På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Lediga jobb

Tysktalande ekonomiassistent sökes till Actic

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 July (28 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-13
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Är du tysktalande och har tidigare erfarenhet av ekonomi? För Actics räkning söker vi nu en ekonomiassistent som ska arbeta med leverantörsreskontra! Behovet är omgående så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en ekonomiassistent till Actics kontor i Solna Buisness Park. Detta är ett konsultuppdrag. På Actics ekonomiavdelning sitter idag 11 personer och som tysktalande ekonomiassistent kommer man framförallt att arbeta mot Tyskland med leverantörsreskontran. Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och är redo att komma in och leverera direkt! Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du framförallt att arbeta med det löpande arbetet med fakturafrågor och ha mycket kontakt med leverantörer. Du kommer till exempel att: * Löpande arbeta med fakturahantering inom det tyska bolaget genom att registrera, kontera, hantera avvikelser och betala leverantörsfakturor * Bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontran * Uppläggning och kontroll av nya leverantörer * Hantering påminnelser och inkassokrav * Löpande kontakt med leverantörer och verksamhet via ärendehanteringssystem, telefon och mejl Tjänsten passar dig som tidigare arbetat i en ekonomiavdelning och som nu söker nya utmaningar. Actic är en organisation som erbjuder både gym, simning och gruppträning i sina anläggningar, drivs du av träning och hälsa så är det givetvis ett stort plus. VI SÖKER DIG SOM * Ha tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning * Har goda kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel * Kommunicera obehindrat på tyska och engelska då båda språken ansvänds externt och internt på Actic. Det är meriterande om du… * Har intresse för system * Arbetat i systemet Navision tidigare Som person är du strukturerad, noggrann och flexibel. För att trivas i rollen är du också social och kommunikativ eftersom som du kommer ha mycket kontakt med leverantörer. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående enligt överenskommelse * Omfattning: 3 månader med chans till förlängning * Lön: Enligt överenskommelse * Placering: Solna Buisness Park * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Actics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 13 July (28 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)

Ansök här

Ekonomiassistent

Arbetsgivare / Ort: KFX HR-partner Skandinavien AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om tjänsten Sökord: Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Ekonomiassistent, Ekonomi Just nu söker vi ekonomiassistent till kommande uppdrag Denna tjänst är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.Det finns stor chans till att tj'nsten övergår i anställning direkt hos kund. Om företaget KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda. Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår olika arbetsuppgifter men vi vill att du tidigare har jobbat med något av följande; - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avstämningar - Fakturering - In och utbetalningar - Periodiseringar I dessa tjänster ställer det stora krav på att du har en stor systemförståelse samtidigt som du är en serviceinriktad medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller annan ekonomisk utbildning. Du har lätt för att komma in i nya system och är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha jobbat med något av ovanstående i minst ett år men kan likväl ha jobbat med det i en längre tid och ha erfarenhet inom alla områden. Du bör ha lätt för att sätta dig in i olika system och även ha god kunskap i Excel. Du ska ha lätt för att samarbeta och även jobbat prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan jobba självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare. Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Övrigt Uppdragen är huvudsakligen lokaliserade i Malmö med omnejd. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hemsida: http://www.kfx.se
Ansökan
Ansök senast 31 August (20 dagar kvar)

Ansök här

Erfaren Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Veterankraft AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (1 månad 19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten Vi söker en erfaren ekonom/administratör till ett mindre företag att hjälpa till ett par dagar i veckan. Start snarast möjligt. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring såsom kundreskontra, fakturering och bankkontakter. Övrig administration kan bli aktuellt. Arbetet utförs på plats i kundens lokaler. Vem är du? En pigg och social person som gärna fyller ut sin tid med att jobba ett par dagar i veckan. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekeonomi och rerdovisning sedan tidigare och är noggrann och självgående. Ansökan Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Veterankraft AB
Hemsida: http://veterankraft.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (1 månad 19 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.