På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

131 Lediga jobb

REDOVISNINGSCHEF TILL SVENSKA ROTOR MASKINER

Arbetsgivare / Ort: Resultat i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-26
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Kan du framåt se dig i en ekonomichefsroll? Då kan denna tjänst hos Svenska Rotor Maskiner vara för dig! Om företaget SRM – Svenska Rotor Maskiner startade 1908 och har bland annat uppfunnit den dubbelroterande ångturbinen, den omskrivna luftförvärmaren, samt utvecklat och industrialiserat skruvkompressorn. I stort sett samtliga skruvkompressorer i världen är baserade på SRM:s teknik. SRM är idag världsledande inom utveckling av skruvkompressorer och skruvpumpar och erbjuder utveckling av kompressorer för gas-, luft- och kylindustri. Idag inriktar de sig på teknik med stark positiv miljöpåverkan samt energieffektivisering. Dagens fokusområden inkluderar teknik för bränsleceller och biogasapplikationer. De samarbetar med internationella partners som tillverkar deras kompressorer och pumpar på licens eller beställer deras speciella produkter för inbyggnad i egna system (OEM). Koncernen omfattar tre bolag och omsätter ca 60 MSEK/år med 45 anställda. De har under 2020 flyttat in i nybyggda lokaler i Kummelberget, Nacka. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningschef hos Svenska Rotor Maskiner ingår du i en ekonomigrupp om 6 personer. I rollen kommer det finnas goda möjligheter att utvecklas och få det övergripande ansvaret som ekonomichef. Till en början kommer dina arbetsuppgifter innebära bland annat: • Övergripande ansvar för redovisningen i tre av koncerns bolag • Ansvar för den ekonomiska rapporteringen • Moms, deklarationer av inkomstskatt samt arbetsgivavgifter • Enklare koncernredovisning • Upprätta rapporter till ägare • Årsbokslut samt årsredovisning enligt K3 • Likviditetsplanering • Analysarbete • Personalansvar för två personer Din profil Vi ser att du har en akademisk examen inom ekonomi samt minst 5-10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har grundläggande kunskaper inom koncernredovisning, åtminstone en teoretisk grund. Du är självgående gällande årsbokslut, men behöver ej vara det gällande årsredovisningar. Vidare har du god erfarenhet av regelverket K3. Du har god organisationsförmåga och mycket goda IT-kunskaper. Vidare känner du dig trygg i att arbeta på både svenska och engelska. Som person är du en uttalad lagspelare eftersom du arbetar nära resterande av ekonomiavdelningen. Då det finns goda möjligheter att på sikt ta en ekonomichefsroll är du självgående och tycker om att driva ditt eget samt företagets arbete framåt. Du gillar att bygga relationer och är en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet. Framgångsfaktorer • Akademisk examen • Minst 5–10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete • God erfarenhet av regelverket K3 • Erfarenhet av koncernredovisning • Trygg i både svenska och engelska Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, 100 % PLACERING: Stockholm, Orminge LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-02-05 Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89
Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB
Hemsida: http://www.resultatab.se/
Ansökan
Ansök senast 5 February (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Finance till Barona-gruppen i Sverige

Arbetsgivare / Ort: Barona Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vill du vara med och bygga upp en ekonomifunktion i en internationell koncern? Är du en utvecklingsorienterad ledare som vill arbeta både strategiskt och operativt? I sådana fall kan vi ha ett mycket spännande jobb för dig!

På Barona är vi banbrytande och framtidsorienterade problemlösare som hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning. Vi startade 1999 i Finland och finns idag i 10 länder. I Sverige har vi funnits i åtta år och har vuxit mycket organiskt de senaste åren. Under 2019 gjorde vi tre förvärv i Sverige, och sedan dess har vi arbetat med att stärka upp våra centrala funktioner för att skapa en stark och enhetlig organisation. Som ett led i detta arbete fortsätter vi nu att bygga vår nya finansfunktion, som står inför många spännande förändringar och utvecklingsprojekt. Baronagruppen består i Sverige av totalt 500 medarbetare med kontor i Solna, Malmö, Göteborg, Falun och Strömsund.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som Head of Finance kommer du att leda och utveckla vår nya finansfunktion, ha personalansvar för inledningsvis två medarbetare och ingå i den svenska ledningsgruppen. Du får vara med på en fantastisk tillväxtresa där du är en nyckelspelare i vår landsorganisation och samtidigt får arbeta i nära relation med vår finska ekonomifunktion.
I Sverige är vi ett glatt, energiskt team som motiveras av att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, utveckla våra medarbetare, våra interna processer och hitta de bästa jobben till våra kandidater. Vi är en snabbrörlig, entreprenöriell organisation där du snabbt kan se resultaten av ditt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Du utgår från Stockholm, men resor inom och utanför landet kan förekomma.

Dina ansvarsområden:

Baronas Head of Finance är huvudansvarig för ekonomifunktionen i Sverige, verksamheten omfattar fem legala enheter och rollen innebär personalansvar för två medarbetare. Du är medlem i den svenska ledningsgruppen och ansvarig för att redovisning och lön sköts strukturerat och att rapportering till koncern sker inom givna deadlines. I ledningsgruppen bidrar du med input i affärsfrågor och du är även huvudansvarig för budget och prognosrutiner.

Du är ansvarig för och delaktig i den löpande redovisningen. Du arbetar operativt främst med det största av våra fem bolag. Du kommer att vara ansvarig för samtliga bolags årsredovisningar och deklarationer samt ha det övergripande ansvaret för kontakten med vår revisor.

Vi önskar utveckla vårt arbete med ekonomisk uppföljning och tillsammans med affärschefer, kollegor i Finland och ditt eget team har du ansvaret för detta arbete. Baronas Head of Finance kommer även att ansvara för att utvecklingen av vårt nya affärssystem fortskrider och att integrationerna med våra befintliga system förfinas då detta är avgörande för att planering och uppföljning av våra affärer fungerar på en detaljerad nivå. Du har regelbunden kontakt med kollegor i Finland och koncernspråk är engelska.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna vana av att arbeta i en matrisorganisation i internationell miljö. Du är en ansvarstagande, kommunikativ och noggrann teamspelare.

Vi söker dig med följande bakgrund:
  • Flerårig erfarenhet av löpande bokföring och självständig i upprättande av bokslut, årsredovisning och deklarationer
  • Erfarenhet av lönearbete
  • Erfarenhet och/eller stort intresse av ledarskap
  • Goda systemkunskaper och ett gediget systemintresse, meriterande med kunskaper i Navision, RecMan och Hogia Lön Plus
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, specifikt Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • En problemlösande, modig, uthållig och målmedveten person som är intresserad av system, affärer och utveckling av processer
  • Erfarenhet av personalintensiv verksamhet och/eller erfarenhet från revisionsbyrå är meriterande

Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via epost, men för frågor, kontakta VD Johanna Mix på [email protected] eller telefon 072-0772113.
 
Arbetsgivare
Barona Professionals AB
Hemsida: www.barona.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef Ekonomi och upphandling till Göteborgs Spårvägar

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvagnsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya Avdelningschef Ekonomi och upphandling? Göteborgs Spårvägar är inne i en intensiv utvecklingsfas där modernisering, effektivisering samt förbättring av styrning och ledning står i fokus. Vill du vara med på vår kvalitetsutvecklingsresa? Som Avdelningschef Ekonomi och upphandling rapporterar du till VD och ingår i bolagsledningen, där du aktivt medverkar till utveckling, planering, ledning och uppföljning av bolaget som helhet. Ett 70-tal chefer är aktiva i avdelningens processer vilket kräver ett konsultativt förhållningssätt för att underlätta och etablera ett gott samarbete. Du leder genom fyra enhetschefer med ansvar för affärsekonomi, redovisning, lön samt upphandling och inköp. Inom avdelningen arbetar totalt ca 25 medarbetare. Tillsammans med dina underställda enhetschefer driver du utveckling, planering och uppföljning av avdelningens verksamhet. Du säkerställer att bolagets ledning och styrelse får den styrinformation de behöver genom att leda och kvalitetssäkra processer för budget- och prognosarbetet med tillhörande månadsrapportering och analys. Med gott ledarskap visar du riktningen framåt, leder genom personligt föredöme och som kommunikativ ledare skapar du motivation samt engagemang gentemot avdelningens målbilder. Tillsammans med avdelningens nytillsatta ledningsgrupp skapar du en förståelse för vad som förväntas i leverans till bolagsledningsgruppen och styrelsen. In i det pågående bolagsövergripande arbetet för ett moderniserat och kvalitetsinriktat Göteborgs Spårvägar tar du med dig din erfarenhet av att framgångsrikt driva förändringsarbete. Särskilt viktigt är din erfarenhet av digitalisering av arbetssätt, att utveckla affärsekonomin samt att säkerställa en effektiv internkontroll. Ditt ansvarsområde handlar även om införande av budgeteringssystem, förbättring av bolagets budget- och prognosarbete, strukturering av styrinformation, identifiering av effektiviseringspotential i bolagets inköpsprocess mm. Som avdelningschef ansvarar du för avdelningens verksamhetsplan samt att söka information och efterleva för bolaget och avdelningen aktuella lagar, policys, styrande dokument samt ingångna avtal. KVALIFIKATIONER Civilekonomexamen eller likvärdig högskoleutbildning med inriktning redovisning Gedigen erfarenhet från ledande position inkl mål-, resultat-, budget- personalansvar, minimum 8 år Erfarenhet av att leda chefer samt vara del i ledningsgrupp Erfarenhet av ekonomistyrning, budget- och prognosprocess samt uppföljning av resultat och nyckeltal på övergripande nivå eller bolagsnivå Erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete Erfarenhet av att processorienterat arbete Goda IT-kunskaper, särskilt i Excel Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Meriterande Erfarenhet av internkontroll Erfarenhet av ansvar för inbetalning av skatter och avgifter Erfarenhet av lönehantering, kontroll, utbetalning och uppföljning Erfarenhet av upphandlingar och uppföljning av gjorda inköp Erfarenhet av skadereglering och försäkringshantering Erfarenhet av arbete som controller ÖVRIGT Låter det intressant! Då ser vi fram emot din ansökan! Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats varför vi tillämpar drogtest i rekryteringsprocessen inför en nyanställning. Vi använder oss av web baserade urvalstester varför vi ber dig att hålla utkik i din mail.
Arbetsgivare
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Kristianstads kommun

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du en kommunikativ chef som vill leda, motivera och utveckla dina medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Kristianstad? Vi söker dig som vill vara med oss i vår framtida resa. Låter detta som du, välkommen med din ansökan! Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Arbetsuppgifter Som ekonomichef på arbete och välfärdsförvaltningen leder du det strategiska ekonomiarbetet och skapar förutsättningar för förvaltningens chefer att bedriva god ekonomisk hushållning genom att leda, utveckla samt samordna arbetet med ekonomistyrningsfrågor. Du är underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ingår också i förvaltningschefens stabsledning. Vidare är du förvaltningens representant i det kommunövergripande ekonomichefsnätverket och du arbetar i ett nära samarbete med HR- och utvecklingschef. I arbetsuppgifterna ingår arbete med bokslut, budget, redovisningsarbete och frågor som till exempel verksamhetsanalyser utifrån ekonomiska perspektiv. Som ekonomichef leder du medarbetare mot uppsatta mål och arbetar med att effektivisera och utveckla processer kring ekonomi och uppföljning. Du ansvarar för att utveckla verksamhet, medarbetare och ekonomi med fokus på mål och resultat för att skapa mervärde för Kristianstads kommun. Du har personal-, ekonomi-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för 8 medarbetare. Utöver ekonomi finns idag en enhet till som du har personal-, verksamhet-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar, såsom tolkfunktionen. En översyn pågår inom enheten som du som ny ekonomichef kommer att ta vid. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet i ledande befattning av arbete med kvalificerade ekonomiprocesser på såväl operativ som strategisk nivå. Du har även chefserfarenhet från verksamhets-, ekonomi- och personal-/arbetsmiljöansvar. Vi ser gärna att du har genomgått ledarskapsutbildning. Erfarenhet av att leda större organisationers ekonomiprocesser i förändringsarbete och arbete med ekonomiprocesser inom politiskt styrd organisation är meriterande. Du hanterar utan problem Office-paketet och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har vana av att använda dig av digitala verktyg som exempelvis Heroma lönesystem och ADATO som självklara verktyg i vardagen som chef. För tjänsten krävs ett B-körkort. För att lyckas i ditt chefsuppdrag ser du möjligheter och skapar tillsammans med medarbetarna förutsättningar för kvalitativ kommunikation, reflektion och feedback. Du har strategisk höjd, ser helheter och är samtidigt noggrann med detaljer. Du är analytisk och strukturerad med förmåga att sätta mål och nå resultat utifrån gällande styrdokument. Arbetet kräver hög grad av integritet, legitimitet och att du i ditt arbete aktivt bidrar till en god ekonomisk hushållning för förvaltningen. Om verksamheten Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Arbete och välfärdsförvaltningen arbetar utifrån vår vision "Vi lyckas tillsammans" och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull. Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för. Du erbjuds Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. Läs mer om chefsuppdraget här: https://www.kristianstad.se/sv/naringslivoch-arbete/arbete/lediga-jobb/jobba-hos-oss/  Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kristianstad. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen ingår i krigsorganisationen. Din ansökan I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 – 83 55 24 alternativt på [email protected] Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef med intresse för förändringsarbete

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du redo att ta nästa steg i din karriär med stora möjligheter till att påverka företagets framtida utveckling. Är du även en engagerad ledare med förmåga att involvera och utveckla ditt team. Rollen som ekonomichef innebär möjlighet att påverka och bidra till utveckling i en familjär miljö med högt till tak. Låter detta intressant kan det vara dig vi letar efter. Arbetsuppgifter I rollen som Ekonomichef kommer du att ha ett övergripande ansvar för både redovisning och rapportering vilket även innebär planering, koordinering och utveckling av bokslut, arbetssätt och processer. Du trivs med att driva förbättringsprojekt och skapa effektivitet både genom systemutveckling och coachning av medarbetare. Du kommer ansvara för ett team på 3 personer, vara del i ledningsgruppen och rapportera till VD. Dina arbetsuppgifter innebär bl.a. • Ansvarar du för koncernens redovisning och finansiella rapportering • Ansvara för månads- och årsbokslut • Myndighetsrapportering • Kontakt med revisorer • Utveckla arbetsmetoder • Automatisera och digitalisera rapporter • Säkerställa redovisningsprocesser vid systemuppgraderingar • Ad hoc arbete Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande samt flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Vi ser att du har ett stort intresse av digitalisering och automation av ekonomiska processer. Som person är du proaktiv, engagerad, öppen och lösningsorienterad. Du har en naturlig fallenhet för att se helheten, en entusiasm att vilja bidra med teamkänsla och öppenhet för förändringar. Du har erfarenhet av att leda och förmågan att coacha ditt team så de lyckas och får möjlighet att prestera sitt yttersta. Du motiveras av att träda in i en roll där du både får arbeta med strategier och processer och delta i det operativa arbetet. Du har god datavana och systemintresse och är en erfaren användare av Excel. Har du tidigare arbetat med IT relaterade projekt eller systemuppgraderingar och har ett intresse för automatisering är det ett plus. Du har en god kommunikativ förmåga och talar och skriver svenska obehindrat. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en nyckelbefattning, direktrapporterande till vd, med intressanta och varierande arbetsuppgifter i en organisation som ligger i framkant och där du får vara med och bidra till att utveckla företaget ytterligare. Bolaget är privatägt och placerat i norrort omsätter cirka 450 miljoner kronor med drygt 200 medarbetare. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070 751 93 43 alternativt [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Interim Redovisningsansvarig

Arbetsgivare / Ort: Vem i Småland AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
VEM söker för kunds räkning en Interim Redovisningsansvarig till ett tillverkande företag i en internationell koncern i GGVV-området.   Om uppdraget I uppdraget har du ett brett och övergripande ansvar för redovisningsfunktionen. Månads- och årsbokslut samt årsredovisning tillsammans med deklarationer, skatteberäkningar och andra förekommande uppgifter inom ekonomi ingår i uppdraget.   Om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av redovisning gärna från tillverkande företag och/eller internationell redovisning. Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet då du i uppdraget har ett operativt och dagligt ansvar för ett fåtal medarbetare. Som person är du noggrann och strukturerad med en god kommunikativ förmåga.     Bra att veta Uppdragsstart är omgående och ca 6 månader. För detta uppdrag tillämpar vi löpande urval.   VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
Arbetsgivare
Vem i Småland AB
Hemsida: http://www.vem.se
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef/CFO till vår kund i Norrköping

Arbetsgivare / Ort: Meritmind AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Har du flerårig erfarenhet av controller och känner att det är dags att växla upp till CFO, eller har du redan erfarenhet i rollen som CFO/ekonomichef och vill ha en ny utmaning? Då kan detta vara jobbet för dig!

Meritmind söker nu för kunds räkning en interim ekonomichef med placering i Norrköping. Rollen är omväxlande och du kommer att arbeta både operativt och strategiskt i en organisation i ständig förändring och utveckling. Du kommer att ingå i ledningsgrupp, rapportera direkt till VD samt inneha personalansvar för ett mindre team.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli överrekryterad till vår kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Planera, fördela och leda arbetet inom ekonomifunktionen
  • Bokslutsarbete och årsredovisning
  • Budget- och prognosarbete
  • Analys och resultatuppföljning
  • Utveckla och ta fram relevanta nyckeltal för verksamheten
  • Likviditetsplanering och uppföljning
  • Löpande kontakt med bank och revisorer
  • Driva och effektivisera processer inom ekonomi

Kvalifikationer och erfarenhet:

  • Relevant utbildning inom ekonomi
  • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fördel från controlling
  • Meriterande om du har erfarenhet av personalansvar
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • God systemvana och excelkunskap

Personliga egenskaper:

För att trivas i rollen som ekonomichef hos vår kund är du med fördel en handlingskraftig person med stort driv och kommunikativ förmåga. Du är ansvarsfull och självgående och ditt arbetssätt beskrivs som noggrant och analytiskt. Som person är du idérik, flexibel och lösningsorienterad. Du har en god social kompetens, är lyhörd mot din omgivning och visar på en god samarbetsförmåga.

Om Meritmind

Meritmind är företaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås och Linköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på www.meritmind.se

Arbetsgivare
Meritmind AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till AutoConcept Insurance, Kungsbacka

Arbetsgivare / Ort: Jerrie AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
AutoConcept Insurance AB är ett tillväxtföretag som arbetar med nischade försäkringslösningar till fordonsbranschen. Våra kunder är fordonshandlare, generalagenter (B2B) samt fordonsägare (B2C). Affärsidén är att på ett innovativt sätt, förmedla och administrera kundanpassade och unika försäkringslösningar, till fordonsbranschen för framgångsrikare affärer samt till fordonsägare för ett tryggare ägande. AutoConcept Insurance inkl. filialerna i Norge, Danmark och Finland, har idag 36 anställda. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka, strax söder om Göteborg. AutoConcept Insurance AB har levererat försäkringslösningar till den nordiska fordonsbranschen sedan 1999. AutoConcepts värdeord är Kundnytta, Enkelhet och Passion Vi söker en Ekonomichef med stort intresse för analys, affär och ekonomistyrning, som vill anta utmaningen att leda och utveckla ekonomifunktionen på AutoConcept Insurance. I din roll som Ekonomichef ingår du i ledningsgruppen och kommer att få stor möjlighet att vara med och bidra till fortsatt tillväxt och bolagsutveckling. Du ansvarar för den interna uppföljningen och den övergripande analysen. Du bidrar med och utvecklar ekonomiavdelningen (bestående av 4 medarbetare) och skapar struktur i takt med att bolaget växer Ansvar/arbetsuppgifter • Stöd till VD och ledningsgrupp i ekonomiska frågeställningar. Delta i arbetet med ständiga förbättringar för att öka lönsamhet och effektivitet • Controllerinriktade aktiviteter med löpande analys av verksamheten • Driva budget- och prognosarbetet samt delta i processen med att sätta mål, strategier och planer för verksamheten • Rapportering till ledningsgrupp, VD och styrelse • Utveckling av rutiner och processer såväl i Sverige som internationellt • Utformning och uppföljning av Investeringskalkyler Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet som ekonomichef i medelstort bolag, gärna under kraftig tillväxt. Rollen växlar mellan operativt redovisningsarbete och strategiska verksamhetsnära frågeställningar. Du är civilekonom eller motsvarande och har en bred erfarenhet som gör att du kan hantera detaljfrågor såväl som övergripande strategiska frågeställningar. Ett djupt intresse för bolagets affär idag och imorgon krävs. Som person är du analytisk, kommunikativ och har ett starkt driv. I den här rekryteringen samarbetar AutoConcept Insurance med Jerrie. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsult Pierre Sander på telefon 0763-413 411 eller via [email protected] Sista ansökningsdatum är 7 mars och ansökan sker via www.jerrie.se.
Arbetsgivare
Jerrie AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef/Enhetschef

Arbetsgivare / Ort: REGION GOTLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Som en del av Region Gotland arbetar samhällsbyggnadsförvaltningen med medborgarnas livsmiljö. Våra cirka 140 medarbetare hanterar frågor som rör bygglov, detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedel och alkoholtillstånd, geografisk information samt räddningstjänst. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill få chansen att kombinera två spännande områden, ekonomi och verksamhetsutveckling i en och samma tjänst. I uppdraget som ekonomichef ansvarar du för ekonomiprocessen inom förvaltningen vilket bland annat inkluderar ekonomistyrning, redovisning, budget, prognoser, uppföljning och rapportering. Förvaltningens inköps- och avtalsarbete ansvarar du för i samspel med regionens centrala upphandlingsenhet. Du är övergripande ansvarig för förvaltningens ekonomiska resultat och prognoser. Vidare ansvarar du också för finansiell riskanalys, fördjupade analyser utifrån behov, samt internkontroll. Du rapporterar till samhällsbyggnadsdirektören samt två nämnder och ingår i förvaltningsledningen och förväntas bidra övergripande till att nå förvaltningens uppdrag och mål. I rollen som ekonomichef deltar du även i regionövergripande nätverk för ekonomichefer. I uppdraget som enhetschef kommer du att tillsammans med enheten driva arbetet med verksamhetsutveckling. För närvarande pågår det ett antal stora spännande projekt utöver det ordinarie arbetet med förvaltningens utvecklingsarbete. I rollen ingår även att ansvara för och leda arbetet med framtagandet av förvaltningens verksamhetsplan och dess uppföljning under året I uppdraget ingår ansvar för verksamhet, personal och ekonomi för sex medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomiområdet. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete som ekonom/controller och för att lyckas i uppdraget som ekonomichef är det meriterande att du har erfarenhet av politiskt styrda organisationer. Vi ser också gärna att du har ledarerfarenhet och har jobbat med verksamhetsutveckling. Som ledare ser du styrkan i att samverka och tillämpar ett tillitsfullt ledarskap, samt tar tillvara på dina medarbetares kompetenser och utvecklingskraft. Som person ser vi att du är driven och självgående, har god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är noggrann, initiativrik och arbetar målinriktat både på kort och på lång sikt. Vidare är du en god kommunikatör som obehindrat uttrycker sig i tal och skrift och skapar goda relationer både internt och externt. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/ På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.
Arbetsgivare
REGION GOTLAND
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SSAB - Service Manager Purchase & Freight Invoices

Arbetsgivare / Ort: SSAB Emea AB / Borlänge
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Do you want a challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally? In this role, you will lead people and manage service delivery for Purchase and Freight Invoices in Global Business Services. The location is Oxelösund or Borlänge.

About the position

We are seeking a manager with leadership experience and great interest in finding the potential in people and processes, and who has the courage to develop that potential. To be part of Global Business Services means that you work towards delivering common, harmonized and cost efficient services (shared services) to Divisions, Group Finance as well as to other internal and external customers. This position offers a great opportunity to be part of a service organization in an interesting phase. During the spring of 2021 SSAB insource finance processes (purchase invoice handling) which mean closer interfaces and collaboration with Polish colleagues. You will be a leader for a team that continuously grow stronger through individual and team knowledge, competence and collaboration.

GBS is a group support function that deliver services in the area of Finance, Sales and Purchase support.

Key tasks of the role

As Service Manager for Purchase invoices and freight in Sweden your main tasks are to lead, manage and develop people and teams according to SSAB criteria. The team is working to ensure correctness in accounts payable, invoice processing and period end closing of Accounts Payable. In daily work you and your team both support and challenge ways of working and this requires you to be proactive and professional. Continuous improvement work and project involvement are part of the teams daily work.

You will be responsible for daily service delivery related to purchase invoices insuring cost efficiency and quality. You will contribute to development of processes together with colleagues in the whole GBS (Sweden, Poland and Finland) and with main internal customers such as Procurement, Divisional Finance and other business owners. You will establish and manage good relationships with all these internal customers.

You will report to GBS Country Manager Sweden and be part of the GBS Sweden management team.

Travelling is part of work.

Your qualifications

  • University/Bachelor degree or similar
  • Knowledge and experience of financial processes and customer services
  • Manager experience is a merit
  • Experience from accounts payable processes and/or freight invoice handling
  • Leadership and collaboration skills
  • Fluent in English
  • Good communication skills
  • Business understanding skills

We offer

A challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally.

Application

Send your application no later than 7th of March

For more information, please contact

Linda Folkesson, Manager GBS Sweden, phone +70 282 09 83

Information regarding the Unions, phone +46 243 700 00 – Borlänge, +46 155 254 000 – Oxelösund.

We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement.


SSAB is a Nordic and US-based steel company. SSAB offers value added products and services developed in close cooperation with its customers to create a stronger, lighter and more sustainable world. SSAB has employees in over 50 countries. SSAB has production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on the NASDAQ OMX Nordic Exchange in Stockholm and has a secondary listing on the NASDAQ OMX in Helsinki. www.ssab.com

Arbetsgivare
SSAB Emea AB
Borlänge
78184 Borlänge
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.