- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Ekonomichef
- Lediga jobb
- Ekonomichef till Sjöstridsskolan
57 Lediga jobb
Ekonomichef till Sjöstridsskolan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Compexia Law Group AB är moderbolag för specialistbyråer i Sverige. I koncernen ingår bland annat Sveriges största arbetsrättsbyrå.
Företagen i koncernen omsätter sammanlagt ca 75 miljoner kronor per år.
Vår mycket omtyckta Ekonomichef ska nu gå i pension och vi söker en efterträdare.
Ekonomichefen arbetar bland annat med hantering av löpande bokföring, ekonomihantering samt inhämtning och sammanställning av statistik och övriga ekonomiska angelägenheter för exekutiv personals räkning.
Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Borlänge och uppgifterna består bland annat av,
Arbetsleda 4 Redovisningsekonomer och Ekonomiassistenter,
Upprättande av Rapporter, Analyser, prognoser,
Likviditetsplanering,
Upprättande av Årsbokslut,
Framtagande av Statistik,
Löpande bokföring,
Leverantörsreskontra,
Leverantörsbetalningar,
Inbetalning av arbetsgivaravgift och källskatt, moms + prel. F-skatt,
Upprättande av AGI- samt momsdeklaration till Skatteverket,
Avstämning av väsentliga balanskonton, så som likvida medel,
Framtagande av månadsrapport med gjorda periodiseringar samt planmässiga avskrivningar,
Lönearbete,
Övriga på en ekonomifunktion förekommande uppgifter.
Anställningsvillkor
Lön: 45 000 kr.
Semester 30 dagar.
Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker löpande.
Tillträde är enligt överenskommelse.
Ekonomichef till nytt affärsområde hos Fueltech i Ronneby
Experis AB
Är du vår nya Ekonomichef?
ICLD är en av biståndsbranschens mest intressanta organisationer. Vi arbetar för att främja demokrati och processer för delaktighet på lokal och regional nivå i hela världen. Nu kan du bli en del av oss! Vi söker en duktig ekonomichef med placering i Visby. Ansök senast den 1 mars 2021.
Du som kliver in som vår nya ekonomichef har under flera år agerat i liknande roller och haft personalansvar för ett team av administratörer och controllers. Arbetat med ekonomistyrning och redovisning som är komplex, och rapporteringsleden är flera. Du har en positiv syn på frågor som är relaterad till organisationens värdegrund.
Din utbildning:
Kandidatexamen i ekonomi, redovisning eller relaterat område krävs.
Vi vill att du har:
- 5+ års erfarenhet inom finansiell ledning
- Bevisad strategisk planeringserfarenhet på ledningsnivå
- Erfarenhet av ekonomisystem och gärna god kunskap och erfarenhet att arbeta i redovisningssystemet Visma
- Kunnig i Microsoft Excel
- Bevisad kreativt och kritiskt tänkande
- Kunna arbeta på flera projekt samtidigt
- Erfarenhet av ekonomiarbete med kommuner/regioner alternativt inom svenskt bistånd.
Du kan också:
- uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift
- Förmåga att använda digitala verktyg (Office365mm) och moderera digitala möten
Vi vill även att du :
- är strukturerad och strategisk
- har förmåga att leda och planera ditt arbete och ditt team självständigt, men samtidigt vara en prestigelös person
- är noggrann och kvalitetsmedveten
- håller deadlines
- bor/vill bosätta dig på Gotland då tjänstens placering är i Visby
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Din arbetsplats är Visby. Tillträde datum. Arbetet innehåller resor till ICLD:s samarbetsländer.
Ansökan
Ansökan med personligt brev och CV, skall ha inkommit via e-post till [email protected] senast 1 mars 2021 märkt ”Ekonomichef”.
Mer information
Johan Lilja, generalsekreterare ICLD, tel: +46 (0) 498-29 91 63, epost: [email protected]
Jim Enström, Fackrepresentant vid ICLD, tel: +46 (0) 498-41 02 91 epost: [email protected]
Internationellt Centrum För Lokal Demokrati, ICL
SÖDERVÄG 1 D
62122 VISBY
Redovisningschef till HTS Safety AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Rekryteringshuset i Sverige AB
Vi söker ny ekonomiansvarig!
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Umeå Teaterförening är en del av Riksteatern och arrangerar professionell scenkonst i Umeå, producerar programtidningen Rajden och driver Biljettcentrum. Vi är med våra ca 1 800 medlemmar största Riksteaterföreningen i Sverige, har flest arrangemang och säljer flest biljetter. Vi är en folkrörelse som lever och andas vår vision – Scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse för alla överallt. Umeå Teaterförening arrangerar årligen ca 160 föreställningar inför en publik på ca 35 000 personer.
Kom och jobba med oss på Sveriges största teaterförening
Vi på Umeå Teaterförening är ett kompetent team och söker nu ny ekonomiansvarig då vår nuvarande under året kommer att gå i pension.
I ditt arbete ansvarar du för föreningens ekonomi och har även andra funktioner i föreningens verksamhet. Vi söker dig med avslutad universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Flera års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom ekonomi och goda kunskaper i Excel.
Vi ser framför oss att du har god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt med stor noggrannhet. Att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Då vissa perioder är mer hektiska än andra ser vi gärna att du under perioder kan arbeta oregelbundet.
Du ska vara prestigelös och kommunikativ med en positiv energi, kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Tidigare arbete inom kultursektorn eller föreningsliv är meriterande och såklart är det viktigt att du uppskattar levande scenkonst.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Du är välkommen med din ansökan (bifoga CV och personligt brev) senast 1 mars 2021 till: [email protected]
Umeå Teaterförening
Att: Anders Ålander
Kungsgatan 48
90326 Umeå
Vill du veta mer om Umeå Teaterförening och jobbet, hör av dig till oss:
Elisabeth Melkersdotter, vice ordförande i Umeå Teaterförening:
072-573 18 33
Anders Ålander, chef på Umeå Teaterförening:
070-682 97 11
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Ideella Fören Umeå Teaterfören Med Firma Biljett
Kungsgatan 48
90326 UMEÅ
Hemsida: https://www.umeateaterforening.se/
Ekonomichef till nytt affärsområde hos Fueltech i Ronneby
Experis AB
Ekonomiansvarig till Strawbees
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Redovisningschef
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningschef
Redovisningsansvarig hos Michelsens Bil.
Vill du arbeta i ett starkt team och tillsammans med dina kollegor bidra till vår fortsatta framgång? Då är du välkommen att söka tjänsten som Redovisningsansvarig.
Vem är vi?
Michelsens Bil är återförsäljare av Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar.
Våra verkstäder är auktoriserade serviceanläggningar för Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar. Vi omsätter ca 400 Mkr och är idag 65 anställda och finns med våra anläggningar i Tomelilla och i Ystad.
Vad söker vi?
Som Redovisningsansvarig ansvarar du för den löpande redovisningen samt för framtagande och kvalitetssäkring av bokslut. Du arbetar också med budget och prognoser. Du arbetar löpande med vidareutveckling av våra rutiner inom ekonomi och redovisning.
Du ansvarar för framtagande och avstämning av månadsbokslut, rapportering av moms-/ arbetsgivardeklarationer mm. Du medverkar i projekt inom verksamhetsutveckling av företaget i form av investeringskalkylering, ekonomistyrning mm.
Du rapporterar direkt till Ekonomichefen, men arbetar även nära ledningsgruppen i redovisningsfrågor inom våra försäljnings- och servicemarknadsavdelningar.
Du utgör ett stöd till hela organisationen i redovisnings- och ekonomifrågor.
Vem söker vi?
Vi ser gärna att du är civilekonom eller motsvarande med arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten.
Du är strukturerad, noggrann, analytisk och har goda IT-kunskaper. Du har ett stort intresse av att utveckla och effektivisera processer och det är meriterande om du har drivit förändringsprojekt och med inriktning på digitalisering och automatisering. Du har B-körkort och behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Du är självgående och trygg i din roll, samtidigt som du tar initiativ och är drivande till utveckling och förbättring. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka samt agera och tycker om att arbeta i en affärsnära funktion samtidigt som du har god kännedom om regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, skatter och bokslutsarbete.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en roll med stort ansvar och stora möjlighet till personlig utveckling i ett framgångsrikt företag i en bransch under spännande utveckling och med flera av marknadens starkaste varumärken.
Vår värdegrund står på fyra ben. Det är engagemang, respekt, kundfokus och hållbarhet som kännetecknar oss på Michelsens och vi ser såklart att vår värdegrund är något som du också står för.
Tjänsten är heltid med placering i Tomelilla. Tveka inte att söka tjänsten om den passar in på dig. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstidens slut.
Ansökan skickas in via formulär på michelsensbil.se senast den 14/2 -2021.
CFO till Tegner Spirits & Wine
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till nytt affärsområde hos Fueltech i Ronneby
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Chef Koncerncontrolling
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
RISE Research Institutes of Sweden AB
Ekonomiansvarig till framgångsrika Sandéns i Eslöv
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Färdigheter
Meriterande
- Ekonomistyrning
- Redovisningsansvar
- Bokslut
- Budgetansvar
- Ekonomiska prognoser
- Reskontrabokföring
- Momsredovisning
- Löneadministration
- Personaladministration
- Microsoft Navision
- affärssystem
- MS Office
Språk
Meriterande
- Svenska
- Engelska
Sandéns Security Printing AB är en av Skandinaviens största tillverkare av lotterier, bingobrickor och telefonkort. Företaget trycker även ett stort antal special- och reklamlotter enligt kundernas önskemål. Produktionen sker i stor skala med modern teknik. Tryckeriet har högsta säkerhetsklass vilket innebär att Sandéns är godkända för att trycka lotter av högsta vinstklassen i Sverige och övriga Europa. En stor del av produktionen exporteras och försäljning sker genom återförsäljare. Företagets omsättning ökade med ca. 20% förra året. Sandéns har ca. 45 medarbetare och verksamheten finns i Eslöv. Läs gärna mer på https://www.sandens.se/
Ekonomiansvarig till Sandéns i Eslöv
Vill du jobba i ett familjärt och framgångsrikt bolag, med stor vi-känsla? Är du en självgående ekonom som brinner för ordning och reda? Blir du sugen på att bli del av ett väl sammansvetsat gäng som tar ansvar och visar engagemang? Då letar vi efter dig! Du rapporterar till företagets VD.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning och bokslut för gruppens 6 bolag
- Löpande betalningar och likviditetshantering
- Upprättande av budget och prognoser tillsammans med ledningsgruppen
- Kund- och leverantörsreskontran
- Momsrapportering
- Hantering av företagstekniska uppgifter t.ex. gentemot myndigheter
- Ansvar och hantering av delar av löne- och personaladministrationen tillsammans med personalsadministratör
- Fungera som kontaktperson för bolagets externa revisorer
Dina kvalifikationer
Du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet av något affärssystem - gärna MS Dynamics Navision - och har goda kunskaper inom MS Office. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående men gillar även att jobba i team. Du är analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du är prestigelös och tycker att målet och laget går före individen. Du trivs i en föränderlig växande organisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100% med start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Sandéns Security Printing med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken. För mer information kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709 605 372.
Välkommen med din ansökan!
Redovisningschef till Fastighetskontoret
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Göteborgs kommun
CFO till snabbväxande fastighetsbolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en CFO för hyrrekrytering. Du kommer initialt att gå som konsult under sex månader och därefter är syftet att du övergår i en fast anställning hos kunden, förutsatt ett fungerande samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att bygga upp ekonomiavdelningen och sätta nya rutiner och processer. Det ingår även att rekrytera in anställda och på sikt ha personalansvar för ca fem-sex personer.
Placering: västra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag
- Bygga upp ny ekonomiavdelning
- Ta hem redovisningen från byrå
- Projektleda implementering av nytt ekonomisystem
- Löpande redovisning
- Bokslut och årsredovisning
- Successiv vinstavräkning
- Vara delaktig i förvärv
- Likviditetsprognos
- Förekommande controlling-uppgifter
- Hantering av strategiska frågor
- Personalansvar för fem-sex anställda
För den här rollen söker vi en resultatdriven och engagerad person som trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bygga upp avdelningen från grunden. Du är proaktiv och handlingskraftig med tydliga ledaregenskaper. I tillägg till detta ser vi gärna att du är bredd att hugga i där det behövs och vill vara med och driva bolaget framåt.
Kvalifikationer för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Minst 3-4 års erfarenhet i rollen som CFO/ekonomichef
- Mycket goda redovisningskunskaper i grunden
- Tidigare varit delaktig i uppbyggnaden av en ny ekonomiavdelning
- Erfarenhet av personalansvar
- Mycket goda systemkunskaper
- God Excelvana
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref RPCFO1047. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Rolf Pettersson (070-340 78 03 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Vindex tillsätter CFO:er i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Chief Financial Officer / CFO till Tegner Spirits & Wine
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef
VILKA ÄR VI?
BUBS Godis är ett svenskt familjeföretag med bas i Jönköping. Vi har funnits sedan 1992 och som namnet antyder kretsar vår vardag kring fantastiskt gott godis – som till exempel den legendariska hallonlakritsskallen, en av Sveriges mest sålda och omtyckta godisbitar. Vårt mod och vår känsla för smak i kombination med vår toppmoderna produktion gör att vi kan utmana godisbranschen på vårt eget unika sätt. Vi älskar det vi gör och vi bryr oss om miljön, medarbetare, kunder, konsumenter och samarbetspartners.
BUBS ett högteknologiskt företag och vi tillverkar vårt godis i en av Nordens modernaste godisfabriker med avancerad och automatiserad utrustning. Fabriken är troligtvis den enda godisfabriken i landet med förarlösa truckar. Fabriken är igång dygnet runt och vi tillverkar flera miljoner kilo godis varje år. Omsättningen uppgår till 160 miljoner och vi är ca 40 anställda. För mer info www.bubs.se.
VAD ERBJUDER VI?
Vem vill inte tillhöra en pionjär med legendstatus? Vi pratar hallonlakritsskallen!
BUBS har sedan sin start haft en fantastisk resa med ett godissortiment som ständigt ökat i både form och smaker. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa! Rollen innebär att skapa en plattform för gemensamma analyser, kalkyler, processer och struktur så att vi kan möta framtida mål och visioner.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du arbetar både operativt och strategiskt. Din kunskap finns från producerande miljö och du har kompetens inom kalkylering, investeringar och analyser. Du stöttar ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen.
Din roll innebär också att utveckla arbetssätt och processer som budget och prognoser. Parallellt med detta har du naturligtvis kunskaper och ansvar för resultat, uppföljningar och rapportering. Till din hjälp har du ett team bestående av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
DETTA KAN DU.
Vi tar ansvar för våra områden men vi gör det tillsammans och för oss är det viktigt att vi vågar utmana varandra och tänka nytt när vi bygger vår organisation.
- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
- Minst fem års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter, av både strategisk och operativ karaktär.
- Arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från tillverkande industri.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
DETTA ÄR DU.
Du är en person med affärsmässighet, strategiskt intresse och nyfikenhet där du bidrar med idéer till affärsverksamheten. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Du trivs i förändringsarbete och vill finnas i en organisation som är på sin nästa tillväxtresa!
BRA ATT VETA.
- Du rapporterar till VD.
- Placering i Jönköping.
- Tillsvidareanställning.
- Urval sker löpande, för mer information kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.
adding PEOPLE AB
Betavägen 4
55652 JÖNKÖPING
Head of Finance till Barona-gruppen i Sverige
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
På Barona är vi banbrytande och framtidsorienterade problemlösare som hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning. Vi startade 1999 i Finland och finns idag i 10 länder. I Sverige har vi funnits i åtta år och har vuxit mycket organiskt de senaste åren. Under 2019 gjorde vi tre förvärv i Sverige, och sedan dess har vi arbetat med att stärka upp våra centrala funktioner för att skapa en stark och enhetlig organisation. Som ett led i detta arbete fortsätter vi nu att bygga vår nya finansfunktion, som står inför många spännande förändringar och utvecklingsprojekt. Baronagruppen består i Sverige av totalt 500 medarbetare med kontor i Solna, Malmö, Göteborg, Falun och Strömsund.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som Head of Finance kommer du att leda och utveckla vår nya finansfunktion, ha personalansvar för inledningsvis två medarbetare och ingå i den svenska ledningsgruppen. Du får vara med på en fantastisk tillväxtresa där du är en nyckelspelare i vår landsorganisation och samtidigt får arbeta i nära relation med vår finska ekonomifunktion.
I Sverige är vi ett glatt, energiskt team som motiveras av att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, utveckla våra medarbetare, våra interna processer och hitta de bästa jobben till våra kandidater. Vi är en snabbrörlig, entreprenöriell organisation där du snabbt kan se resultaten av ditt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Du utgår från Stockholm, men resor inom och utanför landet kan förekomma.
Dina ansvarsområden:
Baronas Head of Finance är huvudansvarig för ekonomifunktionen i Sverige, verksamheten omfattar fem legala enheter och rollen innebär personalansvar för två medarbetare. Du är medlem i den svenska ledningsgruppen och ansvarig för att redovisning och lön sköts strukturerat och att rapportering till koncern sker inom givna deadlines. I ledningsgruppen bidrar du med input i affärsfrågor och du är även huvudansvarig för budget och prognosrutiner.
Du är ansvarig för och delaktig i den löpande redovisningen. Du arbetar operativt främst med det största av våra fem bolag. Du kommer att vara ansvarig för samtliga bolags årsredovisningar och deklarationer samt ha det övergripande ansvaret för kontakten med vår revisor.
Vi önskar utveckla vårt arbete med ekonomisk uppföljning och tillsammans med affärschefer, kollegor i Finland och ditt eget team har du ansvaret för detta arbete. Baronas Head of Finance kommer även att ansvara för att utvecklingen av vårt nya affärssystem fortskrider och att integrationerna med våra befintliga system förfinas då detta är avgörande för att planering och uppföljning av våra affärer fungerar på en detaljerad nivå. Du har regelbunden kontakt med kollegor i Finland och koncernspråk är engelska.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna vana av att arbeta i en matrisorganisation i internationell miljö. Du är en ansvarstagande, kommunikativ och noggrann teamspelare.
Vi söker dig med följande bakgrund:
- Flerårig erfarenhet av löpande bokföring och självständig i upprättande av bokslut, årsredovisning och deklarationer
- Erfarenhet av lönearbete
- Erfarenhet och/eller stort intresse av ledarskap
- Goda systemkunskaper och ett gediget systemintresse, meriterande med kunskaper i Navision, RecMan och Hogia Lön Plus
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, specifikt Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- En problemlösande, modig, uthållig och målmedveten person som är intresserad av system, affärer och utveckling av processer
- Erfarenhet av personalintensiv verksamhet och/eller erfarenhet från revisionsbyrå är meriterande
Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via epost, men för frågor, kontakta VD Johanna Mix på [email protected] eller telefon 072-0772113.
Avdelningschef Ekonomi och upphandling till Göteborgs Spårvägar
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Ekonomichef till Kristianstads kommun
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef med intresse för förändringsarbete
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Interim Redovisningsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomichef/CFO till vår kund i Norrköping
Har du flerårig erfarenhet av controller och känner att det är dags att växla upp till CFO, eller har du redan erfarenhet i rollen som CFO/ekonomichef och vill ha en ny utmaning? Då kan detta vara jobbet för dig!
Meritmind söker nu för kunds räkning en interim ekonomichef med placering i Norrköping. Rollen är omväxlande och du kommer att arbeta både operativt och strategiskt i en organisation i ständig förändring och utveckling. Du kommer att ingå i ledningsgrupp, rapportera direkt till VD samt inneha personalansvar för ett mindre team.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli överrekryterad till vår kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planera, fördela och leda arbetet inom ekonomifunktionen
- Bokslutsarbete och årsredovisning
- Budget- och prognosarbete
- Analys och resultatuppföljning
- Utveckla och ta fram relevanta nyckeltal för verksamheten
- Likviditetsplanering och uppföljning
- Löpande kontakt med bank och revisorer
- Driva och effektivisera processer inom ekonomi
Kvalifikationer och erfarenhet:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fördel från controlling
- Meriterande om du har erfarenhet av personalansvar
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- God systemvana och excelkunskap
Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen som ekonomichef hos vår kund är du med fördel en handlingskraftig person med stort driv och kommunikativ förmåga. Du är ansvarsfull och självgående och ditt arbetssätt beskrivs som noggrant och analytiskt. Som person är du idérik, flexibel och lösningsorienterad. Du har en god social kompetens, är lyhörd mot din omgivning och visar på en god samarbetsförmåga.
Om Meritmind
Meritmind är företaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås och Linköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på www.meritmind.se
Meritmind AB
Ekonomichef till AutoConcept Insurance, Kungsbacka
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Jerrie AB
Ekonomichef/Enhetschef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
REGION GOTLAND
SSAB - Service Manager Purchase & Freight Invoices
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Do you want a challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally? In this role, you will lead people and manage service delivery for Purchase and Freight Invoices in Global Business Services. The location is Oxelösund or Borlänge.
About the position
We are seeking a manager with leadership experience and great interest in finding the potential in people and processes, and who has the courage to develop that potential. To be part of Global Business Services means that you work towards delivering common, harmonized and cost efficient services (shared services) to Divisions, Group Finance as well as to other internal and external customers. This position offers a great opportunity to be part of a service organization in an interesting phase. During the spring of 2021 SSAB insource finance processes (purchase invoice handling) which mean closer interfaces and collaboration with Polish colleagues. You will be a leader for a team that continuously grow stronger through individual and team knowledge, competence and collaboration.
GBS is a group support function that deliver services in the area of Finance, Sales and Purchase support.
Key tasks of the role
As Service Manager for Purchase invoices and freight in Sweden your main tasks are to lead, manage and develop people and teams according to SSAB criteria. The team is working to ensure correctness in accounts payable, invoice processing and period end closing of Accounts Payable. In daily work you and your team both support and challenge ways of working and this requires you to be proactive and professional. Continuous improvement work and project involvement are part of the teams daily work.
You will be responsible for daily service delivery related to purchase invoices insuring cost efficiency and quality. You will contribute to development of processes together with colleagues in the whole GBS (Sweden, Poland and Finland) and with main internal customers such as Procurement, Divisional Finance and other business owners. You will establish and manage good relationships with all these internal customers.
You will report to GBS Country Manager Sweden and be part of the GBS Sweden management team.
Travelling is part of work.
Your qualifications
- University/Bachelor degree or similar
- Knowledge and experience of financial processes and customer services
- Manager experience is a merit
- Experience from accounts payable processes and/or freight invoice handling
- Leadership and collaboration skills
- Fluent in English
- Good communication skills
- Business understanding skills
We offer
A challenging and stimulating position in an international environment with opportunity to develop yourself professionally and personally.
Application
Send your application no later than 7th of March
For more information, please contact
Linda Folkesson, Manager GBS Sweden, phone +70 282 09 83
Information regarding the Unions, phone +46 243 700 00 – Borlänge, +46 155 254 000 – Oxelösund.
We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement.
SSAB is a Nordic and US-based steel company. SSAB offers value added products and services developed in close cooperation with its customers to create a stronger, lighter and more sustainable world. SSAB has employees in over 50 countries. SSAB has production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on the NASDAQ OMX Nordic Exchange in Stockholm and has a secondary listing on the NASDAQ OMX in Helsinki. www.ssab.com
SSAB Emea AB
Borlänge
78184 Borlänge
Ekonomiansvarig till spännande E-handelsbolag i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomiledare
Mpya Finance AB
Ekonomichef till Kretslopp och vatten
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Göteborgs kommun
Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningschef sökes till Malta
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Academy Online söker kursskapare till Ekonomichefsutbildning
Academy Online söker kursskapare till utbildningen Certifierad Ekonomichef.
Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint vilken man sedan skärminspelar samtidigt som man talar in sin text i mikrofon.
Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu
Mediate Nordic söker ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Nu söker Mediate Nordic en ekonomichef som vill vara med och driva vår fortsatta tillväxtsresa! Är du redo för nästa utmaning och brinner för ekonomi och verksamhetsutveckling? Vi söker dig som tycker om att utveckla affären och bidra med dina kunskaper och erfarenheter.
Mediate Nordic har sedan 2008 arbetat med rekrytering och bemanning av läkare och sjuksköterskor, både i Sverige och utomlands. Våra kunder finns inom privat- och offentlig vård och vår framgång bygger på långsiktiga relationer - tillsammans arbetar vi för en sund sjukvård!
I rollen som ekonomichef är du huvudansvarig för bolagets ekonomi, redovisning, controlling, uppföljning och analys för att utveckla verksamheten. Samtidigt är tjänsten bred där ditt bidrag kommer vara viktigt för fortsatt framgångsrik utveckling. Du rapporterar till VD och utvecklar Mediate Nordic i nära samarbete med teamcheferna.
Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning med minst 5-7års erfarenhet av ekonomiskt ansvar, verksamhetsstyrning och verksamhetsutveckling. Din erfarenhet ska spegla en god affärsförståelse. I din vardag som ansvarig över bolagets ekonomi är det viktigt att du är noggrann och bra på att skapa struktur. Ditt arbetssätt är målfokuserat och har resultatet i centrum, när målen förändras justeras inriktningen under vägen. Aktivt stöttar du verksamheten i affärskritiska frågor och föreslår åtgärder. Du kommunicera tydligt, situationsanpassat och säkerställer att budskap når fram.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med stort ansvar och stor möjlighet till att tänka nytt. En av dina spännande utmaningar blir att jobba vidare med tillväxtresan, bidra till utveckling och kvalitet för vår verksamhet.
Som ett kvitto på vår pågående tillväxtresa blev vi nominerade till EY Entrepreneur Of The Year i region Syd under 2018 och att vi har AAA i Bisnodes kreditvärderingsmodell innebär att vi fattar trygga och säkra beslut i alla våra kundrelationer. Vi är självklart ISO certifierade i enlighet med ISO 9001:2015 (Kvalitet) samt ISO 14001:2015 (Miljö).
På Mediate Nordic når vi framgång tillsammans och genom våra team drar vi nytta av det värde vi tillsammans skapar och belönas för detta. Följ med oss på vår tillväxtresa!
Ansök gärna så snart som möjligt, då vi hanterar ansökningar löpande, men senast den 22/2. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår rekryterare Mia König; 0768318191 [email protected]
Ekonomichef till HTS Safety AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Rekryteringshuset i Sverige AB
Ekonomichef till kund i Norrköping
Experis AB
Controller
Färdigheter
Krav
- Bokslut
- Kalkylering
- Monitor
- affärssystem
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri. Vi är idag 60 anställda och omsätter 80 milj. SEK.
Controller
Aston Harald erbjuder ett intressant och utmanande jobb för dig som med energi och ambition vill bidra till en stabil och lönsam utveckling. Du bidrar aktivt med utveckling och analys av företagets ekonomiska läge samt med förslag till förändringar och förbättringar inom verksamheten. Ingår aktivt i företagets ledningsgrupp.
Rollen som Controller innebär ett ansvar för ekonomiska analyser kopplat till produktionen, från kalkyl till utfall. Förståelse av orderhantering mot kund från inköp till fakturering och likviditetsflöden. Arbeta med instruktioner och flöden i affärssystemet avseende lagerhantering och kalkyler samt upprätta budget. Rapporterar med koncernens övriga ekonomer, VD och CFO kontinuerligt. Avsikten med tjänsten som Controller är också att växa in i en roll som Ekonomichef.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet från tillverkande bolag. Du är lösningsorienterad, besitter god produktionsförståelse, är kommunikativ och en god lagspelare som gillar att samarbeta och innehar förmågan att entusiasmera och engagera människor i din omgivning. Analytisk och driven i arbetssättet samt van att kombinera operativt med strategiskt ekonomiarbete. Vi söker dig som kommer att medverka långsiktigt.
Du är mån om att sätta dig in i och förstå helheten i verksamheten och arbetar med hög noggrannhet. För att lyckas i rollen som Controller är du självklart en engagerad och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt.
I rollen bidrar du med stort engagemang och ett gott samarbete samt är förtroendeingivande, trygg och lyhörd till din omgivning. Självklart talar och skriver du såväl svenska som engelska. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Monitor eller något motsvarande
Välkommen med din ansökan ”Controller” till [email protected] Senast 11 mars 2021. Mer information får du av vår rekryterare Pär Hyllienmark, HR Resurs AB, 0738-206060.
Hyllienmark Rekrytering & Resurs AB
Båtbyggarevägen 1
68195 KRISTINEHAMN
LOTS GROUP - Global Accounting Executive - Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomiledare
Ekonomichef till Brottsoffermyndigheten
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Ekonomichef till bolag inom byggsektorn
Nu söker vi på Vindex en ekonomichef för hyrrekrytering till en av våra kunder. Du kommer till en början gå som konsult under de första sex månaderna och därefter är syftet att du övergår i en fast anställning, förutsatt ett lyckat samarbete. Tjänsten startar i mars och du kommer i rollen att ha ensamt ansvar för bolagets ekonomi och lönehantering.
Placering: centrala Stockholm
Läs mer om denna roll i fulltext samt alla våra ekonomichef-roller på:
https://www.vindex.se/alla-jobb/konsultuppdrag-och-jobb-per-roll/uppdrag-jobb-cfo/
CFO till kreativt, framåtsträvande bolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en CFO för interimsuppdrag med start i mitten av mars. Uppdraget sträcker sig minst ett år framåt och i rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med helhetsansvar för ekonomifunktionen som finns i flera länder. Du kommer även ha personalansvar för ca tre personer.
Placering: centrala Stockholm
Läs mer om denna roll i fulltext samt alla våra CFO-roller på:
https://www.vindex.se/alla-jobb/konsultuppdrag-och-jobb-per-roll/uppdrag-jobb-cfo/
Redovisningsansvarig till Odenplan i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Andara Group AB
CFO till expansiv koncern
Vindex söker nu en CFO för rekrytering till en av våra kunder. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av Vindex men anställning kommer att erbjudas direkt hos kunden. Start sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Rollen innehåller både strategiska och operativa inslag, och du kommer även delta vid förvärv.
Placering: norra Stockholm
Läs mer om denna roll i fulltext samt alla våra CFO-roller på https://www.vindex.se/alla-jobb/konsultuppdrag-och-jobb-per-roll/uppdrag-jobb-cfo/
CFO till nyskapande bolag inom industribranschen
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en CFO för hyrrekrytering. Du kommer initialt att gå som konsult under sex månader och därefter är syftet att du övergår i en fast anställning hos kunden, förutsatt ett fungerande samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att bygga upp ekonomiavdelningen och sätta nya rutiner och processer. Det ingår även att rekrytera in anställda och på sikt ha personalansvar för ca fem-sex personer.
Placering: västra Stockholm
Läs mer om denna roll i fulltext samt alla våra CFO-roller på https://www.vindex.se/alla-jobb/konsultuppdrag-och-jobb-per-roll/uppdrag-jobb-cfo/
Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Logosol i Härnösand
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
CFO sökes till EnviroProcess i Kungsbacka
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Technogarden AB
Ekonomichef - verksamhetsstöd till Region Värmland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Chef planering och analys till Region Värmland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Chef ekonomiservice till Region Värmland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Ekonomiansvarig till innovativt Företag i Norrort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef tillika Biträdande kommunchef till Kinda kommun
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
CFO till Swisslog
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Kontorschef till Ludvig & Co i Östersund/Sveg/Hede
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Logosol
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Logosol
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Logosol
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningschef till Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningschef
Vill du vara med på en utvecklande förändringsresa i ett bolag som bidrar till en renare värld? Brinner du för digitalisering och ledarskap? Vill du axla det övergripande ansvaret för Nordic Waters största bolag, Nordic Water Products AB? Då kan detta vara en unik möjlighet för dig!
Nordic Water är ett renodlat ingenjörsföretag med en passion för att utveckla tekniska lösningar som revolutionerar vår bransch. Vattenrening är ett snabbt växande område där Nordic Water är en av de stora aktörerna på den globala marknaden där vi även kan bidra till att alla på vår planet har tillgång till rent vatten.
Sedan februari 2021 tillhör bolaget den schweiziska pumptillverkaren Sulzer AG och vi befinner oss nu i en ny spännande utvecklingsfas.
Vi stärker därför upp med en driven och utvecklingsorienterad Redovisningschef som vill vara med och bidra till denna spännande resa. Nordic Water är ett stolt bolag med många engagerade kollegor som alla bidrar till en mer hållbar värld.
På ekonomiavdelningen är vi fem medarbetare och i denna roll rapporterar du till vår CFO. Du kan förvänta dig att jobba i ett kompetent team, där affärsmässighet, tydlighet och frihet under ansvar är en självklarhet.
Vad erbjuds du hos oss?
® En roll som Redovisningschef där du får en tydlig ledarposition för en affärskritisk del av verksamheten.
® Chansen att verka i ett internationellt företag som driver innovativa projekt med stor påverkan för samhället.
® Vi sitter i fräscha lokaler i Mölndal och har en rad olika förmåner vi kan erbjuda dig som medarbetare.
® Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T. – Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär.
Vad du kommer ansvar för
I rollen som redovisningschef är ditt primära fokus att leda och utveckla redovisningsavdelningens medarbetare samt processerna inom redovisningen. Du ansvarar för att bolagets redovisning håller en hög kvalitet och att det finns en god intern kontroll på plats.
Det är även du som ansvarar för den interna och externa rapporteringen och säkerställer att månads-, och årsbokslut levereras i tid, med god kvalitet samt säkerställer korrekt hantering av skatter och avgifter. Du har kontakt med revisorer och myndigheter.
Vad vi söker
Vi söker dig som trivs i en affärsmässig miljö med kompetenta medarbetare. Du är kunnig och trygg i din kompetens, men också nyfiken på att lära nytt och tar utmaningar till handling.
Du har en relevant eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet från liknande arbete. En gedigen erfarenhet av redovisning/revision och bokslutsprocessen i sin helhet. Du behöver ha en bred kunskap inom redovisningstekniska frågor och vanan att hantera alla operativa redovisningsfrågor inom ansvarsområdet. En hög IT-mognad och systemintresse ser vi också som en förutsättning för att trivas i rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i system som Pyramid, SAP, Medius och AARO samt med IFRS.
För att passa i rollen som Redovisningschef behöver du vara en trygg ledare med en naturlig pondus. Du eftersträvar en tydlig struktur i allt du tar dig an. Du har ett konstruktivt förhållningssätt till olika situationer som kan uppstå och kan snabbt sätta dig in i problemets kärna. Vi ser det som självklart att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i denna tjänst bör du ha god erfarenhet av Microsoft Office-programmen samt behärska engelska flytande i tal och skrift.
I rekryteringsprocessen samarbetar Nordic Water med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Susanne Areschoug på tel 0701-660803. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 februari 2021.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Det innebär bl.a. att du genomför arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda. Läs mer om oss här: www.nordicwater.com/sv, www.sulzer.com
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!
Meritmind AB
Mölndal
43149 MÖLNDAL
Ekonomichef till Logosol
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Finance Manager. Cobra Biopharma Matfors AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef