På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

162 Lediga jobb

Ekonomiansvarig

Arbetsgivare / Ort: Capto Hr AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 juni (1 månad 8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Färdigheter
Meriterande
  • Bygg- och fastighetsekonomi
  • MS Excel
  • Företagsekonomi

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Rosendal Fastigheter bygger meningsfulla byggnader och platser fyllda med mjuka värden. Bolaget är ett fastighetsutvecklingsbolag med fokus på Uppsala med omnejd. Företaget grundades 2008 med ambitionen att vara med och utveckla morgondagens Uppsala och har till dags dato utvecklat projekt som Kåbo Park, Inspiration, Grindstugan och SEB USIF Arena. Idag har företaget drygt 300 lägenheter under projektering samt 20 000 kvm kommersiell yta under planprocess samt ett antal spännande projekt i pipeline.

Organisationen är slimmad och ett antal projektspecifika resurser hyrs in. För att stärka kärnverksamheten ytterligare så söker nu Rosendal Fastigheter en Ekonomiansvarig med redovisningsbakgrund. Den person vi söker kommer erbjudas en roll i ett spännande bolag där det finns goda möjligheter att utvecklas i takt med företaget. Personen rapporterar direkt till VD och placering på företagets kontor invid Botaniska trädgården i Uppsala.


Arbetsuppgifter

  • Ansvara för kund och leverantörsreskontra
  • Ansvara för bokslut, månadsrapportering, budget, utfall/prognos och likviditetsplanering
  • Ansvara för fastighetsrelaterad redovisning, uppföljning av pågående projekt, tillgångsklassificering och skattemässig hantering av investeringarna
  • Ansvara för löner för 5-6 tjänstemän
  • Arbeta med att ständigt förbättra processer och rutiner i verksamheten
  • Ta ansvar för legala och avtalsmässiga frågor i relation till sin kompetens
  • Framtagande av rapporter till ledning, styrelse och marknad
  • Driva moms- och bolag skattefrågor
  • Ansvara för årsredovisning och dialog med revisor

Lämplig bakgrund

  • Högskole- universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande
  • 5 års relevant erfarenhet inom redovisning, gärna i fastighetsbolag
  • Goda kunskaper i Excel och god erfarenhet av affärssystem
  • Ett plus är goda kunskaper gällande moms- och skattefrågor inom fastighetsbolag

Som person är du driven och prestigelös och har förmågan att hantera flera saker samtidigt med förmågan att identifiera det som är viktigast. Du kan ”kavla upp ärmarna” och får saker gjorda och har samtidigt en strategisk syn på verksamheten. Som person ser vi att du har god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska, är positiv, flexibel och van att ta ansvar. Om denna rollbeskrivning känns rätt är du varmt välkommen till ett av Uppsalas mest spännande företag.

Arbetsgivare
Capto Hr AB
S:t Persgatan 7
75320 Uppsala
Ansökan
Ansök senast 24 juni (1 månad 8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teamlead Accounting Controller to company in Malmö

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Are you looking for your next job as an Accounting manager? We are looking for you who are experienced with Accounting management/ finance management from an international organization. The assignment will be places at a large company within the chemistry industry. Welcome with your application! Start: As soon as possible Duration: The assignment will start as a consultant employment and for the right person the employment will transfer, and you will he hired of your client. About the job In the role of Teamlead Accounting Controller you will work in an international organization within the chemistry industry. You will have the overall responsibility for all reporting, monthly closures for the Nordic countries. You will be the spider in the web and responsible for accounting and compilation and are the hub of communication between teams. You are also responsible for reporting taxes. The daily accounting activity is done at a shared service center placed in Poland while the Accounting controllers take care of the reporting. As the teamlead/manager you will have 3 direct reports and 6-10 indirect reports under you. The team is responsible for reporting for 12 legal entities in the Nordic region (Sweden, Finland, Denmark, Norway). You will have the Record To Report (RTR) process ownership and manage interactions with other processes and stakeholders. You will own legal and reporting entities as will be assigned. You will both work on a strategic and managerial level and on an operational level. The Teamlead accounting controller role has a pivotal role to ensure consistent high quality and timely group / business and statutory reporting for a set of relevant legal entity entities. Who are we looking for? We are looking for someone who has a strong background in accounting (about 10 years) and have previous experience of a managerial position with direct reporting under you. Since this company is a large international organization it is strongly meritorious if you have worked in a similar international organization before. * Experienced with managerial responsibility * Experience of working in the ERP system SAP is an advantage * You can work unhindered in both English and Swedish * Experience of shared service center is meritorious We are looking for someone with a strong leadership who is results-oriented and who maintains direct and clear communication. For the role, they see a person who takes responsibility for their work and has the ability to make demands to get the work produced. About Jefferson Wells Jefferson Wells is part on Manpower Group and we are the global leader in accelerating careers and propelling business growth across Finance, Engineering, purchasing, communication, marketing. As a consultant at Jefferson Wells you will have access to a career network with thousands of colleagues within your field. Application We do not accept applications by e-mail. Send in your application as soon as possible. The applications will be evaluated continuously during the summer. Please attach your CV and apply to this position through this web-page.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningschef sökes till Malta

Arbetsgivare / Ort: Workwide AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Är du en trygg ledare med bakgrund inom redovisning och ekonomi? Har du länge funderat på att arbeta utomlands men med fördelarna och tryggheten från ett svenskt bolag? Då kan den här spännande möjligheten på soliga Malta vara tjänsten du väntat på. Är du en trygg ledare med bakgrund inom redovisning och ekonomi? Har du länge funderat på att arbeta utomlands men med fördelarna och tryggheten från ett svenskt bolag? Då kan den här spännande möjligheten på soliga Malta vara tjänsten du väntat på. Vår kund är ett svenskt företag som består av ca 100 medarbetare och erbjuder olika tjänster som sälj, kundservice, redovisning och administration. För en av deras kunder verksamma inom redovisningsbranschen söker de just nu efter sin nästa redovisningschef. I denna rollen har du personalansvar och koordinerar det dagliga arbetet. Eftersom det är en nystartad byrå så har du möjligheten att forma och bygga ditt eget team. Du har hand om att planera löpande redovisning, bokslut och avstämningar med kund och ansvarar även för att målsättningar nås för övrig personal. Företaget erbjuder en stimulerande miljö med vänlig företagskultur, spännande arbetsuppgifter och korta beslutsvägar, där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras. Detta ingår i din roll Personalansvar Koordinering av det dagliga arbetet Planläggning av bokslut och årsredovisning Kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering Löpande bokföring via moderna digitala lösningar Hantering av moms- och arbetsgivardeklarationer Skatt och förmåner Bokslut och rapportering till kund Upprättande av årsredovisningar och deklarationer Vi söker dig som Talar och skriver flytande svenska och är trygg i din engelska Har en ekonomiutbildning på Högskole- eller universitetsnivå Har några års erfarenhet inom redovisning från en ekonomifunktion eller en redovisningsbyrå Har tidigare erfarenhet och trygghet från en ledande roll och en god samarbetsförmåga Är strukturerad och gillar ordning och reda Är driven, social och har en vilja att utveckla din karriär på en fantastisk arbetsplats i Medelhavet Vår kund erbjuder En attraktiv individuell lönesättning baserat på tidigare erfarenhet Onboarding och coaching för att trygga dig i din nya roll Tillsvidarekontrakt Friskvårdsbidrag Korta beslutsvägar och en vänlig företagskultur som uppmuntrar nya idéer En utvecklande och ansvarsfull nyckelroll som innebär många kontaktytor **Vi värnar om våra kandidaters hälsa! I samband med Covid-19 restriktioner världen över har samtliga av våra samarbetspartners vidtagit nödvändiga åtgärder på arbetsplatsen för att trygga en säker arbetsmiljö för samtliga anställda! ** Om Malta Malta är en ögrupp med sju öar och ligger i södra Medelhavet. Förutom det exceptionellt goda klimatet, den rika historien och den fascinerande Medelhavskulturen erbjuder Malta också mycket när det gäller jobb och livskvalitet för människor som inte bara vill tillbringa sommarsemestern här. Det har därför blivit väldigt populärt bland emigranter. Många internationella företag har produktionsanläggningar här, och Medelhavsön har blivit ett centrum för den europeiska spelindustrin genom att licensiera onlinespel. Kostnaden för en bostad på Malta är något lägre än i Sverige. Lönenivån är emellertid också lägre. Många företag erbjuder sina anställda olika fördelar, till exempel gymmedlemskap eller restaurangkuponger. Skicka in din ansökan idag! En av våra rekryterare kommer gå igenom din ansökan och om du är kvalificerad för tjänsten bjuder vi in till en intervju via telefon och berättar mer.
Arbetsgivare
Workwide AB
Hemsida: https://www.workwide.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef

Arbetsgivare / Ort: Kylslaget AB / KUNGSBACKA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Kylslaget AB är Sveriges största märkesoberoende installationsbolag för luft/luftvärmepumpar. Bolaget har funnits sedan 2007 befinner sig i en expansionsfas. Totalt i koncernen finns idag ca 40 anställda och år 2020 omsatte Kylslaget med koncernbolag ca 60 miljoner kr.

Till ett av koncernens bolag söker vi nu en ekonomiansvarig!

Vi söker en driven och engagerad person som vill ta ett helhetsansvar för vår ekonomifunktion. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av allt från "ax till limpa", från löpande bokföring och beställningar till bokslut och deklarationer. I dina arbetsuppgifter ingår också bland annat kund och leverantörsreskontra, löner och deklarationer.

Som ekonomiansvarig blir du också ett viktigt bollplank för ledningen i verksamhetsfrågor.

Bakgrund

Du har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, dock är din erfarenhet viktigare än formell utbildning. Du har minst ett par års erfarenhet av brett redovisningsarbete inklusive löner och vill nu fortsätta utvecklas i en roll som ekonomiansvarig. Som person är du driven, flexibel, kreativ och självständig. Vi värdesätter såväl affärsmässighet som prestigelöshet och du måste kunna hantera även rutinmässiga arbetsuppgifter.

Vi tar emot alla ansökningar via mail och vi ser gärna att du spelar in en kort video (max 60 sekunder) där du berättar om dig själv och ditt CV.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.


Arbetsgivare
Kylslaget AB
Kabelgatan 9D
43437 KUNGSBACKA
Hemsida: svenskavarmepumpar.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Interim – Redovisningsansvarig Kristianstad - tillträde omgående

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB / KRISTIANSTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Färdigheter
Meriterande
  • Redovisning
  • Bokföringsvana
  • Bokslut
  • Momsredovisning
  • Skatter och avgifter
  • Avstämningar
  • Ekonomisk rapportering
  • MS Excel
  • Oracle
  • affärssystem

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Tollo Linear ingår i Altra koncernen och Altra Business System ger en grund för kvalitetssäkring och processtyrning för våra 9.000 medarbetare runt om i världen, som betjänar kunder i mer än 125 länder.

Tollo Linear finns på Öllsjö industriområde utanför Kristianstad och har idag drygt 150 anställda. Tollo Linear utvecklar, tillverkar och säljer linjärenheter och ställdon bl. a under varumärket Thomson. Linjärenheter används för automatisering materialhantering och robotteknik. Viktiga kunder är bil- och förpacknings och tillverkningsindustrin över hela världen. Ställdon används varhelst en elektromekanisk cylinder kan göra nytta, t ex där man ersätter en pneumatisk eller hydraulisk cylinder. Viktiga kunder är tillverkare av jordbruksmaskiner, entreprenadmaskiner samt tillverkare av handikapp och rehabiliteringsutrustning. Tollo Linear AB omsätter idag drygt 450 miljoner SEK och ser en mycket positiv framtida expansion.

Interim – Redovisningsansvarig Kristianstad - tillträde omgående

Möjlighet finns att jobba hemifrån

Vill du bli en del av ett mycket framgångsrikt team med god kamratskap och tillhöra ett företag med hög tillväxt och stark framtidstro? Skulle du vilja jobba mestadels hemifrån dessutom? Då har vi jobbet för dig! Du erbjuds ett varierande och utmanande arbete i en global miljö, där du i princip ansvarar för allt som har med ekonomi och redovisning att göra.

I dina ansvarsområden ingår bland annat

  • Löpande bokföring
  • (Månads)bokslut
  • Avstämningar
  • Moms- och skattehantering
  • Revisioner mm

Din profil

Vi söker dig med civilekonomexamen eller motsvarande samt minst 5 års erfarenhet av redovisning, gärna från ett (internationellt) tillverkande företag. Du gillar siffror och att fixa och dona. Det krävs goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel), samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Företaget jobbar i Oracle så det är meriterande om du har erfarenhet av detta.

Som person är du självständig, strukturerad, målfokuserad, flexibel, nytänkande och har en vilja att förbättra och förenkla processer inom alla områden. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp samt med såväl rutinuppgifter såsom ad-hoc uppgifter. Du förstår vikten med att hålla deadlines.

Du är välkommen att skicka in din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin 0733-763988.

Välkommen med din ansökan!


Arbetsgivare
Standby Workteam AB
29165 KRISTIANSTAD
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.