkor och kompetensutveckling. På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Vi arbetar efter vår värdegrund LEV, Lyhörda - Engagerade -Värdeskapande, vilken är vår kompass i det dagliga arbetet. Vi arbetar på vägen mot vårt gemensamma mål - att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning. Ditt bidrag till Akademiska Hus Du bidrar med driv och engagemang, det märks genom att du gärna tar egna initiativ och har en vilja att genomföra det som påbörjats. Du samverkar och vårdar relationer som en naturlig del i din vardag och därför lägger vi stor vikt vid egenskaper så som relationsbyggande och samarbetsförmåga. Du bidrar med din erfarenhet av förhandlingar och hyresgästanpassningar, genom din förståelse för förvaltning av kommersiella lokaler och av tekniskt avancerade byggnader. Du bidrar genom din kunskap inom hyresjuridik, entreprenadrätt och fastighetsrätt. Kan du bidra med erfarenhet av större investeringsprojekt så är det meriterande. Du bidrar med ett gott arbetsresultat och ett gott arbetsklimat enligt vår ledarfilosofi. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av budget- och resultatansvar liksom tidigare erfarenhet av att leda andra chefer. Låter det här som en spännande utmaning? I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Jefferson Wells. För frågor angående tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Lars Buvall på 076-1420287 eller [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är 2021-10-24 Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighetsansvarig

Arbetsgivare / Ort: Ideella Fören Furuboda Åhus Med Firma Furuboda K / Åhus
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Fastighetsförvaltare

Färdigheter
Krav
  • Fastighetsdrift
  • Underhållsplanering
  • fastigheter

Om jobbet

Föreningen Furuboda driver folkhögskola, arbetsmarknadsutbildningar, konferensverksamhet samt assistansbolag. Verksamheten bedrivs på vår huvudanläggning söder om Åhus och vid våra filialer i Kristianstad, Malmö, Lund och Karlskrona. Vår vision är: "Självständiga och ansvarstagande människor med full delaktighet i ett öppet och tillgängligt samhälle"

Vi söker nu Fastighetsansvarig.

Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för anläggningen med alla fastigheter. Personalansvar för vaktmästeri, lokalvård och simhallspersonal vilket innefattar arbetsledning, löner, scheman och det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Du planerar, genomför och dokumenterar Furubodas arbete inom fastighetssidan. Ditt ansvar innehåller budgetansvar för både löpande och långsiktigt arbete samt underhållsplaner, det systematiska brandskyddsarbetet, den tekniska fastighetsutrustningen mm.

Vid behov planera och leder du olika entreprenader. Fastighetsansvarig arbetar nära vårt vaktmästeri och utför praktiska uppgifter vid behov. Arbetet innebär också att man behöver vara tillgänglig på telefon vid akuta händelser. Helgtjänstgöring förekommer.

Du är också kontaktperson och ansvarig gentemot myndighet och organisationer gällande fastigheternas funktion och användning

Kvalifikationer

För tjänsten relevant utbildning och erfarenhet inom Fastighet/bygg. Har du utbildning inom el är detta meriterande. Du är strukturerad och har lätt för att samarbeta på alla nivåer. Du har praktiska kunskaper inom många områden.

Arbetsgivare
Ideella Fören Furuboda Åhus Med Firma Furuboda K
Furubodavägen 247
29686 Åhus
Hemsida: furuboda.org
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.