På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 12 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


159 Lediga jobb

Ekonomi- och HR-chef till Oxceed

Arbetsgivare / Ort: Hero AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-09
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Om Oxceed Oxceed är ett SaaS och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst som ger små och medelstora företag bättre överblick över sin ekonomi och gör det enkelt att skapa finansiella rapporter och beslutsunderlag. Genom att integrera Oxceed med sitt affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid. Oxceed grundades 2015 av Torulf Lundgren, Johan Thorberg och Carl Frostgård. Med bakgrund inom business intelligence och performance management såg grundarna en lucka i marknaden där det saknades en molnbaserad mjukvara som kunde lösa ett företags huvudsakliga behov inom rapportering och ekonomisk uppföljning. Din roll som ekonomi- och HR-chef Som ekonomi- och HR-chef på Oxceed har du ansvar för ekonomifunktionen vad gäller planering, styrning och kontroll för verksamheten. Du följer upp och analyserar bolagets framtida utveckling och lönsamhet i syfte att säkerställa att de är i linje med bolagets målsättningar. Du ansvarar för budget, bokslut och rapportering månads-, kvartals- och årsvis med fokus och effektivitet. Du ansvarar även för årsbokslut, skattedeklarationer och övrig extern finansiell rapportering. I denna tjänst kommer du arbeta affärsnära, framåtriktat och strategiskt i nära samarbete med VD. Du kommer få möjlighet till att forma och bygga upp finansiella nyckeltal, organisationsprocesser och på sikt även din avdelning då Oxceed kommer växa mycket de kommande åren. Du har även ett chefsansvar för verksamhetens HR-frågor. Det innebär att du har en strategisk övergripande roll, bland annat vid rekryteringar, förhandlingar, avtal, organisationsfrågor, arbetsmiljö, kompetensutveckling, successionsplanering och i företagets administrativa processer och partners. Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med erfarenhet av arbete som redovisningschef eller ekonomichef samt besitter kunskap om HR-frågor. Vi ser att du har ett stort intresse av digitalisering och automation av ekonomiska processer och tycker om att jobba i en scale-up miljö. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som är prestigelös, självständig, handlingskraftig och noggrann. Du har en naturlig fallenhet för att se helheten, en entusiasm att vilja bidra med teamkänsla och öppenhet för förändringar. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer men även delta i det operativa arbetet. Vidare lägger vi stor vikt vid drivkraft, engagemang och förmågan att vara agil då Oxceed i dagsläget är i en stor tillväxtfas där nya strukturer och processer implementeras, följs upp och utvärderas. Vi söker dig som vill vara med på denna tillväxtresa och arbeta mycket nära bolagets VD mot nya höjder. Tillträde, omfattning och anställning Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund Oxceed. Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Kontoret är beläget i Häggvik, norra Stockholm. Anställningsstart är i augusti 2021. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på [email protected] eller rekryterings- och konsultchefsassistent Amanda Wyser på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Arbetsgivare
Hero AB
Hemsida: http://www.hero.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Privatrådgivare

Arbetsgivare / Ort: Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Privatekonomisk rådgivare

Om jobbet
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi. Vill du vara med och skapa affärer tillsammans med oss och bli en del av vår starka laganda i Sisjön? Nu söker vi en privatrådgivare till teamet på vårt fullsortimentskontor i Sisjön – ett marknadsområde med stor potential. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Vårt erbjudande På vårt kontor är vi ett sammansvetsat lag om 13 medarbetare som jobbar inom privat rådgivning på bank- och försäkringssidan. Utöver ditt närmaste team finns 7 kollegor som jobbar med företagsrådgivning inom både bank, försäkring och pension på affärsplatsen. Du kommer dessutom arbeta nära våra mäklarkollegor som sitter tillsammans med oss för att hjälpa våra kunder med helheten. Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur. Din utmaning I rollen som privatrådgivare hittar du lösningar som hjälper våra kunder, samt förenklar deras vardag och ekonomiska framtid. Du träffar våra kunder och ger dem råd inom spara och låna. Du arbetar i bokade rådgivningsmöten på kontoret, via telefon och i digitala kanaler, samt genom uppsökande verksamhet. Du arbetar självständigt samtidigt som du värdesätter att vara en del av ett framgångsrikt team, då du samarbetar med våra kundrådgivare inom bank och försäkra, företagssäljare och fastighetsmäklare. Tillsammans blir vi närmare 30 personer som samverkar och utgår från kontoret. När vi jobbar tillsammans nyttjar vi vårt helhetserbjudande, skapar fler affärer och det blir dessutom mycket roligare. Vem är du? Vi söker dig som tycker om att göra affärer och är förtroendeingivande. Det är viktigt att du uppskattar att arbeta med tydliga mål, kvalitet och noggrannhet. Viljan att nå resultat är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du jobbar gärna i ett högt tempo och trivs att jobba proaktivt. Det är också viktigt att du vill göra det lilla extra för våra kunder. Du arbetar självständigt och blir en del av ett framgångsrikt team. Därför värdesätter vi god samarbetsförmåga. Vi vill att du har erfarenhet av rådgivning och kreditgivning till privatpersoner. Du är en SwedSec-licensierad rådgivare med säljerfarenhet och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, helst inom ekonomi. Vi ser därtill gärna att du har erfarenhet av sparandeaffären. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska. Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella. Sista ansökningsdag: 2021-10-19  Intervjuer kommer ske 25 och 29 oktober. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Kontorschef: George Akyuz, 0705-317606 HR affärspartner: Moa Mattsson, 031-638187 Fackligt kontaktombud Forena: Christine Book, 031-632317 Vår rekryteringsprocess Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Stockholms Amfibieregemente, Amf 1

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Ekonomichefen ingår i plansektionen på regementsstaben. Ekonomichefen arbetsleder två förbandsekonomer och en personalekonom. Ekonomiavdelningens uppgift är att stödja regementschefens arbete. Det innebär ansvar för ekonomisk planering och uppföljning, investeringar, redovisning/internkontroll och övergripande utveckling och resultat. Avdelningen svarar också för fakturahantering samt stöd till enheterna på regementet. Som ekonomichef har du ett nära samarbete med och rapporterar till planchefen som ansvarar för långsiktig planering.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Rollen innebär att självständigt leda och ansvara för ekonomiarbetet på regementet. Du företräder förbandet i ekonomiska frågor inom Försvarsmakten. Som ekonomichef är du tillsammans med medarbetare ledande/delaktig i arbetet med att planera, genomföra och sammanställa ekonomisk planering, budgetering, rapportering och uppföljning. Du arbetar även med fakturaflöden och bokföring. Du ansvarar för förbandets ekonomiska arbete inom planering, genomförande och uppföljning. I din roll stödjer du förbandsledning och enhetschefer i ekonomifrågor. Du analyserar, vid behov, verksamhet och lämnar förslag på åtgärder. Vid behov ansvarar du för planering och genomförande av internutbildningar inom eget ansvarsområde.  Kvalifikationer • Relevant utbildning inom ekonomiområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig  • Aktuell och relevant erfarenhet avseende ekonomiarbete innehållande verksamhetsanalys, rapportering, budgetering, uppföljning och verksamhetsstyrning • Goda kunskaper i MS Officepaket, framförallt Excel • Erfarenhet från större organisationer/verksamheter • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  • Körkort klass B Meriterande • Erfarenhet av ekonomiarbete inom Försvarsmakten  • Kunskap om Försvarsmaktens affärssystem PRIO (SAP) • Erfarenhet av ekonomiarbete i myndighet Personliga egenskaper Du är en erfaren ekonom med god analytisk förmåga då arbetet inom prognos- och budgeteringsarbetet ställer krav på detta. I och med att arbetsuppgifterna är varierande och trycket ibland kan vara högt ser vi att du har en god flexibilitet samt förmåga att självständigt prioritera dina arbetsuppgifter.  Vi ser även att du har ett driv, är målinriktad samt har god samarbetsförmåga. Du besitter god pedagogisk förmåga och klarar att förmedla central information ur stora informationsmängder. Slutligen har du en attityd i enlighet med Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Anställningsform: Civil tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Berga Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdatum: snarast, enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen Mail: [email protected] alt. Chef Plansektionen, Staffan Andersson, nås via växeln: 010-8233000 Fackliga företrädare, nås via vxl: 010-8233000 OFR/O, Simon Abrahamsson SACO – Fredrik Wilson  SEKO – Anders Rydberg  OFR/S – Björn Engren   Sista ansökningsdag 2021-10-19 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Amfibieregementet verkar där vatten möter land och fungerar som länken mellan sjö- och arméstridskrafter. Snabbgående stridsbåtar och svävare gör att förbandet är lättrörligt. Våra vapensystem gör att vi kan verka i fyra dimensioner: på och under vattenytan, i luften och på marken. Därmed kan vi utöva kontroll över kustområden. Förbandet utbildar amfibiesoldater, kustjägare, sjömän och officerare inom åtskilliga huvudtjänster. Våra krigsförband omfattar Andra amfibiebataljonen, 17:e bevakningsbåtkompaniet och 132:a säkerhetskompani sjö. Förbandet är baserat i Haninge (Berga) och i Göteborg. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Kund och Leverantör

Arbetsgivare / Ort: Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vad kan vi erbjuda dig? En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Du arbetar dagtid och utgår från Södras huvudkontor i Växjö. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page) Dina framtida arbetsuppgifter Södra Finance Center är en koncerngemensam funktion vars huvudsakliga syfte och ansvar är att på ett effektivt sätt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information, i rätt tid. Detta för att effektivt kunna ge service åt hela verksamheten och skapa goda förutsättningar för kontinuerligt förbättringsarbete ur ett koncernperspektiv. Som chef för en av avdelningarna, Kund- och Leverantörscenter, består dina arbetsuppgifter av att leda, effektivisera och utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap och dina goda ekonomiska kunskaper bidrar du till dina medarbetares kompetensutveckling och därmed avdelningens framdrift. Du kommer att ansvara för den operativa och ekonomiska målstyrningen inklusive affärsplanering, budgetering och uppföljning. Vidare bär du ansvaret för leverans och utveckling av definierade tjänster inom Södrakoncernens kund- och leverantörsprocesser, där du också arbetar med att hålla dig uppdaterad kring utveckling och förändring i närliggande ekonomiska områden. I samverkan med hela ekonomifunktionen, såväl gemensamt som inom affärsområden, bedrivs även ett kontinuerligt förbättringsarbete för processer, tjänster, leveranser och system. Du blir en del av Ekonomiledningsgruppen och rapporterar till CFO. Vem är du? För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en civilekonomexamen eller motsvararande, tillsammans med tidigare erfarenhet av att driva och leda en ekonomifunktion i förändring. Du ger dina medarbetare möjlighet att växa genom ditt coachande och involverande ledarskap och är bra på att identifiera förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter. Du har goda kunskaper i redovisning och erfarenhet av löpande bokföring, bokslut och reskontra, tillsammans med god förståelse för lagar, regler och praxis inom området. Du har tidigare erfarenheter av att utveckla och effektivisera processer på ekonomiområdet. Du har tidigare arbetat i något av de större affärssystemen samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö och tillträde sker enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Kajsa Åberg på 0470-855 13. Fackliga frågor hänvisas till; Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02 Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61 Dan Andersson, Ledarna, 070-395 11 11 Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här;  Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik) Ansök via länken nedan senast den 19 oktober. Hoppas vi hörs! Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Hemsida: https://www.sodra.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Kund- och Leverantörscenter

Arbetsgivare / Ort: Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Vad kan vi erbjuda dig? En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse och du utgår från Södras huvudkontor i Växjö. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page) Dina framtida arbetsuppgifter Södra Finance Center är en koncerngemensam funktion vars huvudsakliga syfte och ansvar är att på ett effektivt sätt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information, i rätt tid. Detta för att effektivt kunna ge service åt hela verksamheten och skapa goda förutsättningar för kontinuerligt förbättringsarbete ur ett koncernperspektiv. Som chef för en av avdelningarna, Kund- och Leverantörscenter, består dina arbetsuppgifter av att leda, effektivisera och utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap och dina goda ekonomiska kunskaper bidrar du till dina medarbetares kompetensutveckling och därmed avdelningens framdrift. Du kommer att ansvara för den operativa och ekonomiska målstyrningen inklusive affärsplanering, budgetering och uppföljning. Vidare bär du ansvaret för leverans och utveckling av definierade tjänster inom Södrakoncernens kund- och leverantörsprocesser, där du också arbetar med att hålla dig uppdaterad kring utveckling och förändring i närliggande ekonomiska områden. I samverkan med hela ekonomifunktionen, såväl gemensamt som inom affärsområden, bedrivs även ett kontinuerligt förbättringsarbete för processer, tjänster, leveranser och system. Du blir en del av Ekonomiledningsgruppen och rapporterar till CFO. Vem är du? För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en civilekonomexamen eller motsvararande, tillsammans med tidigare erfarenhet av att driva och leda en ekonomifunktion i förändring. Du ger dina medarbetare möjlighet att växa genom ditt coachande och involverande ledarskap och är bra på att identifiera förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter. Du har goda kunskaper i redovisning och erfarenhet av löpande bokföring, bokslut och reskontra, tillsammans med god förståelse för lagar, regler och praxis inom området. Du har tidigare erfarenheter av att utveckla och effektivisera processer på ekonomiområdet. Du har tidigare arbetat i något av de större affärssystemen samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö och tillträde sker enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Kajsa Åberg på 0470-855 13. Fackliga frågor hänvisas till; Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02 Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61 Dan Andersson, Ledarna, 070-395 11 11 Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här;  Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik) Ansök via länken nedan senast den 19 oktober. Hoppas vi hörs! Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Hemsida: https://www.sodra.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.