På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

143 Lediga jobb

GH:s TraktorCity i Mantorp AB - Ekonomiansvarig

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 11 juni (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-11
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiledare

Om jobbet
Ekonomiansvarig sökes till GH:s Traktor City! Har du erfarenhet av redovisning? Vill du arbeta hos ett mindre företag med snabba beslutsvägar? Då har du hittat rätt! Dina arbetsuppgifter I tjänsten som ekonomiansvarig hos vår kund i Mantorp kommer du sköta deras ekonomi såsom löner, kund- och leverantörskontra, behjälplig vid månadsavslut, budgetarbete, bokslutsarbete i samarbete med redovisningsbyrå och föredrag av deras ekonomi för styrelse och ledningsgrupp är några exempel på arbetsuppgifter. Personen som har detta arbete idag kommer slut i mitten av Juni 2021 därav ser vi gärna att du som söker kan börja snarast för att få en så bra överlämning som möjligt. Du kommer ha ditt kontor i Mantorp men även ha hand om Söderköping och Finspång. Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Vår kund GH:s Traktor City i Mantorp är verksamma inom maskinhandel till lantbrukare och entreprenörer och marknadsför flera ledande fabrikat. Huvudkontoret med försäljning, verkstad, reservdelslager samt butik finns i Mantorp men de finns även i Finspång och i Söderköping. Mer information ges vid intervju. Din profil Skallkrav: - 3 års erfarenhet inom redovisning - Minst gymnasial utbildning inom ekonomi - Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: - Auktoriserad redovisningskonsult - Erfarenhet av Hogia Personliga egenskaper och beteenden: För att du ska trivas i denna roll som Ekonomiansvarig behöver du gilla att arbeta tätt tillsammans med de andra i bolaget men även trivas att arbeta självständigt. Det ska vara en självklarhet att alltid leverera hög service till så kunder som leverantörer. Att kunna arbeta strukturerat är en viktig egenskap då det är en varierande vardag. Om oss Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Omfattning: Heltid Tider: kl07:00-16:00 Flexibelarbetstid Start: Omgående Ort: Mantorp Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum
Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Hemsida: http://www.framtiden.com
Ansökan
Ansök senast 11 juni (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chief Financial Officer

Arbetsgivare / Ort: Setrab AB / Limhamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Do you want to be part of our expanding, innovative and international company? Setrab is growing and we need more brilliant minds to join us. Our work climate is open and supportive. We believe that our success comes from working together in cross-functional teams where everyone is accountable. We are now hiring:

Chief Financial Officer

About the role

As our CFO you will be a key part of the management team. Your work will be essential for the company’s growth, business development and financial management. We are a small team, working closely together. We are looking for a person who is prepared to work both on an operational and strategic level to get to know Setrab and its operations. For the right candidate the position will offer the possibility to grow and develop into a role with more international and strategic responsibility on a European group level. Your duties will include:

  • Be overall responsible for the financial function and to drive and develop the financial and reporting processes
  • Managing the financial budgets and forecasting, prepare and maintain regular financial reports
  • Ensure the short- and long-term financing for the company, together with the CEO
  • Manage the relationship with auditors and other external parties
  • Manage and lead the financial department with 3 employees in Sweden and 3 in Poland

Who are you?

To succeed in this role you must be a structured, well organized and self-motivated person. You are analytical with the ability to focus on details without losing sight of the big picture. You like to have a solid understanding of the business and how it affects the company’s finances.

As a person you are stable, honest and possess integrity. You are proactive, solution-oriented and good at prioritizing and navigating in a fast-paced environment. You want to work in an organization where every person counts and where you have a great opportunity to influence and contribute to the development of our business.

Qualifications

  • A Bachelor's or Master's degree in Business, Finance or Accounting.
  • At least 10 years of experience in Financial Controlling / Business Controlling / Auditing.
  • Experience from a manufacturing company.
  • Experience from interacting with different stakeholders in an international environment.
  • Good communication skills. Ability to build relationships, both internally and externally. Solid leaderships skills.
  • Good knowledge and experience from Excel.
  • Fluent in Swedish and English.

About Setrab

Our company is in an exciting and expansive phase. We are part of the listed Chinese company Yinlun with heat exchanger operations in China, Europe, US and India. We are a well-functioning team, proud of our competence and our drive. We have short decision paths and believe that we achieve success by working together. We value openness and good development opportunities for our employees. Read more about our company and our business at setrab.com.

Apply: Send us your application using the link below. We conduct interviews on an ongoing basis. Therefore, we encourage you to apply as soon as possible.

https://roirekrytering.se/lediga-jobb/jobb/?jobbid=7353

Contact:

If you have any questions regarding this position, you are welcome to contact:

Arbetsgivare
Setrab AB
Ringugnsgatan 3
21610 Limhamn
Hemsida: www.setrab.com
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig

Arbetsgivare / Ort: Capto Hr AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Färdigheter
Meriterande
  • Bygg- och fastighetsekonomi
  • MS Excel
  • Företagsekonomi

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Rosendal Fastigheter bygger meningsfulla byggnader och platser fyllda med mjuka värden. Bolaget är ett fastighetsutvecklingsbolag med fokus på Uppsala med omnejd. Företaget grundades 2008 med ambitionen att vara med och utveckla morgondagens Uppsala och har till dags dato utvecklat projekt som Kåbo Park, Inspiration, Grindstugan och SEB USIF Arena. Idag har företaget drygt 300 lägenheter under projektering samt 20 000 kvm kommersiell yta under planprocess samt ett antal spännande projekt i pipeline.

Organisationen är slimmad och ett antal projektspecifika resurser hyrs in. För att stärka kärnverksamheten ytterligare så söker nu Rosendal Fastigheter en Ekonomiansvarig med redovisningsbakgrund. Den person vi söker kommer erbjudas en roll i ett spännande bolag där det finns goda möjligheter att utvecklas i takt med företaget. Personen rapporterar direkt till VD och placering på företagets kontor invid Botaniska trädgården i Uppsala.


Arbetsuppgifter

  • Ansvara för kund och leverantörsreskontra
  • Ansvara för bokslut, månadsrapportering, budget, utfall/prognos och likviditetsplanering
  • Ansvara för fastighetsrelaterad redovisning, uppföljning av pågående projekt, tillgångsklassificering och skattemässig hantering av investeringarna
  • Ansvara för löner för 5-6 tjänstemän
  • Arbeta med att ständigt förbättra processer och rutiner i verksamheten
  • Ta ansvar för legala och avtalsmässiga frågor i relation till sin kompetens
  • Framtagande av rapporter till ledning, styrelse och marknad
  • Driva moms- och bolag skattefrågor
  • Ansvara för årsredovisning och dialog med revisor

Lämplig bakgrund

  • Högskole- universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande
  • 5 års relevant erfarenhet inom redovisning, gärna i fastighetsbolag
  • Goda kunskaper i Excel och god erfarenhet av affärssystem
  • Ett plus är goda kunskaper gällande moms- och skattefrågor inom fastighetsbolag

Som person är du driven och prestigelös och har förmågan att hantera flera saker samtidigt med förmågan att identifiera det som är viktigast. Du kan ”kavla upp ärmarna” och får saker gjorda och har samtidigt en strategisk syn på verksamheten. Som person ser vi att du har god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska, är positiv, flexibel och van att ta ansvar. Om denna rollbeskrivning känns rätt är du varmt välkommen till ett av Uppsalas mest spännande företag.

Arbetsgivare
Capto Hr AB
S:t Persgatan 7
75320 Uppsala
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Reskontrachef till RISE i Borås

Arbetsgivare / Ort: RISE Research Institutes of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
En bättre värld behöver fler perspektiv. Det krävs ny kunskap, ny teknik och nya förutsättningar. Och det behövs en samlande kraft. Någon som kan peta i detaljer kring hållbara lösningar, och som samtidigt kan driva de stora frågorna över traditionella sektorer. Den samlande kraften vill RISE vara. Som ett oberoende och verklighetsnära forskningsinstitut kan vi arbeta med alla sektorer och i många olika roller. Från att forska på nya material, till att testa och skala upp nya lösningar för företagskunder eller offentlig sektor. Samtidigt som vi samlar aktörer från alla sektorer kring gemensamma utmaningar. Om rollen Som Reskontrachef hos oss kommer du att bli en del av ett dedikerat team som tillsammans genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner och affärsområden arbetar med ambitionen att skapa ett effektivt och väl fungerande Shared service center. Du ansvarar för reskontrateamet inom redovisningsfunktionen med ca 15-18 personer som du coachar, utvecklar och arbetsleder. Däri ingår att säkerställa personalens välmående, planera fördelning av arbetsuppgifter, säkerställa jämn arbetsbelastning för samtliga samt se till att gruppen levererar hög kvalitet till organisationen och koncernens bokslut. En viktig del av arbetsuppgifterna handlar om att utveckla rutiner och processer i nära samarbete med redovisningschef, ekonomis verksamhetsutvecklare och koncernredovisningschefen för att gemensamt bana vägen för ett effektivt och smidigt Shared service center. Vidare ansvarar du för administration av bankbehörigheter, har kontakt med banken samt stöttar upp i det operativa med löpande hantering av kund- och leverantörsfakturor, är delaktig i månadsbokslut och avstämningar. Du ingår i ledningsgruppen för Shared service center och rapporterar till koncernredovisningschef. Placeringsort för tjänsten är Borås. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har goda redovisningskunskaper, framförallt inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet från en roll som chef eller teamledare. Har du dessutom varit med och arbetat med processutveckling och förändringsarbete tidigare ser vi det som ett stort plus. Vi söker dig som är en prestigelös och naturlig ledare och som har ett stort intresse för att coacha medarbetare, bygga relationer och få verksamheter att växa och effektiviseras. Du är en serviceinriktad, tydlig och tillgänglig person med stor integritet som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar RISE med rekryteringsföretaget Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Eva Tiitso, tel 0722-173238 eller Patrik Czolowski, tel 0722-076221. Sista ansökningsdag är 24 juni 2021. Välkommen med din ansökan! Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.
Arbetsgivare
RISE Research Institutes of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Reskontrachef till RISE i Borås

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Observera att ansökan ska skickas direkt via RISE hemsida. https://www.ri.se/sv/jobba-hos-oss/lediga-jobb/reskontrachef-till-rise-i-boras En bättre värld behöver fler perspektiv. Det krävs ny kunskap, ny teknik och nya förutsättningar. Och det behövs en samlande kraft. Någon som kan peta i detaljer kring hållbara lösningar, och som samtidigt kan driva de stora frågorna över traditionella sektorer. Den samlande kraften vill RISE vara. Som ett oberoende och verklighetsnära forskningsinstitut kan vi arbeta med alla sektorer och i många olika roller. Från att forska på nya material, till att testa och skala upp nya lösningar för företagskunder eller offentlig sektor. Samtidigt som vi samlar aktörer från alla sektorer kring gemensamma utmaningar. Om rollen Som Reskontrachef hos oss kommer du att bli en del av ett dedikerat team som tillsammans genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner och affärsområden arbetar med ambitionen att skapa ett effektivt och väl fungerande Shared service center. Du ansvarar för reskontrateamet inom redovisningsfunktionen med ca 15-18 personer som du coachar, utvecklar och arbetsleder. Däri ingår att säkerställa personalens välmående, planera fördelning av arbetsuppgifter, säkerställa jämn arbetsbelastning för samtliga samt se till att gruppen levererar hög kvalitet till organisationen och koncernens bokslut. En viktig del av arbetsuppgifterna handlar om att utveckla rutiner och processer i nära samarbete med redovisningschef, ekonomis verksamhetsutvecklare och koncernredovisningschefen för att gemensamt bana vägen för ett effektivt och smidigt Shared service center. Vidare ansvarar du för administration av bankbehörigheter, har kontakt med banken samt stöttar upp i det operativa med löpande hantering av kund- och leverantörsfakturor, är delaktig i månadsbokslut och avstämningar. Du ingår i ledningsgruppen för Shared service center och rapporterar till koncernredovisningschef. Placeringsort för tjänsten är Borås. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har goda redovisningskunskaper, framförallt inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet från en roll som chef eller teamledare. Har du dessutom varit med och arbetat med processutveckling och förändringsarbete tidigare ser vi det som ett stort plus. Vi söker dig som är en prestigelös och naturlig ledare och som har ett stort intresse för att coacha medarbetare, bygga relationer och få verksamheter att växa och effektiviseras. Du är en serviceinriktad, tydlig och tillgänglig person med stor integritet som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar RISE med rekryteringsföretaget Jefferson Wells. Observera att ansökan ska skickas direkt via RISE hemsida, https://www.ri.se/sv/jobba-hos-oss/lediga-jobb/reskontrachef-till-rise-i-boras Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Eva Tiitso, tel 0722-173238 eller Patrik Czolowski, tel 0722-076221. Välkommen med din ansökan! Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.