På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


183 Lediga jobb

Ekonomiansvarig till IFAB i Göteborg/Torslanda

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Ekonomiansvarig på jakt efter nytt jobb? Efter många år i bolaget går nu Marita i pension och IFAB behöver nu ersätta henne med en ansvarstagande och kompetent kollega. Vi letar efter dig som uppskattar att det jobba i ett framgångsrikt och internationellt bolag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan IFAB och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos IFAB.

Att arbeta som Ekonomiansvarig på IFAB Arbetsuppgifterna i den här rollen är mycket varierande men du kommer huvudsakligen att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut. Du har ett övergripande ansvar för redovisningen och all kontakt med redovisningsbyrån. Du kommer att rapportera till vd:n, som stöttar och vägleder dig i ditt arbete. Till exempel kommer du att arbeta med * löpande bokföring * betalningar * göra månatliga avstämningar * avstämning av bankkonton samt köp och sälj av fonder * avskrivningar och hantering av inventarieregister * deklarationer, skatter och avgifter * göra bokslut och årsredovisningar * löner för IFAB´s 10-tal anställda * Framtagning av under lag för förmånsbeskattning tex tjänstebil, lunchförmåner mm Är det dig vi söker? Till den här rollen söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med ekonomi, bokföring och gärna har en utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du är ordningsam, noggrann och har ett resultatinriktat förhållningssätt. Som person är du social, glad och bidrar till god stämning. Ditt hjärta bultar lite extra hårt för att förnya och digitalisera arbetet. Dina kunskaper inom ekonomi är både djupa och breda. I övrigt är det meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare. Vi söker dig som * har tidigare erfarenhet av arbete med redovisning och bokföring * har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska * har mycket god datorvana, arbetat i affärssystem och kunskaper i Excel. Det är meriterande om du * kunskap om tull och speciellt import * har insikt i hur lagerbokföring fungerar * tycker om att förnya och digitalisera ekonomiarbetet Vad kan IFAB erbjuda dig? Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta vanliga kontorstider. IFAB är en arbetsgivare som månar om sina anställda på flera sätt, bland annat genom generösa personalförmåner som friskvårdsbidrag, lunchförmåner och frukostar. Självklart finns kollektivavtal. En omtyckt fördel är att på IFAB jobbar man 7 timmar arbetsdag och alla på företaget ingår i bonussystemet och får bonus tre gånger per år. Här präglas arbetsmiljön av korta beslutsvägar och härlig gemenskap. Vi tänker oss start ca 1 februari 2022. IFAB har sitt kontor på Hangarvägen 9 i Torslanda. Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar IFAB med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos IFAB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fia Fagerlund via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om IFAB Skandinaviska IFAB Filtrering AB är en familjeägd koncern med huvudkontor i Göteborg. Vi importerar, lagerhåller och marknadsför produkter för filtrering av vätskor. Våra produkter renar processflöden inom teknisk, produktionsindustri. Distributionen till den skandinaviska marknaden sköts från vårt centrallager i Göteborg. IFAB har dotterbolag i Ryssland, Lettland, Vitryssland samt produktion i Polen. Totalt är vi ett 40-tal anställda och omsätter ca 80 miljoner kronor. IFAB's produkter är representerade i Europa, Afrika och Amerika Läs mer om företaget på www.ifab.se

Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konfigurations- och versionshantering

Arbetsgivare / Ort: DWT Consulting AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

DWT Consulting är ett mindre konsultbolag som just nu expanderar. DWT har sina kunder främst i Stockholm, men även i Göteborg och Malmö. Vi arbetar både mot myndigheter och privata aktörer. Som anställd hos oss så arbetar man främst ute hos kund, men även inhouse projekt förekommer.


Jobbeskrivning:

Vi söker en konsult med specialistkunskap för att hjälpa till med förvaltning och nya konfigurationer i UBW.

Kompetenskrav:

  • Konsulten ska ha minst 10 års dokumenterad erfarenhet av UBW. Erfarenheten ska ha införskaffats de senaste 10 åren
  • Konsulten ska ha jobbat med statliga myndigheters uppsättning under 10 år
  • Konsulten ska ha jobbat med "on premise lösning" under 10 år
  • Konsulten ska kunna UBW tabeller
  • Konsulten ska ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.


Arbetsgivare
DWT Consulting AB
10316 STOCKHOLM
Hemsida: https://www.dwt-consulting.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Risk Manager to Electrolux Professional

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
As part of the Electrolux Professional team, one day is never the same as the next. But what drives us every day is our mission to make our customers´ work-life easier, more profitable – and truly sustainable. Becoming their OnE trusted partner, managing their complete operations. Understanding their daily journey – and making it a winning one – whether they run a hotel, restaurant, laundry or café. Acting truly sustainable means going beyond products; connecting users with intelligence, humans with technology and innovative thinkers with relevant business models. And providing the most inclusive service offering with expertise, state-of-the-art interfaces and the best people network. Together with you, we will grow and create sustainable experiences for people and the world around us, in food, beverage and laundry. The role We are looking for a Risk Manager for placing and managing the group insurance programs, as well as related claims and to be responsible for the Enterprise Risk Management program. You will advise on various types of risks (strategic, operational and financial) identifying potential threats and creating plans to prevent and mitigate problems. As Risk Manager, you will also manage the Group´s loss prevention initiatives, including asurvey program, loss prevention support to operations, and special projects for the Group´s management. You will be based in Stockholm and report to the Head of Legal. Your main responsibilities include Insurance • placing and managing Group insurance programs like Property Damage Business Interruption, General & Product liability, Cargo, Business Travel and Financial lines among others. • manage claims related to the group insurance policies • negotiate terms for insurance consultancy services with external suppliers • internal administration of the insurance programs such as allocation of costs, handling of certificates and training of the organization in insurance matters Risk • facilitate and support the Enterprise Risk Management (ERM) activities for the organization • risk assessments, which involves identifying risks as well as analyzing, and evaluating the risks affecting the business • securing that product safety matters are properly managed and reported • risk reporting in an appropriate way for different audiences, for example to senior management so they understand the most significant risks, to business area managers to ensure they are aware of risks relevant to their parts of the business and to increase their accountability for individual risks • providing support, education and training to staff to build risk awareness within the organization. Loss Prevention • maintain, improve, develop and communicate the loss prevention guidelines • maintain and improve • negotiate terms with external suppliers   Who are you? • Master´s degree in Finance, Management, Economics, Legal or Accounting. • Profound knowledge of insurance coverage and insurance underwriting processes. • Risk Management experience. • Efficient and good and managing your own time • Excellent IT skills • Language skills: t Profieciency in written and spoken English and Swedish is required In this role, you should be highly perceptive and methodical. You will work with the various business areas and functions and can communicate effectively and present your plans in a convincing way.   Contact and Application In this recruitment process, Electrolux Professionall is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received so please apply as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultant Malin Sjöström by email at [email protected]   About Electrolux Professional Electrolux Professional has existed as a stand-alone company since March 23rd, 2020, when it was spun off from the Electrolux group and separately listed at Nasdaq Stockholm. Electrolux Professional is one of the leading global providers of food service, beverage and laundry for professional users. Our innovative products and worldwide service network make our customers´ work-life easier, more profitable – and truly sustainable every day. Our solutions and products are manufactured in 12 plants in seven countries and sold in over 110 countries. In 2020, Electrolux Professional had global sales of SEK 7,3bn and approximately 3,500 employees. Electrolux Professional´s B-shares are listed at Nasdaq Stockholm. For more information, visit www.electroluxprofessional.com
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig till vårt HK i Kungsbacka

Arbetsgivare / Ort: Lisa Cassels i Nordstan AB / KUNGSBACKA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Arbetsort: Kungsbacka

Arbetsuppgifter:

  • Cassels är en klädkedja med ca 30 butiker runt om i landet. Vi arbetar med egna och externa varumärken. Vårt huvudkontor är placerat i Kungsbacka.
  • Vi söker nu en vikarierande ekonomiansvarig som är utbildad ekonom och har gedigen erfarenhet inom redovisning ,skattefrågor och moms samt bokslutsarbete.
  • Löpande bokföring (avskrivningar,periodiseringar,avstämning balans,bokföring och löneadministration.
  • Ekonomifunktionen består av tre personer ( inklusive ekonomiansvarig).
  • Du kommer att ha kontakt med revisorer,Skatteverket och andra aktörer kopplade till ekonomi.
  • Du rapporterar till VD och styrelse.


Kvalifikationer:

  • Eftergymnasial ekonomiutbildning med minst 5 års av kvalificerat ekonomiarbete.
  • Bred kompetens inom ekonomi .(Krav)
  • Vi arbetar nära varandra och det förekommer ad-hoc -uppgifter så vi söker dig som är prestigelös och med förmågan att prioritera.Du är både strukturerad,noggrann med god förmåga att skapa en helhetssyn.


Datakrav:

  • Hög IT mognad samt vana att arbeta med och leverera rapportsammanställningar och analys i Excel till ledningen.


Språkkrav:

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Anställningsform:

  • Vikariat på heltid med eventuell förlängning.
  • Start så snart som möjligt .
Arbetsgivare
Lisa Cassels i Nordstan AB
Faktorvägen 7
43437 KUNGSBACKA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonomiansvarig/CFO till Algoryx i Umeå

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Om företaget Algoryx utvecklar simuleringsprogramvara inom rörelsedynamik för fordon, fartyg, robotar och mycket mer. Våra kunder använder vår programvara för att utbilda maskinoperatörer, för att göra ingenjörsarbetet mer effektivt och kreativt och för att utveckla AI- och maskininlärningslösningar. Algoryx programvara för realtidsfysiksimulering är världsledande och många av våra kunder är världens mest kända företag och varumärken. Algoryx växer snabbt och stabilt och vårt team består för närvarande av 26 anställda. Vill du arbeta i en omväxlande och självständig roll med ansvar för hela redovisningsprocessen? Trivs du att samarbeta i team i en roll med stort operativt ansvar? Vi söker nu en driven och erfaren ekonomiansvarig/CFO som vill vara med att påverka och utveckla hela ekonomifunktionen. Dina arbetsuppgifter Som ekonomiansvarig hos oss kommer du att ansvara för det löpande redovisningsarbetet från ax till limpa. Du arbetar självständigt och dina arbetsuppgifter innefattar ansvar för bland annat löner, kund- och leverantörsfakturor, inköp, bokföring, redovisning och bokslutsarbete. Du gör prognoser, rapporter och årsbokslut. Du arbetar även med att utveckla ekonomiavdelningen och deltar i att digitalisera våra snabbt växande affärer genom smart integration av ekonomisystem, säljsystem och system för hantering av programvarulicenser och kunder. I denna roll sitter du med i ledningsgruppen samt deltar på styrelsemöten och du rapporterar löpande till VD. Hos Algoryx ges du möjlighet till ett fritt och omväxlande arbete och stora möjligheter till personlig kompetensutveckling i ett stabilt företag med korta beslutsvägar och en stark gemensam tro på att göra skillnad. I takt med att Algoryx växer kommer du leda utvecklingen av ekonomiavdelningen och rekrytering av ytterligare medarbetare för spridning av arbetsuppgifterna. Din profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom ekonomi och redovisning och är självständig i bokslutsarbete. Vi ser gärna att du har en universitetsutbildning med ekonomisk inriktning. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser därför gärna att du som person är ansvarstagande, strukturerad, noggrann och trygg i dig själv. Det är viktigt att du har ett helhetstänk när det kommer till övergripande ekonomi men är inte rädd för att vara delaktig i det löpande operativa arbetet. Du har även lätt för att samarbeta och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Slutligen är du angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Algoryx arbetar på en global marknad och därför bör du kunna uttrycka dig på engelska i tal och skrift. Algoryx har kollektivavtal och är anslutet till Teknikföretagen och Tekniktjänsteavtalet. Algoryx erbjuder dessutom extra förmåner i form av friskvårdsbidrag (tex Guldkort på IKSU), kompetensutveckling, flextid, hälsovård på arbetstid mm. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler vid Uminova Science Park i Umeå, Sverige. Ansökan Verkar detta intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Christiansen, tel: +46 (0) 733- 51 27 46. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen så ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 28 oktober, via www.clockworkpersonal.se.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.