På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

e-Commerce Manager
Spela filmen

e-Commerce Manager

368 Lediga jobb

Copywriter till flera uppdrag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Just nu har vi uppdrag för copy / content writers till flera uppdrag och kunder i Göteborg. Vi söker dig som frilansar alternativt är intresserad av konsultuppdrag, som har något års erfarenhet  och arbetar självständigt med eget ansvar och driv.

Ansvarsområden

I den här rollen ansvarar för att ta fram längre redaktionella och kortare texter för produktionsrelaterade uppdrag. Du ser pennan som ditt främsta verktyg och hanterar både intervjuer, notiser och längre artiklar. Du har en god stilistisk förmåga och ett öga för såväl språkriktighet, källgranskning och kreativt innehåll som lockar till läsning. Du ska ha arbetat med såväl tryckt som digitalt material. 

Arbetstider

Heltid/deltid/timmar

Kvalifikationer

Relevant utbildning eller kvalifikationer samt yrkeserfarenhet som copywriter / content writer. Det är viktigt att du är självständig, är öppen och tar eget ansvar för att ständigt driva arbetet framåt.

Erfarenhet

Du ska gärna ha ett par års erfarenhet av liknande tjänster.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-08-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Välkommen att kontakta konsultchef Maria Zachau, [email protected], om du önskar mer information.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Manager till Beard Monkey & Ellwo // Jönköping

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Alexander och Markus träffades. En idé kläcktes. Två nya varumärken såg dagens ljus. Med passionen att skapa produkter värda att älska, levererar vårt snabbväxande företag skönhetsvarumärken som bygger på känsla, kunskap och innovativa vägar - oavsett om det handlar om produkter för ett långt härligt skägg eller vackra mjuka lockar. Tillsammans med Oddwork, söker vi nu en driven och digital Marketing Manager som vill hänga med på vår resa när vi sprider våra varumärken Beard Monkey och Ellwo Professionals vidare ut i den stora vida världen. Är du redo att bana väg för vår digitala framtid och hitta nya kreativa sätt att förmedla vår kärlek för skägg-, hud-, och hårvård? Då hoppas vi att den lediga stolen på vårt kontor i Jönköping är din! Som Marketing Manager Som marknadsansvarig för både Beard Monkey och Ellwo Professionals, kommer du att ta helhetsgreppet om marknadsföringen och spela en viktig strategisk roll för vår fortsatta tillväxtresa. Du blir helt enkelt kontorets digitala specialist med det primära ansvaret att öka både vår varumärkeskännedom, följarantalet på våra sociala kanaler och försäljningen i våra webbshoppar. Från måndag till fredag kommer du att budgetera, analysera och målgruppsoptimera, med målet att stärka våra varumärken och förbättra vår position på marknaden. Därtill kommer du även att skapa content för våra plattformar, fota och redigera bilder för våra kanaler och spåna efter nya digitala vägar att gå för att implementera nya trender, möjligheter och samarbeten. Vi söker dig med... mycket attityd, stilsäkerhet och lekfullhet. Driv är ditt förnamn och du backar inte för att ta egna beslut eller ta dig an utmaningar. När vi ger dig möjligheten att snabbt utvecklas och påverka vår fortsatta tillväxt, ger du oss nya initiativ, idéer och en brinnande motivation att sätta våra varumärken på kartan. Du har ett intresse för skönhet och är lika prestigelös som strukturerad - två egenskaper som gör dig till den självklara och ödmjuka ledare du är. Om du dessutom är en social och öppen person som tycker om mötet med nya människor, då tror vi att du kan vara som klippt och skuren för oss! Våra önskemål till dig: Ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring/sociala medier. Du tycker om att sitta och kreera i Adobe Creative och har lärt dig ett och annat kortkommando i InDesign och Photoshop. Du är van att sätta upp strategier och arbeta efter budget. Din engelska flyter på lika bra som din svenska Meriterande om du tidigare erfarit en spännande tillväxtresa. Varför välja oss? Med lång erfarenhet av tillverkning inom kosmetik, brinner vi för att ta fram de mest högklassiga produkterna inom hudvård och skönhet som finns på marknaden - alltid med känsla, passion och ett nytänkande sätt. Att kliva in på vårt kontor, är att öppna dörren till en utvecklande tillväxtresa där du får möjligheten att själv välja vilka vägar du ska ta. På kontoret i Jönköping väntar ett härligt och lättsamt snack, en entreprenöriell anda och kreativa friheter. Vill du sätta våra varumärken på kartan och göra skillnad med dina skills och idéer i vårt snabbväxande företag? Vi håller tummarna! START: Enligt överenskommelse PLATS: Jönköping OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-27 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka (https://www.facebook.com/oddwork/).
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing manager till TETRA Chemicals

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om TETRA Chemicals Europe AB TETRA Chemicals Europe AB är ett globalt och marknadsledande företag, som har varit aktivt inom kalciumklorid (CC) i mer än 50 år. Vi började som ett nordiskt bolag och har genom åren vuxit till att bli ett världsledande företag i vår bransch. Under årens lopp har vi kontinuerligt utvecklats inom nya användningsområden och målet har alltid varit att förse våra kunder med rätt produktkvalitet tillsammans med expertis och engagemang. Är du en lyhörd marknadsförare som vill vara med och bidra till företagets framgångar? Uppskattar du en arbetsmiljö som präglas av både eget ansvar och gott samarbete och vill vara med på vår utvecklingsresa? Sök tjänsten hos TETRA Chemicals Europe AB redan idag! Om tjänsten Som vår Marketing manager ansvarar du tillsammans med Försäljningsdirektören för TETRA Chemicals marknadsföringsstrategi och bolagets varumärkespositionering, marknadsföring och kommunikation. Du driver och jobbar med kommunikation i olika kanaler i syfte att marknadsföra våra produkter och erbjudanden. I arbetet ingår planering, utformning, optimering och uppföljning av våra aktiviteter. Du kommer att arbeta nära säljorganisationen och tillsammans sätter ni mål, skapar försäljningsaktiviteter, bokar mässor och PR. I arbetsuppgifterna ingår även: * Framställa marknadsföringsmaterial och arbeta med digital och traditionell marknadsföring * Ansvar för varumärkesbyggande kommunikation ut mot befintliga och nya kunder * Planera och leda mässor och events * Projektledare och beställare mot byråer * Marknadsundersökningar * Omvärldsbevakning, identifiera nyheter och trender inom marknadsföring och den digitala världen Du rapporterar till Försäljningsdirektören. Placeringen är i centrala Helsingborg. Vem är du Det här jobbet passar dig som trivs med att arbeta i ett mindre bolag i en internationell koncern. Du gillar att planera framåt och arbeta strategiskt men har inga problem med att kavla upp ärmarna och hjälpa till i övriga administrativa uppgifter. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet av arbete från en liknande roll. Du har kunskap om grafisk produktion, behärskar Indesign och Photoshop och är van att arbeta med bild, text och form och har en förmåga att få ihop en helhet. Meriterande om du har arbetat med marknadsföring inom B2B tidigare, gärna industriell marknadsföring, även meriterande med god kännedom om större CRM-system och vana av att arbeta med försäljningsorganisation. Det är även önskvärt att du har vana av att planera och utföra olika event. För att lyckas hos oss behöver du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och det är även uppskattat att du kan tala något annat språk utöver svenska och engelska. Du är effektiv, resultatinriktad, smidig och lyhörd för andra och kan på ett självständigt, systematiskt och noggrant sätt utföra de arbetsuppgifter du tar dig an. du har förmåga att tänka konceptuellt och affärsmässigt. Som person är du bra på att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs med att driva och ha många uppdrag på gång samtidigt. Du har en förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt och hugger i där det behövs. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar TETRA Chemicals Europe AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, [email protected] Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast, sista ansökan är dock 26 september. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Change Management Analyst

Arbetsgivare / Ort: Cepheid AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet

Cepheid is a molecular diagnostic company dedicated to improving healthcare by developing, manufacturing and marketing accurate yet easy-to-use molecular systems and tests. By automating highly complex and time-consuming manual procedures, the company's solutions deliver a better way for institutions of any size to perform sophisticated genetic testing for organisms and genetic-based diseases. Through its strong molecular biology capabilities, Cepheid is focusing on applications where accurate, rapid and actionable test results are needed most, such as managing infectious diseases and cancer.

Make a difference in healthcare and join us on this mission!

Change Management Analyst

Cepheid is seeking a Change Management Analyst to join our team in supporting Engineering and Operations to ensure the integrity of our systems data and change management best practices. This role will engage with cross-functional teams to ensure alignment on part attributes, bill of materials, and documentation best practices through our PLM and ERP systems. The position will be responsible for a broad range of product lifecycle management activities from NPI to obsolescence, material changes and classifications, and inventory dispositions.

Responsibilities

  • Manage Change Control Board (CCB) review with essential stakeholders. Analyze change orders for comprehensive system/business impacts, material dispositions, and optimal execution strategy to mitigate costs and business risk.
  • Work with Engineering, Operations, Program Management, and Service teams to support accurate documentation and product structures as part of product development, continuous improvement, and sustaining processes.
  • Ensure change orders are audited for conformity to standard operating procedures and within the system rules of PLM and ERP. Advice on best practices for documenting changes on new and existing products.
  • Ensure data integrity between systems throughout the change cycle. Lead continuous improvement efforts to increase review accuracy and service levels.
  • Assist in the communication of operation requirements to facilitate material planning, order fulfillment, and on-time customer delivery.


Minimum Qualifications:

  • Bachelor’s degree and/or minimum 5 years’ experience in Document Control, Change Management, or Configuration Management.
  • Hands-on experience with PLM/ERP systems, product release cycles, and parts/BOM structures.
  • Able to manage tasks with multiple global teams over multiple time zones.


Preferred Qualifications:

  • Knowledge of Agile, Oracle Cloud, and SAP.
  • Logical problem solver. Able to see the ‘big picture’ and present all relevant impacts of a change.
  • Must present a service-oriented attitude to all levels of personnel. Must be assertive, yet diplomatic.
  • Experience working in manufacturing and/or highly regulated environments.


Cepheid is part of Danaher Corporation, a global science & technology innovator committed to helping our customers solve complex challenges and improve quality of life worldwide.

At Danaher, you can build a career in a way no other company can duplicate. Our brands allow us to offer dynamic careers across multiple industries. We're innovative, fast-paced, results-oriented, and we win. We need talented people to keep winning. Here you'll learn how DBS is used to shape strategy, focus execution, align our people, and create value for customers and shareholders.

Come join our winning team!


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Cepheid AB
Röntgenvägen 2
17127 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Experience Manager!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsanalys
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu Customer Experience Manager för vår kunds räkning.


Företagets marknadsavdelning ansvarar för att driva tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.

Kvalifikationer

Vi söker en driven och analytisk person som även kan tänka kreativt och se helheten både från ett kund- och affärsperspektiv. Du har ett kommersiellt sinne och hittar vägar framåt genom systematiska tester och strategiskt tänkande.


Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:

-Erfarenhet från kampanjbaserad markandsföring i digitala och postala kanaler (B2C).

-Erfarenhet från att arbeta med Marketing Automation verktyg.

-Strävar alltid efter nya sätt att förenkla för kund genom nya verktyg.

-Erfarenhet av att bygga upp eller aktivt arbeta med lojalitetsskapande aktiveter och livscykel-program (B2C).

-Stort kommersiellt fokus och hög analytisk förmåga.

-Samarbetsvillig och relationskapande och initiativrik.

-Minimum 5 års relevant arbetslivserfarenhet och innehar en universitetsexamen.

-Erfarenhet från bank och finans är meriterande men inte ett krav.


Vi är villiga att investera i våra medarbetare och vågar testa nya initiativ, så för den som är driven och vill utveckla detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.


Arbetsbeskrivning

Vi söker en Customer Experience Manager med ett utpräglat kundorienterat och kommersiellt sinne som kan förnya sättet vi kommunicerar med befintliga kunder för att maximera kundnytta och merförsäljning. Rollen är omfattande då du kommer leda arbetet att ta fram, implementera och löpande optimera vår strategi i samtliga geografiska marknader och kanaler. Du kommer arbeta med kundsegmentering, marketing automation och kampanjbaserad marknadsföring för att löpande anpassa erbjudandet av tilläggsprodukter efter kundens preferenser genom systematiska tester och uppföljning av statistiskt underlag. Du kommer även ansvara för att bygga upp lojalitetsprogram för att addera mervärde till våra kunder utöver lånet. En del i det här arbetet omfattas av att identifiera och kontakta lämpliga samarbetspartners för att ska kunna erbjuda andra produkter som är attraktiva för våra kunder.


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.