På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

136 Lediga jobb

Interim Redovisningschef till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: NXT Interim AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
För kunds räkning söker vi omgående en strategisk och utvecklingsinriktad Redovisningschef

Bakgrund


Vår kund har behov av en driven och erfaren redovisningschef med hjärtat på rätta stället. Uppdraget är ett interimsuppdrag som pågår fram till sista augusti med möjlighet till förlängning. För att passa i för det här uppdraget behöver du ha erfarenhet av IT-relaterade projekt och intresse för automatisering. Du behöver också ha erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i medelstora till stora organisationer

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ditt uppdrag kommer bl a innehålla följande:
  • Övergripande ansvar för styrningen och planeringen av redovisningsarbetet inklusive hyresadministration och inkasso. 
  • Övergripande ansvar för rapportering av månads-, tertial och årsbokslut för alla koncernens bolag.
  • Övergripande ansvar redovisningsenhetens processer
  • Övergripande ansvar för skatt- och moms.
  • Bistå i budget-, prognos- samt det interna rapporteringsarbetet.
  • Utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra redovisningsenhetens processer, arbetssätt och rutiner
  • Driva och leda förändring- och utvecklingsarbete inom redovisning med fokus på ökad grad av digitalisering och automatisering
  • Ansvar för att utveckla och genomföra förändringar i stödsystem för att stödja verksamheten mot dess mål
  • Övergripande ansvarig för information och utbildning av organisationen inom ansvarsområdet
  • Omvärldsbevakning inom ansvarsområdet.
  • Personalansvar för redovisningsenheten

Kvalifikationer

  • Akademisk utbildning inom redovisning eller motsvarande
  • Flerårig erfarenhet av personalledning
  • Goda kunskaper inom redovisningsregelverket K3
  • God datavana och erfaren användare av excel.
  • Erfarenhet från ekonomisystem ex Agresso
  • Erfarenhet att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete inom redovisning
  • Intresse av/erfarenhet från implementation av RPA/AI  meriterande.

Vem är du?

Du är en modig och förändringsbenägen Redovisningsekonom och chef. Du har ett helhetsfokus kombinerat med stor förmåga att se möjligheter. 
Uppdraget kommer att kräva att du är målinriktad och drivande men har förmågan att agera på ett ödmjukt sätt. Vi ser också att du behöver har en god förmåga till struktur och noggrannhet. Som person är du prestigelös och som ledare är du aktiv, närvarande, tydlig och lyhörd.

Låter detta intressant?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan som ska vara på svenska.


NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag.


Vi har unikt paketerade tjänster som de traditionella företagen inte erbjuder idag. 20 års erfarenhet inom branschen samt 3000 unika kontakter. Kontor i Stockholm, Malmö, Linköping, Göteborg och Kalmar
 

 

Arbetsgivare
NXT Interim AB
Hemsida: nxtinterim.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

OPERATIV CFO TILL BÖRSNOTERAT STARTUPBOLAG

Arbetsgivare / Ort: Comcube AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Är du intresserad av innovation och utveckling? Vill du arbeta i ett bolag med högt i tak och korta beslutsvägar som satsar på växtbaserade livsmedel, hållbarhet och tillväxt? Då kan detta vara den ultimata öppningen! Just nu rekryterar vi en operativ CFO som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Som CFO hos Veg of Lund ansvarar du för hela ekonomifunktionen. Arbetet är varierande och omfattar både rutinuppgifter, kvalificerade ekonomiuppgifter och IR-ansvar. Detta är världens chans för dig som vill vara med på en utvecklingsresa! Veg of Lund finns just nu på tre marknader (Sverige, UK och USA) och som CFO håller du ihop och utvecklar bolagets ekonomifunktion. Du ingår i ledningsgrupp och arbetet innebär tätt samarbete med både vår VD och våra kollegor i UK och USA. Arbetet utförs till stor del självständigt och tjänsten är på heltid med placering i centrala Malmö, samtidigt som flexibilitet erbjuds. Du rapporterar till vår VD och tillika medgrundare, samt är delaktig i rapportering och framtagning av beslutsmaterial till bolagets styrelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden innebär: - vidareutveckling av ekonomifunktionen - ekonomiarbete (hands-on) - controlling - business controlling - utveckling och förbättring av rapportering, processer, analyser och rutiner - ansvar för legala frågor - finansiell rapportering, internt och externt - koncernkonsolidering - IR-kontakter Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har en universitetsexamen i företagsekonomi med goda resultat, och har god kunskap i bokföring och koncernredovisning. Ett par års erfarenhet av arbete på  större revisionsbyrå följt av 3-4 års erfarenhet av controlling/redovisning i privata näringslivet är ett krav. Erfarenhet från börsbolag, med tillhörande regelverk och extern kommunikation, är meriterande. Du är mycket duktig på Excel och har god vana av både ERP-system och BI-verktyg. Du talar och skriver såväl svenska som engelska och uppskattar en både forskningsintensiv och internationell miljö. Som person är du effektiv, självmotiverad, analytisk, resultatorienterad och noggrann. Du ser positivt på möjligheterna med ett startup-bolag och uppskattar en föränderlig miljö med högt i tak och korta beslutsvägar. En serviceminded inställning och förmåga att kunna prioritera mellan parallella uppgifter ser vi som en självklarhet. Har du dessutom ett intresse för hållbarhetsfrågor och möjligheterna med växtbaserad kost ser vi det som ett extra plus. Genom vår styrelse har vi tillgång till en mycket erfaren CFO. Därför vill vi uppmana dig som välkomnar utmaningar och tycker tjänsten låter spännande, men som har kortare samlad arbetslivserfarenhet, att ändå inkomma med en ansökan. För dig med rätt inställning och attityd har vi möjlighet att erbjuda mentorskap och vägledning – Känns magkänslan rätt? Ge det en chans och ansök!  Kontakt och ansökan I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. [email protected] eller Helena Fransson via 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:386795/?lang=se Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken! Veg of Lund är ett livsmedelsutvecklingsföretag med rötter i forskning vid Lunds universitet. Bolaget har en unik och patenterad metod för att producera en värmestabil vegetarisk emulsion bestående av potatis och rapsolja. Veg of Lund har lanserat My Foodie® som sin första produkt, vilken säljs hos aktörer inom dagligvaruhandel i Sverige och Storbritannien. Sedan den 10 februari 2020 är bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market. Välkommen och läs mer om oss på www.vegoflund.se
Arbetsgivare
Comcube AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chef till Ekonomiavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
vid Stockholms universitet. Sista ansökningsdag: 2021-05-11. Stockholms universitet är ett av Sveriges största universitet som med 29 000 helårsstudenter och närmare 6000 anställda, bedriver stark utbildning och forskning inom human- och naturvetenskaperna, med bred samverkan nationellt och internationellt. Är du redo för ett spännande chefsuppdrag? Vi söker nu en engagerad och erfaren chef till Ekonomiavdelningen. Ekonomiavdelningen består av ca 40 personer och är en avdelning inom Universitetsförvaltningen. Avdelningen har i uppdrag att tillhandahålla specialistkunskap och stödverktyg inom ekonomiadministrativa processer både till ledning och övrig verksamhet. Du möts av hög kompetens, stort engagemang och en verksamhet som står inför ett antal spännande moderniseringar som bland annat innefattar nytt ekonomisystem och ny redovisningsplan. Arbetsuppgifter Som chef för Ekonomiavdelningen leder du och vidareutvecklar de ekonomiadministrativa processerna vid universitetet i kontinuerlig dialog med övrig verksamhet. Du planerar, leder, utvecklar och följer upp avdelningens verksamhet. Du upprätthåller och utvecklar ett brett kontaktnät inom universitetet och samverkar aktivt med andra lärosäten. Du rapporterar direkt till universitetsdirektören och ingår i förvaltningens chefsgrupp. Stockholms universitet implementerar nu ett nytt ekonomisystem som ska stå klart i början av 2022. Projektet är nu inne i ett intensivt utvecklingsarbete där du som ekonomichef har det övergripande ansvaret. Syftet är att förenkla, förbättra och förtydliga det ekonomiadministrativa arbetet inom universitetet. Arbetet sker i nära samarbete med andra verksamheter inom organisationen. Kvalifikationer Du har: • Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kvalificerad examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Gedigen flerårig chefserfarenhet, gärna från större verksamhet • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Personliga egenskaper För att vara framgångsrik som ekonomichef förutsätts du ha en mycket god kommunikativ förmåga och vara en skicklig relationsbyggare. Du har en stark samarbetsförmåga. Du är strukturerad och analytisk, du tänker utifrån ett helhetsperspektiv och har stor förståelse för ekonomifrågor i bred mening. Du är en trygg ledare som är prestigelös, proaktiv, initiativrik, drivande och har förmåga att leda genom andra chefer. Du har hög tillit till dina medarbetare och delegerar samt följer upp med tydlighet. Du har förmågan att förmedla dina visioner, såväl till dina medarbetare som till den övriga verksamheten. Som person är du modig, lyhörd och skapar ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet från statlig sektor Mer om Ekonomiavdelningen Ansvarsområden för Ekonomiavdelningen är bland annat; avtalsuppföljning, betalningsflöden, bokslut och årsredovisning – finansiell del, ekonomiadministrativa system, e-handel, kapitalförvaltning, kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, projektadministration, redovisningsstöd, statsrapportering, stiftelseadministration samt upphandling. Avdelningen är indelad i tre sektioner; central stab, inköps- och upphandlingssektionen och redovisningssektionen. Inköps- och upphandlingssektionen och redovisningssektionen leds av varsin sektionschef. Avdelningen håller till i trevliga nyrenoverade lokaler i A-huset på universitetsområdet. Om universitetet Universitetsområdet är beläget i vacker miljö med naturen runt hörnet. Det finns mycket goda förbindelser till universitetet - stadskärnan ligger bara några minuter bort. Som statlig arbetsgivare erbjuder vi våra anställda generösa personalförmåner inom exempelvis semesterdagar och friskvård. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt För mer information kontakta personalspecialist Linnea Jilkén, tfn 08-16 16 25, [email protected] Fackliga företrädare Se fullständig annons. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Intervjuer kan komma att ske löpande. Arbetsprov och personlighetstester kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. Bifoga endast personligt brev och CV. OBS! Den fullständiga annonsen hittar du på Stockholms universitets webbplats www.su.se/jobb. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Accounting Manager

Arbetsgivare / Ort: Ps Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Vi arbetar dedikerat med att hitta det du söker, oavsett om det är en ny utmaning, ny utmanare eller utveckling av dig själv eller din organisation. Vi erbjuder affärsmässiga rekryterare & konsultchefer och ett kreativt searchteam – alla med en stor portion mod, expertis & genuint engagemang. PS Partner startades 2010 och är din partner för Executive Search I Rekrytering I Interim I Coaching I Omställning för Chefer & Specialister och har idag kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. www.pspartner.se Vi söker nu en Accounting Manager, med ca 5-10 års erfarenhet, för ett tillverkande bolag inom Göteborgsregionen. Du arbetar i nära samarbete med ledningen och controllerfunktionen inom bolaget och sitter själv med i ledningsgruppen. Erfarenhet av SAP är meriterande. Då du kommer ha en del internationella kontakter i din roll är engelska i tal och skrift ett krav. Ansvar: • Löpande redovisning, månads – och årsbokslut för det svenska bolaget • Balans – och resultaträkning • Ta fram månatliga/kvartal/årliga rapporter och underlag, interna och externa • Säkerställa att rutiner och processer följer lagar och regler samt interna policys • Supporta organisationen genom hantering och utförande av leverantörsreskontra samt budget och forecasting • Supporta organisationen med planering, rapportering samt uppföljning av budget • Skatt, moms, inkomstdeklaration • Huvudkontakt med revisorer samt myndigheter • Samordnare för IT-frågor, leda interna IT-projekt samt inköp av IT-tjänster. • Intresse för att växa in i mer HR-relaterade frågor. • Personalansvar för 1 person Ansökan För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Elin Mankert, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Vi arbetar med ett löpande urval så vänligen sänd in din ansökan så snart du kan.
Arbetsgivare
Ps Partner AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

NeoLife rekryterar nu sin nästa ekonomichef, där man utöver ekonomiansvar även får ett bredare ansvar för den operativa verksamheten. Vi söker en trygg ledare med teamets framgång som främsta målsättning. Som är analytisk, med driv att utveckla och utvecklas med verksamheten.

Sedan 1958 har NeoLife erbjudit hälsoprodukter av hög kvalitet och ett starkt nätverk, med affärsmöjligheter i direktförsäljningsbranschen. Arbetsplatsen ligger i trevliga lokaler i Västra Frölunda, och är huvudkontor för regionen Norra Europa. 

Hos NeoLife är medarbetare och kunder huvudfokus. Vi välkomnar dig som har en nyfiken,  prestigelös approach, med en coachande och stöttande ledarstil, att söka tjänsten. Vi tror att du tycker om att blanda de strategiska och ekonomiska frågorna med praktiska frågor som rör den dagliga verksamheten. Om du uppskattar högt och lågt, stort och smått så kommer du att trivas i rollen. 

Ansvarsområden

Tjänsten innebär ansvaret för ekonomi logistik, HR och administrativa funktioner i Norra Europa för kontoren i Sverige, Finland och Estland. Med engagemang och nytänkande ansvarar du för att leda, driva och utveckla den dagliga verksamheten där du coachar, stöttar och utvecklar och arbetar nära medarbetare i riktning mot verksamhetens mål. I rollen ligger att på ett affärsmässigt sätt skapa och upprätthålla rutiner och bära ansvar för ekonomi,  IT, logistik, personal, lokaler och övriga operativa funktioner. I rollen rapporterar du till administrativt ansvarig för Europa. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden är: 

-        Leda verksamheten med berörda medarbetare i det dagliga arbetet. 
-        Ansvar för ekonomifunktionen, bokslutsarbete och rapportering 
-        Följa upp verksamheten - analys och beslutsfattande 
-        Ansvar för logistik- och lagerfunktionen 
-        Personal- och arbetsmiljöansvar 
-        Rapportera till, och arbeta med moderbolaget / koncernens olika funktioner 
-        Initiera och driva uppgifter och projekt för att förbättra och utveckla verksamheten 

Arbetstider

Tillsvidare, heltid med start enligt överenskommelse

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: 
- universitets- eller högskoleutbildning, med inriktning ekonomi. 
- några års dokumenterad erfarenhet av ledarskap, med personalansvar
- erfarenhet av att operativt arbeta med, redovisning, bokslut, moms, skatter, löner och ekonomistyrning 
- god affärsmässig förståelse 
- vana att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. 

Meriterande är: 
- förståelse för logistik- och lager-frågor 
- goda kunskaper inom IT och affärssystem, 
- erfarenhet av e-handel, konsumtionsvaror eller livsmedelsbranschen 

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbete, du har naturliga ledaregenskaper och är samtidigt prestigelös och en lagspelare. Du är drivande och tycker om att uppnå resultat tillsammans. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2021-05-12. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag,  varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. 

För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad Finance. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta  ansvarig rekryteringskonsult Maria Hellström på telefon 0733-778303 eller via e-post: [email protected] 

Om företaget

NeoLife International är ett av de ledande företagen inom direktförsäljningsbranschen. Vi tillhandahåller produkter för kropps-, hudvård, viktminskning, kosttillskott och rengöring. Verksamheten bedrivs över hela världen och svenska bolaget är huvudkontor för Norra Europa.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.