På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonom
Spela filmen

Ekonom

897 Lediga jobb

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Human & Executive Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-21
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Unibrands AB är ett textilt kunskapsföretag som arbetar med både ytterplagg, regnkläder och stickat/trikå för dam, herr och barn. Våra kunder är stora volymkunder, kända varumärken från hela Nordeuropa och nischade företag. Unibrands främsta produkt är kompetens - från produktidé och profilering till produktion och distribution. Vi omsätter drygt 300 Mkr och är 14 medarbetare. Vår vision; ”Att skapa ytterkläder som inspirerar till att vara utomhus”. Vi sitter centralt i Borås i fina lokaler på Fabriksgatan. Läs mer; www.unibrands.se

Unibrands har en mycket positiv utveckling och söker nu en Redovisningsekonom till deras administrativa team.

Arbetsuppgifter och mål

I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med redovisningsprocessen med tillhörande regelverk. Du är delaktig i ekonomiarbetets genomförande tillsammans med CFO. Du initierar och utvecklar processer och rutiner inom bokslutsarbetet. I rollen kommer du att driva och delta i interna projekt och utveckling av processer inom ekonomiområdet för kontinuerligt förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer. Du ingår i ett team som förutom dig består av CFO och ekonomiassistent.

I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

· Löpande bokföring, månadsavstämningar

· Skatter, moms och arbetsgivardeklarationer

· Underlag för löner

· Likviditet, planering och utbetalningar

· Deltagande vid revision samt framtagande av underlag

· Kundreskontra, kontakt med kunder

· Back-up för fakturering och support till CFO

Din Profil

Vi ser gärna att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande ekonomitjänst.

Du är van vid att arbeta självständigt med löpande redovisning och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd, har du erfarenhet av Pyramid ser vi det som en merit.

Som person är du analytisk samt har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du har ett intresse av att jobba tätt med verksamhetsansvariga i bolaget för att stötta i den ekonomiska uppföljningen. Du är driven och utvecklingsinriktad vilket betyder att du är beredd att ta initiativ för att uppnå våra gemensamma mål.

Unibrands sätter ett mycket stort värde på att vårda sina kunder och det genomsyrar hela verksamheten i allt från design och produktutveckling till fakturering.

Låter det intressant för dig?

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Unibrands med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde; 0705 80 98 93 eller Jennifer Djureholt; 0722 35 11 29 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected]

Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsgivare
Human & Executive Sweden AB
Hemsida: www.unibrands.se
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult

Arbetsgivare / Ort: Revisorerna Ohlsson, Bjurenheim & Wigell AB / Varberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Revisorerna Ohlsson, Bjurenheim & Wigell erbjuder moderna och kvalificerade revisionstjänster och kompetent rådgivning. All kompetens finns samlad på vårt kontor vilket bidrar till effektivitet och raka kundkontakter. Vår långa erfarenhet har gett oss många återkommande uppdrag och etablerat oss som en pålitlig partner för ett stort antal, främst små och medelstora, företag. Vi arbetar alltid nära våra kunder, efter höga krav på kvalitet och självklart enligt god revisionssed. Vi erbjuder en rad tjänster inom revision och konsultation såsom revision, bokslut, deklarationer, redovisning, skatterådgivning samt ekonomisk konsultation. Vi söker dig med flerårig erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete, har du även erfarenhet av revisionsarbete är det en fördel. Vi lägger stor vikt vid din personlighet då vi ofta arbetar tillsammans både internt och externt med kunder och kollegor. Därför ser vi att du är kommunikativ, utåtriktad, engagerad och tycker om att träffa nya människor samt bra på att ta egna initiativ.

Vi tror att du är en positiv person som både vill jobba självständigt och i grupp. Du är engagerad och tvekar inte att ta dig an nya utmaningar. Du kommer att arbeta med revision, bokslut och deklarationer mot små och medelstora företag. Vi utför vårt arbete både på vårt kontor i Varberg och i viss utsträckning hos kund. Du kommer framförallt att arbeta med våra befintliga kunder och ha mycket kundkontakt. Arbetet omfattar redovisnings- och bokslutsarbete med fokus på ägarledda små och medelstora företag.
Arbetsgivare
Revisorerna Ohlsson, Bjurenheim & Wigell AB
Birger Svenssons Väg 28 D
43240 Varberg
Hemsida: http://www.revisorerna.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Almi söker Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jämtland AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vi söker nu en Redovisningsekonom som kan och vill vara med och bidra till kvalitén i vårt redovisningsarbete!

Beskrivning:
Arbetet som Redovisningsekonom vid Almi innebär att du både självständigt och som teammedlem kommer att sköta affärsredovisningen för ett eller flera av Almis dotterbolag. Du kommer bl. a. att arbeta med följande arbetsuppgifter:
  • Löpande bokföring
  • Moms- och skattehantering
  • Projektrapportering och projektrekvisitioner till externa finansiärer; b l a Tillväxtverket
  • Upprättande av månadsavstämningar; kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar.
  • Bereda underlag för budgetarbete samt tillhandahålla underlag för ekonomirapporter till VD och styrelse
  • Vara behjälplig med underlag som efterfrågas för koncernens gemensamma redovisning, rapportering och koncernbokslut.
  • Utveckla och förbättra processer och rutiner kopplat till dina arbetsområden
I rollen kan ansvar för andra arbetsuppgifter ingå från tid till annan,framför allt sådant som avser gemensam verksamhet för ekonomiavdelningen.

Din profil:
Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå alternativt annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har något års erfarenhet av ekonomi och redovisning. Du får gärna ha en vilja att utveckla mallar och rutiner, då vi ständigt arbetar med förbättringar inom Redovisningsavdelningens ansvarsområde. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet från OneNote ser vi som meriterande. Det är också en fördel om du har arbetat med projektredovisning, då vi ansvarar för bokföring av koncernens projekt. Vi använder Vismas affärssystem samt Capego bokslut och erfarenhet från dessa system är också meriterande.  
Som person tror vi att Du framför allt är:
  • Noggrann och strukturerad
  • Analytisk
  • Självständig
  • Både helhets- och detaljorienterad
  • Kommunikativ och nätverkande
  • Engagerad och lyhörd
  • Stresstålig 
Du är en flexibel samarbetsperson och en "lagspelare". Att arbeta med stort eget ansvar mot "deadlines" är något som Du trivs med och som sporrar Dig.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, inledningsvis med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön.

Att arbeta på Almi:
På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt. 
På Almi värdesätter vi olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland.
Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hans-Olof Jonsson.
Vi vill ha din ansökan senast 25 september. Urvalsarbetet sker löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat vid tillsättning av tjänsten. 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jämtland AB
Hemsida: www.almi.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV

Arbetsgivare / Ort: Orango AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • Microsoft Dynamics NAV
  • affärssystem

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Något som utmärker oss på Orango, och Fellowmind som vi är en del av, är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV avdelning har specialistgrupperingar inom BI, Integration/Azure, CRM (CE) och Modern Workplace vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder.

Nu fortsätter vi att växa och rekryterar ytterligare en (eller två, tre…) Ekonomikonsult(er).

OM TJÄNSTEN

Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:

· Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov

· Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet

· Testning, parametersättning och migrering av data

· Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser

· Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation

Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.

VI SÖKER DIG SOM:

Vi söker primärt dig som idag arbetar i en likande roll som ekonomikonsult inom Dynamics 365 Business Central/NAV men som av någon anledning känner att något saknas. Kanske känner du inte att du utvecklas och jobbar inte med de senaste versionerna. Eller så saknar du sammanhållningen som är något vi lägger ett stort fokus på. Kanske känner du att ni inte är tillräckligt stora för att kunna erbjuda den bredd som vi nämnt ovan. Oavsett vad så är vi övertygade at vi har något att erbjuda dig!

En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det vi benämner som kundsidan som avancerad användare och har således god förståelse i Business Central/NAV och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.

Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.

Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:

Branschens bästa arbetsplats!

Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;

· Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar

· En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!

· Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss

· Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar

· Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats

· Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)

DET PRAKTISKA

Start: Förslagsvis under hösten, men vi har givetvis förståelse för om du sitter på en längre uppsägningstid än så

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter

Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Jönköping eller Stockholm

Sista ansökningsdag: 30/9, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Arbetsgivare
Orango AB
Oskarsgatan 9
41463 Göteborg
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till Norlandia

Arbetsgivare / Ort: Norlandia Care AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Redovisningsassistent till Norlandia Norlandia Health & Care Group Services AB (NHC) söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till reskontraavdelningen. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt. NHC erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor, individ och familj på den svenska marknaden. Norlandia Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Vi samverkar mycket även med vår systerkoncern Frösunda som är verksamma inom personlig assistans, funktionsnedsättning, individ och familj och äldreomsorg. Med 11 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher. Denna tjänst är placerad i Skene. Vi söker nu en redovisningsassistent som kommer arbeta med hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till reskontraområdet. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsassistent hos oss kommer du att få arbeta med leverantörsreskontra, uppföljning av leverantörsfakturor och kundreskontra/kundfakturering. Utöver det kommer du att arbeta med betalningar och återredovisningar av kund- och leverantörsbetalningar och hantering av kund- och leverantörsavtal. Du kommer även hantera påminnelser och inkasso avseende obetalda kundfordringar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra leverantörer och kunder, interna såväl som externa. Dina egenskaper Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Tillträde och varaktighet Tillträde 18 oktober eller enligt överenskommelse Heltid Visstidsanställning 2021-10-18 till 2022-09-02, med möjlighet till förlängning Frågor om tjänsten Vid frågor är du välkommen att kontakta reskontrachef Linda Avila på 0320-43 00 07 eller via mail: [email protected] Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut. Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Norlandia Care AB
Hemsida: https://norlandia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.