På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

e-Commerce Manager
Spela filmen

e-Commerce Manager

360 Lediga jobb

Marketing manager till TETRA Chemicals

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om TETRA Chemicals Europe AB TETRA Chemicals Europe AB är ett globalt och marknadsledande företag, som har varit aktivt inom kalciumklorid (CC) i mer än 50 år. Vi började som ett nordiskt bolag och har genom åren vuxit till att bli ett världsledande företag i vår bransch. Under årens lopp har vi kontinuerligt utvecklats inom nya användningsområden och målet har alltid varit att förse våra kunder med rätt produktkvalitet tillsammans med expertis och engagemang. Är du en lyhörd marknadsförare som vill vara med och bidra till företagets framgångar? Uppskattar du en arbetsmiljö som präglas av både eget ansvar och gott samarbete och vill vara med på vår utvecklingsresa? Sök tjänsten hos TETRA Chemicals Europe AB redan idag! Om tjänsten Som vår Marketing manager ansvarar du tillsammans med Försäljningsdirektören för TETRA Chemicals marknadsföringsstrategi och bolagets varumärkespositionering, marknadsföring och kommunikation. Du driver och jobbar med kommunikation i olika kanaler i syfte att marknadsföra våra produkter och erbjudanden. I arbetet ingår planering, utformning, optimering och uppföljning av våra aktiviteter. Du kommer att arbeta nära säljorganisationen och tillsammans sätter ni mål, skapar försäljningsaktiviteter, bokar mässor och PR. I arbetsuppgifterna ingår även: * Framställa marknadsföringsmaterial och arbeta med digital och traditionell marknadsföring * Ansvar för varumärkesbyggande kommunikation ut mot befintliga och nya kunder * Planera och leda mässor och events * Projektledare och beställare mot byråer * Marknadsundersökningar * Omvärldsbevakning, identifiera nyheter och trender inom marknadsföring och den digitala världen Du rapporterar till Försäljningsdirektören. Placeringen är i centrala Helsingborg. Vem är du Det här jobbet passar dig som trivs med att arbeta i ett mindre bolag i en internationell koncern. Du gillar att planera framåt och arbeta strategiskt men har inga problem med att kavla upp ärmarna och hjälpa till i övriga administrativa uppgifter. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet av arbete från en liknande roll. Du har kunskap om grafisk produktion, behärskar Indesign och Photoshop och är van att arbeta med bild, text och form och har en förmåga att få ihop en helhet. Meriterande om du har arbetat med marknadsföring inom B2B tidigare, gärna industriell marknadsföring, även meriterande med god kännedom om större CRM-system och vana av att arbeta med försäljningsorganisation. Det är även önskvärt att du har vana av att planera och utföra olika event. För att lyckas hos oss behöver du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och det är även uppskattat att du kan tala något annat språk utöver svenska och engelska. Du är effektiv, resultatinriktad, smidig och lyhörd för andra och kan på ett självständigt, systematiskt och noggrant sätt utföra de arbetsuppgifter du tar dig an. du har förmåga att tänka konceptuellt och affärsmässigt. Som person är du bra på att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs med att driva och ha många uppdrag på gång samtidigt. Du har en förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt och hugger i där det behövs. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar TETRA Chemicals Europe AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, [email protected] Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast, sista ansökan är dock 26 september. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 27 september (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport Material Repsonsible

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du erfarenhet av sjöfart eller spedition och söker en ny spännande utmaning? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker vi en transportmaterialsansvarig till känd fordonskund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och tjänsten sträcker sig fram till sista mars 2022 med chans till förlängning. Sök rollen redan idag då platsen kan fyllas innan sista ansökingsdagen! Om tjänsten Här jobbar ett team logistikproffs som ser till att produktionsmaterialet når vår kunds alla mottagare runt om i världen, du kommer få samarbeta med kollegor på en global nivå. I rollen som Transportmaterialsansvarig är du länken mellan transportörer, terminaler och godsmottagare. Du säkrar att leverans av produkter sker till rätt plats och tidpunkt samt kommer vara en central kontaktpunkt för mottagarens dagliga krav. Exempel på arbetsuppgifter kan vara • Säkra/ boka kapacitet på havsfartyg/trailers • Utfärda och eller hantera transportdokument • Uppdatera system med relevant data • Interagera och samarbeta med terminalen i Göteborg • Identifiera och agera på avvikelser i materialförsörjningen • Analysera, underlätta och informera mottagare • Organisera expresstransport vid behov • Fungera som en central kontaktpunkt för att hantera alla operativa frågor, rapporter, avvikelser och mottagarförfrågningar. • Representera avdelningen i operativa möten och kritiska transportbolagsmöten • Kontinuerligt identifiera och eliminera onödiga steg i processerna. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba inom sjöfart och/eller spedition. Du är en person som är uppmärksam på detaljer och har ett proaktivt lösningstänk. Du trivs att jobba i grupp och har en god samarbetsförmåga Vi ser också att du är välorganiserad och dagligen bidrar till kontinuerliga förbättringsaktiviteter som genererare värde för kunden. Du har även: • Examen inom logistik, teknik, ekonomi eller annat relevant område alt KY-utbildning inom spedition/logistik • Tidigare erfarenhet av att administrera transportdokumentation • Mycket goda erfarenheter i Office 365 och MS Excel • Kunskap om VPS och lean-principer • Flytande svenska och engelska - skriftligt/muntligt Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Experience Manager!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsanalys
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu Customer Experience Manager för vår kunds räkning.


Företagets marknadsavdelning ansvarar för att driva tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.

Kvalifikationer

Vi söker en driven och analytisk person som även kan tänka kreativt och se helheten både från ett kund- och affärsperspektiv. Du har ett kommersiellt sinne och hittar vägar framåt genom systematiska tester och strategiskt tänkande.


Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:

-Erfarenhet från kampanjbaserad markandsföring i digitala och postala kanaler (B2C).

-Erfarenhet från att arbeta med Marketing Automation verktyg.

-Strävar alltid efter nya sätt att förenkla för kund genom nya verktyg.

-Erfarenhet av att bygga upp eller aktivt arbeta med lojalitetsskapande aktiveter och livscykel-program (B2C).

-Stort kommersiellt fokus och hög analytisk förmåga.

-Samarbetsvillig och relationskapande och initiativrik.

-Minimum 5 års relevant arbetslivserfarenhet och innehar en universitetsexamen.

-Erfarenhet från bank och finans är meriterande men inte ett krav.


Vi är villiga att investera i våra medarbetare och vågar testa nya initiativ, så för den som är driven och vill utveckla detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.


Arbetsbeskrivning

Vi söker en Customer Experience Manager med ett utpräglat kundorienterat och kommersiellt sinne som kan förnya sättet vi kommunicerar med befintliga kunder för att maximera kundnytta och merförsäljning. Rollen är omfattande då du kommer leda arbetet att ta fram, implementera och löpande optimera vår strategi i samtliga geografiska marknader och kanaler. Du kommer arbeta med kundsegmentering, marketing automation och kampanjbaserad marknadsföring för att löpande anpassa erbjudandet av tilläggsprodukter efter kundens preferenser genom systematiska tester och uppföljning av statistiskt underlag. Du kommer även ansvara för att bygga upp lojalitetsprogram för att addera mervärde till våra kunder utöver lånet. En del i det här arbetet omfattas av att identifiera och kontakta lämpliga samarbetspartners för att ska kunna erbjuda andra produkter som är attraktiva för våra kunder.


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsförare till LRF Media

Arbetsgivare / Ort: Jbp Detalj- & Partihandel AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Vi söker en engagerad, nyfiken och affärsinriktad marknadsförare som tycker det är kul att arbeta med både online och offline-aktiviteter. Tar du gärna ett stort ansvar, brinner för teknisk marknadsföring såsom Marketing Automation och har ett stort intresse för att optimera kundresan? Då är det dig vi söker! Om LRF Media LRF Media är mediehuset som förstår potentialen i det gröna näringslivet. Med journalistik och innovation står de upp för ett hållbart land - med varumärken som Land, Landshopping.se, ATL, Lantmannen, samt dotterbolag som Ehandel.se, Brath, Brid och Skira. Om tjänsten I rollen som marknadsförare arbetar du med försäljningsaktiviteter kopplat till bolagets prenumerationsaffär; tidningar, sajter och e-tjänster. Du optimerar kundens digitala upplevelse genom definition och uppföljning av kampanjresultat, kundinteraktion och utvecklar kontinuerligt erbjudandet under kundresan. Du fokuserar på relevanta och kreativa aktiviteter samt säkerställer att kommunikation når kunden i rätt kanal, vid rätt tidpunkt genom automatiska flöden. Du arbetar med utgångspunkt från bolagets marknadsplan där du bearbetar olika kanaler genom hela funneln. Rollen ingår i det kommersiella teamet och har ett tydligt försäljningsfokus, du arbetar med flertalet kontaktytor inom organisationen. Din bakgrund För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom digital marknadsföring. Du har med fördel tidigare erfarenhet av datadriven försäljning och arbetat med kampanjhantering och kommunikation samt övriga aktiviteter som leder till konvertering,. Du har god förståelse och praktisk erfarenhet av tekniska marknadsföringsverktyg - exempelvis Google Analytics eller Marketing Automation-plattformar. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med större kunddatabaser och följt upp olika segment för att skapa relevant innehåll och erbjudanden. För att lyckas är det viktigt att du har ett stort intresse och brinner för affären, du är nyfiken och drivs av att hitta nya sätt att arbeta med tydliga KPIer och omsätta din analys till praktiska aktiviteter. Som person är du självständig, proaktiv och samarbetar effektivt i såväl mindre grupp som tvärfunktionellt. Du vill ständigt lära nytt och trivs i en dynamisk miljö där du får sätta egna strukturer och arbeta med många projekt parallellt. LRF Media erbjuder Du ges möjligheten att axla en för LRF Media viktig och utmanade roll. Du erbjuds en spännande resa där du får möjligheten att vara högst delaktig i att skapa en inspirerande och kommersiell affär för verksamheten. Du ansluter till ett modernt bolag med skickliga, engagerade och drivna medarbetare i en häftig och inkluderande företagskultur. Placering & Start Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse. Kontakt & ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare; [email protected] eller +46(0)708 - 134 694. Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka in din ansökan snarast för att säkerställa att din ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan! LRFMedia #MA #marketingautomation #marknadsföring #försäljning #nyttjobb
Arbetsgivare
Jbp Detalj- & Partihandel AB
Hemsida: https://www.ecommercerecruit.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Intresseanmälan till kommande uppdrag inom logistik i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
För våra olika kunders räkning söker vi dig som har en högskoleexamen in Logistik, Supply Chain eller liknande och söker nya utmaningar och ett utvecklande jobb. Vi söker både juniora och seniora medarbetare inom logistikens olika områden. Uppdragen är oftast på minst 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Vi kommer kontakta dig så fort vi får in ett uppdrag som matchar din profil! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att utveckla och förbättra produkter, logistik och/eller service. Rollen kommer att ha stort fokus på att identifiera och definiera utvecklings- och förbättringsområden och att överföra de till implementerade lösningar för att bidra till framgång. Det innebär att analysera och följa upp flöden och korrigera direkt när målen ändras. Tjänsten innebär daglig kommunikation och fokus på marknadens behov och affärsområden och kommer att innebära ett brett internt nätverk. Du kommer att arbeta med: - marknadskoordinering inom logistik. - koordinera och följa upp leveranser. - Inköp. - hantera ordrar. - spedition. - transportplanering. - fakturahantering. - följa upp processer och agera för att nå målen. Vem är du? Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom logistik eller motsvarande. Du har gedigen kunskap och/eller erfarenhet inom logistik och lagerhållning. Vanliga roller hos våra kunder är; - Supply Chain Planner. - Logistikanalytiker. - Transport Coodinator. - Projektledare inom logistik. - Strategiska och operativa inköpare. - Speditör. Som person är du bra på att se helheten samt har ett affärsmässigt tänk. Du är en engagerad teamplayer med stor initiativförmåga och driv som är hängiven att nå uppsatta mål. Du har god kunskap i Microsoft Office och Excel och gärna SAP och är flytande i engelska samt svenska i både tal och skrift. Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av tjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 19 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.