På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

131 Lediga jobb

Rekrytering av ekonomichef till OH Älvservice!

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 March (27 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-30
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Är du en duktig ekonom som gillar att arbeta brett med ekonomifrågor? Vill du göra det i en familjär organisation där du får stora möjligheter till att påverka verksamhetens framtid i rollen som ekonomichef? Då är det här tjänsten för dig. Information om tjänsten Professionals Nord söker för OH Älvservices räkning en ekonomichef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos OH Älvservice. Vid vackra Kallsjön i Järpen, 30 km utanför Åre, ligger det familjära OH Älvservice. OH Älvservice är ett anläggningsföretag med lång erfarenhet av vattenregleringsdammar till kraftverksindustrin. De kommer från en tid av kraftig tillväxt och planen är att fortsätta växa kommande år. Bolaget står idag inför ett generationsskifte där den nuvarande ekonomichefen planerar att gå i pension, vilket gör att de söker dig som vill bli en nyckelperson i denna platta organisation. Du kommer att ingå i företagets stora gemenskap och arbeta tillsammans med den erfarna ekonomiadministratören som finns på plats idag. Tillsammans kommer ni parallellt med det dagliga ekonomiska arbetet att fortsätta utveckla och digitalisera det ekonomiska och administrativa arbetet. Du kommer att få möjlighet att påverka och utveckla både dig själv och den ekonomiska strategin inom bolaget, i en nära dialog med ledningen. Då den nuvarande ekonomichefen finns kvar under en period framöver kommer du att få en naturlig introduktion i rollen och organisationen. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och OH Älvservices önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter I rollen som ekonomichef på OH Älvservice kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi. Till din hjälp kommer du att ha en ekonomiassistent på deltid som sköter den löpande redovisningen, fakturering, betalning, bokföring samt tar ansvar för lönehanteringen. För att utveckla din egen roll och företaget kommer du ha möjlighet till nära dialog och samarbete med Polskenets chef för koncernekonomi. Du rapporterar direkt till VD och i samarbete med denne förväntas du ta huvudansvaret för alla ekonomirelaterade frågor. Exempel på dessa är: - Helhetsansvar för redovisningen inklusive periodbokslut och bokslutsunderlag - Kontoavstämningar och projektuppföljning - Kontakt med revisorer, bank, garantigivare och försäkringar - Utveckling av rutiner och processer - Uppföljning av lönsamhet och nyckeltal tillsammans med koncernens CFO - Arbeta i NEXT affärssystem samt Vismas bokföringssystem OH Älvservice är sedan våren 2020 en del av industrigruppen Polskenet. Med en engagerad och ekonomiskt stark ägare har företaget fina förutsättningar att fortsätta utvecklas för att vara en trygg och utvecklande arbetsplats. För rätt person erbjuder miljön goda möjligheter att utvecklas i sin roll och ta större ansvar. Vi söker dig som Har en utbildningsbakgrund som civilekonom och är självgående i det ekonomiska arbetet. Du behöver inte behärska alla delarna av arbetet från start utan kommer att få möjlighet att växa in i din roll. Du gillar att arbeta brett med ekonomifrågor och har ett intresse för att utveckla processer och digitalisering. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av Excell. Vidare behärskar du det svenska språket i tal och skrift och har B-körkort. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos OH Älvservice. Du är strukturerad och noggrann i din natur och har inga problem att självständigt styra och prioritera ditt arbete. Du är prestigelös och gillar det faktum att arbetet ger dig en stor variation och bredd i dina arbetsuppgifter. Då du kommer att arbeta nära ledningen och ekonomiadministratören är du duktig på att kommunicera och samarbeta tillsammans med andra. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Järpen URVAL: Sker löpande KONTAKT: Josefin Sjöström, 070-497 96 20 Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget ”Olsson & Hedström Älvservice AB, grundat 1998, är ett företag med projekt mot vattenkraftverk som specialitet. Vi jobbar med stora uppdrag mot välkända kunder inom bygg-, betong-, mark-, mek- och smidesarbeten. Företaget ligger precis vid Kallsjöns strand, ca 30 km från Åre. Vår personal är problemlösande specialister med lång erfarenhet vilket gör oss till en mycket uppskattad leverantör med gott renommé. Sedan 2019 ingår företaget i Polskenet-koncernen.” Läs gärna mer på deras hemsida: http://alvservice.se/ Om oss Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
Ansökan
Ansök senast 31 March (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig till framgångsrika Sandéns i Eslöv

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB / ESLÖV
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Färdigheter
Meriterande
  • Ekonomistyrning
  • Redovisningsansvar
  • Bokslut
  • Budgetansvar
  • Ekonomiska prognoser
  • Reskontrabokföring
  • Momsredovisning
  • Löneadministration
  • Personaladministration
  • Microsoft Navision
  • affärssystem
  • MS Office

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


Sandéns Security Printing AB är en av Skandinaviens största tillverkare av lotterier, bingobrickor och telefonkort. Företaget trycker även ett stort antal special- och reklamlotter enligt kundernas önskemål. Produktionen sker i stor skala med modern teknik. Tryckeriet har högsta säkerhetsklass vilket innebär att Sandéns är godkända för att trycka lotter av högsta vinstklassen i Sverige och övriga Europa. En stor del av produktionen exporteras och försäljning sker genom återförsäljare. Företagets omsättning ökade med ca. 20% förra året. Sandéns har ca. 45 medarbetare och verksamheten finns i Eslöv. Läs gärna mer på https://www.sandens.se/



Ekonomiansvarig till Sandéns i Eslöv


Vill du jobba i ett familjärt och framgångsrikt bolag, med stor vi-känsla? Är du en självgående ekonom som brinner för ordning och reda? Blir du sugen på att bli del av ett väl sammansvetsat gäng som tar ansvar och visar engagemang? Då letar vi efter dig! Du rapporterar till företagets VD.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande redovisning och bokslut för gruppens 6 bolag
  • Löpande betalningar och likviditetshantering
  • Upprättande av budget och prognoser tillsammans med ledningsgruppen
  • Kund- och leverantörsreskontran
  • Momsrapportering
  • Hantering av företagstekniska uppgifter t.ex. gentemot myndigheter
  • Ansvar och hantering av delar av löne- och personaladministrationen tillsammans med personalsadministratör
  • Fungera som kontaktperson för bolagets externa revisorer


Dina kvalifikationer

Du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet av något affärssystem - gärna MS Dynamics Navision - och har goda kunskaper inom MS Office. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående men gillar även att jobba i team. Du är analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du är prestigelös och tycker att målet och laget går före individen. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100% med start efter överenskommelse.


I denna rekrytering samarbetar Sandéns Security Printing med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken. För mer information kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709 605 372.


Välkommen med din ansökan!




Arbetsgivare
Standby Workteam AB
24138 ESLÖV
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningschef till Fastighetskontoret

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden! ARBETSUPPGIFTER Är du vass på redovisning, ekonomisystem och har bra ledaregenskaper? Vill du vara en del av en avdelning som präglas utav serviceanda, samarbete och utveckling? Vi är en ekonomiavdelning på 12 personer som arbetar med förvaltningens planering, budget, redovisning, uppföljning och inköpssamordning. Det är stort fokus på ekonomifrågorna i stadsutvecklingen och vi genomgår en mindre organisationsförändring inom ekonomifunktionen för att stärka upp. Vi förstärker nu ekonomiavdelningen med en enhetschef med ansvar över redovisning och eventuellt inköp. I din roll kommer du vara direkt underställd vår ekonomichef och du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsstyrning. Fastighetskontoret har ett brett förvaltningsuppdrag och har en driftomsättning på ca 1,9 miljarder och investerings- och exploateringsomslutning på ca 2 miljarder. Som redovisningschef kommer du arbeta både operativt med drift- och investeringsredovisning, avstämningar, analyser och månadsavstämningar samt strategiskt med att vidareutveckla processer och rutiner samt säkerställa en effektiv och ändamålsenlig redovisning i verksamheten. Till din hjälp kommer du ha 7-8 medarbetare.Du leder bokslutsarbetet tillsammans med medarbetarna, och du ansvarar för våra ekonomi- och stödsystem, såsom Agresso och Proceedo. Du ansvarar också för att vidareutveckla rutiner och processer för redovisningsarbetet. Som nära stöd i arbetet har du en redovisningssamordnare för gruppen. Du har också möjlighet att ingå i olika nätverk, vilket gör att du får ett brett kontaktnät inom staden. Du trivs i en ledarroll där du leder med engagemang och med ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling, och du verkar för en god arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda? På fastighetskontoret har Du möjlighet att påverka Göteborgs framtid! Vi kan erbjuda en modern och flexibel arbetsplats med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån. Vi erbjuder en arbetsplats med ett hållbart miljötänk, fokus på hälsa och välmående samt en kreativ miljö bland kompetentera kollegor. Vi har som mål att ligga i framkant vad det gäller ett hållbart arbetsliv med balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta kan vi erbjuda intressanta, komplexa och mångfacetterade arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Du har minst en treårig högskoleutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, framförallt inom redovisning och därigenom har du förståelse för rättvisande resultat, perioder och flöden i olika processer. Du har givetvis goda IT-kunskaper och god förmåga att lära dig nya system. Vi ser att du har goda ledaregenskaper samt erfarenhet i form av tidigare chefskap alternativt att du har dokumenterad erfarenhet från en samordnande roll. För oss är det av stor vikt att du trivs med, samt har en fallenhet för att leda andra. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentligt styrd organisation och/eller erfarenhet av investeringsredovisning, projektredovisning, fastighetsrättsliga frågor, exploatering och stadsutveckling. Erfarenhet av budget och prognosarbete är också meriterande. Det är dessutom ett plus om du har erfarenhet av offentliga inköp och kunskap om LOU. Du ska ha ett strategiskt förhållningsätt och ha helhetsperspektiv samtidigt som du har förmåga att kunna gå ner på detaljer vid behov. I tjänsten ingår att driva och fatta beslut i både operativa och strategiska frågor vilket betyder att du ska vara bra på att kommunicera och skapa dialog samt kunna samarbeta både internt och externt. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. För att lyckas i arbetet hos oss krävs att du är ansvarsfull, prestigelös, bra på att samarbeta, strukturerad, analytisk och pedagogisk samt har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med andra. Du ser möjligheter och drivs av att bidra till utveckling. Du har förmåga att arbeta självständigt och samtidigt konsultativt. Du har förmågan att se helheten, att tänka långsiktigt och strategiskt men också kunna gå ner på detaljnivå vid behov. Vi vill också att du kan arbeta långsiktigt och metodiskt med förändrings- och utvecklingsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan! ÖVRIGT Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris. Till rekryteringsföretag och annonsörer Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

CFO till snabbväxande fastighetsbolag

Arbetsgivare / Ort: Vindex AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

För kunds räkning söker vi på Vindex nu en CFO för hyrrekrytering. Du kommer initialt att gå som konsult under sex månader och därefter är syftet att du övergår i en fast anställning hos kunden, förutsatt ett fungerande samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att bygga upp ekonomiavdelningen och sätta nya rutiner och processer. Det ingår även att rekrytera in anställda och på sikt ha personalansvar för ca fem-sex personer.

Placering: västra Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag

  • Bygga upp ny ekonomiavdelning
  • Ta hem redovisningen från byrå
  • Projektleda implementering av nytt ekonomisystem
  • Löpande redovisning
  • Bokslut och årsredovisning
  • Successiv vinstavräkning
  • Vara delaktig i förvärv
  • Likviditetsprognos
  • Förekommande controlling-uppgifter
  • Hantering av strategiska frågor
  • Personalansvar för fem-sex anställda

För den här rollen söker vi en resultatdriven och engagerad person som trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bygga upp avdelningen från grunden. Du är proaktiv och handlingskraftig med tydliga ledaregenskaper. I tillägg till detta ser vi gärna att du är bredd att hugga i där det behövs och vill vara med och driva bolaget framåt.

Kvalifikationer för rollen som CFO till snabbväxande fastighetsbolag

  • Civilekonomexamen eller motsvarande
  • Minst 3-4 års erfarenhet i rollen som CFO/ekonomichef
  • Mycket goda redovisningskunskaper i grunden
  • Tidigare varit delaktig i uppbyggnaden av en ny ekonomiavdelning
  • Erfarenhet av personalansvar
  • Mycket goda systemkunskaper
  • God Excelvana
  • Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref RPCFO1047. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Rolf Pettersson (070-340 78 03 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.

Vindex tillsätter CFO:er i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Arbetsgivare
Vindex AB
Kungsgatan 44
11137 Stockholm
Hemsida: www.vindex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chief Financial Officer / CFO till Tegner Spirits & Wine

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Tegnér Spirits & Wine - CFO För Tegnér Spirits & Wines räkning söker vi en driven och resultatorienterad CFO. Vi söker dig som presterar som bäst där tradition och anor möter utveckling och nytänkande. På kontoret i centrala Stockholm kommer du sätta strukturer och skapa förutsättningar för bolagets fortsatta expansion. Du rapporterar direkt till bolagets styrelse och kommer arbeta koncernöverskridande.  Om företaget Familjen Tegnérs vinhandel grundades 1880 av Esaias Adolf Tegnér. Under ledning av Esaias Tegnér utvecklades AB Tegnér & Wilcken till ett av landets största vin- och sprithus. Passion för utveckling, kvalitet och ädla drycker har präglat bolaget i fem generationer. Bolaget arbetar idag med import, export samt förädlande av varumärken och produkter, med målet att bli ett av branschens ledande bolag i Sverige. På Tegnér Spirits & Wine är det inte bara ett jobb, det är tradition. Din roll som CFO I rollen som CFO är du finansiellt ansvarig i koncernen (Tegnér Wine & Spirits, Wine Detectives AB och Wiltshire Group) samt kommer verka och bidra i koncernens strategiska ledningsgrupp.I dagsläget är bolagets redovisning outsourcad och din uppgift blir att bygga en optimal ekonomifunktion för att matcha bolagets nuvarande och framtida expansion. Du ansvarar även för: Affärsutveckling ur ett ekonomiskt och strategiskt perspektivEtablera/vidareutveckla bolagets finansiella processerKontroll av in-/utbetalningarAvtalshantering mot externa parterBidrar med kunskap och strategi vid förvärv och nyemissionDu ansvarar för finansiella frågor kopplade till import/export (skatteregler, vinsthantering etc.)Arbeta nära affären för att förstå dess möjligheter och stötta övrig organisation Dina kvalifikationer Magisterexamen i ekonomiMinst 6 års erfarenhet av Financial Controlling/Business Controlling/AuditErfarenhet av finansiell prognostisering och uppföljningErfarenhet av nyemissioner och företagsförvärvTidigare erfarenhet av snabbrörliga entreprenöriella miljöerMeriterande med erfarenhet från FMCG eller dryckesbranschen Som CFO på Tegnér Spirits & Wine är du prestigelös och flexibel i ditt arbete. Du är nytänkande och ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför. Du jobbar med affärsutveckling utifrån ett ekonomiskt perspektiv och gillar att vara nära affären. Praktiska detaljer Omfattning: Heltid Start: Omgående Plats: Stockholm, Kungsgatan Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som CFO till Tegnér Spirits & Wine intressant? Vi på Needo träffar kandidater löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. I denna process kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper.
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef

Arbetsgivare / Ort: adding PEOPLE AB / JÖNKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

VILKA ÄR VI?

BUBS Godis är ett svenskt familjeföretag med bas i Jönköping. Vi har funnits sedan 1992 och som namnet antyder kretsar vår vardag kring fantastiskt gott godis – som till exempel den legendariska hallonlakritsskallen, en av Sveriges mest sålda och omtyckta godisbitar. Vårt mod och vår känsla för smak i kombination med vår toppmoderna produktion gör att vi kan utmana godisbranschen på vårt eget unika sätt. Vi älskar det vi gör och vi bryr oss om miljön, medarbetare, kunder, konsumenter och samarbetspartners.

BUBS ett högteknologiskt företag och vi tillverkar vårt godis i en av Nordens modernaste godisfabriker med avancerad och automatiserad utrustning. Fabriken är troligtvis den enda godisfabriken i landet med förarlösa truckar. Fabriken är igång dygnet runt och vi tillverkar flera miljoner kilo godis varje år. Omsättningen uppgår till 160 miljoner och vi är ca 40 anställda. För mer info www.bubs.se.

VAD ERBJUDER VI?

Vem vill inte tillhöra en pionjär med legendstatus? Vi pratar hallonlakritsskallen!

BUBS har sedan sin start haft en fantastisk resa med ett godissortiment som ständigt ökat i både form och smaker. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa! Rollen innebär att skapa en plattform för gemensamma analyser, kalkyler, processer och struktur så att vi kan möta framtida mål och visioner.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du arbetar både operativt och strategiskt. Din kunskap finns från producerande miljö och du har kompetens inom kalkylering, investeringar och analyser. Du stöttar ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen.

Din roll innebär också att utveckla arbetssätt och processer som budget och prognoser. Parallellt med detta har du naturligtvis kunskaper och ansvar för resultat, uppföljningar och rapportering. Till din hjälp har du ett team bestående av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

DETTA KAN DU.

Vi tar ansvar för våra områden men vi gör det tillsammans och för oss är det viktigt att vi vågar utmana varandra och tänka nytt när vi bygger vår organisation.

  • Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
  • Minst fem års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter, av både strategisk och operativ karaktär.
  • Arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från tillverkande industri.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.

DETTA ÄR DU.

Du är en person med affärsmässighet, strategiskt intresse och nyfikenhet där du bidrar med idéer till affärsverksamheten. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Du trivs i förändringsarbete och vill finnas i en organisation som är på sin nästa tillväxtresa!

BRA ATT VETA.

  • Du rapporterar till VD.
  • Placering i Jönköping.
  • Tillsvidareanställning.
  • Urval sker löpande, för mer information kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.
Arbetsgivare
adding PEOPLE AB
Betavägen 4
55652 JÖNKÖPING
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Finance till Barona-gruppen i Sverige

Arbetsgivare / Ort: Barona Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vill du vara med och bygga upp en ekonomifunktion i en internationell koncern? Är du en utvecklingsorienterad ledare som vill arbeta både strategiskt och operativt? I sådana fall kan vi ha ett mycket spännande jobb för dig!

På Barona är vi banbrytande och framtidsorienterade problemlösare som hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning. Vi startade 1999 i Finland och finns idag i 10 länder. I Sverige har vi funnits i åtta år och har vuxit mycket organiskt de senaste åren. Under 2019 gjorde vi tre förvärv i Sverige, och sedan dess har vi arbetat med att stärka upp våra centrala funktioner för att skapa en stark och enhetlig organisation. Som ett led i detta arbete fortsätter vi nu att bygga vår nya finansfunktion, som står inför många spännande förändringar och utvecklingsprojekt. Baronagruppen består i Sverige av totalt 500 medarbetare med kontor i Solna, Malmö, Göteborg, Falun och Strömsund.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som Head of Finance kommer du att leda och utveckla vår nya finansfunktion, ha personalansvar för inledningsvis två medarbetare och ingå i den svenska ledningsgruppen. Du får vara med på en fantastisk tillväxtresa där du är en nyckelspelare i vår landsorganisation och samtidigt får arbeta i nära relation med vår finska ekonomifunktion.
I Sverige är vi ett glatt, energiskt team som motiveras av att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, utveckla våra medarbetare, våra interna processer och hitta de bästa jobben till våra kandidater. Vi är en snabbrörlig, entreprenöriell organisation där du snabbt kan se resultaten av ditt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Du utgår från Stockholm, men resor inom och utanför landet kan förekomma.

Dina ansvarsområden:

Baronas Head of Finance är huvudansvarig för ekonomifunktionen i Sverige, verksamheten omfattar fem legala enheter och rollen innebär personalansvar för två medarbetare. Du är medlem i den svenska ledningsgruppen och ansvarig för att redovisning och lön sköts strukturerat och att rapportering till koncern sker inom givna deadlines. I ledningsgruppen bidrar du med input i affärsfrågor och du är även huvudansvarig för budget och prognosrutiner.

Du är ansvarig för och delaktig i den löpande redovisningen. Du arbetar operativt främst med det största av våra fem bolag. Du kommer att vara ansvarig för samtliga bolags årsredovisningar och deklarationer samt ha det övergripande ansvaret för kontakten med vår revisor.

Vi önskar utveckla vårt arbete med ekonomisk uppföljning och tillsammans med affärschefer, kollegor i Finland och ditt eget team har du ansvaret för detta arbete. Baronas Head of Finance kommer även att ansvara för att utvecklingen av vårt nya affärssystem fortskrider och att integrationerna med våra befintliga system förfinas då detta är avgörande för att planering och uppföljning av våra affärer fungerar på en detaljerad nivå. Du har regelbunden kontakt med kollegor i Finland och koncernspråk är engelska.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna vana av att arbeta i en matrisorganisation i internationell miljö. Du är en ansvarstagande, kommunikativ och noggrann teamspelare.

Vi söker dig med följande bakgrund:
  • Flerårig erfarenhet av löpande bokföring och självständig i upprättande av bokslut, årsredovisning och deklarationer
  • Erfarenhet av lönearbete
  • Erfarenhet och/eller stort intresse av ledarskap
  • Goda systemkunskaper och ett gediget systemintresse, meriterande med kunskaper i Navision, RecMan och Hogia Lön Plus
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, specifikt Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • En problemlösande, modig, uthållig och målmedveten person som är intresserad av system, affärer och utveckling av processer
  • Erfarenhet av personalintensiv verksamhet och/eller erfarenhet från revisionsbyrå är meriterande

Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via epost, men för frågor, kontakta VD Johanna Mix på [email protected] eller telefon 072-0772113.
 
Arbetsgivare
Barona Professionals AB
Hemsida: www.barona.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef Ekonomi och upphandling till Göteborgs Spårvägar

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvagnsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya Avdelningschef Ekonomi och upphandling? Göteborgs Spårvägar är inne i en intensiv utvecklingsfas där modernisering, effektivisering samt förbättring av styrning och ledning står i fokus. Vill du vara med på vår kvalitetsutvecklingsresa? Som Avdelningschef Ekonomi och upphandling rapporterar du till VD och ingår i bolagsledningen, där du aktivt medverkar till utveckling, planering, ledning och uppföljning av bolaget som helhet. Ett 70-tal chefer är aktiva i avdelningens processer vilket kräver ett konsultativt förhållningssätt för att underlätta och etablera ett gott samarbete. Du leder genom fyra enhetschefer med ansvar för affärsekonomi, redovisning, lön samt upphandling och inköp. Inom avdelningen arbetar totalt ca 25 medarbetare. Tillsammans med dina underställda enhetschefer driver du utveckling, planering och uppföljning av avdelningens verksamhet. Du säkerställer att bolagets ledning och styrelse får den styrinformation de behöver genom att leda och kvalitetssäkra processer för budget- och prognosarbetet med tillhörande månadsrapportering och analys. Med gott ledarskap visar du riktningen framåt, leder genom personligt föredöme och som kommunikativ ledare skapar du motivation samt engagemang gentemot avdelningens målbilder. Tillsammans med avdelningens nytillsatta ledningsgrupp skapar du en förståelse för vad som förväntas i leverans till bolagsledningsgruppen och styrelsen. In i det pågående bolagsövergripande arbetet för ett moderniserat och kvalitetsinriktat Göteborgs Spårvägar tar du med dig din erfarenhet av att framgångsrikt driva förändringsarbete. Särskilt viktigt är din erfarenhet av digitalisering av arbetssätt, att utveckla affärsekonomin samt att säkerställa en effektiv internkontroll. Ditt ansvarsområde handlar även om införande av budgeteringssystem, förbättring av bolagets budget- och prognosarbete, strukturering av styrinformation, identifiering av effektiviseringspotential i bolagets inköpsprocess mm. Som avdelningschef ansvarar du för avdelningens verksamhetsplan samt att söka information och efterleva för bolaget och avdelningen aktuella lagar, policys, styrande dokument samt ingångna avtal. KVALIFIKATIONER Civilekonomexamen eller likvärdig högskoleutbildning med inriktning redovisning Gedigen erfarenhet från ledande position inkl mål-, resultat-, budget- personalansvar, minimum 8 år Erfarenhet av att leda chefer samt vara del i ledningsgrupp Erfarenhet av ekonomistyrning, budget- och prognosprocess samt uppföljning av resultat och nyckeltal på övergripande nivå eller bolagsnivå Erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete Erfarenhet av att processorienterat arbete Goda IT-kunskaper, särskilt i Excel Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Meriterande Erfarenhet av internkontroll Erfarenhet av ansvar för inbetalning av skatter och avgifter Erfarenhet av lönehantering, kontroll, utbetalning och uppföljning Erfarenhet av upphandlingar och uppföljning av gjorda inköp Erfarenhet av skadereglering och försäkringshantering Erfarenhet av arbete som controller ÖVRIGT Låter det intressant! Då ser vi fram emot din ansökan! Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats varför vi tillämpar drogtest i rekryteringsprocessen inför en nyanställning. Vi använder oss av web baserade urvalstester varför vi ber dig att hålla utkik i din mail.
Arbetsgivare
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Kristianstads kommun

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du en kommunikativ chef som vill leda, motivera och utveckla dina medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Kristianstad? Vi söker dig som vill vara med oss i vår framtida resa. Låter detta som du, välkommen med din ansökan! Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Arbetsuppgifter Som ekonomichef på arbete och välfärdsförvaltningen leder du det strategiska ekonomiarbetet och skapar förutsättningar för förvaltningens chefer att bedriva god ekonomisk hushållning genom att leda, utveckla samt samordna arbetet med ekonomistyrningsfrågor. Du är underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ingår också i förvaltningschefens stabsledning. Vidare är du förvaltningens representant i det kommunövergripande ekonomichefsnätverket och du arbetar i ett nära samarbete med HR- och utvecklingschef. I arbetsuppgifterna ingår arbete med bokslut, budget, redovisningsarbete och frågor som till exempel verksamhetsanalyser utifrån ekonomiska perspektiv. Som ekonomichef leder du medarbetare mot uppsatta mål och arbetar med att effektivisera och utveckla processer kring ekonomi och uppföljning. Du ansvarar för att utveckla verksamhet, medarbetare och ekonomi med fokus på mål och resultat för att skapa mervärde för Kristianstads kommun. Du har personal-, ekonomi-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för 8 medarbetare. Utöver ekonomi finns idag en enhet till som du har personal-, verksamhet-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar, såsom tolkfunktionen. En översyn pågår inom enheten som du som ny ekonomichef kommer att ta vid. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet i ledande befattning av arbete med kvalificerade ekonomiprocesser på såväl operativ som strategisk nivå. Du har även chefserfarenhet från verksamhets-, ekonomi- och personal-/arbetsmiljöansvar. Vi ser gärna att du har genomgått ledarskapsutbildning. Erfarenhet av att leda större organisationers ekonomiprocesser i förändringsarbete och arbete med ekonomiprocesser inom politiskt styrd organisation är meriterande. Du hanterar utan problem Office-paketet och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har vana av att använda dig av digitala verktyg som exempelvis Heroma lönesystem och ADATO som självklara verktyg i vardagen som chef. För tjänsten krävs ett B-körkort. För att lyckas i ditt chefsuppdrag ser du möjligheter och skapar tillsammans med medarbetarna förutsättningar för kvalitativ kommunikation, reflektion och feedback. Du har strategisk höjd, ser helheter och är samtidigt noggrann med detaljer. Du är analytisk och strukturerad med förmåga att sätta mål och nå resultat utifrån gällande styrdokument. Arbetet kräver hög grad av integritet, legitimitet och att du i ditt arbete aktivt bidrar till en god ekonomisk hushållning för förvaltningen. Om verksamheten Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Arbete och välfärdsförvaltningen arbetar utifrån vår vision "Vi lyckas tillsammans" och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull. Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för. Du erbjuds Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. Läs mer om chefsuppdraget här: https://www.kristianstad.se/sv/naringslivoch-arbete/arbete/lediga-jobb/jobba-hos-oss/  Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kristianstad. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen ingår i krigsorganisationen. Din ansökan I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 – 83 55 24 alternativt på [email protected] Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef med intresse för förändringsarbete

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du redo att ta nästa steg i din karriär med stora möjligheter till att påverka företagets framtida utveckling. Är du även en engagerad ledare med förmåga att involvera och utveckla ditt team. Rollen som ekonomichef innebär möjlighet att påverka och bidra till utveckling i en familjär miljö med högt till tak. Låter detta intressant kan det vara dig vi letar efter. Arbetsuppgifter I rollen som Ekonomichef kommer du att ha ett övergripande ansvar för både redovisning och rapportering vilket även innebär planering, koordinering och utveckling av bokslut, arbetssätt och processer. Du trivs med att driva förbättringsprojekt och skapa effektivitet både genom systemutveckling och coachning av medarbetare. Du kommer ansvara för ett team på 3 personer, vara del i ledningsgruppen och rapportera till VD. Dina arbetsuppgifter innebär bl.a. • Ansvarar du för koncernens redovisning och finansiella rapportering • Ansvara för månads- och årsbokslut • Myndighetsrapportering • Kontakt med revisorer • Utveckla arbetsmetoder • Automatisera och digitalisera rapporter • Säkerställa redovisningsprocesser vid systemuppgraderingar • Ad hoc arbete Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande samt flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Vi ser att du har ett stort intresse av digitalisering och automation av ekonomiska processer. Som person är du proaktiv, engagerad, öppen och lösningsorienterad. Du har en naturlig fallenhet för att se helheten, en entusiasm att vilja bidra med teamkänsla och öppenhet för förändringar. Du har erfarenhet av att leda och förmågan att coacha ditt team så de lyckas och får möjlighet att prestera sitt yttersta. Du motiveras av att träda in i en roll där du både får arbeta med strategier och processer och delta i det operativa arbetet. Du har god datavana och systemintresse och är en erfaren användare av Excel. Har du tidigare arbetat med IT relaterade projekt eller systemuppgraderingar och har ett intresse för automatisering är det ett plus. Du har en god kommunikativ förmåga och talar och skriver svenska obehindrat. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en nyckelbefattning, direktrapporterande till vd, med intressanta och varierande arbetsuppgifter i en organisation som ligger i framkant och där du får vara med och bidra till att utveckla företaget ytterligare. Bolaget är privatägt och placerat i norrort omsätter cirka 450 miljoner kronor med drygt 200 medarbetare. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070 751 93 43 alternativt [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.