- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Ekonomichef
- Lediga jobb
- REDOVISNINGSANSVARIG TILL SÖDERORT
34 Lediga jobb
REDOVISNINGSANSVARIG TILL SÖDERORT
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Manager Business Control
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef / CFO
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Färdigheter
Krav
- Bokslut
- Kalkylering
- Ekonomisk rapportering
- Finansiella analyser
- Budgetansvar
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Lesjöforskoncernen är en global aktör med marknadens bredaste sortiment av fjäder – och banddetaljer, en konsekvens av ett långsiktigt och målmedvetet arbete som innovativ problemlösare för våra kunder i vitt skilda branscher. Med högteknologiska, kundanpassade lösningar har vi samlat expertis med unik kompetens som har tillgång till resurser och kapacitet, allt i en ständig utveckling. Lesjöfors gruppen består av 29 tillverkande och 8 säljande bolag i 15 länder. Koncernen ägs av Beijer Alma AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap . Lesjöforsgruppen växer både via förvärv och organiskt och har god lönsamhet. Lesjöfors Fjädrar AB i orten i Lesjöfors har ca 90 medarbetare som tillverkar och levererar fjädrar.
Ekonomichef / CFO
Ansvarig för företagets redovisning, rapporter och bokslut. Kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer och göra analyser. I rollen kommer du att ingå i företagets ledningsgrupp och arbeta med verksamhets-, strategi-, affärs- och målplanering samt ekonomistyrning. Du rapporterar till VD och CFO Lesjöfors AB. Ansvarar och leder enheten inom ekonomi & administration.
Arbetet innebär att vara den ansvariga ekonomen som ansvarar och är en del av en effektiv redovisningsfunktion i företaget samt har ansvar för analyser och uppföljningar relaterat till produktion, kalkylering, investeringar osv. Rapportering månadsvis till moderbolaget Lesjöfors AB. Har kontrollen och det adminstrativa ansvaret som inkluderar bland annat frågor inom finans och juridik, ERP, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget.
Vi söker dig med akademisk utbildning. Du har gedigen erfarenhet från tillverkningsindustri, goda redovisningskunskaper och kännedom om ekonomiska lagar och krav. Du ska även ha bra ledaregenskaper för att styra personalens arbete samt kunna arbeta i team.
Vi söker en prestigelös, trygg, självständig ekonom med god analytisk kompetens. Och samtidigt en enkel pragmatisk jordnära redovisningsekonom som med energi kompletterar ledningen för Lesjöforskoncernen i Sverige i företagets fortsatta tillväxt. Och förser ägare med de rätta siffrorna. En ansvarsfull, strukturerad, lyhörd och positiv person med en ekonomisk medvetenhet och har ett långsiktigt förhållningssätt. Du har även analytisk förmåga för att utreda uppkomna problemställningar och att sätta upp mål samt att hålla beslutade tidsramar.
Det här är det rätta bolaget och jobbet för dig som vill utvecklas och vara med i ett team där du ska påverka och medverka i en fortsatt fin framtid.
För mer information kontakta rekryterare Pär Hyllienmark, HR Resurs AB 0738-206060 eller VD Jan Carlsson 0590-608122.
Välkommen med din ansökan! CV och personligt brev märkt ”CFO Lesjöfors” skickar du till [email protected] senast 26 januari 2021.
Hyllienmark Rekrytering & Resurs AB
Pumpgatan 4
65468 KARLSTAD
CFO på Pointsharp
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Pointsharp AB är ett svenskt IT företag som utvecklar ledande mjukvara inom området säker inloggning och åtkomst till applikationer för Enterprise organisationer. Företaget jobbar globalt via partners och befinner sig i en expansiv fas med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i Europa. För mer information besök www.pointsharp.com.
CFO på Pointsharp
Du kommer jobba med:
· Ansvar för finans och ekonomi funktion.
· Budgetering, kostnadsuppföljning & affärsplanering.
· Månatlig rapportering av finansiella resultat.
· Ekonomiska analyser.
· Koordinera bokslutsarbete.
Vi erbjuder dig:
· Att få vara en del i ett innovativt och internationellt växande företag.
· Bygga upp ekonomiska funktioner och processer.
· Ett spännande arbete på ett bolag med produkter i framkant och internationella kontakter.
· Att få arbeta med kompetenta kollegor som drivs av att göra affärer och samtidigt ha roligt på jobbet.
Vi söker dig som:
· Trivs med att kommunicera med andra människor och har förmågan att skapa goda relationer.
· Gedigen erfarenhet av företagsekonomi och vill växa in i en CFO roll.
· Erfarenhet av analysera ekonomiskt data och skapa relevanta rapporter.
· Erfarenhet av analysera andra företag och skapa förutsättning för uppköp.
· Arbetar öppet och strukturerat samt värdesätter kvalité och kommunikation.
Din ansökan skickas till [email protected] innehållande ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför just du tycker att du passar till denna tjänst.
Ekonomichef till växande finansbolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en ekonomichef för interimsuppdrag. Start för uppdraget startar omgående och pågår under ca tre månader. Rollen kommer till stor del fokuseras till att bygga upp och sätta strukturer och processer för redovisning och rapportering samt ha personalansvar för en person.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomichef till växande finansbolag
- Kvalitetssäkring av bokföring och bokslut
- Rapportering
- Utveckling av processer och rutiner
- Stötta vid komplexa redovisningsfrågor
- Kostnadsuppföljning och analys
- Nära samarbete med VDn
- Personalansvar för en person
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi nu en driven, proaktiv och ansvarsfull person som trivs i en entreprenöriell och dynamisk miljö. Du har en god kommunikativ förmåga och är van vid breda kontaktytor, både internt och externt. För att lyckas i rollen är du också stresståligt och har ett strukturerat och effektivt arbetssätt.
Kvalifikationer för rollen som ekonomichef till växande finansbolag
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Minst 3-4 års erfarenhet i rollen som ekonomichef/CFO
- Goda redovisningskunskaper i grunden
- Goda kunskaper i olika regelverk
- Erfarenhet från finansbranschen
- Van Excel-användare
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SJEC1003. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson (070-556 71 87 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
För hyrrekrytering till en av våra kunder söker Vindex nu en ekonomichef. Du kommer till en början att gå som konsult under de första sex månaderna och därefter är tanken att du övergår i en fast anställning hos kunden, givet ett gott samarbete. I rollen du att ansvara för redovisning och business control samt ha personalansvar för två personer. Rollen innebär operativt arbete till stor del.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
- Kvalitetssäkring av redovisningen
- Avstämningar
- Budgetarbete
- Konsolidering
- Forecasts
- Bokslutsarbete och rapportering
- Årsredovisning
- Effektivisera processer och rutiner
- Transfer Pricing
- Cash flow-analyser
- Compliance
- Personalansvar för två personer
För den här tjänsten söker vi en ansvarstagande och driven person som trivs i en operativ roll. Du är engagerad och van att arbeta både högt och lågt. I tillägg till detta ser vi gärna att du har goda ledaregenskaper och en god pedagogik.
Kvalifikationer för rollen som ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 4-5 års erfarenhet i rollen som ekonomichef
- Goda redovisningskunskaper i grunden
- Tidigare arbetat med ovan nämnda uppgifter
- Erfarenhet av personalansvar
- Bred systemerfarenhet
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref JGEC1009. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jozephine-Pilgrim Linge Gimling (070-985 39 63 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter ekonomichefer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Financial Controller - Babcock Scandinavian AirAmbulance
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
CFO med finansieringsansvar till friluftsfrämjandet
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Ljusdals kommun
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Som Ekonomichef hos Ljusdals kommun ansvarar du för kommunens ekonomienhet och inköpsenhet.
Ekonomienheten består av tolv medarbetare, tillsammans med dina medarbetare är ditt uppdrag att:
- leda, planera, fördela och följa upp arbetet inom ekonomifunktionen
- ansvara för kommunens planering och uppföljning gällande budgetering, prognoser, ekonomisk rapportering och årsredovisning
- vara föredragande för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen avseende ekonomifrågor
- driva frågor avseende ekonomistyrning och redovisning på strategisk och ledande nivå och tillse att chefer i organisationen får bra förutsättningar i sitt arbete med budget och uppföljning
Inköpsenheten består av en inköpssamordnare, två upphandlare och en skoglig förvaltare. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för kommunens inköp och upphandlingsverksamhet i nära samarbete med övriga kommuner i Hälsingland. Det kan vara allt från stora avtal gällande projekt och entreprenader till löpande inköp av förnödenheter och förbrukningsmaterial. Du kommer också vara ett stöd till verksamheten i frågor som rör behovsplanering, avrop, upphandlingar och andra liknande frågor.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inom ekonomi samt flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete där du arbetat brett med olika ekonomiprocesser. Du har goda ledaregenskaper och tidigare erfarenhet från ledande befattning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet. För rollen krävs att du obehindrat kommunicerar på svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper då vi söker Rätt person för jobbet. Vi ser gärna att du har/är:
- strukturerad, noggrann och initiativrik
- strategisk och analytisk med förmåga att fokusera på helheten
- lätt för att arbeta såväl i grupp som självständigt
- ordningsam och flexibel
- god kommunikationsförmåga både i tal och skrift
- god pedagogisk förmåga och kan förmedla ett ekonomiskt budskap
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid/Fast lön
Övrig information
Sista ansökningsdag 2021-01-29
När du skickar din ansökan till denna tjänst blir det en allmän handling som kan begäras ut enligt offentlighetsprincipen.
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.onepartnergroup.se. Välkommen med din ansökan!
Vi samarbetar med OnePartnerGroup Hälsingland i denna rekrytering och hänvisar samtliga frågor gällande kvalifikationer etc. till Oscar Jonsson 072-142 88 25 eller Jessica Larsson 072-142 85 67. Tillsättning sker efter överenskommelse.
Head of Finance till Gasum
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Erfaren ekonom & ledare till förändringsarbete
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningschef till byrå i Vendelsö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Notima är ett litet och trivsamt bolag som arbetar med redovisning för mindre och medelstora företag. Bolaget har funnits sedan 2007 och besitter en gedigen erfarenhet av redovisning. Vårt kontor ligger i en trivsam lokal i Vendelsö, Haninge.
Vi strävar efter att utveckla effektiva rutiner, god ordning och ett ändamålsenligt systemstöd.
Notima arbetar med ett flertal olika redovisnings- och affärssystem. Vi är inte låsta vid ett specifikt system (vi föredrar dock bl a Fortnox och öppna affärssystem). Vi har gärna dialog med våra kunder på hur vi hjälper dem i deras verksamhet på bästa sätt. Vi gillar att analysera, förbättra och utvecklas tillsammans med våra kunder. Du har relevant högskoleutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi/redovisning och gärna erfarenhet av att leda personal. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av byrå.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi har en relativt stor andel engelskspråkiga klienter. Tidigare vana av internationella affärssystem (ex MS Navision) är meriterande.
Som person är du positiv, engagerad, affärsmässig och bra på att hantera människor.
Omfattning 75-100% beroende på omständigheter och önskemål.
Provanställning tillämpas.
Arbetet innebär att se till att se till att verksamheten drivs så bra som möjligt och vara spindeln i nätet gällande arbetsfördelning, kundkontakter, arbetsrutiner, debitering och prissättning, personalutveckling m.m. Till din hjälp har vi bl a byråstödsfunktioner, tidredovisningsprogramvara samt möjlighet att ta fram egna skräddarsydda IT-lösningar i samråd med VD, då bolaget utvecklar bl a Fortnox-integrationer.
Inledningsvis kommer du att leda 3-4 personer vilket gör att du även kommer att ha tid till "egna" företag inom olika branscher, där du ansvarar direkt mot kund.
Du rapporterar direkt till VD.
Ekonomibolaget Notima AB
LÄRJUNGEVÄGEN 6
13669 VENDELSÖ
Hemsida: https://ekonomibolaget.se
Inlandsbanan söker Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Beskrivning:
Rollen som Ekonomichef vid Inlandsbanan erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb med stor bredd. Du kommer dels att vara huvudansvarig för Inlandsbanans ekonomiska administration och dels vara en av nyckelpersonerna i företagets fortsatta utveckling. Som Ekonomichef har du övergripande ansvar för ekonomifunktionerna och vissa personalfunktioner samt ansvarar för avdelningen affärsstöd där arkivering och diarium, kontroll av upphandlingsrutiner samt stödfunktioner gällande IT/telefoni och inköp ingår. Du är direktrapporterande till VD och du ingår i företagets ledningsgrupp. Personalansvar ingår i tjänsten och ett visst resande förekommer.
Kvalifikationer:
Du har en relevant ekonomiutbildning på universitets- eller högskolenivå, alternativt har du förvärvade kunskaper/erfarenheter som kan prövas likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat ekonomiredovisningsarbete. Erfarenhet av koncernredovisning är ett krav. Då verksamheten till stor del är anslagsfinansierad är det mycket meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom finansiering och ansökningsförfarande gentemot myndigheter och olika fonder. Inlandsbanan är i en expansiv fas varför finansiering är viktigt men som mål att också vara mera kundorienterad dvs mera finansierade av kommersiella intäkter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med EU-finansierade projekt. Har du relevanta kontakter på departements- och/eller myndighetsnivå är det ett stort plus. Du trivs och motiveras i en arbetssituation som ställer krav på att effektivisera och att hitta och utveckla ändamålsenliga systemlösningar. Att skapa delaktighet och motivation bland dina medarbetare är viktiga inslag i ditt ledarskap. Du är trygg och motiverande i ditt ledarskap och du trivs i ledarrollen.
Dina personliga kännetecken:
- Du är strukturerad och noggrann
- Du har goda ledaregenskaper
- Du har hög yrkesmässig och personlig integritet
- Du är tydlig i din kommunikation
Anställningsform:
Tillsvidareanställning.
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön.
Övrig information:
Du gör din ansökan genom att registrera CV och ett personligt ansökningsbrev via: www.onepartnergroup.se
Urvalsarbetet sker löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt.
OnePartnerGroup Jämtlands rekryterare besvarar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.
Sista dag för ansökan är 2021-01-29
Rekryteringsprocessens huvuddrag:
- Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
- Första urval (görs endast med CV och personligt brev som grund)
- Telefonkontakt med ett första urval
- Förintervju (formulär) + Personlighetsskattning
- Första intervju
- Referenstagning
- Slutligt urval och presentation för kund
- Slutintervju
Ekonomiansvarig med controllerinriktning
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomiansvarig med controllerinriktning
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef sökes till Lidköping
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Sjöstridsskolan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomi och administrationsansvarig
Ekonomi- och administrationsansvarig.
Rala gruppen är en koncern med verksamhet i Sverige och Tyskland. Med sina rötter i utbyggnaden av publika fibernät så breddar sig gruppen till att verka inom samhällsbyggnad med sina tjänster och produkter. Verksamheten bedrivs som en koncern med moderbolag och svenskt respektive tyskt dotterbolag. I Sverige finns kontor i Linköping, Skänninge, Göteborg och Stockholm. Nu söker gruppen efterträdare till nuvarande befattningshavare som går vidare i sin utveckling.
Förutom operativt arbete med ekonomi och administration innebär befattningen arbetsledaransvar för koncernens administrativa enhet i Sverige, för närvarande två personer utöver ansvarig, samt löpande avstämning med administration i det tyska dotterbolaget. Koncernspråk är engelska. Rala sätter en ära i att vara en digital organisation och använder olika IT stöd i arbetet som ansvarig för ekonomi och administration blir du en naturlig del av det arbetet.
Tjänsten innebär:
- Sköta löpande bokföring med hjälp av koncernens affärssystem Pyramid.
- Upprätta månadsbokslut.
- Upprätta underlag och medverka i framtagande av årsbokslut.
- Hålla löpande ekonomisk kontroll på tyskt dotterbolag.
- Ansvara för lönefunktion, upprättande av löneunderlag utförs för närvarande av underleverantör.
- Upprätta löpande likviditetsprognoser.
- Utarbeta förslag på valutahantering och efter godkännande löpande sköta valutasäkring.
- Ansvara för banktransaktioner och löpande bankkontakter.
- Ansvara för att orderfunktion fungerar på förväntat sätt.
- Upprätta och sköta löpande skatte och momsbetalningar.
- Utarbeta underlag för och sammanställa årsbudgetar.
Rala är värderingsstyrt och vi sätter stor vikt vid attityd och personligt engagemang tillsammans med formell förmåga. Några kompetenser vi ser som viktiga är:
- Dokumenterad vana att ansvara för redovisning och framtagande av bokslut.
- Vana vid att med olika bolags redovisning digitalt, vana från arbete med Pyramid en fördel.
- Svenska som moderspråk och god förmåga att kommunicera på engelska.
Som ekonomi- och administrationsansvarig ingår du i Rala Sverige ledningsgrupp och rapporterar till VD.
För frågor kontakta HR-konsult Ingrid Lindbom 072 18203 45 eller VD Stefan Peterson.
Ansökningar utvärderas löpande vi önskar din ansökan inkluderande CV och personligt brev senast 20210131 till [email protected]
Rala AB
Gjuterigatan 5
58273 LINKÖPING
Group Chief Accountant till PLM Group
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Interimchef - Ekonomi
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Intresseanmälan för interims/underkonsultuppdrag inom ekonomi!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Sjöstridsskolan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
EKONOMICHEF TILL CARGLASS
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningsansvarig till internationellt bolag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomiassistent till kortare uppdrag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Head of Group Internal Control
Sandvik’s Global Finance organization strives to protect and enhance shareholder value by turning financial data into the basis for decision-making, and by protecting Sandvik’s capital structure. We strive to be true business partners and by understanding both operations and business drivers, we take an active part in achieving business objectives.
The Group Internal Control function aims to improve the control environment and internal controls within the organization. This is achieved by improving the effectiveness and efficiency of financial operations and processes, increasing the reliability of financial reporting and reducing the number of unexpected changes or misstatements. To this team, we are now looking for a Head of Internal Control.
Job summary
As Head of Group Internal Control, you ensure that internal control mechanisms are designed, implemented and monitored and that financial processes are in place. You also make sure project findings are executed and managed to a high standard and in line with our policy and procedures, and you provide assistance in the development and enhancement of the Global Internal Control Framework. As the overall leader of the implementation team, you take lead in tactical and strategic discussions pertaining to the rollout of internal controls. Involvement in daily operational activities can be necessary if critical issue resolution is needed.
Other responsibilities included in your job are to hold project managers accountable for managing and developing internal controls roll-out and ensuring that goals are achieved. You ensure the development of project teams, relationships with key stakeholders across the company and you understand issues and identify areas for improvement of the organization. You are the key point of contact in the planning, implementation and ongoing support of internal controls rollout, and you also provide internal support and subject-matter expertise.
In this position, you report to the CFO of Sandvik Group. You are located in Stockholm and international travel is a natural part of this position.
Your profile
We are looking for someone with a degree in finance and extensive experience from internal controls, project management for large projects and implementation of processes of internal controls in larger organizations. You have previous experience from leading people and from stakeholder management. As we operate in a global organization, you must have excellent English skills, both in speaking and in writing.
We are sincerely interested in your personality – you are a confident and structured leader with great planning and prioritizing skills. Being self-motivated and taking new initiatives comes naturally to you, as does dealing with unexpected issues. You are business focused and pragmatic and with a proactive approach, you interact with others in a forthright way to make things happen and find the best solutions. As a strong communicator, you also know how to handle and influence our many stakeholders and you create and maintain trusting relations that add value to the business.
Contact information
For further information about this position, please contact:
Eva Alfredsson, HR Business Partner, [email protected]
Our Sandvik culture
Sandvik is a high-tech and global engineering group, with roots in steel innovations and a future vision to set the industry standard. For us, it is clear that diversity of experience, perspective and background forms a solid foundation for achieving great results.
Application
Send your application no later than February 4, 2020. Read more about Sandvik and apply at www.sandvik.se/career (Job ID: R0024004).
Union contacts – Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265 014
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 262 718
Peter Olsson-André, Ledarna, +46 (0)26 261 984
To learn about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts.
SANDVIK AB
Kungsbron 1
11122 Stockholm
Ekonomiansvarig
OM LAGERMETALL AB
Lagermetall är en pålitlig partner och leverantör till industrin sedan 1979.
Vi levererar bronsämnen glidlager och övriga glidelement med hög kvalitet, korta ledtider och hög servicegrad. Våra metaller och glidelement används till mekaniska applikationer inom alla branscher.
Som metallkomponent i den egna produkten eller för reparation och underhåll av befintlig maskinutrustning samt för mekanisk verkstad.
Med ett av Skandinaviens största varulager av bronsämnen och glidlager är vi en av marknadens mest effektiva leverantörer.
Genom erfarenhet och kunnande ser vi till att våra kunder får rätt produkter i rätt tid. Vi växer med våra kunder.
Ekonomiansvarig till Lagermetall AB Örebro
Lagermetall söker en Ekonomiansvarig till kontoret i Örebro då vår nuvarande skall sluta.
Har du en längre tids erfarenhet inom området, samt är en driven och resultatinriktad person? Då har vi kanske ett arbete för dig!
Tjänstebeskrivning:
I rollen som ekonomiansvarig får du helhetsansvar för företagets redovisning och rapportering. Du arbetar med hela flödet inom redovisningen. Du har självklart ett stort systemintresse och är en mycket god användare av Excel. Det är en merit om du tidigare har arbetat i Pyramid eller liknande affärssystem. Vi söker dig som tycker om att arbeta med såväl högt som lågt i ett mindre företag. Arbetsplatsen finns i egna fräscha kontorslokaler.
Som Ekonomiansvarig bistår du verksamheten och ledningen med information, uppföljning och analyser och du arbetar självständigt med följande:
Ansvar för redovisning och rapportering
* Månads och årsbokslut
* Del av budgetarbete och uppföljning
* Löpande redovisning
* Skattedeklaration
* Likviditets- och prognosuppföljning
* Vara del i att vidareutveckla processer och rutiner inom ekonomifunktionen
* Lönehantering.
* Faktura- och kravhantering
* Kontakt med revisorer och andra intressenter
* Viss projektredovisning
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller liknande men vi ser det inte som ett krav,
Annan livserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Några års erfarenhet inom redovisning och/eller revision ser vi som en extra merit. Du är självständig inom ekonomiområdets delar och har ambitionen att driva en ekonomifunktion. Rollen kräver systemkunskaper.
Då arbetet utförs i nära samarbete med ansvariga inom olika delar av verksamheten, och från olika länder, är det av största vikt att du är en duktig kommunikatör och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska.
Som person är du social, analytisk, resultatorienterad och gillar att förbättra och vidareutveckla befintliga lösningar. Vi ser också att du är engagerad och självgående. Du trivs med att ta ansvar - både för din egen samt bolagets utveckling. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Egenskaper som förtroendeingivande och servicekänsla är också viktiga ingredienser då vi hela tiden arbetar för att underlätta verksamhetens vardag. Du har vidare lätt för att samarbeta med andra och har ett proaktivt och affärsmässigt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.
Ansökan
Din ansökan sänder du till Dan Ljungkvist (HR ansvarig) [email protected] . Vi ser gärna att sökande skickar med en porträttbild tillsammans med sitt personliga brev och CV.
Urval, intervjuer sker löpande.
Din ansökan behandlas konfidentiellt.
CFO till Elevenate
Experis AB
Ekonomichef och administratör på Båstad Montessori
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Kvalifikationer
Utbildning
Meriterande
Vi söker dig som är ekonom eller motsvarande med erfarenhet av ekonomiansvar och gärna med juridisk insikt. Annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer lämplig kan vara intressant. Har du dessutom tidigare erfarenhet från skolverksamhet är det meriterande.
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
Ekonomichef eller annan administrativ chefsposition.
Om jobbet
Arbetet innebär bl.a. övergripande ansvar för arbetet med all ekonomi från löpande redovisning till bokslut, ekonomistyrning, resultat- och likviditetsbudget, fakturering, rapportering och revision.
Styrelseadministration, försäkrings- och pensionsfrågor, HR-frågor, lönehantering, och rapportering till myndigheter ingår också i dina arbetsuppgifter.
Du är även en viktig person för information, kommunikation och marknadsföring och bidrar aktivt till utveckling, kontroll och effektivisering av verksamheten.
Om du gillar att jobba både operativt och strategiskt och med ett brett spann av arbetsuppgifter, är detta jobbet för dig.
Du ingår i föreningens ledningsgrupp tillsammans med våra två rektorer.
Du är även adjungerad till styrelsen och föredrar ekonomiärenden samt förser styrelsen med beslutsunderlag i ekonomiska frågor.
Du måste vara duktig på att formulera dig både i tal och skrift.
Och inte minst detta: Du har ett gott humör och bidrar med att hitta lösningar.
Om Båstad Montessori
Båstad Montessori driver en verksamhet för 85 förskolebarn 1-5 år och 130 elever 6-12 år. Vår verksamhet bygger på engagemang som personal och vårdnadshavare ger för att ge det allra bästa till barn/elever. Av de 30 år som verksamheten har funnits i Båstad har vår ekonomichef varit ”spindeln i nätet” de senaste 19 åren! När hon nu väljer att ta nya utmaningar så söker vi en ny kollega som vill vara med att leda verksamheten, med fortsatt trygg ekonomi, in i framtiden.
Föreningen omsätter ca 30 milj.kr. och har drygt 50 anställda. I styrelsen sitter vårdnadshavare och personal.
Vad händer nu?
Passar ovanstående in på dig är du välkommen med din ansökan senast fredagen den 5 februari till: [email protected]
Vi genomför intervjuer torsdagen den 11 februari under eftermiddagen på plats i Båstad och med Coronaavstånd. Rekryteringen är så viktig för oss att vi vill träffa vår kommande kollega på riktigt och inte enbart digitalt. Sedan kommer vi att anställa den som vi som arbetsgivare bedömer passar bäst till vår verksamhet. För att bli erbjuden anställning måste ett giltigt utdrag ur belastningsregistret för arbete inom förskola/skola lämnas in.
Frågor om tjänsten besvaras av ordförande/skolchef Birgitte Dahlin, 076-7655607.
Båstad Montessori Ekonomisk Fören
Nyledsvägen 6
26921 BÅSTAD
Hemsida: www.bastadmontessori.se
Academy Online söker kursskapare till Ekonomichefsutbildning
Academy Online söker kursskapare till utbildningen Certifierad Ekonomichef.
Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint vilken man sedan skärminspelar samtidigt som man talar in sin text i mikrofon.
Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu
Academy Online söker kursskapare till Ekonomichefsutbildning
Academy Online söker kursskapare till utbildningen Certifierad Ekonomichef.
Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint vilken man sedan skärminspelar samtidigt som man talar in sin text i mikrofon.
Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu
Ekonomichef med upphandlingsansvar
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Om företaget
AB Edethus är ett kommunägt fastighetsbolag i Lilla Edet. Vi äger och förvaltar lokaler för kommunal verksamhet, industrilokaler, mark för exploatering, kommersiella lokaler samt bostäder. Förvaltningen omfattar administrativ och teknisk förvaltning, kapitalförvaltning, samt genomförande av projekt för om-, till- och nybyggnationer. Vi förvaltar även externt ägda fastigheter.
Vår uppgift är att trygga kommunens försörjning av kommersiella lokaler, bostäder och förvaltningsfastigheter. Förvaltningen bedrivs till största delen med egen personal. Vår vision är att vara ett omtyckt, respekterat och väl fungerande kommunalt fastighetsbolag där hyresgäster och personal trivs och mår bra.
Företaget består idag av 32 medarbetare.
Om tjänsten
Som Ekonomichef med upphandlingsansvar ingår du i ledningsgruppen och har ett helhetsansvar för företagets ekonomi, samt personalansvar för två medarbetare på din avdelning. Du är huvudansvarig för all redovisning och rapportering vilket bl.a. innefattar att ta fram månads-, kvartals – och årsbokslut. Du har även ansvar för löpande redovisning, budgetering, prognoser, uppföljning, rapportering, årsbokslut, lönsamhetsanalyser, investeringskalkyler, upphandlingar och kapitalförvaltning.
Du skall självständigt upphandla årsavtal enligt LOU, samt vara projekt- och förvaltningsavdelningen behjälplig med administrativa delar i upphandlingar.
Till dina uppgifter ingår även att fortlöpande avrapportera budget, analyser, statistik, uppföljningar och avstämningar till ledning och styrelse.
Kvalifikationer
- Civilekonomexamen eller motsvarande kompetens
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med eget ansvar för bokslut
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom fastighetsbranschen är meriterande
- Erfarenhet av personalansvar är meriterande
- Erfarenhet från upphandling är meriterande
Personliga egenskaper
För att trivas på AB Edethus och för att vara framgångsrik i den aktuella rollen, är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat. Du är utåtriktat och kommunikativ och är en person som upplevs som lättsam och med humor.
Du behöver ha en analytisk förmåga, se helhet och sammanhang och naturligtvis ska du som ekonomichef ha ett arbetssätt som präglas av fokus på ordning och reda.
Övrigt
Tillträdesdag snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort för tjänsten är vårt kontor i Göta, strax söder om Lilla Edet.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar AB Edethus med Nisch Executive AB.
För att söka tjänsten, maila din ansökan bestående av CV + personligt brev, snarast till:
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 7 februari.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Staffan Melin på 070-689 46 24.
Redovisningschef till Peab Support
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Head Consulting Group Sweden AB
Redovisningsansvarig till Aros Kapital, Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Jerrie AB