På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (24 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


207 Lediga jobb

Accounting Manager till Avis Budget Group

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vill du vara med och bygga ett nytt team? Avis hämtar tillbaka sin ekonomifunktion till Sverige och letar efter en självgående Accounting Manager som vill vara med och driva det arbetet! Arbetsbeskrivning Som Accounting Manager leder du ett team om två personer. I din roll kommer du ansvara för rapportering och kvalitetssäkring samt att driva arbetet framåt. Vidare kommer du ansvara för månad- och årsbokslut, likviditetsprognoser, säkerställa finansieringsbehov samt adhoc analyser. Du jobbar internationellt mot övriga nordiska länder samt England och rapporterar till Finance Manager. Rollen är placerad på Stockholmskontoret i Sundbyberg I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bl.a.: • Månad, - kvartal-, årsrapportering • Månads- och årsbokslut • Personalansvar för 2 medarbetare • Adhoc analyser • Avstämningar och avsättningar • Förbättra processer och rutiner Vem är du? För att lyckas i rollen som Accounting Manager har du gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning och tidigare erfarenhet av att leda personal. Vi tror även att du har någon form av högskoleutbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du har stor IT- och systemkunskap och är avancerad användare i Excel. Som person trivs du i organisationer med ett högt tempo där du får vara involverad i det dagliga arbetet. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av USGAAP och transaktionstung verksamhet. Som person är du driven, ansvarstagande och har en god analytisk förmåga. Du är en god kommunikatör, en duktig inspiratör och leder arbetet framåt. Du erbjuds Du erbjuds en utmanande och dynamisk roll där du kommer att ha en nyckelposition i arbetet med att återföra redovisningsfunktionen till Sverige. Vidare erbjuder Avis goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter samt ett konkurrenskraftigt förmånspaket. I denna rekrytering samarbetar Avis med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Emelie Baeckström på tel 073-745 06 46 eller [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om Avis Budget Group Avis Budget Group EMEA Ltd is a leading provider of mobility solutions across Europe, Africa and the Middle East, where it operates the globally recognised Avis, Budget and Zipcar brands. Avis Budget is a trusted brand with a long history of innovation in the car rental industry and is one of the world´s top brands for customer loyalty, with a commitment to true convenience and exceptional service with the Avis human touch. The Avis brand operates across six continents via a network of over 5230 locations in 166 countries, through wholly-owned subsidiaries in 21 corporate countries complemented by licence arrangements in a further 145 countries. The Budget brand, serves customers across six continents, through more than 3,900 locations in 124 countries, including over 800 airports. These are predominantly franchise businesses with corporate operations in France, Germany, Spain, UK, Austria, Netherlands and Switzerland. Budget is an industry leader in providing vehicle rental services to value-conscious travellers worldwide. Where possible and for customer convenience, the Avis and Budget brands share the same rental locations at many airports, railway stations and other key locations across Europe. Zipcar is the world´s leading car sharing network with more than 775,000 members Avis Budget Group EMEA Ltd is owned by Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), which operates and licenses the brands throughout the world. For more information, visit www.avis.com, www.budget-international.com or www.zipcar.com.   Sökord: Accounting Manager, Head of Accounting, Redovisningschef, Ekonomichef, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Expert IT Analyst

Arbetsgivare / Ort: Nordea Bank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Privatekonomisk rådgivare

Om jobbet
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 4147  We are now looking for an Expert IT Analyst to perform complex data analysis and requirement management tasks. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger.  About this opportunity Welcome to the IT Analysis Data Warehouse team. We add value by providing data platform experts to variety of internal projects in capability based model. You will be allocated to one (or more) projects with a specific role in the execution structure, which might change from time to time. We specialize in data analysis, requirement managment, data modelling, and data architecture. As Senior IT Analyst you’ll play a valuable role in project development life cycle. The data warehouses that you will work on is primarily on Teradata platform with potential cloud involvement in the near future. Your role as Data Analyst will help us greatly in understanding the information available to us and also help the technical team in undersatnding business requirement in best way. What you’ll be doing:  * perform complex data analysis to help IT clarify requirements towards business and test use cases. * map source data to target data models in the most optimal way. * gather requirements from business and translate them to IT development team. * act as technical SME. You’ll join a an international team without boundaries. We are a spread across 4 countries with diverse backgrounds one thing in common: Passion for data. The role is based in Stockholm; Copenhagen; Helsinki. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you:  * must be very good in interpersonal communications and must have a command over English language. * have passion for data analysis, problem solving and requirement management. * be willing to work in cross-border teams and open to traveling if needed. * be creative, curious and solution oriented. Your experience and background:   * A degree in Computer Science or related field. * At least 3 years experience in IT. * Have worked with requirement management and data analytics. * Experience of working in multinational virtual teams. * Understanding of Data Warehousing industry standards. * Experience in writing SQL. * Experience in agile way of working  If it sounds like you, get in touch!  Next steps Submit your application no later than 08/12/2021. For more information, you’re welcome to contact Yasir Sultan. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.  Only for candidates in Sweden - for union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected]  Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.
Arbetsgivare
Nordea Bank AB
Hemsida: www.nordea.com
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Premiumrådgivare

Arbetsgivare / Ort: Swedbank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Privatekonomisk rådgivare

Om jobbet
Har du en passion för att göra affärer och för att överträffa kundernas förväntningar? Vi söker dig som vill jobba med bankens kapitalstarkare privatkunder och likvida företagskunder. Skellefteå växer och vi söker dig som vill utvecklas med oss! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: - Ansvara för att utveckla, prospektera, förvalta och förädla en egen kundbas. - Tillsammans med kunden ta fram finansiell handlingsplan för att få kundens ekonomi att växa. - Ge finansiell rådgivning och eventuellt skräddarsy mer komplexa affärsupplägg. - Samarbeta och utväxla erfarenheter med övriga enheter inom banken, allt för att hitta rätt lösning för varje unik kund. - Utvecklas inom Swedbank - karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du: - Ha ett starkt driv och ta egna initiativ. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Målsättningen är att du ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete. Självledarskap är något naturligt, där hittar du utmaningar som inspirerar dig. - Tycka om att ge service med hög kvalitet till kunderna och ha som mål att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. - Vara lyhörd, pedagogisk, social och kunna skapa förtroende i kundmötet. - En relevant akademisk examen eller erfarenhet av liknande arbete. - SwedSec rådgivar- och bolånelicens. Bli en del av vårt team och... du får möjligheten att jobba på en spännande tillväxtmarknad i Skellefteå med omnejd. Du kommer att arbeta tillsammans med ett gäng rutinerade premiumrådgivare. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av en positiv och affärsintensiv verksamhet. Min målsättning är att du som medarbetare ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete där vi tillsammans jobbar mot högt uppsatta mål. Du kommer att få chansen att påverka ditt och gruppens arbete då jag lägger stor vikt på eget ansvar. Är du den som har viljan och älskar att göra affärer, så är jag övertygad om att du kommer att trivas i vårt team. Välkommen med din ansökan". Catarina Lidman, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-12-08. Placeringsort: Skellefteå Kontaktpersoner Rekryterande chef: Catarina Lidman, +46 910 583 145 SACO: Henrik Joelsson Finansförbundet: Stina Forsman, +46 910 583 140 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Arbetsgivare
Swedbank AB
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundrådgivare, Örnsköldsvik

Arbetsgivare / Ort: Nordea Bank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 5130  Till Örnsköldsvik, söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.  Välkommen till ett härligt glatt team bestående av 7 st rådgivare och 2 st kundrådgivare. Vårt kontor ansvarar för både Örnsköldsvik- och Sollefteåmarknaden. Av den anledningen är  3 stycken av våra rådgivare placerade i Sollefteå och 4 stycken i Örnsköldsvik. Om tjänsten Som Kundrådgivare är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunder och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret. Dina fokusområden blir att:  •    Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.   •    Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare eller Företagsrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer.  •    Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik. Vem du är Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.    Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.  Du: •    Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor. •    Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.  •    Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat.  •    Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 08/12/2021. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helén Näsman,070-259 09 92 alternativt [email protected]  I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected]
Arbetsgivare
Nordea Bank AB
Hemsida: www.nordea.com
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundrådgivare

Arbetsgivare / Ort: Swedbank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Skellefteå växer och vi söker dig som vill utvecklas med oss! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: - Arbeta i ett team som ansvarar för att möta privat- och företagskunder som besöker eller kontaktar kontoret, både i bokade och obokade möten. - Aktivt bidra till att förbättra kundens hela ekonomi och trygghet med fokus på bästa möjliga service och en hållbar framtid. - Ge råd inom bolån, sparande, försäkring och pension och jobba självständigt med försäljning av hela vårt produktutbud. Du har även en viktig roll i att guida kunderna i våra digitala miljöer. - Utvecklas inom Swedbank - karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du: - Ha ett starkt driv och ta egna initiativ. En förutsättning för att lyckas hos oss är att du är en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Målsättningen är att du ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete. Självledarskap är något naturligt, där hittar du utmaningar som inspirerar dig. - Tycka om att ge service med hög kvalitet till kunderna och har som mål att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. - Vara lyhörd, pedagogisk, social och kunna skapa förtroende i kundmötet. - En relevant akademisk examen är meriterande. - SwedSec rådgivar- och bolånelicens samt försäkringsdistributionsrätt är meriterande. Bli en del av vårt team och... bli en del av ett fantastiskt gäng med professionella kollegor som strävar mot gemensamma mål där den individuella prestationen är viktig för att nå framgång. Tillsammans arbetar vi för att flytta fram Swedbanks position ytterligare i vår spännande och starkt växande marknad genom högt fokus på affärer och aktivitet. Jag värdesätter en öppen dialog och bra samarbete och förväntar mig att du är en motiverad och engagerad självledare. Vill du bli en del av vårt härliga team? Välkommen med din ansökan!” Annika Holmgren, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-12-08. Placeringsort: Skellefteå Kontaktpersoner Rekryterande chef: Annika Holmgren, +46 910 583 106 SACO: Henrik Joelsson Finansförbundet: Stina Forsman, +46 910 583 140 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Arbetsgivare
Swedbank AB
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.