På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


172 Lediga jobb

CFO till Pmflex Group Northern Europe AB

Arbetsgivare / Ort: Vega Hr AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Färdigheter
Krav
  • Civilekonomexamen
  • Koncernredovisning
  • Redovisningsansvar
  • Personalansvar
Meriterande
  • Internationell ekonomi
  • Affärsutveckling
  • Företagsöverlåtelser

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Italienska

Om jobbet

För vår uppdragsgivare Pmflex Group Northern Europe AB söker vi en affärsutvecklande CFO som aktivt vill bidra till företagsgruppens utveckling och tillväxt. Du kommer till en spännande och fartfylld verksamhet med stark tillväxt och pågående etableringar.

Rollen innebär ytterst ansvar för företagsgruppens ekonomifunktion där du aktivt kommer delta i det övergripande affärsutvecklingsarbetet tillsammans med VD.

Den vi söker bör ha erfarenhet av framgångsrikt ledningsarbete i en internationell företagsgrupp. Och gillar du att samarbeta nära en entreprenöriell, entusiastisk och förändringsbenägen VD så kommer du att stormtrivas! Tjänsten är fast med omgående tillträde eller efter överenskommelse och du blir placerad på Pmflex Group huvudkontor i Göteborg.

Ditt ansvar som CFO

Som CFO har du både ett operativt och strategiskt ansvar för ekonomifunktionen samt strategiskt delansvar för företagsgruppens affärsutveckling. Förutom att leda och inspirera din personal kommer du att utveckla, digitalisera och effektivisera processerna inom ditt ansvarsområde.

Du är ytterst ansvarig för bokslut, årsredovisning, rapportering samt övrigt löpande ekonomiarbete. Du är också delaktig i prognos- och budgetarbete samt har tät kontakt och avstämning med koncernens huvudkontor i Bergamo, Italien.

Som viktig nyckelfunktion i ledningsgruppen för Pmflex Group Northern Europe AB är du också delaktig och drivande i företagsgruppens strategiska beslut och tillhörande affärsutvecklingsprojekt. Det kan röra sig om allt från controlleransvar för olika affärsprojekt till att hitta, genomföra och följa upp företagsförvärv.

Vem är du?

  • Vi ser en trygg, social och säker ekonom och ledare som varit med några år i en internationell händelserik affärsmiljö.
  • Dina värderingar och prestigelösa ledarskap gör det enkelt för dig att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika kulturer. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter och din personlighet förstärker en redan serviceorienterad och positiv företagskultur.
  • Ditt analytiska sinne för siffror, risker och affärsmöjligheter är omtalat vilket gjort dig till en duktig kommunikatör, rådgivare och affärsman.
  • Som person är du lösningsorienterad och har en pragmatisk inställning till förändring och utveckling.
  • Sist men inte minst motiveras du av att samarbeta med en högpresterande och kundorienterad VD som vill framåt, vill förändra och som vill skapa framgång med fart. Här är du bollplanket, genomföraren och den analytiska experten som kommer med kloka idéer och som löser uppgiften i rätt tid, på rätt plats och med rätt innehåll.

Vi tror att du har en civilekonomexamen, eller motsvarande, med några års erfarenhet av ledande roller inom ekonomi; redovisning och/eller controlling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda redovisningskunskaper i grunden, samt god systemvana. Det är en fördel om du tidigare lett effektiviseringar och förbättringsarbete samt arbetat med strategiska frågor och affärsutvecklande projekt. Då företagsgruppen ingår i en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om Pmflex Group Northern Europe AB

Pmflex Group Northern Europe AB ingår i den internationella Pmflex Group koncernen som är verksam inom ett femtiotal länder. Företaget levererar produkter och tjänster som effektiviserar elinstallationer och är den ledande producenten inom produktområdet. Pmflex Group Northern Europe AB har ansvar för produktionsenheter och marknadsbolag i affärsområdet. Omsättning uppskattat till 500MSEK (2021). Gruppen befinner sig i en tillväxtfas och har en solid affärsplan. Läs mer på www.pmflex.com

Arbetsgivare
Vega Hr AB
Kungsportsavenyn 21
41136 GÖTEBORG
Hemsida: www.pmflex.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef med HR-funktion

Arbetsgivare / Ort: Jaco Fabriks AB / Hargshamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Vi söker dig som motiveras av ett helhetsansvar och som trivs i en samordnande roll där du får skapa förutsättningar för framgång i ett spännande bolag. Du har erfarenhet, kunskap och ett stort intresse att förbättra och vidareutveckla bolagets affärsverksamhet.

På Jaco får du möjligheten att utvecklas i din roll som ekonomichef tillsammans med ett team som präglas av gemenskap och lagkänsla. Du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elanvändning med de produkter vi säljer till våra kunder. Vi söker dig som ser möjligheter i den förändring som vårt samhälle genomgår just nu.

Befattningsbeskrivning

Ekonomichefen har det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi- och HR-funktioner. Totalt omfattar personalansvaret tre personer. Ekonomi- och HR-chefen rapporterar till VD och är en del av bolagets ledningsgrupp.

l ledningsgrupparbetet förväntas du bidra med kompetens i både strategiska och taktiska frågor.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löpande bokföring och bokslutsarbete, rapportering till ledningsgrupp och styrelse, arbete med årsredovisning osv. Du kommer att kontinuerligt arbeta med utveckling av våra ekonomiska processer samt bistå proaktivt med analys och verksamhetsuppföljning. Du är även kontaktperson mot bank, revisor, försäkringsbolag etc.

Som ansvarig för HR-funktionen driver och utvecklar du processer relaterade till Jacos medarbetare, t ex arbetsmiljö, jämställdhet, etc. Jaco är anslutet till Teknikföretagen och har kollektivavtal med IF Metall och Unionen, ledarna och Sveriges ingenjörer.

Som ekonomi- och HR-chef arbetar du nära verksamheten samtidigt som du har ett samarbete med VD, där du agerar bollplank och bistår med ett värdefullt ekonomiskt perspektiv.

Utbildning och kvalifikationer

Det är ett krav att du är utbildad högskoleekonom, vi ser helst att du är civilekonom eller civilingenjör med ekonomiutbildning och har erfarenhet från ekonomichefsarbete i ditt tidigare arbetsliv.

En stor del av bolagets affärer riktas mot exportmarknader och multinationella företag, det är därför ett krav att du behärskar det engelska språket väl i tal och skrift.

Jaco erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet i ett företag som anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med spännande produkter och får många trevliga arbetskamrater. Vi vill att din huvudsakliga arbetstid förläggs på kontoret i Hargshamn men beroende på var du bor finns möjligheten till distansarbete en eller ett par dagar i veckan.

Vi är också öppna för att diskutera andra möjligheter för att underlätta ditt resande till och från arbetet

Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde snarast.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Jaco Fabriks AB
Badvägen 1
74250 Hargshamn
Hemsida: www.jaco.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef

Arbetsgivare / Ort: Örebrobostäder AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.   Du som person  Vi tror att du som person är handlingskraftig med förmågan att styra processer och se helheten i större projekt. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa. Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak.   Vi letar specifikt efter dig som drivs av affärsmässighet med mål- och resultatfokus och en helhetssyn som sträcker sig vida över hela ÖBO-koncernen, kommunen och våra kollegor inom bostadsverige och allmännyttan. Bland dina personliga förmågor bör styrkan finnas i att kunna tänka strategiskt och samtidigt vara analytisk och problemlösande, samarbeta med andra och att du har en coachande och tillitsfull ledarstil.  Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet.   Din roll  Som ekonomichef hos oss har du det övergripande ansvaret för koncernens • ekonomiprocesser  • ekonomistyrning • budgetarbete, prognos och ekonomiuppföljning • års- och delårsbokslut • årsredovisning • internkontroll och attestrutiner  I ÖrebroBostäder AB´s koncern ingår även ÖBO Omsorgsfastigheter AB och Västerporten Fastigher i Örebro AB. Stort fokus kommer ligga på att utveckla och digitalisera arbetsmoment och organisation i takt med förändringar i omvärlen. Det är därför viktigt att du är lyhörd  och gärna bidrar till att de du arbetar med växer och utvecklas i sitt arbete. Du är med och utvecklar kreativa lösningar för att koncernen ska stå stark inför nya utmaningar. I ditt arbete är du också med och bidrar till samhället i stort genom att lyssna och vägleda till utveckling av vårt Örebro.  Du ingår i koncernledningsgruppen och är enhetschef med personalsvar för medarbetare inom enheten ekonomi och administration.    Dina kvalifikationer • Du ska ha minst en kandidatexamen i ekonomi eller annan relevant utbildning på högskolenivå. • Du ska ha jobbat i en högre befattning inom en ekonomifunktion i minst 5 år  • Du förväntas ha goda ledaregenskaper med erfarenhet av att leda egen personal inom ekonomiområdet • Du har stor erfarenhet av en ekonomifunktions delar som till exempel ekonomistyrning, budget, bokslut, årsredovisning, redovisning. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla och digitalisera arbetsprocesser inom en ekonomifunktion   Anställningsform Tillsvidare. Heltid. Anställningsstart enligt överenskommelse.   Intresserad? Hör av dig! Ulf Rohlén, VD, 0707194308 Sten-Inge Dellevåg, facklig representant för Vision, 019-194224 Urval sker löpande. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Karin Nordmark, HR-chef på 019-194307. Rekryteringen sker i vissa delar i samarbete med SOURCE, i en del av urvalsprocessen kan tester komma att användas.  Vi behöver din ansökan senast 2021-12-01. Varmt välkommen!   ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett av Sveriges största allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun och har närmare 23 000 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler. Vill du veta mer om oss och vad vi gör? Besök obo.se  
Arbetsgivare
Örebrobostäder AB
Hemsida: http://www.obo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Nordic Controlling Manager to Alten in Gothenburg

Arbetsgivare / Ort: Your Talent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
ALTEN supports its customer’s development strategies in the areas of innovation R&D and information systems. Created 30 years ago and based in 30 countries, the Group has established itself as a world leader in Engineering and Technology Consulting. We work with key actors in the Aeronautics & Space, Defence & Naval, Security, Automotive, Rail, Energy, Life Sciences, Finance, Retail, Telecommunications and Service sectors. With a financial turnover of more than 2,3 billion euros we currently have almost 33,800 employees. Visit www.alten.com or www.alten.se for further information. PURPOSE OF THE ROLE As a Nordic Controlling Manager you will be responsible for the overall controlling for the Nordic countries. You will play a key role in the central Finance team as your responsibility is to ensure that the controlling processes run according to the budget and group rules. You are leading the Alten planning team and you are responsible for the financial operating model follow-up on a monthly basis. Your ar a hands- on and participative manager. Your team will perform and improve detailed commercial analysis (pricing, cost evolution and margin analysis). You have a drive to continuously change and improve processes and customer outcomes, and are able to navigate and lead in a dynamic environment. The position is located in Gothenburg. You have four direct reports and reports to the Northern Europe CFO. Main Responsibilities • Monitore the day-to-day activities within the controlling and invoicing departments • Maintain an active collaboration with the business organization, presenting monthly results, reviewing the forecast and preparing specific analysis requested ad hoc. • Manage month end reporting, and forecast and ensure that reporting to the group is done in accurate and timely manner. • Prepare monthly analysis of the reporting package including P&L, KPIs evolution and deviations with Forecast. • Prepare quarterly financial reviews presentations. • Drive the continuous improvement of financial processes. • Participate in the roll out of projects related to the group ERP • Give proactive recommendations and identify risks and opportunities for New Business projects • Coordinating the budget process together with the Management Team YOUR PROFILE • You have a Bachelor degree or Master of Business Administration • Minimum 10 years experience in finance and preferable 5 years of experience from a medium to large B2B company in controlling • Minimum 2 years as a Manager • Background from a major audit firm is an advantage • Proven leadership skills and ability to effectively coordinate across departments • Demonstrated ability to lead a team and projects • Commercial interest and strong Business Partner Skills • International experience • Experience from working in ERP and BI tools • Advanced skills in Microsoft Excel • Excellent interpersonal skills, with the ability to communicate at all levels and cross culturally • Strong problem-solving skills demonstrating the ability to take on new projects • Strong analytical capabilities • Action oriented and persistent in execution • Finish speaking is a plus • Willigness to travel APPLICATION & CONTACT Your Talent manages this recruitment. If you find the role challenging and interesting, please apply through www.yourtalent.se Interviews will be held continuously. If you have any questions regarding this position please contact recruitment consultant Johan Sjöberg 0761-709851, [email protected]
Arbetsgivare
Your Talent AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Process Manager Reporting

Arbetsgivare / Ort: AB Tetra Pak / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.

Are you an experienced finance leader thrilled with the latest technologies to support digital transformation of accounting?

We are now looking for the Process Manager Reporting, who will focus on operational excellence in the delivery of RtR (Record to Report) process for Nordic entities of Tetra Pak. You will lead the experienced team to ensure the financial closing & reporting is executed timely and in line with the group and local rules. You will be part of FSBO Hub Sweden leadership team to drive execution of digital transformation of finance operations.

This position is located in Lund.

What you will do

  • Lead, develop and evaluate the team of 14 accounting professionals (direct contributors and leaders of others) to ensure that day to day operation is delivered timely and with quality
  • Take the full responsibility for timely closing and quality reporting of entities in Sweden, Denmark, Norway and Finland
  • Plan and execute audit work for the group and statutory purposes
  • Assure local statutory compliance in Sweden, Denmark, Norway and Finland
  • Overlook tax accounting (Corporate taxes, VAT, payroll taxes and social charges)
  • Act as a trusted business partner to Finance Directors, controllers, external outsourcer, and other stakeholders in line of business
  • Initiate, adopt and drive continuous improvement through deployment of modern tools or methods: process automation, analytics, data modeling, etc.
  • Be the key player within FSBO Hub Sweden Management team in deploying the strategy

Who you are

We believe that you are a person with a lot of energy, strong drive for results and your analytical as well as your communication skills are excellent.

  • At least 8 years of relevant professional experience with 5 years of people management experience
  • Well-established accounting and finance knowledge backed by experience in a multinational environment and/or audit firm
  • Continuous improvement mentality with experience in optimizing and standardizing the processes
  • Strong analytical skills with interests and preferably practical experience in application of digital tools or methods: process automation, analytics, data modeling, etc.
  • Highly developed interpersonal skills coupled with experience in building and managing effective teams
  • Change agent with strong personal drive, an ability to make things happen through direct reports
  • English knowledge at business level, knowledge of Swedish language is an advantage
  • Experience with SAP, Blackline or BOFC is an advantage

We offer you

  • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
  • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering expert drives visible results
  • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
  • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!

If you are inspired to share our responsibility of protecting food to protecting the planet, apply through our careers page on www.jobs.tetrapak.com.

This job posting expires on December 2nd.

To know more about the position Cezary Lomza at +46 73 336 4784

Questions about your application contact Maria Glimberg at +46 46 36 1767

For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Arbetsgivare
AB Tetra Pak
RUBEN RAUSINGS GATA
22186 LUND
Hemsida: https://jobs.tetrapak.com/job/Lund-Process-Manager-Reporting/739254101/
Ansökan
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.