På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Enhetschef
Spela filmen

Enhetschef

369 Lediga jobb

Enhetschef till Strategier och uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Kemikalieinspektionen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 december idag
Publicerad: 2021-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Enhetschef
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg. Avdelningen Utveckling av lagstiftning och andra styrmedel utvecklar strategier, kemikalieregler och andra styrmedel inom KemIs ansvarsområde såväl nationellt, inom EU som internationellt. Avdelningen ansvarar också för miljömålsarbetet och internationellt utvecklingsarbete. Enheten Strategier och uppdrag ansvarar för att utveckla mål, styrmedel och övergripande strategier inom myndighetens ansvarsområde, hantera remisser och regeringsuppdrag. Enheten arbetar även med att följa upp, utvärdera och rapportera utvecklingen mot riksdagens miljökvalitetsmål Giftfri miljö. I vårt arbete utvecklar vi också samverkansformer för dialog med andra myndigheter, näringslivet och övriga aktörer samt samordnar Kemikalieinspektionens involvering i forskningsfrågor. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för och driver utvecklingen av arbetet på enheten. Du bidrar aktivt till ett gott samarbets- och arbetsklimat på enheten. Genom samverkan med andra åstadkommer du goda arbetsresultat samt bidrar till ett gott samarbete både inom och utanför myndigheten. Du behöver ha förståelse för och intresse av verksamheten och av verksamhetens intressenter. I tjänsten ingår ansvar för personal, verksamhet, planering, budget, resultat och uppföljning på din enhet. Du är en närvarande, engagerad, lyhörd och initiativtagande chef, som lyfter fram det bästa hos dina medarbetare. Du tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. Du tycker att det är roligt och viktigt att utveckla verksamhet, medarbetare och arbetsformer. Som enhetschef kommunicerar du tydligt organisationens mål till dina medarbetare och knyter dessa till den egna verksamheten. De ca 20 medarbetarna inom enheten är naturvetare, ingenjörer och samhällsekonomer. De har ett stort engagemang och hög kompetens. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Avdelningen Utveckling av lagstiftning och andra styrmedel, vilken består av avdelningens enhetschefer och avdelningschefen. Som en del av avdelningens ledningsgrupp behöver du samarbeta och bidra med din kompetens och erfarenhet för att utveckla hela avdelningens verksamhet och arbetsformer. Du rapporterar till avdelningschefen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gedigen erfarenhet som ledare. • Akademisk examen inom relevant område såsom naturvetenskap, teknik eller samhällsvetenskap. • Erfarenhet från statsförvaltningen eller annan offentlig förvaltning. • Erfarenhet från Sveriges eller EU:s arbete inom miljöområdet. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av personal- och verksamhetsansvar. • Erfarenhet av att leda förändringsprocesser och utveckla arbetsformer. • Erfarenhet av kvalificerat utrednings- eller policyutvecklingsarbete, exempelvis genom utarbetande av förslag till mål, lagstiftning, strategier eller av att genomföra regeringsuppdrag eller hantera remisser. • Erfarenhet av eller god förståelse för arbete inom regeringskansliet. • Kunskap om den statliga värdegrunden. • Erfarenhet eller förståelse för näringslivets förutsättningar och miljöarbete. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som chef är du trygg, prestigelös, tydlig i din kommunikation och strukturerad samtidigt som du är flexibel, lyssnar och fångar upp goda idéer. Du har också förmåga att inspirera, utveckla och stärka medarbetarna och gruppen. Du behöver ha lätt för ett strategiskt perspektiv och ha förmågan att prioritera bland många uppgifter samt både se till din egen verksamhet såväl som till organisationen som helhet. Du strävar efter att ständigt utvecklas i ditt ledarskap. Det är viktigt att du är samarbetsinriktad, kan delegera och låta medarbetare växa i roll och ansvar. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. ÖVRIGT På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas. Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag. Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter. Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.
Arbetsgivare
Kemikalieinspektionen
Ansökan
Ansök senast 6 december idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vårdenhetschef – Vill du utvecklas med oss när vi öppnar ny avdelning?

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 december idag
Publicerad: 2021-11-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Enhetschef
  • hälso- och sjukvård

Om jobbet
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds Närsjukhus, Frölunda specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo närsjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Verksamhetsområde Medicin på Kungälvs sjukhus öppnar nya slutenvårdsplatser med inriktning mot IMA och internmedicin. Verksamhetsområdet omfattar specialiteterna kardiologi, endokrinologi, diabetologi, gastroenterologi, hematologi och internmedicin. Vi står inför öppnandet av en ny vårdavdelning, avdelning 4, med 14 vårdplatser varav hälften är intermediära. På dessa intermediära vårdplatser vårdas patienter som behöver vård och behandling som kräver särskild övervakning men inte intensivvård. Resterande vårdplatser är internmedicinska. Vi söker nu en engagerad vårdenhetschef till avdelning 4 Detta blir din nya arbetsplats: Avdelning 4 blir en av tre medicinavdelningar som kommer ha ett tätt samarbete med avdelning 7, 8 och medicinmottagningen. Avdelning 7 har inriktning mot kardiologi och Avdelning 8 mot hematologi, gastroenterologi, diabetes och endokrinologi. Tillsammans med cheferna på avdelning 7, 8 och medicinmottagningen bildar ni laget som skapar den bästa vården för våra medicinpatienter på Kungälvs sjukhus. Du ansvarar för personal, arbetsmiljö, ekonomi samt kvalitets- och utvecklingsarbete. Du ska verka för en god arbetsmiljö och arbeta aktivt med att tillvarata medarbetarnas kompetens, delaktighet och engagemang. Uppdraget innebär att leda och utveckla vården genom att inspirera medarbetarna och få dem att trivas och utvecklas. Du drivs även av att utveckla avdelningen framåt och är intresserad av förändringsarbete. Ytterligare värdesätter vi att du arbetar för att vara närvarande och tillgänglig för medarbetarna och avdelningen. Vi har ett system för utbildning, fortbildning, förbättringsarbeten och kompetensutveckling. Vi erbjuder dessutom personlig kompetensutveckling anpassad till ditt behov. Vi på Sjukhusen i väster erbjuder olika förmåner till våra medarbetare, exempelvis har vi friskvårdsbidrag och rabatter inom hälsa och friskvård. Personalhälsan på Kungälvs sjukhus erbjuder dessutom olika friskvårdshöjande insatser – allt från svampplockning till olika träningspass. Som anställd har du även fri öppen hälso- och sjukvård i hela Sverige. Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant för verksamheten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som att vara lyhörd, reflekterande, analytisk, tydlig och strukturerad. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som chef med personalansvar alternativt har annan erfarenhet som gör att du är trygg i rollen som ledare. Det är även önskvärt att du tidigare har arbetat inom slutenvården samt genomgått ledarskapsutbildning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 6 december idag

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef inom Funktionsstöd

Arbetsgivare / Ort: Kramfors kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 december idag
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med och utveckla verksamhet inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialpsykiatri inom Socialtjänstlagen (SoL)? Då har vi rätt uppdrag för dig! Uppdraget som enhetschef innefattar ansvar för flera enheter. Du leder och utvecklar verksamheten mot uppsatta mål för att skapa god kvalitet. Ni utgår från brukarens fokus när du och dina medarbetare omsätter politiska beslut till en bra verksamhet. Du har personal-, ekonomi-, kvalitets- och verksamhetsansvar och ingår i ledningsgruppen för funktionsstöd. Funktionsstöds enhetschefer sitter i samma lokal och har ett nära samarbete. För oss är det viktigt att du trivs och vi hjälper dig gärna med boende om du flyttar hit. Du kommer få den introduktion du behöver och som chef i Kramfors kommun kommer du att ingå i ett chefsutvecklingsprogram. Där du får möjlighet till samarbete och utbyte av erfarenheter med chefer i andra delar av kommunen på våra gemensamma chefsdagar. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning, t.ex. socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet och det är meriterande med erfarenheter från liknande verksamhet. Du har god självkännedom, en öppenhet för att skapa delaktighet samt en förmåga att planera, organisera, leda, och ta nödvändiga beslut för verksamhetens utveckling. Du uppskattar utmaningar och arbete i förändring. Du har även en förmåga att skapa gott arbetsklimat samt goda relationer till verksamhetens kunder och samarbetspartners. Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Körkort B är ett krav samt goda svenskkunskaper i tal och skrift. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Kramfors kommun
Hemsida: http://www.kramfors.se
Ansökan
Ansök senast 6 december idag

Ansök här
VISA MINDRE

Biträdande enhetschef till Ungdomsgruppen i Upplands Väsby kommun

Arbetsgivare / Ort: Upplands Väsby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 december idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Enhetschef inom socialtjänst

Om jobbet
Är du en resultatorienterad person som ser möjligheter istället för hinder? Trivs du med förändringsarbete och vill vara med och forma vår enhet? Sök då tjänsten som biträdande enhetschef på ungdomsgruppen i Upplands Väsby! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett arbete inom en kommun som satsar på socialtjänsten bland annat genom att vi har en arbetsmängd som är rimlig, en väl utbyggd egen öppenvård samt resurser till insatser. Det finns ett handlingsutrymme att driva utvecklingsarbete. Och ungdomsvård är av självklara skäl ett högt prioriterat område, nu och framåt. Om oss Utredningsenheten sitter i Upplands Väsby centrum, bara en kort promenad ifrån pendeltåg- och busstation. Vi arbetar för att alla barn och ungdomar som får socialtjänstens insatser ska ha samma livschanser som alla andra barn och ungdomar i samhället. Vi arbetar gemensamt för att säkerställa hög kvalitet, rättssäker myndighetsutövning och ett närvarande ledarskap. Vår enhet är uppdelad i tre grupper; mottagningsgruppen, barngruppen och ungdomsgruppen. Vi delar korridor med och har gemensam ledningsgrupp med placeringsenheten. Tillsammans är vi cirka 40 kollegor; två administratörer, drygt 30 handläggare, fem biträdande enhetschefer och en enhetschef. Vår biträdande enhetschef flyttar tillbaka till Göteborg så nu finns chansen till ett spännande uppdrag för den som, tillsammans med en engagerad ungdomsgrupp, vill driva utvecklingen av kommunens ungdomsvård. Om tjänsten I rollen som biträdande enhetschef är du direkt underställd enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp. Du leder och fördelar arbetet, hjälper till att driva ärendeprocesser framåt och fattar beslut enligt delegation. Du ger stöd och handledning till medarbetarna och är närvarande i ditt ledarskap med fokus på det dagliga arbetet. Du stärker och motiverar medarbetarna och fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Ditt område omfattar också utveckling och uppföljning av verksamheten utifrån målgruppens behov. Är du den vi söker? Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning som uppfyller Socialstyrelsens krav. Du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning, främst inom barn- och ungdom. Vidare har du goda kunskaper om den lagstiftning som rör enheten, Barns behov i centrum (BBIC) samt Signs of Safety. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning. Som person är du lugn och stabil samt har förmåga att fokusera på rätt saker och fatta välmotiverade och rättssäkra beslut. Du är strukturerad och har god samarbetsförmåga. I ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet och leder genom att förse andra med befogenheter och förutsättningar för att nå gemensamma mål. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kommunicerar på ett tydligt sätt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på social- och omsorgskontoret i Upplands Väsby arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Som anställd i Upplands Väsby kommun Vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Alla medarbetare har tillgång till ett kostnadsfritt och anonymt personalstöd för såväl arbetsrelaterade som privata frågor. Mer information finner du på http://www.upplandsvasby.se/karriar Upplands Väsby kommun Kommunen är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Vi har omkring 1600 månadsanställda medarbetare och finns med närhet till Stockholm, Uppsala och Arlanda. Vår vision är att attrahera nytänkande, ansvarstagande och motiverade medarbetare. Att arbeta i Upplands Väsby är en merit och en investering för framtiden. Ansökan  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Mångfald  För att finna medarbetare med rätt kompetens ska rekryteringsprocessen vara utformad så att alla bedöms efter sina kvalifikationer. Vi tror att medarbetares olikheter bidrar till verksamhetsutvecklingen och ökad attraktionskraft. Finskt förvaltningsområde  Kommun är ett finskt förvaltningsområde. Informera därför gärna om du är finskspråkig.  Annonssäljare  Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetsgivare
Upplands Väsby kommun
Ansökan
Ansök senast 6 december idag

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef,Enhet Vuxna/funktionshinder

Arbetsgivare / Ort: Nässjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 december idag
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Enhetschef inom socialtjänst

Om jobbet
Är du socionom med bred erfarenhet och ett engagerat ledarskap? Vill du ingå i ett stabilt chefsteam där vi tillsammans löser dagens och morgondagens utmaningar inom socialtjänsten? Välkommen till Nässjö! Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på människors behov. Därför har vi en sammanhållen förvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Enhet vuxna/funktionshinder tillhör Avdelning myndighetsutövning och är organiserade i tre specialiserade grupper som arbetar med målgrupperna äldre, funktionshinder och missbruk/beroende. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du personal-, budget och verksamhetsansvar för en enheten består av 24 medarbetare. 21 socialsekreterare och 3 gruppledare. Tillsammans med medarbetarna i enheten säkerställer du att myndighetsuppdraget utförs med god kvalitet, enligt gällande lagkrav och hela tiden med individens bästa i fokus. Du utvecklar arbetsmetoder och samverkan både inom organisationen och med externa parter. Du leder enhetens mål- och verksamhetsstyrning och stödjer och inspirerar till att nå de uppsatta målen och en god resurseffektivitet. Du ingår i ledningsgrupp på avdelningsnivå och leder enhetens egna ledningsfunktion. Du representerar nämnden internt och externt. Vi erbjuder dig: - Bra lön och anställningsvillkor - Kompetensutveckling - Engagerade medarbetare och chefskollegor - Goda möjligheter att bedriva utvecklingsarbete - Ledningsgruppsarbete med helhetssyn på socialtjänstens uppdrag Nässjö kommun värderar medarbetarnas kompetens och arbetsmiljö högt och vill ge alla rätt förutsättningar att genomföra jobbet med god kvalitet. Stort fokus läggs på god introduktion, systematisk kompetensutveckling och att utveckla goda stödstrukturer för handläggningsarbetet. Enheten arbetar med arbetstyngdsmätning för att säkerställa en rimlig arbetsbelastning. KVALIFIKATIONER Vi söker en socionom med erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och arbete med kvalitetsutveckling. Erfarenhet inom ett eller flera av målgruppsområdena ses som meriterande. Som person är du; - tydlig, noggrann och har lätt för att prioritera, - utvecklingsinriktad med god förmåga att sätta strukturer, förmedla stabilitet och realistiska mål, - relationsinriktad, lyhörd och pedagogisk i de många kontakter och samverkansforum som ledarrollen innebär, - duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, vilket gör att du skapar både sammanhang och engagemang. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort. ÖVRIGT För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Nässjö kommun
Ansökan
Ansök senast 6 december idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.