På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


144 Lediga jobb

Financial Manager till Cinclus Pharma

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Söker du en utmaning som Financial Manager och lockas av att komma till ett snabbt växande läkemedelsföretag i utvecklingsskede med stor framtida potential? Cinclus Pharma, grundat av personerna bakom bland annat Losec och Nexium, har ett nytt mycket spännande läkemedel på gång som hittills visat goda testresultat i FAS 1 studier. Just nu pågår FAS2 studien i åtta länder. I takt med detta och att bolaget växer erbjuder Cinclus Pharma dig nu möjlighet till en bred och kvalificerad tjänst som Financial Manager med stort eget ansvar. Cinclus Pharma har kontor mitt i Stockholm city. Varmt välkommen med din ansökan. Om tjänsten Som Financial Manager blir ditt uppdrag initialt att ta hem redovisningen som idag är outsourcad och du säkerställer att övergången sker smidigt och med hög kvalitet. Vidare kommer du ansvara för att implementera ERP-system samt upprätta rutiner och processer för en framgångsrik ekonomiadministration. I tjänsten arbetsleder du en ekonomiassistent och du rapporterar till CFO. I takt med bolagets tillväxt kan ansvaret i tjänsten komma att utökas. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut - Delårsrapporter - Delta i och leda den löpande redovisningen - Projektredovisning och uppföljning tillsammans med CFO - Hantering av moms, skatt och deklarationer samt kontaktperson mot berörda myndigheter - Leda arbetet med revision samt kontaktperson mot revisorer - Hålla sig uppdaterad kring förändringar inom regelverk för redovisning, moms och skatt - Biträda extern konsult med koncernrapportering och koncernredovisning - Upprätta, underhålla och dokumentera rutiner och processer samt tillse god intern kontroll - Backup för reskontra Vem är du? Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk examen med inriktning företagsekonomi/redovisning. Du har god kompetens inom redovisning och är självständig i bokslut och årsredovisning. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare gjort resan med att ha tagit hem redovisning, implementerat ekonomisystem och satt upp rutiner/processer. Fördelaktigt är om du har arbetat med projektredovisning och uppföljning av projekt, ett plus är även om du har förståelse för koncernredovisning. En intressant bakgrund kan även vara om du arbetat som revisor gentemot kategorin mindre/medelstora börsnoterade bolag. Det är inget krav med Life Science erfarenhet men meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta enligt IFRS och en bakgrund från arbete i börsbolag ser vi som ett stort plus. Vi ser även positivt på om du haft en arbetsledande roll. Tjänsten kräver att du har god systemvana och att du är kunnig i Excel. Vidare är du flytande i såväl engelska som svenska i både tal och skrift. Som person vill vi att du är självgående, drivande samt mål- och lösningsorienterad. Du trivs med att ha ett övergripande ansvar men är prestigelös och kan arbeta högt som lågt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt att prioritera mellan tid och kvalitet. Vidare har du lätt att samarbeta med andra. Om verksamheten Cinclus Pharma är ett läkemedelsföretag i kliniskt stadium som utvecklar små molekyler för behandling av magsyrarelaterade sjukdomar. Dess läkemedelskandidat linaprazan glurate har framgångsrikt slutfört en fas I klinisk studie. Bolaget har idag 6 anställda och är under tillväxt. Företaget grundades 2014 av Kjell Andersson, Peter Unge, Lennart Hansson, Mikael Dahlström, Urban Paulsson och Marek Poszepczynski. Medlemmarna i Cinclus Pharmas ledningsgrupp var viktiga medlemmar i projektteamen som utvecklade AstraZenecas blockbusterläkemedel Losec och Nexium. Läs mer på www.cincluspharma.com.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Performance Manager

Arbetsgivare / Ort: Vestas Northern Europe AB / MALMÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Would you like to secure a stable and predictable cost forecasting in our project portfolio? Do you have good commercial understanding and business insight? Then we might have the right opportunity for you!

Vestas Northern Europe > Region NCE > Region UK, Ireland & Sweden

The Construction Department is in charge of all wind farm projects from start to completion. The team takes responsibility for a wind farm once a contract has been signed and remains responsible until the final tests are completed. This includes the standard installation, commissioning and final handover of the wind farms to our customers.

Additionally, the construction department is even responsible for more complex EPC projects. Working closely together with the customer, suppliers and other stakeholders is a key parameter to ensure to keep the project on budget and schedule as well as that our extensive safety and quality standards are met. It also works closely with the sales and legal departments to ensure each wind farm delivers the highest energy yield within the client's specification

Responsibilities:

As Construction Performance Manager you will be fully responsible for securing a stable and predictable cost forecasting in the project portfolio, and you will be a valuable sparring partner for Construction Execution Management for all cost related topics during execution. You will also participate and potentially direct execution steering meeting in alignment with Construction Execution Management and liaise with Finance Business Process Management (Finance BPM) to align on reporting and to get a common understanding about deviations.

Further, your responsibility will include:

  • Benchmark with best-in-class cost forecasting to develop/implement processes and tools
  • Evaluate the implemented cost out initiatives and track performance and develop measures to reach the goal
  • Participate in budget workshops initiated by Cost Management in Construction Sales Support; secure that all best practices are shared, and expected deviation is implemented into the sales precalculations (precalc)
  • Be fully responsible for the Pre - PostCalculations deviation reporting for the Project Portfolio
  • Define, propel and develop periodically trainings within Construction Project Management to ensure cost awareness and best in class cost forecasting

Qualifications:

We see the ideal candidate to have a relevant university degree in economics, business administration or related subjects, or an engineering background combined with commercial experience. Further, we expect you to have the following qualifications:

  • Solid experience from a similar position in an international environment
  • Experienced in working with complex construction projects is a big plus
  • Good commercial understanding and business insight
  • A strategic mindset, yet structured with good inquisitive skills
  • Fluency in English, both verbally and in writing

Competences:

To thrive in this position, you are great at stakeholder management and collaborating at all organizational levels with a positive and open mind-set. You are focused and goal-oriented and committed to bringing solutions to the table.

Additionally, we expect:

  • Ability to operate effectively in a creative environment
  • A collaborator with a knowledge-sharing approach
  • Professional communication skills

What we offer:

We offer an exciting job with significant opportunities for professional and personal development in an inspiring, progressive, high-achieving and international work environment in the sustainable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions.


Possible locations for this role are Malmö, Edinburg, London, Warrington, Hamburg and Aarhus. Applications are handled on an ongoing basis so please apply as soon as possible. If you have any questions, please reach out to Rasmus Ravn at +45 408 34 797.

Arbetsgivare
Vestas Northern Europe AB
GROPHUSGATAN 5
20049 MALMÖ
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

PMO Leader

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiledare

Om jobbet
Älmhult is home to IKEA of Sweden. Here the IKEA range is developed and made available to stores and customers all over the world. We are here to offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them. That is our promise, and we do this every day with great passion and energy.  Range & Product Development is rooted at the heart of IKEA – it is how we work together to deliver the IKEA business idea and fulfil our vision. In other words, range and product development is an IKEA core capability, involving all parts of the value chain. Range & Product Development matrix organization consists of four main areas; Design, Engineering, Innovation and Management. You will belong to the Business Navigation & PMO team that supports all four areas within the matrix organization. Job Description As PMO Leader you will be responsible for monitoring and governing projects and initiatives within the framework of Range & Product Development and leading the portfolio of projects connected to Range & Communication strategy. You will establish and maintain standards and ways of working. You will gather information about the projects and programs to provide a strategic overview of the entire project portfolio. You will part of identifying new initiatives based on strategic goals, gaps and potential overlaps. You will analyze consequences and provide basis for decisions as an advisor function to decision forums and a be a valuable invitee and contributor to Range & Product Development management team. Your responsibilities will include (but will not be limited to): ·        Create and lead structures for scoping, executing, following up and steering of all                projects connected to Range & Communication strategy. ·        Support to identify new projects and initiatives. ·        Coordinate deployment of projects to relevant stakeholders. ·        Drive development of needed tools for portfolio and project management within the           scope of IKEA Range & Product Development portfolios. ·        Responsible for continuous monitoring status of progress and costs for projects                 within each portfolio in relation to targets and scope. ·        Analyze how projects, within the portfolio, delivers to overall objectives, for example           growth, lower cost, quality improvements or reduced assembly time. ·        Create follow ups and provide assistance for important ad-hoc analysis and                       prioritizations when required for the development portfolio. ·        Support portfolio and project leaders with analytical competence, e.g. to create                   clear project deliverables, evaluate business cases or to set relevant goals on both             portfolio and project level. ·        Prepare and lead decision meetings connected to the development portfolios. ·        Develop others in processes, project management and other PMO related topics. Sounds interesting?  Are you up for the challenge? Then this just might be for you! Please send your application – CV and letter of motivation – in English as soon as possible. If you have any questions about the role, please contact Hiring manager Robert Carleke at +46 709607537. About recruitment process, please contact Recruitment Specialist Christina Appelqvist +46766113408 Please note that we will continuously look at applications so don't delay, make sure to show us your interest in the role as soon as possible, and by 7th of October at the latest. We look forward to receiving your application!   Please note that due to the summer vacation period it might take a while until you hear back from us. Welcome with your application!
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Söker en interim Redovisningschef, centrala Sthlm

Arbetsgivare / Ort: Avanzera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Vårt uppdrag: Avanzera söker nu en redovisningschef för start omgående till ett börsnoterat företag i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas pågå från oktober/november löpande med en omfattning om 100 %. Vi söker både dig som vill vara anställd som konsult hos oss, men även dig som har egen F-skattsedel och ansvarsförsäkring. Arbetsuppgifter: Som redovisningschef ansvarar och leder du arbetet med det löpande redovisningsarbetet inklusive bokslut och rapportering. Du ansvarar även för konsolideringen av koncernen samt externrapporteringen. Din bakgrund: Vi ser att du som söker har minst 5 års erfarenhet från brett redovisningsarbete. Vi ser gärna att du har arbetat i internationella bolag samt har erfarenhet från att ansvara och leda en mindre personalstyrka. Du bör ha arbetat i ett börsnoterat företag samt har erfarenhet av koncernredovisning. Som person är du prestigelös, positiv, stresstålig samt ödmjuk och driven. Du är mån om ett bra samarbete och en god teamkänsla. Du talar och skriver flytande engelska och är van att arbeta med engelska som koncernspråk. Om oss: Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera Ansökan Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Avanzera AB
Hemsida: http://www.avanzera.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Finance Manager till Stadler i Tillberga

Arbetsgivare / Ort: Meritmind AB / VÄSTERÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Strax utanför Västerås finns tågtillverkaren Stadlers service- och underhållsverksamhet omfattande ca 300 medarbetare.

Till en projektbaserad miljö söker vi en redovisningskunnig, stabil ledare som står upp för Finance i ledningsgruppen, aktivt deltar i utvecklingen av verksamheten i Tillberga men framför allt vill bygga bra team och utveckla medarbetare i en redovisningsgrupp som genomgått stora förändringar de senaste åren.

Kan du din redovisning, har vana från projektverksamhet och är en trygg, prestigelös ledare kan det vara dig vi söker.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ansvar för Financeteamets uppgifter inom redovisning, controlling och lön. Däri ingår t ex:

→ Personalansvar för i dagsläget sju medarbetare, medarbetar- och teamutveckling

→ Ansvar för den svenska verksamhetens legala redovisning och rapportering

→ Hands-on backup i vissa av dina medarbetares uppgifter

→ Analysstöd och redovisningsmässig coachning till övriga verksamheter och den lokala ledningen

→ Delta i enhetens planering, budgetering, prognostisering



Du rapporterar till VD för Stadler Service Sweden AB samt till CFO för den nordiska koncernen.



Kvalifikationer och erfarenhet

Du har praktisk erfarenhet av hela redovisningsprocessen och känner dig trygg i tillämpningen av svenska redovisningsregler. Du har haft rapporteringsansvar samt medverkat i att utveckla tidigare organisation med din redovisningskompetens och nyckeltalsanalys.

Har du arbetat med projektbaserad redovisning är det definitivt en fördel.

Du har också haft en ledarroll som inte valts av karriärintresse utan av intresset för medarbetare och teamutveckling.

Stadler arbetar idag i Infor vilket inom några år ska ersättas av SAP. Tidigare erfarenhet av SAP, och ett intresse för att sätta bra rutiner i systemet, kan således vara till nytta.

Koncernspråket är engelska.


Personliga egenskaper

Du kan din redovisning och är prestigelös nog för att vid behov vara delaktig hands-on i processen. Du är envis och lockas av att driva Finance intressen i ledningsgruppen och en projektbaserad organisation. Slutligen har du ett genuint intresse av att utveckla och skapa god miljö för dina medarbetare och utveckla teamet.

Vad erbjuder företaget dig?

Du kommer till ett globalt företag med lång historia i Tillberga. Stadler verkar i en intressant och av klimatskäl aktuell bransch, präglad av stora och långa projekt. Dina snittytor finns i ett flertal länder. Som anställd i Stadler Service nyttjar du gängse personalförmåner som friskvårdsbidrag, ersättning för vård och medicin etc.


Placeringsort

Tillberga, Västerås


Om företaget

Stadler Service Sweden AB utför underhåll, reparationer och ombyggnationer av järnvägsfordon i Sverige. Vi är ett bolag inom den schweiziska koncernen Stadler Rail Group; en koncern som, utöver underhåll, levererar tåg som rullar i alla väder till hela världen.

Med schweizisk precision strävar vi efter att leverera hög kvalitet till den svenska järnvägsbranschen. I våra välutrustade verkstäder i Tillberga, strax utanför Västerås, Hagalund, Stockholm, samt Eskilstuna arbetar de 330 professionella medarbetare som utgör grunden i Stadler Service Sweden. Vi står inför en spännande expansion de kommande åren och vi vill bli fler. Välkommen in och läs mer om Stadler Koncernen på www.stadlerrail.com.





Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 september 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.



Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.


Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Meritmind AB
Verkstadsgatan 31
72233 VÄSTERÅS
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.