På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Lediga jobb

Vill du vara en del av vår expansion på en global marknad

Arbetsgivare / Ort: Myoroface AB / Hudiksvall
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 July (26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Färdigheter
Krav
  • Bokföringsvana
Meriterande
  • Reskontrabokföring
  • Bokslut
  • Löneadministration
  • Faktureringsvana
  • Momsredovisning

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Om du söker en pulserande vardag och vill arbeta med en produkt som gör skillnad i människors liv – varmt välkommen till MYoroface!

Vi söker dig med ett stort intresse för ekonomi som vill vara med och utveckla ekonomiavdelningen och företaget inför framtiden. Vi kan erbjuda en varierad roll i en spännande och expansiv fas. Du kommer utgöra en viktig del i den framtida utvecklingen av företaget.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat löpande bokföring och fakturering, rapportering av moms och skatter förberedelse av månads-, kvartalsbokslut och årsbokslut i samarbete med ekonomichef, samt övrig allmän administration och inköp till kontoret. I den öppna och platta organisationen har du har ett tätt samarbete med ekonomichef och övriga nyckelpersoner på företaget. Rollen är bred med stor variation.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:

  • Löpande bokföring
  • Upprättande/kontroll av fakturor
  • Kund- och leverantörsfakturor
  • Kontoavstämningar
  • Kontorsinköp
  • Lageravstämning/inventering
  • Periodiseringar
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Förberedelse av månads- kvartals och årsbokslut
  • Allmänt administrationsarbete


Kvalifikationer

Vi tror du har något/några års erfarenhet av en liknande tjänst. Du har en relevant ekonomisk utbildning. Du är en van affärssystemanvändare och känner dig trygg med alla delar gällande redovisning. Erfarenhet av Fortnox är en fördel.

Ekonomi intresserar dig och som en naturlig del av din vardag håller du dig ständigt uppdaterad om vad som händer i företaget och i omvärlden.

Som person är du flexibel och utvecklingsinriktad. Samtidigt kräver rollen noggrannhet, affärsmässighet och viljan att ta ansvar. För att passa in i organisationen värdesätter vi en positiv, prestigelös samt samarbetsinriktad inställning.

En förutsättning för att du skall trivas är att du gillar att tänka nytt, bryta mark och arbeta i en ständigt föränderlig miljö där alla tar ansvar och hjälps åt när det behövs. Du vill utvecklas tillsammans med bolaget och bolagets utmaningar.

Att du kan svenska och engelska i tal och skrift samt har god Excel kunskap, är krav för att klara av rollen. Resor i jobbet kan förekomma.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter detta spännande? Vill du vara med på en tillväxtresa och ingå i ett härligt familjärt gäng? Vi ser fram emot att höra av dig!


Ansökan

Sök rollen redan idag då vi jobbar med löpande urval. Tilltänkt start på tjänsten är så snart som möjligt.

Arbetsgivare
Myoroface AB
Sjötullsgatan 16
82450 Hudiksvall
Hemsida: www.iqoro.com
Ansökan
Ansök senast 15 July (26 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)

Ansök här

Erfaren Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Veterankraft AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (1 månad 19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten Vi söker en erfaren ekonom/administratör till ett mindre företag att hjälpa till ett par dagar i veckan. Start snarast möjligt. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring såsom kundreskontra, fakturering och bankkontakter. Övrig administration kan bli aktuellt. Arbetet utförs på plats i kundens lokaler. Vem är du? En pigg och social person som gärna fyller ut sin tid med att jobba ett par dagar i veckan. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekeonomi och rerdovisning sedan tidigare och är noggrann och självgående. Ansökan Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Veterankraft AB
Hemsida: http://veterankraft.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (1 månad 19 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.