- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Ekonomichef
- Lediga jobb
- Interim Head of Accounting
124 Lediga jobb
Interim Head of Accounting
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Redovisningschef
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningschef
Redovisningsansvarig hos Michelsens Bil.
Vill du arbeta i ett starkt team och tillsammans med dina kollegor bidra till vår fortsatta framgång? Då är du välkommen att söka tjänsten som Redovisningsansvarig.
Vem är vi?
Michelsens Bil är återförsäljare av Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar.
Våra verkstäder är auktoriserade serviceanläggningar för Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar. Vi omsätter ca 400 Mkr och är idag 65 anställda och finns med våra anläggningar i Tomelilla och i Ystad.
Vad söker vi?
Som Redovisningsansvarig ansvarar du för den löpande redovisningen samt för framtagande och kvalitetssäkring av bokslut. Du arbetar också med budget och prognoser. Du arbetar löpande med vidareutveckling av våra rutiner inom ekonomi och redovisning.
Du ansvarar för framtagande och avstämning av månadsbokslut, rapportering av moms-/ arbetsgivardeklarationer mm. Du medverkar i projekt inom verksamhetsutveckling av företaget i form av investeringskalkylering, ekonomistyrning mm.
Du rapporterar direkt till Ekonomichefen, men arbetar även nära ledningsgruppen i redovisningsfrågor inom våra försäljnings- och servicemarknadsavdelningar.
Du utgör ett stöd till hela organisationen i redovisnings- och ekonomifrågor.
Vem söker vi?
Vi ser gärna att du är civilekonom eller motsvarande med arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten.
Du är strukturerad, noggrann, analytisk och har goda IT-kunskaper. Du har ett stort intresse av att utveckla och effektivisera processer och det är meriterande om du har drivit förändringsprojekt och med inriktning på digitalisering och automatisering. Du har B-körkort och behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Du är självgående och trygg i din roll, samtidigt som du tar initiativ och är drivande till utveckling och förbättring. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka samt agera och tycker om att arbeta i en affärsnära funktion samtidigt som du har god kännedom om regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, skatter och bokslutsarbete.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en roll med stort ansvar och stora möjlighet till personlig utveckling i ett framgångsrikt företag i en bransch under spännande utveckling och med flera av marknadens starkaste varumärken.
Vår värdegrund står på fyra ben. Det är engagemang, respekt, kundfokus och hållbarhet som kännetecknar oss på Michelsens och vi ser såklart att vår värdegrund är något som du också står för.
Tjänsten är heltid med placering i Tomelilla. Tveka inte att söka tjänsten om den passar in på dig. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstidens slut.
Ansökan skickas in via formulär på michelsensbil.se senast den 14/2 -2021.
CFO till Tegner Spirits & Wine
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till nytt affärsområde hos Fueltech i Ronneby
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Experis AB
Chef Koncerncontrolling
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
RISE Research Institutes of Sweden AB
Ekonomiansvarig till framgångsrika Sandéns i Eslöv
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Färdigheter
Meriterande
- Ekonomistyrning
- Redovisningsansvar
- Bokslut
- Budgetansvar
- Ekonomiska prognoser
- Reskontrabokföring
- Momsredovisning
- Löneadministration
- Personaladministration
- Microsoft Navision
- affärssystem
- MS Office
Språk
Meriterande
- Svenska
- Engelska
Sandéns Security Printing AB är en av Skandinaviens största tillverkare av lotterier, bingobrickor och telefonkort. Företaget trycker även ett stort antal special- och reklamlotter enligt kundernas önskemål. Produktionen sker i stor skala med modern teknik. Tryckeriet har högsta säkerhetsklass vilket innebär att Sandéns är godkända för att trycka lotter av högsta vinstklassen i Sverige och övriga Europa. En stor del av produktionen exporteras och försäljning sker genom återförsäljare. Företagets omsättning ökade med ca. 20% förra året. Sandéns har ca. 45 medarbetare och verksamheten finns i Eslöv. Läs gärna mer på https://www.sandens.se/
Ekonomiansvarig till Sandéns i Eslöv
Vill du jobba i ett familjärt och framgångsrikt bolag, med stor vi-känsla? Är du en självgående ekonom som brinner för ordning och reda? Blir du sugen på att bli del av ett väl sammansvetsat gäng som tar ansvar och visar engagemang? Då letar vi efter dig! Du rapporterar till företagets VD.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning och bokslut för gruppens 6 bolag
- Löpande betalningar och likviditetshantering
- Upprättande av budget och prognoser tillsammans med ledningsgruppen
- Kund- och leverantörsreskontran
- Momsrapportering
- Hantering av företagstekniska uppgifter t.ex. gentemot myndigheter
- Ansvar och hantering av delar av löne- och personaladministrationen tillsammans med personalsadministratör
- Fungera som kontaktperson för bolagets externa revisorer
Dina kvalifikationer
Du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet av något affärssystem - gärna MS Dynamics Navision - och har goda kunskaper inom MS Office. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående men gillar även att jobba i team. Du är analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du är prestigelös och tycker att målet och laget går före individen. Du trivs i en föränderlig växande organisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100% med start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Sandéns Security Printing med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken. För mer information kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709 605 372.
Välkommen med din ansökan!
Redovisningschef till Fastighetskontoret
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Göteborgs kommun
CFO till snabbväxande fastighetsbolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en CFO för hyrrekrytering. Du kommer initialt att gå som konsult under sex månader och därefter är syftet att du övergår i en fast anställning hos kunden, förutsatt ett fungerande samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att bygga upp ekonomiavdelningen och sätta nya rutiner och processer. Det ingår även att rekrytera in anställda och på sikt ha personalansvar för ca fem-sex personer.
Placering: västra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag
- Bygga upp ny ekonomiavdelning
- Ta hem redovisningen från byrå
- Projektleda implementering av nytt ekonomisystem
- Löpande redovisning
- Bokslut och årsredovisning
- Successiv vinstavräkning
- Vara delaktig i förvärv
- Likviditetsprognos
- Förekommande controlling-uppgifter
- Hantering av strategiska frågor
- Personalansvar för fem-sex anställda
För den här rollen söker vi en resultatdriven och engagerad person som trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bygga upp avdelningen från grunden. Du är proaktiv och handlingskraftig med tydliga ledaregenskaper. I tillägg till detta ser vi gärna att du är bredd att hugga i där det behövs och vill vara med och driva bolaget framåt.
Kvalifikationer för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Minst 3-4 års erfarenhet i rollen som CFO/ekonomichef
- Mycket goda redovisningskunskaper i grunden
- Tidigare varit delaktig i uppbyggnaden av en ny ekonomiavdelning
- Erfarenhet av personalansvar
- Mycket goda systemkunskaper
- God Excelvana
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref RPCFO1047. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Rolf Pettersson (070-340 78 03 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Vindex tillsätter CFO:er i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Chief Financial Officer / CFO till Tegner Spirits & Wine
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef
VILKA ÄR VI?
BUBS Godis är ett svenskt familjeföretag med bas i Jönköping. Vi har funnits sedan 1992 och som namnet antyder kretsar vår vardag kring fantastiskt gott godis – som till exempel den legendariska hallonlakritsskallen, en av Sveriges mest sålda och omtyckta godisbitar. Vårt mod och vår känsla för smak i kombination med vår toppmoderna produktion gör att vi kan utmana godisbranschen på vårt eget unika sätt. Vi älskar det vi gör och vi bryr oss om miljön, medarbetare, kunder, konsumenter och samarbetspartners.
BUBS ett högteknologiskt företag och vi tillverkar vårt godis i en av Nordens modernaste godisfabriker med avancerad och automatiserad utrustning. Fabriken är troligtvis den enda godisfabriken i landet med förarlösa truckar. Fabriken är igång dygnet runt och vi tillverkar flera miljoner kilo godis varje år. Omsättningen uppgår till 160 miljoner och vi är ca 40 anställda. För mer info www.bubs.se.
VAD ERBJUDER VI?
Vem vill inte tillhöra en pionjär med legendstatus? Vi pratar hallonlakritsskallen!
BUBS har sedan sin start haft en fantastisk resa med ett godissortiment som ständigt ökat i både form och smaker. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa! Rollen innebär att skapa en plattform för gemensamma analyser, kalkyler, processer och struktur så att vi kan möta framtida mål och visioner.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du arbetar både operativt och strategiskt. Din kunskap finns från producerande miljö och du har kompetens inom kalkylering, investeringar och analyser. Du stöttar ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen.
Din roll innebär också att utveckla arbetssätt och processer som budget och prognoser. Parallellt med detta har du naturligtvis kunskaper och ansvar för resultat, uppföljningar och rapportering. Till din hjälp har du ett team bestående av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
DETTA KAN DU.
Vi tar ansvar för våra områden men vi gör det tillsammans och för oss är det viktigt att vi vågar utmana varandra och tänka nytt när vi bygger vår organisation.
- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
- Minst fem års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter, av både strategisk och operativ karaktär.
- Arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från tillverkande industri.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
DETTA ÄR DU.
Du är en person med affärsmässighet, strategiskt intresse och nyfikenhet där du bidrar med idéer till affärsverksamheten. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Du trivs i förändringsarbete och vill finnas i en organisation som är på sin nästa tillväxtresa!
BRA ATT VETA.
- Du rapporterar till VD.
- Placering i Jönköping.
- Tillsvidareanställning.
- Urval sker löpande, för mer information kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.
adding PEOPLE AB
Betavägen 4
55652 JÖNKÖPING