På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

143 Lediga jobb

Group Accounting Manager till Boozt Fashion AB i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Mpya Finance AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 11 juni (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-11
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Boozt är ett nordiskt teknikföretag som säljer mode och och livsstilsprodukter huvudsakligen genom sina två onlinebutiker Boozt.com och Booztlet.com. Boozt.com lanserades 2011 och koncernen omsatte 4,4 miljarder under 2020 och har över 2 miljoner aktiva kunder. Boozt är noterade på Nasdaq Stockholm & Nasdaq Köpenhamn. Utöver huvudkontoret i Malmö driver Boozt tre fysiska outlet- och beauty butiker i Malmö och Köpenhamn, ett innovations och utvecklingscenter i Köpenhamn, ett antal fristående tech- och utvecklingshubar, samt har sitt lager och hanteringscenter beläget i Ängelholm. Koncernen har över 800 anställda vilka består av 37 olika nationaliteter. Bolagets hanteringscenter är automatiserat och utrustat med över 500 robotar som utgör världens största AutoStore. ”Vi håller just nu på att skräddarsy vår kostym, och den ska passa oss även om fem år.” Vill du vara med? Vi kan lova en spännande, utvecklande och framför allt rolig resa. Här ser vi till varje individ och utvecklar våra roller så att potentialen utnyttjas till max och att just Dina bästa sidor kommer fram. Bordet är inte dukat, och det är precis så du vill ha det! Denna tjänst är för dig som trivs i en miljö där ena dagen inte är den andra lik. Där man hjälps åt att komma framåt och är van vid att jobba högt som lågt. Du erbjuds en positiv och dynamisk miljö i en snabbrörlig bransch och kollegor som brinner för för att förbättra och utveckla bolagets produkter och tjänster. I sin vision att bli den ledande e-handelsbutiken i Norden inom mode arbetar Boozt kontinuerligt med att utveckla sina erbjudanden för att leverera en enastående kund- och shoppingupplevelse samtidigt som man arbetar aktivt för en hållbar e-handel. I rollen som Group Accounting Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för att kvalitetsäkra koncernens redovisning och rapportering och du kommer att vara ansvarig för koncernens redovisningsteam om 7 personer som rapporterar till dig. Du kommer att arbeta den operativa ledningen och vara delaktig i flertalet spännande projekt såsom utveckling och etablering av nya affärsområden, marknader och förvärv av bolag. Tjänsten är belägen på Boozts fina huvudkontor i Hyllie och du kommer att rapportera direkt till koncernens CFO Sandra Gadd. Sandra är en inkluderande ledare med mycket energi som snabbt smittar av sig på avdelningen. Huvudsakliga ansvarsområden: • Ansvarig för upprättande och kvalitetssäkring av månadsbokslut, årsbokslut samt årsredovisningar för samtliga koncernbolag • Upprättande av koncernredovisning • Rapportering till myndigheter • Kvartalsrapporter • Driva processutveckling i syfte att effektivisera, utveckla och stärka den interna kontrollen Trots att Boozt är dubbelnoterade på både den svenska och danska börsen präglas företagskulturen av en stark entreprenörsanda och medarbetarengagemang byggd runt kärnvärdena frihet, förtroende och ansvar. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är civilekonom och har några års erfarenhet från liknande roll. Kanske har du revisorsbakgrund och ser detta som ditt nästa steg, alternativt har du ”mellanlandat” i en liknande roll och är redo att ta dig an ett större team på ett nytänkande bolag. Du har ett stort intresse för personal samt redovisningsrelaterade frågor och trivs i en snabbrörlig miljö. Vi ser att du är kommunikativ och prestigelös och jobbar proaktivt. Du tar dig fram i organisationen på ett smidigt sätt och har lätt för att identifiera utvecklings- och förbättringsområden med fokus på effektivitet, struktur och digitalisering. Erfarenhet av IFRS och noterad miljö är meriterande. Engelska och svenska behärskar du i tal och skrift. Har vi fångat ditt intresse? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Boozt Fashion AB med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected] eller Per Cato 070-3009729 eller [email protected]
Arbetsgivare
Mpya Finance AB
Ansökan
Ansök senast 11 juni (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chief Financial Officer

Arbetsgivare / Ort: Setrab AB / Limhamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Do you want to be part of our expanding, innovative and international company? Setrab is growing and we need more brilliant minds to join us. Our work climate is open and supportive. We believe that our success comes from working together in cross-functional teams where everyone is accountable. We are now hiring:

Chief Financial Officer

About the role

As our CFO you will be a key part of the management team. Your work will be essential for the company’s growth, business development and financial management. We are a small team, working closely together. We are looking for a person who is prepared to work both on an operational and strategic level to get to know Setrab and its operations. For the right candidate the position will offer the possibility to grow and develop into a role with more international and strategic responsibility on a European group level. Your duties will include:

  • Be overall responsible for the financial function and to drive and develop the financial and reporting processes
  • Managing the financial budgets and forecasting, prepare and maintain regular financial reports
  • Ensure the short- and long-term financing for the company, together with the CEO
  • Manage the relationship with auditors and other external parties
  • Manage and lead the financial department with 3 employees in Sweden and 3 in Poland

Who are you?

To succeed in this role you must be a structured, well organized and self-motivated person. You are analytical with the ability to focus on details without losing sight of the big picture. You like to have a solid understanding of the business and how it affects the company’s finances.

As a person you are stable, honest and possess integrity. You are proactive, solution-oriented and good at prioritizing and navigating in a fast-paced environment. You want to work in an organization where every person counts and where you have a great opportunity to influence and contribute to the development of our business.

Qualifications

  • A Bachelor's or Master's degree in Business, Finance or Accounting.
  • At least 10 years of experience in Financial Controlling / Business Controlling / Auditing.
  • Experience from a manufacturing company.
  • Experience from interacting with different stakeholders in an international environment.
  • Good communication skills. Ability to build relationships, both internally and externally. Solid leaderships skills.
  • Good knowledge and experience from Excel.
  • Fluent in Swedish and English.

About Setrab

Our company is in an exciting and expansive phase. We are part of the listed Chinese company Yinlun with heat exchanger operations in China, Europe, US and India. We are a well-functioning team, proud of our competence and our drive. We have short decision paths and believe that we achieve success by working together. We value openness and good development opportunities for our employees. Read more about our company and our business at setrab.com.

Apply: Send us your application using the link below. We conduct interviews on an ongoing basis. Therefore, we encourage you to apply as soon as possible.

https://roirekrytering.se/lediga-jobb/jobb/?jobbid=7353

Contact:

If you have any questions regarding this position, you are welcome to contact:

Arbetsgivare
Setrab AB
Ringugnsgatan 3
21610 Limhamn
Hemsida: www.setrab.com
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig

Arbetsgivare / Ort: Capto Hr AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Färdigheter
Meriterande
  • Bygg- och fastighetsekonomi
  • MS Excel
  • Företagsekonomi

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Rosendal Fastigheter bygger meningsfulla byggnader och platser fyllda med mjuka värden. Bolaget är ett fastighetsutvecklingsbolag med fokus på Uppsala med omnejd. Företaget grundades 2008 med ambitionen att vara med och utveckla morgondagens Uppsala och har till dags dato utvecklat projekt som Kåbo Park, Inspiration, Grindstugan och SEB USIF Arena. Idag har företaget drygt 300 lägenheter under projektering samt 20 000 kvm kommersiell yta under planprocess samt ett antal spännande projekt i pipeline.

Organisationen är slimmad och ett antal projektspecifika resurser hyrs in. För att stärka kärnverksamheten ytterligare så söker nu Rosendal Fastigheter en Ekonomiansvarig med redovisningsbakgrund. Den person vi söker kommer erbjudas en roll i ett spännande bolag där det finns goda möjligheter att utvecklas i takt med företaget. Personen rapporterar direkt till VD och placering på företagets kontor invid Botaniska trädgården i Uppsala.


Arbetsuppgifter

  • Ansvara för kund och leverantörsreskontra
  • Ansvara för bokslut, månadsrapportering, budget, utfall/prognos och likviditetsplanering
  • Ansvara för fastighetsrelaterad redovisning, uppföljning av pågående projekt, tillgångsklassificering och skattemässig hantering av investeringarna
  • Ansvara för löner för 5-6 tjänstemän
  • Arbeta med att ständigt förbättra processer och rutiner i verksamheten
  • Ta ansvar för legala och avtalsmässiga frågor i relation till sin kompetens
  • Framtagande av rapporter till ledning, styrelse och marknad
  • Driva moms- och bolag skattefrågor
  • Ansvara för årsredovisning och dialog med revisor

Lämplig bakgrund

  • Högskole- universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande
  • 5 års relevant erfarenhet inom redovisning, gärna i fastighetsbolag
  • Goda kunskaper i Excel och god erfarenhet av affärssystem
  • Ett plus är goda kunskaper gällande moms- och skattefrågor inom fastighetsbolag

Som person är du driven och prestigelös och har förmågan att hantera flera saker samtidigt med förmågan att identifiera det som är viktigast. Du kan ”kavla upp ärmarna” och får saker gjorda och har samtidigt en strategisk syn på verksamheten. Som person ser vi att du har god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska, är positiv, flexibel och van att ta ansvar. Om denna rollbeskrivning känns rätt är du varmt välkommen till ett av Uppsalas mest spännande företag.

Arbetsgivare
Capto Hr AB
S:t Persgatan 7
75320 Uppsala
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Reskontrachef till RISE i Borås

Arbetsgivare / Ort: RISE Research Institutes of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
En bättre värld behöver fler perspektiv. Det krävs ny kunskap, ny teknik och nya förutsättningar. Och det behövs en samlande kraft. Någon som kan peta i detaljer kring hållbara lösningar, och som samtidigt kan driva de stora frågorna över traditionella sektorer. Den samlande kraften vill RISE vara. Som ett oberoende och verklighetsnära forskningsinstitut kan vi arbeta med alla sektorer och i många olika roller. Från att forska på nya material, till att testa och skala upp nya lösningar för företagskunder eller offentlig sektor. Samtidigt som vi samlar aktörer från alla sektorer kring gemensamma utmaningar. Om rollen Som Reskontrachef hos oss kommer du att bli en del av ett dedikerat team som tillsammans genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner och affärsområden arbetar med ambitionen att skapa ett effektivt och väl fungerande Shared service center. Du ansvarar för reskontrateamet inom redovisningsfunktionen med ca 15-18 personer som du coachar, utvecklar och arbetsleder. Däri ingår att säkerställa personalens välmående, planera fördelning av arbetsuppgifter, säkerställa jämn arbetsbelastning för samtliga samt se till att gruppen levererar hög kvalitet till organisationen och koncernens bokslut. En viktig del av arbetsuppgifterna handlar om att utveckla rutiner och processer i nära samarbete med redovisningschef, ekonomis verksamhetsutvecklare och koncernredovisningschefen för att gemensamt bana vägen för ett effektivt och smidigt Shared service center. Vidare ansvarar du för administration av bankbehörigheter, har kontakt med banken samt stöttar upp i det operativa med löpande hantering av kund- och leverantörsfakturor, är delaktig i månadsbokslut och avstämningar. Du ingår i ledningsgruppen för Shared service center och rapporterar till koncernredovisningschef. Placeringsort för tjänsten är Borås. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har goda redovisningskunskaper, framförallt inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet från en roll som chef eller teamledare. Har du dessutom varit med och arbetat med processutveckling och förändringsarbete tidigare ser vi det som ett stort plus. Vi söker dig som är en prestigelös och naturlig ledare och som har ett stort intresse för att coacha medarbetare, bygga relationer och få verksamheter att växa och effektiviseras. Du är en serviceinriktad, tydlig och tillgänglig person med stor integritet som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar RISE med rekryteringsföretaget Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Eva Tiitso, tel 0722-173238 eller Patrik Czolowski, tel 0722-076221. Sista ansökningsdag är 24 juni 2021. Välkommen med din ansökan! Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.
Arbetsgivare
RISE Research Institutes of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Reskontrachef till RISE i Borås

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Observera att ansökan ska skickas direkt via RISE hemsida. https://www.ri.se/sv/jobba-hos-oss/lediga-jobb/reskontrachef-till-rise-i-boras En bättre värld behöver fler perspektiv. Det krävs ny kunskap, ny teknik och nya förutsättningar. Och det behövs en samlande kraft. Någon som kan peta i detaljer kring hållbara lösningar, och som samtidigt kan driva de stora frågorna över traditionella sektorer. Den samlande kraften vill RISE vara. Som ett oberoende och verklighetsnära forskningsinstitut kan vi arbeta med alla sektorer och i många olika roller. Från att forska på nya material, till att testa och skala upp nya lösningar för företagskunder eller offentlig sektor. Samtidigt som vi samlar aktörer från alla sektorer kring gemensamma utmaningar. Om rollen Som Reskontrachef hos oss kommer du att bli en del av ett dedikerat team som tillsammans genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner och affärsområden arbetar med ambitionen att skapa ett effektivt och väl fungerande Shared service center. Du ansvarar för reskontrateamet inom redovisningsfunktionen med ca 15-18 personer som du coachar, utvecklar och arbetsleder. Däri ingår att säkerställa personalens välmående, planera fördelning av arbetsuppgifter, säkerställa jämn arbetsbelastning för samtliga samt se till att gruppen levererar hög kvalitet till organisationen och koncernens bokslut. En viktig del av arbetsuppgifterna handlar om att utveckla rutiner och processer i nära samarbete med redovisningschef, ekonomis verksamhetsutvecklare och koncernredovisningschefen för att gemensamt bana vägen för ett effektivt och smidigt Shared service center. Vidare ansvarar du för administration av bankbehörigheter, har kontakt med banken samt stöttar upp i det operativa med löpande hantering av kund- och leverantörsfakturor, är delaktig i månadsbokslut och avstämningar. Du ingår i ledningsgruppen för Shared service center och rapporterar till koncernredovisningschef. Placeringsort för tjänsten är Borås. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har goda redovisningskunskaper, framförallt inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet från en roll som chef eller teamledare. Har du dessutom varit med och arbetat med processutveckling och förändringsarbete tidigare ser vi det som ett stort plus. Vi söker dig som är en prestigelös och naturlig ledare och som har ett stort intresse för att coacha medarbetare, bygga relationer och få verksamheter att växa och effektiviseras. Du är en serviceinriktad, tydlig och tillgänglig person med stor integritet som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar RISE med rekryteringsföretaget Jefferson Wells. Observera att ansökan ska skickas direkt via RISE hemsida, https://www.ri.se/sv/jobba-hos-oss/lediga-jobb/reskontrachef-till-rise-i-boras Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Eva Tiitso, tel 0722-173238 eller Patrik Czolowski, tel 0722-076221. Välkommen med din ansökan! Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.