- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Ekonomichef
- Lediga jobb
- HSB Norra Stor-Stockholm söker Brf ekonom
86 Lediga jobb
HSB Norra Stor-Stockholm söker Brf ekonom
Koncernredovisningsekonom med ambition att bli CFO
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Senior ekonom med ambition att bli CFO
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Group Chief Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Färdigheter
Krav
- Koncernredovisning
- Arbetsledarerfarenhet
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
PLM Group söker en Group Chief Accountant med helhetsansvar för koncernens redovisning och externa rapportering. Dina huvudsakliga ansvarsområden är koncernkonsolidering och rapportering för ca 17 legala enheter samt att leda och stötta de fem redovisningsekonomer som sköter redovisningen för PLM Group. Redovisningsekonomerna är placerade i Sverige, Norge, Finland, Estland och Danmark och behöver en ledare som är duktig på att bekräfta och utveckla dem även på distans. Group Chief Accountant rapporterar till CFO.
I din roll som Group Chief Accountant har du ägarskapet för ekonomidelen i koncernens ERP-system samt ansvarar för att skapa effektiva processer, sprida kunskap om dessa och aktivt omvärldsbevaka gällande lagar och regler som påverkar redovisningsområdet. Som en del av ekonomifunktionen kommer du också att medverka i flertalet utvecklingsprojekt inom koncernen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Värnamo, Jönköping eller Malmö. Då du har medarbetare på distans kommer det att förekomma resor för att träffa dem på deras respektive arbetsplatser.
Sista ansökningsdag är 17 januari men då urval sker löpande kan tjänsten tillsättas tidigare.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering. Vidare har du erfarenhet av koncernredovisning och är van vid att arbeta i större ERP-system. Du behöver vara kunnig inom K3-regelverket och ha en övergripande förståelse för övriga länders regelverk. Detaljkunskapen har dock redovisningsekonomerna i respektive land.
Det är önskvärt att du har kunskap om och ett stort intresse för IT-frågor. Det är meriterande om du har kunskap om Dynamics 365 och/eller Cognos Controller. Då du kommer ha personalansvar för personer som inte är svenskspråkiga är det en absolut förutsättning att du är flytande i engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du lugn och trygg i ditt ledarskap samt har intresse av att utveckla organisationen. Du ser alltid till företagets bästa och har en utpräglad känsla för teamet. I rollen behöver du vara en motiverande ledare som på distans kan coacha dina medarbetare att utvecklas och prestera på topp, samtidigt som de känner sig sedda och viktiga.
PLM Group är Nordens största återförsäljare av SOLIDWORKS med ca. 6000 kunder inom produktutveckling och tillverkning i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Island.
Med intuitiva mjukvarulösningar skapas 3D data som används till att sälja, konstruera, tillverka och ge service till bättre produkter, mycket snabbare och billigare. Gemensamt för PLM Groups lösningar är snabb implementation och kort återbetalningstid. _
Sedan 2014 är vi dessutom återförsäljare av 3D skrivare från flera av de ledande tillverkarna.
PLM Group är en del av LMT Group som ägs av Liljedahl Group.
Påverka Nu Sverige AB
Axel Danielssons Väg 267
21582 MALMÖ
Hemsida: https://plmgroup.se/
Ekonomiansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som ekonomiansvarig kommer du att ha en central och viktig roll i bolaget. Du kommer ingå i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du kommer stötta vår VD i det dagliga arbetet med att ta fram beslutsunderlag, rapporter, utföra uppföljning samt övriga administrativa uppgifter kring allt från personal till försäkringar etc.
Vi söker dig som är intresserad av att ha en bred ekonomiroll, där du kommer att arbeta heltäckande med ekonomi i ett medelstort företag med korta beslutsvägar.
Dina uppgifter och ansvarsområden är kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, redovisning, avstämningar, moms, bokslutsarbete samt löner. Ditt arbete kommer även innebära en del kontakt med banken, skatteverket och försäkringsbolag.
Tjänstens placeringsort är antingen i Bankeryd eller Göteborg. Vårt affärssystem är Monitor och vi har Kontek som vårt lönesystem.
Vem är du?
Vi ser att du som söker gärna har en ekonomiutbildning på gymnasial- eller högskolenivå, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du har god datavana och gärna några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har kunskap från vårt affärs- och lönesystem.
Du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar för att strukturera upp dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, engagerad och flexibel i ditt arbetssätt. Som person ska du ha en positiv inställning, är stresstålig, analytisk och har ett stort intresse för siffror. För att lyckas i rollen ska du kunna arbeta självständigt, du är även driven, social samt kommunikativ. Du har en god samarbetsförmåga och värdesätter en god relation med såväl kunder som kollegor. Tjänsten är heltid med start i mars 2021.
Vad vi erbjuder:
Du kommer att arbeta i en positiv och öppen företagskultur med teamkänsla och dagligen nya utmaningar. För rätt person erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, ett fritt arbete där du själv kan styra och planera din dag med frihet under ansvar.
Kontaktperson
För att söka tjänsten mejla din anmälan till [email protected] senast 30 jan 2021
Frida Alexandersson, VD Westal AB, 0733-106700
CFO sökes till Falbygdens Energi
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Om oss
Vårt mål är att bli Sveriges bästa arbetsplats år 2020, anser du att du har det som krävs och kan bidra till att vi når dit vill vi ha med dig på vår resa!
Som anställd på Docia får du vara en del av ett framgångsrikt företag och hos oss blir du en viktig del av ett snabbt växande företag med goda karriärmöjligheter. Du får vara med och uppleva hur det är att bygga ett varumärke från grunden. Vi erbjuder dig möjligheten att tillsammans med härliga kollegor uppleva arbetsdagar fyllda av variation, glädje, skratt, utveckling och belöning. Du blir även en del av ett gott gäng vinnarskallar där det finns stora möjligheter att påverka din egen, bolagets och branschens utveckling.
Om rollen
Som ekonomiansvarig på Docia har du en bred och självständig roll som bl.a. innefattar löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, avstämning av in- och utbetalningar, bokslut, löner samt kontoavstämningar. Du kommer att hantera två bolag parallellt och I takt med att bolagen växer kommer du att få möjlighet att rekrytera till din egen avdelning.
Du bör trivas i denna typ av miljö och vara flexibel och snabb i ditt sätt. Du är analytisk och lösningsorienterad. Du får en nyckelroll i bolaget och får gärna vilja påverka och förbättra strukturen. Som ekonom har du givetvis ordning och reda och är självklart strukturerad i ditt arbete.
Arbetet innebär att du som ekonomi- administrationsansvarig har övergripande ekonomiansvar och rapporteringsansvar direkt till VD.
Till dina arbetsuppgifter och ansvar hör:
•Månadsbokslut
•Löpande redovisning och reskontror
•Bokföring och kontering
•Löner
•Moms- och arbetsgivardeklarationer, Intrastat samt i övrigt förekommande myndighetsrapportering
•Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklarationer
•Ankomstregistrering av leverantörsfakturor och fakturering
•Budget
•Likviditetsplanering
•Bank- och revisorskontakter
•Övriga på en ekonomifunktion förekommande uppgifter
Om dig
Vidare är du ekonom och du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med redovisning och är beredd att mantla ansvaret över företagets totala ekonomi. Du känner dig trygg i alla delar från löpande redovisning, till bokslutsarbete och upprättande av månads/årsredovisningar samt inkomstdeklarationer. Tidigare erfarenhet av producerande och/eller produktbolag är en fördel. I dagsläget tror vi att du arbetar som ekonomiansvarig, redovisningsekonom, redovisningskonsult eller motsvarande.
Docia AB
Birger Jarlsgatan 6D
11434 Stockholm
Ekonomiansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som ekonomiansvarig kommer du att ha en central och viktig roll i bolaget. Du kommer ingå i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du kommer stötta vår VD i det dagliga arbetet med att ta fram beslutsunderlag, rapporter, utföra uppföljning samt övriga administrativa uppgifter kring allt från personal till försäkringar etc.
Vi söker dig som är intresserad av att ha en bred ekonomiroll, där du kommer att arbeta heltäckande med ekonomi i ett medelstort företag med korta beslutsvägar.
Dina uppgifter och ansvarsområden är kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, redovisning, avstämningar, moms, bokslutsarbete samt löner. Ditt arbete kommer även innebära en del kontakt med banken, skatteverket och försäkringsbolag.
Tjänstens placeringsort är antingen i Bankeryd eller Göteborg. Vårt affärssystem är Monitor och vi har Kontek som vårt lönesystem.
Vem är du?
Vi ser att du som söker gärna har en ekonomiutbildning på gymnasial- eller högskolenivå, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt att du har god datavana och gärna några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har kunskap från vårt affärs- och lönesystem.
Du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar för att strukturera upp dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, engagerad och flexibel i ditt arbetssätt. Som person ska du ha en positiv inställning, är stresstålig, analytisk och har ett stort intresse för siffror. För att lyckas i rollen ska du kunna arbeta självständigt, du är även driven, social samt kommunikativ. Du har en god samarbetsförmåga och värdesätter en god relation med såväl kunder som kollegor. Tjänsten är heltid med start i mars 2021.
Vad vi erbjuder:
Du kommer att arbeta i en positiv och öppen företagskultur med teamkänsla och dagligen nya utmaningar. För rätt person erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, ett fritt arbete där du själv kan styra och planera din dag med frihet under ansvar.
Kontaktperson
För att söka tjänsten mejla din anmälan till [email protected] senast 30 jan 2021
Frida Alexandersson, VD Westal AB, 0733-106700
Group Chief Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Färdigheter
Krav
- Koncernredovisning
- Arbetsledarerfarenhet
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
PLM Group söker en Group Chief Accountant med helhetsansvar för koncernens redovisning och externa rapportering. Dina huvudsakliga ansvarsområden är koncernkonsolidering och rapportering för ca 17 legala enheter samt att leda och stötta de fem redovisningsekonomer som sköter redovisningen för PLM Group. Redovisningsekonomerna är placerade i Sverige, Norge, Finland, Estland och Danmark och behöver en ledare som är duktig på att bekräfta och utveckla dem även på distans. Group Chief Accountant rapporterar till CFO.
I din roll som Group Chief Accountant har du ägarskapet för ekonomidelen i koncernens ERP-system samt ansvarar för att skapa effektiva processer, sprida kunskap om dessa och aktivt omvärldsbevaka gällande lagar och regler som påverkar redovisningsområdet. Som en del av ekonomifunktionen kommer du också att medverka i flertalet utvecklingsprojekt inom koncernen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Värnamo, Jönköping eller Malmö. Då du har medarbetare på distans kommer det att förekomma resor för att träffa dem på deras respektive arbetsplatser.
Sista ansökningsdag är 17 januari men då urval sker löpande kan tjänsten tillsättas tidigare.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering. Vidare har du erfarenhet av koncernredovisning och är van vid att arbeta i större ERP-system. Du behöver vara kunnig inom K3-regelverket och ha en övergripande förståelse för övriga länders regelverk. Detaljkunskapen har dock redovisningsekonomerna i respektive land.
Det är önskvärt att du har kunskap om och ett stort intresse för IT-frågor. Det är meriterande om du har kunskap om Dynamics 365 och/eller Cognos Controller. Då du kommer ha personalansvar för personer som inte är svenskspråkiga är det en absolut förutsättning att du är flytande i engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du lugn och trygg i ditt ledarskap samt har intresse av att utveckla organisationen. Du ser alltid till företagets bästa och har en utpräglad känsla för teamet. I rollen behöver du vara en motiverande ledare som på distans kan coacha dina medarbetare att utvecklas och prestera på topp, samtidigt som de känner sig sedda och viktiga.
PLM Group är Nordens största återförsäljare av SOLIDWORKS med ca. 6000 kunder inom produktutveckling och tillverkning i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Island.
Med intuitiva mjukvarulösningar skapas 3D data som används till att sälja, konstruera, tillverka och ge service till bättre produkter, mycket snabbare och billigare. Gemensamt för PLM Groups lösningar är snabb implementation och kort återbetalningstid. _
Sedan 2014 är vi dessutom återförsäljare av 3D skrivare från flera av de ledande tillverkarna.
PLM Group är en del av LMT Group som ägs av Liljedahl Group.
Head of Corporate Finance & Control till global vitvarukoncern
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Erfaren ekonom & ledare till förändringsarbete
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Finance Manager med intresse för utvecklingsarbete till Pirelli
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
REDOVISNINGSCHEF TILL SVENSKA ROTOR MASKINER
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomiansvarig till Rörgruppen, rekrytering
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef med fokus på planering, analys och styrning till TVK Ledsyst
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef/CFO
Interim Head of Accounting
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
REDOVISNINGSCHEF TILL SVENSKA ROTOR MASKINER
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
NORDIC HEAD OF ACCOUNTING TILL SNABBT VÄXANDE TECH-BOLAG
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
CHIEF FINANCIAL OFFICER - VAGABOND International AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Finnveden Säljkraft AB
Finance Manager
Färdigheter
Meriterande
- Redovisning/revision
Scandistaff Limited
Tel: +46313139318
Redovisnings-/ekonomichef till Gate Group i Visby!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Gate Group AB förvaltar genom dotterbolag egenägda fastigheter. Koncernens balansomslutning är 550 Mkr. Vi bygger, förädlar och utvecklar fastigheter i nära samarbete med hyresgäst. I koncernen hanteras ett antal bolag som bedriver verksamhet inom i huvudsak tre områden, kommersiella fastigheter, hyresfastigheter inklusive studentboenden samt turism, bl.a. hotell Kokoloko och Visby lägenhetshotell. Vi är i nuläget 20 helårsanställda och finns from mars 2021 i nya exklusiva kontorslokaler centralt i Visby.
Vi söker nu en
Redovisnings-/ekonomichef
Heltid, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.
Din roll
Du blir direkt underställd vd och rapporterar till och samarbetar med denne. I ditt närmaste team ingår en ekonomiadministratör. Ditt arbete innefattar bl.a. löpande bokföring, fakturering, leverantörsfakturor, redovisning av moms, skatt samt lön och bokslut. Du ansvarar för hela bolagets löpande ekonomiadministration.
Din profil
Du har flerårig erfarenhet av ovanstående uppgifter och gärna från privat företag. Du är självständig, ansvarstagande, noggrann, gillar ordning och reda och är van att hålla deadlines. Extra meriterande om du har vana från års- och koncernredovisning! Vi arbetar i huvudsak med Visma.
Har du frågor så kontakta Jan Lager eller Sören Lorentzon på LB Karriär, tfn. 0498-201780.
Välkommen med din ansökan senast den 24 januari 2021! Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Global Accounting Executive - Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomiledare
Biträdande Regionchef Syd till Ludvig & Co
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef
VILKA ÄR VI?
BUBS Godis är ett svenskt familjeföretag med bas i Jönköping. Vi har funnits sedan 1992 och som namnet antyder kretsar vår vardag kring fantastiskt gott godis – som till exempel den legendariska hallonlakritsskallen, en av Sveriges mest sålda och omtyckta godisbitar. Vårt mod och vår känsla för smak i kombination med vår toppmoderna produktion gör att vi kan utmana godisbranschen på vårt eget unika sätt. Vi älskar det vi gör och vi bryr oss om miljön, medarbetare, kunder, konsumenter och samarbetspartners.
BUBS ett högteknologiskt företag och vi tillverkar vårt godis i en av Nordens modernaste godisfabriker med avancerad och automatiserad utrustning. Fabriken är troligtvis den enda godisfabriken i landet med förarlösa truckar. Fabriken är igång dygnet runt och vi tillverkar flera miljoner kilo godis varje år. Omsättningen uppgår till 160 miljoner och vi är ca 40 anställda. För mer info www.bubs.se.
VAD ERBJUDER VI?
Vem vill inte tillhöra en pionjär med legendstatus? Vi pratar hallonlakritsskallen!
BUBS har sedan sin start haft en fantastisk resa med ett godissortiment som ständigt ökat i både form och smaker. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa! Rollen innebär att skapa en plattform för gemensamma analyser, kalkyler, processer och struktur så att vi kan möta framtida mål och visioner.
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du arbetar både operativt och strategiskt. Din kunskap finns från producerande miljö och du har kompetens inom kalkylering, investeringar och analyser. Du stöttar ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen.
Din roll innebär också att utveckla arbetssätt och processer som budget och prognoser. Parallellt med detta har du naturligtvis kunskaper och ansvar för resultat, uppföljningar och rapportering. Till din hjälp har du ett team bestående av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
DETTA KAN DU.
Vi tar ansvar för våra områden men vi gör det tillsammans och för oss är det viktigt att vi vågar utmana varandra och tänka nytt när vi bygger vår organisation.
- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
- Minst fem års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter, av både strategisk och operativ karaktär.
- Arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från tillverkande industri.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
DETTA ÄR DU.
Du är en person med affärsmässighet, strategiskt intresse och nyfikenhet där du bidrar med idéer till affärsverksamheten. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Du trivs i förändringsarbete och vill finnas i en organisation som är på sin nästa tillväxtresa!
BRA ATT VETA.
- Du rapporterar till VD.
- Placering i Jönköping.
- Tillsvidareanställning.
- Visa ditt intresse senast 25 januari 2021, urval sker dock löpande. För mer information kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.
adding PEOPLE AB
Betavägen 4
55652 JÖNKÖPING
En aktiv CFO sökes
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Engagerad Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Färdigheter
Krav
- Löneadministration
- Lönesystem
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
TENSTAR SIMULATION växer ytterligare och nu vill vi förstärka laget med en ekonomchef!
Vi söker nu en driven och utvecklingsorienterad ekonomichef. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Ekonomiavdelningen består av ytterligare 2 ekonomer som du ansvarar för. Vi söker dig som trivs med att vara operativ som ekonomichef, och som vill vara med och utvecklaekonomiavdelningens processer. Är du nytänkande, driven och vill arbeta nära verksamheten är Tenstar Simulation företaget för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomichef ansvarar du för redovisningen i Tenstar Simulation AB, Tenstar AB och Tedact Fastighets AB där följande områden ingår:
· Budget- och prognosprocessen
· Löpande bokföring, periodiseringar
· Ansvar för bokslutsprocessen, på månads- och årsbasis inkl årsredovisning och fortsatt utveckling av redovisningsrutiner
· Skatt- och momsdeklarationer
· Likviditetsplanering
· Ansvar för hanteringen av löner inkl HR-frågor
· Ansvar för löpande kontakter med bank, revisorer och myndigheter
· Rapportering till ägare samt legal rapportering
· Systemansvar för ekonomisystemen
Du har ett nära samarbete med VD, där månadsrapportering sker enligt tidplan.
Kvalifikationer och erfarenhet
Krav:
- Civilekonomexamen eller motsvarande,
- 5–7 års relevant arbetserfarenhet inom redovisning och ekonomi.
- Kanske arbetar du idag inom revision, eller så har du också hunnit arbeta operativt på ett bolag men känner att du vill ta nästa steg och använda all den kunskap och erfarenhet du har på ett företag där du kan påverka och effektivisera.
- Du har god erfarenhet inom redovisning, rapportering och finansiell analys men också intresse för ledarskap och en förmåga att få dina medarbetare att utvecklas i sina roller.
- Du har erfarenhet av lagerredovisning och/eller tillverkningsbranschen, samt koncernredovisning.
- Då rollen innehåller internationella kontakter behärskar du flytande svenska och engelska både i skrift och tal.
- God Excel-vana
Meriterande:
- Erfarenhet av bolag med stark tillväxt
- Erfarenhet av Monitor och Visma
Personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete, samtidigt är du drivande, vill utveckla och kunna påverka rutiner och processer för att utveckla ekonomifunktionen och därmed även påverka företaget ur ett affärsperspektiv.
Placeringsort: Tanumshede
Är du nyfiken och vill utvecklas i din roll vill vi gärna höra från dig!
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
TENSTAR SIMULATION har en uttalad vision att förändra världen. Genom att ta fram världsledande simulatorer för utbildning, bidrar vi till en mer effektiv, säker och grön övningsmiljö för framtidens maskinförare. Vi tar fram smarta lösningar inom jordbruk, anläggning, transport, trafik och skogsbruk.
Vi består idag av ca 44 anställda medarbete varav omkring hälften består av ett unikt utvecklingsteam med civilingenjörer och spelutvecklare. Skapar en unik möjlighet för oss att erbjuda en programvara med grafik i världsklass. I kombination med ett dedikerat team inom produktion, sälj och support, sker vår försäljning till hela världen.
Välkommen till en arbetsplats där kreativitet och egna initiativ står högt på agendan, såväl som god stämning och goda resultat! Vi tycker att förtroende, effektivitet och utveckling är hörnstenar i en sund verksamhet, det önskar vi att du också tycker.
#jobbjustnu
Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. #jobbjustnu
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Vårt huvudkontor i Tanumshede
Skicka ansökan till: [email protected]
Ange löneanspråk i din ansökan.
Frågor: Freddy Lund +46 706 - 56 45 33
www.tenstarsimulation.com
Tenstar Simulation AB
Storemyrsvägen 2
45731 Tanumshede
Hemsida: https://www.tenstarsimulation.com/
Manager Business Control
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef / CFO
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Färdigheter
Krav
- Bokslut
- Kalkylering
- Ekonomisk rapportering
- Finansiella analyser
- Budgetansvar
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Lesjöforskoncernen är en global aktör med marknadens bredaste sortiment av fjäder – och banddetaljer, en konsekvens av ett långsiktigt och målmedvetet arbete som innovativ problemlösare för våra kunder i vitt skilda branscher. Med högteknologiska, kundanpassade lösningar har vi samlat expertis med unik kompetens som har tillgång till resurser och kapacitet, allt i en ständig utveckling. Lesjöfors gruppen består av 29 tillverkande och 8 säljande bolag i 15 länder. Koncernen ägs av Beijer Alma AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap . Lesjöforsgruppen växer både via förvärv och organiskt och har god lönsamhet. Lesjöfors Fjädrar AB i orten i Lesjöfors har ca 90 medarbetare som tillverkar och levererar fjädrar.
Ekonomichef / CFO
Ansvarig för företagets redovisning, rapporter och bokslut. Kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer och göra analyser. I rollen kommer du att ingå i företagets ledningsgrupp och arbeta med verksamhets-, strategi-, affärs- och målplanering samt ekonomistyrning. Du rapporterar till VD och CFO Lesjöfors AB. Ansvarar och leder enheten inom ekonomi & administration.
Arbetet innebär att vara den ansvariga ekonomen som ansvarar och är en del av en effektiv redovisningsfunktion i företaget samt har ansvar för analyser och uppföljningar relaterat till produktion, kalkylering, investeringar osv. Rapportering månadsvis till moderbolaget Lesjöfors AB. Har kontrollen och det adminstrativa ansvaret som inkluderar bland annat frågor inom finans och juridik, ERP, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget.
Vi söker dig med akademisk utbildning. Du har gedigen erfarenhet från tillverkningsindustri, goda redovisningskunskaper och kännedom om ekonomiska lagar och krav. Du ska även ha bra ledaregenskaper för att styra personalens arbete samt kunna arbeta i team.
Vi söker en prestigelös, trygg, självständig ekonom med god analytisk kompetens. Och samtidigt en enkel pragmatisk jordnära redovisningsekonom som med energi kompletterar ledningen för Lesjöforskoncernen i Sverige i företagets fortsatta tillväxt. Och förser ägare med de rätta siffrorna. En ansvarsfull, strukturerad, lyhörd och positiv person med en ekonomisk medvetenhet och har ett långsiktigt förhållningssätt. Du har även analytisk förmåga för att utreda uppkomna problemställningar och att sätta upp mål samt att hålla beslutade tidsramar.
Det här är det rätta bolaget och jobbet för dig som vill utvecklas och vara med i ett team där du ska påverka och medverka i en fortsatt fin framtid.
För mer information kontakta rekryterare Pär Hyllienmark, HR Resurs AB 0738-206060 eller VD Jan Carlsson 0590-608122.
Välkommen med din ansökan! CV och personligt brev märkt ”CFO Lesjöfors” skickar du till [email protected] senast 26 januari 2021.
Hyllienmark Rekrytering & Resurs AB
Pumpgatan 4
65468 KARLSTAD
CFO på Pointsharp
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Pointsharp AB är ett svenskt IT företag som utvecklar ledande mjukvara inom området säker inloggning och åtkomst till applikationer för Enterprise organisationer. Företaget jobbar globalt via partners och befinner sig i en expansiv fas med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i Europa. För mer information besök www.pointsharp.com.
CFO på Pointsharp
Du kommer jobba med:
· Ansvar för finans och ekonomi funktion.
· Budgetering, kostnadsuppföljning & affärsplanering.
· Månatlig rapportering av finansiella resultat.
· Ekonomiska analyser.
· Koordinera bokslutsarbete.
Vi erbjuder dig:
· Att få vara en del i ett innovativt och internationellt växande företag.
· Bygga upp ekonomiska funktioner och processer.
· Ett spännande arbete på ett bolag med produkter i framkant och internationella kontakter.
· Att få arbeta med kompetenta kollegor som drivs av att göra affärer och samtidigt ha roligt på jobbet.
Vi söker dig som:
· Trivs med att kommunicera med andra människor och har förmågan att skapa goda relationer.
· Gedigen erfarenhet av företagsekonomi och vill växa in i en CFO roll.
· Erfarenhet av analysera ekonomiskt data och skapa relevanta rapporter.
· Erfarenhet av analysera andra företag och skapa förutsättning för uppköp.
· Arbetar öppet och strukturerat samt värdesätter kvalité och kommunikation.
Din ansökan skickas till [email protected] innehållande ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför just du tycker att du passar till denna tjänst.
Ekonomichef till växande finansbolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en ekonomichef för interimsuppdrag. Start för uppdraget startar omgående och pågår under ca tre månader. Rollen kommer till stor del fokuseras till att bygga upp och sätta strukturer och processer för redovisning och rapportering samt ha personalansvar för en person.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomichef till växande finansbolag
- Kvalitetssäkring av bokföring och bokslut
- Rapportering
- Utveckling av processer och rutiner
- Stötta vid komplexa redovisningsfrågor
- Kostnadsuppföljning och analys
- Nära samarbete med VDn
- Personalansvar för en person
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi nu en driven, proaktiv och ansvarsfull person som trivs i en entreprenöriell och dynamisk miljö. Du har en god kommunikativ förmåga och är van vid breda kontaktytor, både internt och externt. För att lyckas i rollen är du också stresståligt och har ett strukturerat och effektivt arbetssätt.
Kvalifikationer för rollen som ekonomichef till växande finansbolag
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Minst 3-4 års erfarenhet i rollen som ekonomichef/CFO
- Goda redovisningskunskaper i grunden
- Goda kunskaper i olika regelverk
- Erfarenhet från finansbranschen
- Van Excel-användare
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SJEC1003. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson (070-556 71 87 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
För hyrrekrytering till en av våra kunder söker Vindex nu en ekonomichef. Du kommer till en början att gå som konsult under de första sex månaderna och därefter är tanken att du övergår i en fast anställning hos kunden, givet ett gott samarbete. I rollen du att ansvara för redovisning och business control samt ha personalansvar för två personer. Rollen innebär operativt arbete till stor del.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
- Kvalitetssäkring av redovisningen
- Avstämningar
- Budgetarbete
- Konsolidering
- Forecasts
- Bokslutsarbete och rapportering
- Årsredovisning
- Effektivisera processer och rutiner
- Transfer Pricing
- Cash flow-analyser
- Compliance
- Personalansvar för två personer
För den här tjänsten söker vi en ansvarstagande och driven person som trivs i en operativ roll. Du är engagerad och van att arbeta både högt och lågt. I tillägg till detta ser vi gärna att du har goda ledaregenskaper och en god pedagogik.
Kvalifikationer för rollen som ekonomichef till bolag inom digitala lösningar
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 4-5 års erfarenhet i rollen som ekonomichef
- Goda redovisningskunskaper i grunden
- Tidigare arbetat med ovan nämnda uppgifter
- Erfarenhet av personalansvar
- Bred systemerfarenhet
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref JGEC1009. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jozephine-Pilgrim Linge Gimling (070-985 39 63 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter ekonomichefer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Financial Controller - Babcock Scandinavian AirAmbulance
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
CFO med finansieringsansvar till friluftsfrämjandet
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Ljusdals kommun
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Som Ekonomichef hos Ljusdals kommun ansvarar du för kommunens ekonomienhet och inköpsenhet.
Ekonomienheten består av tolv medarbetare, tillsammans med dina medarbetare är ditt uppdrag att:
- leda, planera, fördela och följa upp arbetet inom ekonomifunktionen
- ansvara för kommunens planering och uppföljning gällande budgetering, prognoser, ekonomisk rapportering och årsredovisning
- vara föredragande för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen avseende ekonomifrågor
- driva frågor avseende ekonomistyrning och redovisning på strategisk och ledande nivå och tillse att chefer i organisationen får bra förutsättningar i sitt arbete med budget och uppföljning
Inköpsenheten består av en inköpssamordnare, två upphandlare och en skoglig förvaltare. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för kommunens inköp och upphandlingsverksamhet i nära samarbete med övriga kommuner i Hälsingland. Det kan vara allt från stora avtal gällande projekt och entreprenader till löpande inköp av förnödenheter och förbrukningsmaterial. Du kommer också vara ett stöd till verksamheten i frågor som rör behovsplanering, avrop, upphandlingar och andra liknande frågor.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inom ekonomi samt flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete där du arbetat brett med olika ekonomiprocesser. Du har goda ledaregenskaper och tidigare erfarenhet från ledande befattning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet. För rollen krävs att du obehindrat kommunicerar på svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper då vi söker Rätt person för jobbet. Vi ser gärna att du har/är:
- strukturerad, noggrann och initiativrik
- strategisk och analytisk med förmåga att fokusera på helheten
- lätt för att arbeta såväl i grupp som självständigt
- ordningsam och flexibel
- god kommunikationsförmåga både i tal och skrift
- god pedagogisk förmåga och kan förmedla ett ekonomiskt budskap
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid/Fast lön
Övrig information
Sista ansökningsdag 2021-01-29
När du skickar din ansökan till denna tjänst blir det en allmän handling som kan begäras ut enligt offentlighetsprincipen.
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.onepartnergroup.se. Välkommen med din ansökan!
Vi samarbetar med OnePartnerGroup Hälsingland i denna rekrytering och hänvisar samtliga frågor gällande kvalifikationer etc. till Oscar Jonsson 072-142 88 25 eller Jessica Larsson 072-142 85 67. Tillsättning sker efter överenskommelse.
Head of Finance till Gasum
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Erfaren ekonom & ledare till förändringsarbete
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningschef till byrå i Vendelsö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Notima är ett litet och trivsamt bolag som arbetar med redovisning för mindre och medelstora företag. Bolaget har funnits sedan 2007 och besitter en gedigen erfarenhet av redovisning. Vårt kontor ligger i en trivsam lokal i Vendelsö, Haninge.
Vi strävar efter att utveckla effektiva rutiner, god ordning och ett ändamålsenligt systemstöd.
Notima arbetar med ett flertal olika redovisnings- och affärssystem. Vi är inte låsta vid ett specifikt system (vi föredrar dock bl a Fortnox och öppna affärssystem). Vi har gärna dialog med våra kunder på hur vi hjälper dem i deras verksamhet på bästa sätt. Vi gillar att analysera, förbättra och utvecklas tillsammans med våra kunder. Du har relevant högskoleutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi/redovisning och gärna erfarenhet av att leda personal. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av byrå.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi har en relativt stor andel engelskspråkiga klienter. Tidigare vana av internationella affärssystem (ex MS Navision) är meriterande.
Som person är du positiv, engagerad, affärsmässig och bra på att hantera människor.
Omfattning 75-100% beroende på omständigheter och önskemål.
Provanställning tillämpas.
Arbetet innebär att se till att se till att verksamheten drivs så bra som möjligt och vara spindeln i nätet gällande arbetsfördelning, kundkontakter, arbetsrutiner, debitering och prissättning, personalutveckling m.m. Till din hjälp har vi bl a byråstödsfunktioner, tidredovisningsprogramvara samt möjlighet att ta fram egna skräddarsydda IT-lösningar i samråd med VD, då bolaget utvecklar bl a Fortnox-integrationer.
Inledningsvis kommer du att leda 3-4 personer vilket gör att du även kommer att ha tid till "egna" företag inom olika branscher, där du ansvarar direkt mot kund.
Du rapporterar direkt till VD.
Ekonomibolaget Notima AB
LÄRJUNGEVÄGEN 6
13669 VENDELSÖ
Hemsida: https://ekonomibolaget.se
Inlandsbanan söker Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Beskrivning:
Rollen som Ekonomichef vid Inlandsbanan erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb med stor bredd. Du kommer dels att vara huvudansvarig för Inlandsbanans ekonomiska administration och dels vara en av nyckelpersonerna i företagets fortsatta utveckling. Som Ekonomichef har du övergripande ansvar för ekonomifunktionerna och vissa personalfunktioner samt ansvarar för avdelningen affärsstöd där arkivering och diarium, kontroll av upphandlingsrutiner samt stödfunktioner gällande IT/telefoni och inköp ingår. Du är direktrapporterande till VD och du ingår i företagets ledningsgrupp. Personalansvar ingår i tjänsten och ett visst resande förekommer.
Kvalifikationer:
Du har en relevant ekonomiutbildning på universitets- eller högskolenivå, alternativt har du förvärvade kunskaper/erfarenheter som kan prövas likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat ekonomiredovisningsarbete. Erfarenhet av koncernredovisning är ett krav. Då verksamheten till stor del är anslagsfinansierad är det mycket meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom finansiering och ansökningsförfarande gentemot myndigheter och olika fonder. Inlandsbanan är i en expansiv fas varför finansiering är viktigt men som mål att också vara mera kundorienterad dvs mera finansierade av kommersiella intäkter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med EU-finansierade projekt. Har du relevanta kontakter på departements- och/eller myndighetsnivå är det ett stort plus. Du trivs och motiveras i en arbetssituation som ställer krav på att effektivisera och att hitta och utveckla ändamålsenliga systemlösningar. Att skapa delaktighet och motivation bland dina medarbetare är viktiga inslag i ditt ledarskap. Du är trygg och motiverande i ditt ledarskap och du trivs i ledarrollen.
Dina personliga kännetecken:
- Du är strukturerad och noggrann
- Du har goda ledaregenskaper
- Du har hög yrkesmässig och personlig integritet
- Du är tydlig i din kommunikation
Anställningsform:
Tillsvidareanställning.
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön.
Övrig information:
Du gör din ansökan genom att registrera CV och ett personligt ansökningsbrev via: www.onepartnergroup.se
Urvalsarbetet sker löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt.
OnePartnerGroup Jämtlands rekryterare besvarar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.
Sista dag för ansökan är 2021-01-29
Rekryteringsprocessens huvuddrag:
- Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
- Första urval (görs endast med CV och personligt brev som grund)
- Telefonkontakt med ett första urval
- Förintervju (formulär) + Personlighetsskattning
- Första intervju
- Referenstagning
- Slutligt urval och presentation för kund
- Slutintervju
Ekonomiansvarig med controllerinriktning
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomiansvarig med controllerinriktning
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef sökes till Lidköping
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Sjöstridsskolan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Group Chief Accountant till PLM Group
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Interimchef - Ekonomi
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Intresseanmälan för interims/underkonsultuppdrag inom ekonomi!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Sjöstridsskolan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
EKONOMICHEF TILL CARGLASS
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Redovisningsansvarig till internationellt bolag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomiassistent till kortare uppdrag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomiansvarig
OM LAGERMETALL AB
Lagermetall är en pålitlig partner och leverantör till industrin sedan 1979.
Vi levererar bronsämnen glidlager och övriga glidelement med hög kvalitet, korta ledtider och hög servicegrad. Våra metaller och glidelement används till mekaniska applikationer inom alla branscher.
Som metallkomponent i den egna produkten eller för reparation och underhåll av befintlig maskinutrustning samt för mekanisk verkstad.
Med ett av Skandinaviens största varulager av bronsämnen och glidlager är vi en av marknadens mest effektiva leverantörer.
Genom erfarenhet och kunnande ser vi till att våra kunder får rätt produkter i rätt tid. Vi växer med våra kunder.
Ekonomiansvarig till Lagermetall AB Örebro
Lagermetall söker en Ekonomiansvarig till kontoret i Örebro då vår nuvarande skall sluta.
Har du en längre tids erfarenhet inom området, samt är en driven och resultatinriktad person? Då har vi kanske ett arbete för dig!
Tjänstebeskrivning:
I rollen som ekonomiansvarig får du helhetsansvar för företagets redovisning och rapportering. Du arbetar med hela flödet inom redovisningen. Du har självklart ett stort systemintresse och är en mycket god användare av Excel. Det är en merit om du tidigare har arbetat i Pyramid eller liknande affärssystem. Vi söker dig som tycker om att arbeta med såväl högt som lågt i ett mindre företag. Arbetsplatsen finns i egna fräscha kontorslokaler.
Som Ekonomiansvarig bistår du verksamheten och ledningen med information, uppföljning och analyser och du arbetar självständigt med följande:
Ansvar för redovisning och rapportering
* Månads och årsbokslut
* Del av budgetarbete och uppföljning
* Löpande redovisning
* Skattedeklaration
* Likviditets- och prognosuppföljning
* Vara del i att vidareutveckla processer och rutiner inom ekonomifunktionen
* Lönehantering.
* Faktura- och kravhantering
* Kontakt med revisorer och andra intressenter
* Viss projektredovisning
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller liknande men vi ser det inte som ett krav,
Annan livserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Några års erfarenhet inom redovisning och/eller revision ser vi som en extra merit. Du är självständig inom ekonomiområdets delar och har ambitionen att driva en ekonomifunktion. Rollen kräver systemkunskaper.
Då arbetet utförs i nära samarbete med ansvariga inom olika delar av verksamheten, och från olika länder, är det av största vikt att du är en duktig kommunikatör och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska.
Som person är du social, analytisk, resultatorienterad och gillar att förbättra och vidareutveckla befintliga lösningar. Vi ser också att du är engagerad och självgående. Du trivs med att ta ansvar - både för din egen samt bolagets utveckling. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Egenskaper som förtroendeingivande och servicekänsla är också viktiga ingredienser då vi hela tiden arbetar för att underlätta verksamhetens vardag. Du har vidare lätt för att samarbeta med andra och har ett proaktivt och affärsmässigt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.
Ansökan
Din ansökan sänder du till Dan Ljungkvist (HR ansvarig) [email protected] . Vi ser gärna att sökande skickar med en porträttbild tillsammans med sitt personliga brev och CV.
Urval, intervjuer sker löpande.
Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Ekonomichef och administratör på Båstad Montessori
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Kvalifikationer
Utbildning
Meriterande
Vi söker dig som är ekonom eller motsvarande med erfarenhet av ekonomiansvar och gärna med juridisk insikt. Annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer lämplig kan vara intressant. Har du dessutom tidigare erfarenhet från skolverksamhet är det meriterande.
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
Ekonomichef eller annan administrativ chefsposition.
Om jobbet
Arbetet innebär bl.a. övergripande ansvar för arbetet med all ekonomi från löpande redovisning till bokslut, ekonomistyrning, resultat- och likviditetsbudget, fakturering, rapportering och revision.
Styrelseadministration, försäkrings- och pensionsfrågor, HR-frågor, lönehantering, och rapportering till myndigheter ingår också i dina arbetsuppgifter.
Du är även en viktig person för information, kommunikation och marknadsföring och bidrar aktivt till utveckling, kontroll och effektivisering av verksamheten.
Om du gillar att jobba både operativt och strategiskt och med ett brett spann av arbetsuppgifter, är detta jobbet för dig.
Du ingår i föreningens ledningsgrupp tillsammans med våra två rektorer.
Du är även adjungerad till styrelsen och föredrar ekonomiärenden samt förser styrelsen med beslutsunderlag i ekonomiska frågor.
Du måste vara duktig på att formulera dig både i tal och skrift.
Och inte minst detta: Du har ett gott humör och bidrar med att hitta lösningar.
Om Båstad Montessori
Båstad Montessori driver en verksamhet för 85 förskolebarn 1-5 år och 130 elever 6-12 år. Vår verksamhet bygger på engagemang som personal och vårdnadshavare ger för att ge det allra bästa till barn/elever. Av de 30 år som verksamheten har funnits i Båstad har vår ekonomichef varit ”spindeln i nätet” de senaste 19 åren! När hon nu väljer att ta nya utmaningar så söker vi en ny kollega som vill vara med att leda verksamheten, med fortsatt trygg ekonomi, in i framtiden.
Föreningen omsätter ca 30 milj.kr. och har drygt 50 anställda. I styrelsen sitter vårdnadshavare och personal.
Vad händer nu?
Passar ovanstående in på dig är du välkommen med din ansökan senast fredagen den 5 februari till: [email protected]
Vi genomför intervjuer torsdagen den 11 februari under eftermiddagen på plats i Båstad och med Coronaavstånd. Rekryteringen är så viktig för oss att vi vill träffa vår kommande kollega på riktigt och inte enbart digitalt. Sedan kommer vi att anställa den som vi som arbetsgivare bedömer passar bäst till vår verksamhet. För att bli erbjuden anställning måste ett giltigt utdrag ur belastningsregistret för arbete inom förskola/skola lämnas in.
Frågor om tjänsten besvaras av ordförande/skolchef Birgitte Dahlin, 076-7655607.
Båstad Montessori Ekonomisk Fören
Nyledsvägen 6
26921 BÅSTAD
Hemsida: www.bastadmontessori.se
Academy Online söker kursskapare till Ekonomichefsutbildning
Academy Online söker kursskapare till utbildningen Certifierad Ekonomichef.
Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint vilken man sedan skärminspelar samtidigt som man talar in sin text i mikrofon.
Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu
Academy Online söker kursskapare till Ekonomichefsutbildning
Academy Online söker kursskapare till utbildningen Certifierad Ekonomichef.
Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint vilken man sedan skärminspelar samtidigt som man talar in sin text i mikrofon.
Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu
Ekonomichef med upphandlingsansvar
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Om företaget
AB Edethus är ett kommunägt fastighetsbolag i Lilla Edet. Vi äger och förvaltar lokaler för kommunal verksamhet, industrilokaler, mark för exploatering, kommersiella lokaler samt bostäder. Förvaltningen omfattar administrativ och teknisk förvaltning, kapitalförvaltning, samt genomförande av projekt för om-, till- och nybyggnationer. Vi förvaltar även externt ägda fastigheter.
Vår uppgift är att trygga kommunens försörjning av kommersiella lokaler, bostäder och förvaltningsfastigheter. Förvaltningen bedrivs till största delen med egen personal. Vår vision är att vara ett omtyckt, respekterat och väl fungerande kommunalt fastighetsbolag där hyresgäster och personal trivs och mår bra.
Företaget består idag av 32 medarbetare.
Om tjänsten
Som Ekonomichef med upphandlingsansvar ingår du i ledningsgruppen och har ett helhetsansvar för företagets ekonomi, samt personalansvar för två medarbetare på din avdelning. Du är huvudansvarig för all redovisning och rapportering vilket bl.a. innefattar att ta fram månads-, kvartals – och årsbokslut. Du har även ansvar för löpande redovisning, budgetering, prognoser, uppföljning, rapportering, årsbokslut, lönsamhetsanalyser, investeringskalkyler, upphandlingar och kapitalförvaltning.
Du skall självständigt upphandla årsavtal enligt LOU, samt vara projekt- och förvaltningsavdelningen behjälplig med administrativa delar i upphandlingar.
Till dina uppgifter ingår även att fortlöpande avrapportera budget, analyser, statistik, uppföljningar och avstämningar till ledning och styrelse.
Kvalifikationer
- Civilekonomexamen eller motsvarande kompetens
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med eget ansvar för bokslut
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom fastighetsbranschen är meriterande
- Erfarenhet av personalansvar är meriterande
- Erfarenhet från upphandling är meriterande
Personliga egenskaper
För att trivas på AB Edethus och för att vara framgångsrik i den aktuella rollen, är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat. Du är utåtriktat och kommunikativ och är en person som upplevs som lättsam och med humor.
Du behöver ha en analytisk förmåga, se helhet och sammanhang och naturligtvis ska du som ekonomichef ha ett arbetssätt som präglas av fokus på ordning och reda.
Övrigt
Tillträdesdag snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort för tjänsten är vårt kontor i Göta, strax söder om Lilla Edet.
Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar AB Edethus med Nisch Executive AB.
För att söka tjänsten, maila din ansökan bestående av CV + personligt brev, snarast till:
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 7 februari.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Staffan Melin på 070-689 46 24.
Ekonomichef
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Head Consulting Group Sweden AB
Redovisningsansvarig till Aros Kapital, Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Jerrie AB
Reskontrachef till Infranord AB i Gävle
Till Infranords trevliga kontor i centrala Gävle söker vi dig som vill ta över reskontraansvaret efter att vår reskontrachef går i pension efter många år i företaget. Du ansvarar för utvecklingen av processerna och ett team med åtta kompetenta medarbetare inom kund- och leverantörsreskontra. Är du redovisningskunnig, har vana från transaktionsintensiva flöden samt drivs av såväl ständiga förbättringar som engagerande ledarskap så är det dig vi söker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
→ Personalansvar för åtta personer, varav sex personer i Gävle och två personer i Solna
→ Ansvar för kund- och leverantörsreskontraprocesserna för Infranord i Sverige samt vårt norska dotterbolag
→ Ansvar för anläggningsregister, bokslutsarbete kopplat till reskontraprocesserna samt övriga redovisningsuppgifter som utförs i teamet
→ Utveckling av processer och medarbetare
→ Bidra med kompetens inom redovisnings- och mervärdesskatteområdet
→ Delta i projekt relaterade till ansvarsområdet
→ Löpande frågor, utredningar, daglig kommunikation med interna och externa intressenter
→ Internkontroll i berörda processer
Infranord har initierat ett projekt för att under 2022 ersätta nuvarande system, Agresso, med affärssystemet SAP. Du och ditt teams delaktighet i projektet är viktig vid implementationen av nya processer och vid verifiering av systemfunktionalitet.
Du rapporterar närmast till Infranords koncernredovisningschef.
Resor förekommer till huvudkontoret i Solna.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av redovisning, helst i större företag med transaktionsintensiva flöden. Du har ledarerfarenhet och har även haft formellt personalansvar.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP är det högst meriterande.
Därutöver förutsätter vi en relevant ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
Personliga egenskaper
Som person är du trygg i din ledarroll och förstår vikten av samarbete och ett coachande ledarskap. Du är lugn och strukturerad och har ett prestigelöst sätt att bygga relationer.
Du är troligen lösningsfokuserad och inspireras av ständiga förbättringar. Samtidigt som du har förmågan att se såväl helhet som sammanhang har du också öga för detaljer och är till din natur noggrann och strukturerad.
Vad erbjuder företaget dig?
Du kommer till ett statligt ägt företag som rapporterar i enlighet med börsens regler och har stora ambitioner inom hållbarhet. Ekonomiorganisationen präglas av transparens och korta beslutsvägar. Du har stora möjligheter att påverka den förändringsresa som bolaget har framför sig.
Som medarbetare i Infranord åtnjuter du friskvårdsbidrag, läkemedelsersättning med mera men framför allt trevlig stämning.
Placeringsort
Gävle
Om företaget
Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Med 1900 anställda och en omsättning på 4 miljarder är Infranord marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se
Infranord lägger stor vikt vid säkerhet och därmed även vid att vi har en drogfri arbetsplats. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning och tillämpar även slumpvisa alkohol- och drogtester.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 januari 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
- Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!
Meritmind AB
Ruddammsgatan 2
80320 GÄVLE
EKONOMI-/REDOVISNINGSCHEF TILLVÄXTBOLAG
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Moms -erfaren ekonom till globalt industriföretag!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Erfaren CFO sökes med erfarenhet av börsnoterade bolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Färdigheter
Krav
- Bokslut vid börsnoterat företag
- Budgetansvar
- Ekonomiska prognoser
Språk
Krav
- Engelska
- Svenska
Är du intresserad av att bli en del av en expansiv koncern som arbetar över flera områden? Då kanske du är vår nästa CFO.
World Online Capital Partners AB söker nu en CFO som kan hjälpa oss ta nästa steg i vår utveckling.
Vad gör World Online Capital Partners AB och varför söker vi en CFO?
World Online Capital Partners AB jobbar med att investera och hjälpa företag inom olika områden. I koncernen har vi portföljbolag som jobbar inom fastigheter, hotell, juridik, bemanning och finans.
Vårt nästa steg är att börsnotera flera av de portföljbolag som ingår i koncernen och av den anledningen söker vi en erfaren CFO som både kan hjälpa oss med resan att få bolagen noterade och därefter efterfölja de finansiella krav som ställs på ett noterat bolag.
Som CFO är dina övergripande ansvarsområden i koncernen att:
- Ansvara för de övergripande ekonomiska frågorna gentemot ledningsgrupp och styrelse
- Förbereda och implementera en organisation gällande området finans i portföljbolag så att notering på en marknadsplats kan ske
- Säkerställa att alla krav uppfylls inom området finans efter att portföljbolagen noterats på en marknadsplats
- Vidareutveckla finansorganisationen
- Rekrytera, leda, coacha och utveckla dina medarbetare
- Säkerställa leverans av analyser, statistik, rapporter och beslutsunderlag till ledningen med hög kvalitet
- Kommunicera med och agera bollplank till ledningspersonal i de olika koncernbolagen
- Representera finans i interna och externa forum
World Online Capital Partners AB
Råstavägen 17
16954 Solna
Hemsida: www.worldonlinecapital.com
Accounting Manager till vår Ekonomiavdelning i Helsingborg
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningschef
Färdigheter
Krav
- Civilekonomexamen
Språk
Krav
- Engelska
AB Benzlers är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. Benzlers har en 70-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Skandinavien. Benzlers ägs av den internationella koncernen Elecon Engineering Company Limited. Benzlers marknadsför sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien genom dotterbolag och genom sitt huvudkontor i Helsingborg.
Vi söker dig med civilekonomexamen och för att lyckas med uppdraget bör du ha 3-5 års erfarenhet från liknande arbete inom en internationell koncern. Det är meriterande om Du har erfarenhet av Oracle och Medius. Du behärskar engelska i både tal och skrift.
Det krävs att du har ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Då du kommer att ha många kontakter såväl internt som externt är det viktigt att du är utåtriktad, relationsskapande och kommunikativ.
Som Accounting Manager Benzler Group kommer du ha ett huvudansvar för månads-, kvartals och årsrapportering för Benzler gruppen. Benzler gruppen består av 7 bolag där AB Benzlers är den största. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med framtagande av ekonomiska prognoser, kvartalsvisa revisioner, budget, upprättande av årsredovisning samt deklaration. I tjänsten ingår personalansvar för tre personer inom leverantör och kundreskontra där 1 person är stationerad i Venlo, Holland. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
Du kommer även att ha mycket externa kontakter inom koncernen.
Vi kommer att löpande genomföra urval och intervjuer.
Ekonomiansvarig
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Ekonomichef
Ekonomiansvarig till Höganäshuset
Höganäshuset säljer kakel, klinker och badrumsinredningar från Europas ledande leverantörer. Vår utställning är en av Sveriges största och är uppbyggd enligt vår filosofi – att alltid visa upp produkterna i sin verkliga miljö. Vi har vårt kontor i anslutning till vår utställning i Högdalen, strax söder om Stockholm. Nu söker vi en ekonomiansvarig för vår verksamhet.
Om tjänsten
Som Ekonomiansvarig på Höganäshuset arbetar du brett med ekonomi på ett väl etablerat företag på en dynamisk marknad. Ekonomiansvariges roll är att övergripande ansvara för bolagets ekonomifunktion.
I rollen ingår arbetsuppgifter som:
- Helhetsansvar för arbetet med löpande redovisning och löneadministration
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Effektivisera/digitalisera företagets administrativa rutiner
- Deklarationer, budgetarbete, analys och uppföljning
- Hantera arbetsgivaravgifter, moms-, skatt och inkomstdeklarationer
- Framtagande och uppföljning av budget, prognoser, analys och lönsamhetsuppföljning
- Allmänna göromål som ex. kund och leverantörsreskontra
- Kontakt med revisor
Om dig
Vi söker dig som uppskattar en miljö med rak och tydlig kommunikation. Du uppskattar korta beslutsvägar och tycker om att ta ansvar. Att du som ekonom är noggrann och strukturerad ser vi som självklart.
Du är en initiativrik person som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt med ett övergripande ansvar för bolagets ekonomi inklusive lagerredovisning.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det viktigt att du har gedigen erfarenhet av redovisningens alla delar och trivs bäst när du får använda hela bredden av din kompetens.
Meriterande är erfarenhet av affärssystemet FDT och att du är en van användare av excel/word.
Vill du veta mer?
Vid frågor är du välkommen att kontakta VD Urban Svahn eller ekonomiansvarig Eva Axelsson. Vi kommer påbörja intervjuer fortlöpande under ansökningstiden.
Tillträde prel. 1 mars 2021
Heltid
#jobbjustnu
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Ekonomiansvarig till större företag i Västerort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till W-M Alitea i Hammarby Sjöstad
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Andara Group AB
Boxflow söker CFO!
Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomiansvarig till innovativt Företag i Norrort
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Sesol söker CFO!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Rekrytering av ekonomichef till OH Älvservice!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Rekrytering av ekonomichef till OH Älvservice!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Junior Redovisningsansvarig till Större Bolag i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Junior Redovisningsansvarig till Större Bolag i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Redovisningschef till börsnoterat fastighetsbolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef
Ekonomichef till West Atlantic
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Interimsuppdrag som Ekonomichef på Tenhults Pressgjuteri AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Ekonomichef till Limhamnshusgruppen i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomichef
Group Accounting Manager
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningschef