På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

e-Commerce Manager
Spela filmen

e-Commerce Manager

392 Lediga jobb

Performance Marketing Specialist inom iGaming

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Är du analytisk, affärsdriven och vill arbeta med siffror? Har du några års erfarenhet av en roll med fokus på SEO och PPC? Om du även vill få användning för din starka kommunikationsförmåga så läs vidare, det kan vara just dig vi letar efter!

Om tjänsten

Perido söker en Performance Marketing Specialist till Hermoza Consulting för uppdrag hos Glitnor, ett av de mest entreprenöriella och snabbväxande företagen inom iGaming med ambitionen att bli nummer ett. Du kommer att tillhöra Digital & Growth Marketing-teamet för att stödja tillväxtinitiativ. Kundens kontor är placerat på Östermalm i Stockholm, möjlighet till att arbeta både på plats och hemifrån finns.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Performance Marketing Specialist arbetar du med att implementera SEO-tekniker. Du tillhör ett team som tillsammans strävar efter att utveckla företagets marknadsföring av sökmotorer och PPC-annonseringsstrategier (pay-per-click). Du ansvarar för att driva intäkter för verksamheten genom betalda och organiska digitala kampanjer.

Mer specifikt ansvarar du för att:

  • Analysera, köra och optimera SEM/PPC-kampanjer i AdWords
  • Utföra SEO-forskning (analysera nyckelord, webbtrafik och marknadstrender) och identifiera effektivt innehåll och nyckelord
  • Ställa in och optimera Google Analytics mål och spårnings-/konverteringspixlar
  • Mäta resultat, ge rekommendationer och genomföra ändringar och förbättringar i de SEM-program som finns på plats
  • Utföra A/B-testning & ROI-optimering
  • Utnyttja de bästa SEM och betalda medieplattformarna och verktygen samt håll dig uppdaterad med branschtrender (Google AdWords, Yahoo, Bing Paid Search, Google Shopping, Kenshoo, Marin)

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen som Performance Marketing Specialist ser vi att du är trygg i din kompetens inom digital marknadsföring. Du har ett strategiskt och analytiskt tänk samt förmågan att dra slutsatser utifrån stora datamängder. Du besitter en framåtanda och räds inte för att testa nya strategier.

Du erbjuds en roll på ett företag som erbjuder frihet med ansvar, där du får en stor möjlighet att utvecklas professionellt. Vidare ser vi att du är ambitiös, kommunikativ och lösningsorienterad.

Är det just dig vi letar efter?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som har:

  • 3–5 års arbetslivserfarenhet i likande roll
  • Dokumenterad erfarenhet av SEM och hantering av PPC-kampanjer på Google, Yahoo och Bing
  • Kunskap om standard- och nuvarande SEO-praxis
  • Stark analytisk förmåga och datadrivet tänkande med gedigen kunskap om analys- och rapporteringsverktyg (t.ex. Google Analytics)
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska och engelska.

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidareanställning hos kunden, med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32413 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.perido.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Brand Manager till Conaxess Trades marknadsteam, Stockholm & Malmö

Arbetsgivare / Ort: Movement Sales Partner Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Vi älskar varumärken! Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter? Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com Conaxess Trades marknadsavdelning ansvarar för våra samarbetspartners/varumärkesägares marknadsaktiviteter i Sverige. Vi samarbetar med flertalet externa reklambyråer som producerar vårt material, annonser samt genomförandet av pressvisningar och event. Avdelningen ansvarar också för produktion av Conaxess Trades material i butik.  Vi söker nu Brand Managers med placering i Stockholm och Malmö, där både juniora och seniora profiler kan vara relevanta - bredd och ansvarsområden kommer delvis att styras utefter egenskaper och kompetens. Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter: * Marknadsplan och marknadsbudget samt strategisk marknadskommunikation i samråd med varumärkesägare * Säljcykelplanering utifrån marknadsplan och projektledning av events och övriga marknadsaktiviteter * Utveckla, planera, koordinera, presentera och följa upp aktiviteter utifrån aktuella varumärkens planer. * Egen produktion av texter och presentationer samt inköp av tjänster relaterade till produktion av text-, bild- och rörligt material * Supportera våra säljfunktioner, Key Account manager och fältsäljare, med införsäljningsmaterial och argument.  * Vara daglig kontakt avseende marknadsfrågor för samarbetspartners, externa tjänsteleverantörers och övriga roller inom Conaxess Trade. * Hålla informerande och inspirerande presentationer vid säljkonferenser  * Vara konsumentkontaktansvarig * Sälj- och marknadsrelaterad administration * Insamlande av produktinformation inför lansering Vi söker dig som  * Trivs i och har erfarenhet av en liknande tjänst inom FMCG mot dagligvaruhandeln. Du kan ha arbetat som brand manager, produktchef, marknadsassistent, säljassistent, eller säljare inom branschen * Har marknads- och konsumentkännedom och förståelse för försäljning * Trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation * Har intresse och känsla för grafisk formgivning * Har erfarenhet av att vara beställare av tjänster relaterade till marknadsmaterial * Är en duktig kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift * Har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi, försäljning eller liknande * Kan ta fram och analysera data, samt sammanställa och utveckla rapporter * Är en självständig användare av Officepaketet, framför allt Powerpoint och Excel Vi ser gärna att du är en person som * Håller en hög servicenivå och brinner för att göra det lilla extra * Är en relationsbyggare med hög prestigelöshet * Arbetar strukturerat och är noggrann * Är driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt arbete och dina arbetsuppgifter * Lever våra värderingar genom att i alla lägen agera affärsmässigt, prestigelöst och proaktivt * Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande marknadsroll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på kontoren antingen i Malmö eller Sundbyberg. Ansökan och Upplysningar  Frågor kring tjänsten besvaras av Marknadschef Jenny Waldelius [email protected] tel 070-300 53 71, Marknadsdirektör Pia Norman [email protected] tel 070 633 41 93 eller marknadschef Lisa Titusson, [email protected] Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 september. Vi kommer att läsa ansökningar och intervjua löpande, så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt.  Notera att vi inte tar emot ansökningar via vanlig post och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Movement Sales Partner Nordic AB
Hemsida: http://movementsalespartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Service Center Coordinator till ett globalt företag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Service Center Coordinator Position Description Are you the one that can take us on the future journey? Are you curious about how digitalization can improve customer satisfaction and service to our dealers? Then you might be our new colleague. Who are we? We make sure all logistics services are delivered with world class operational excellence. If you enjoy being in the center of the action then this may be the right position for you. What do we do Service Center & Transport Parts Management is a part of the Gent/EU Region within Service Market Logistics and we are responsible for the distribution of aftermarket products, from supplier to our warehouses and all the way to the customer. Your responsibilities in this role • Provide direct internal and external communication • Install processes and routines • Be an important stakeholder in projects • Solve problems and support dealers with non-standard questions • Work with a lean mindset to avoid reoccurring problems • Support development to improve End2End flows Who are you? • A person who takes on a challenge with a positive mindset and a smile • You communicate in a customer friendly way and you are a team player who can easily collaborate with other stakeholders • You have cultural awareness and strong language skills • You are passionate about expanding your knowledge • You have a strong connection with automation • You have strong analytical skills in order to play around with large amount of data • You have the ability to understand and present data in an understandable manner "This is the chance to make your job valuable and apply what you learnt. Refuse to take the back seat and watch things happen. Join the change and be part of the change." Qualifications A Bachelors´ or a Masters´ degree or experience in an equivalent profession. Do you want to be a part of our journey? Then we are hoping to hear from you! Contacts If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Malin Karlsson at [email protected] Welcome with your application!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Grafisk designer - Ehandel

Arbetsgivare / Ort: Vårdväskan AB / Falkenberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

OM FÖRETAGET

Vårdväskan är ett gasellvinnande e-handelsföretag under stark expansion vars vision är att sätta färg på vården och skapa yrkesstolthet för vårdpersonal. Företagets storlek och struktur växer och utvecklas snabbt vilket gör att nya medarbetare behöver kunna förhålla sig till snabba förändringar och utmaningar. Vår arbetsplats ligger i Falkenberg i nya färgglada och moderna lokaler.


KRAV – KUNSKAPER OCH ERFARENHETER

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och produktion av grafiskt material. Du är van vid att arbeta i Adobe CS-paketet, god erfarenhet av InDesign, Photoshop och Illustrator är en förutsättning för att snabbt komma in arbetsuppgifterna. Erfarenhet av E-postmarknadsföring samt hantering av CRM är starkt meriterande. Tidigare erfarenhet från e-handelsbranschen är inget krav men ett stort plus.


VI ERBJUDER DIG

Ett självständigt arbete hos ett bolag under tillväxt där ingen dag är den andra likt. Du kommer ha, förutsatt du tar, stor möjlighet att påverka både ditt men också arbetet för all vårdpersonal. Dem vi alla tar för givet men som ger så mycket av sig själv varje dag.


MÅL FÖR TJÄNSTEN

Du planerar och producerar bild-, video,- annons- och informationsmaterial för både web, nyhetsbrev och extern annonsering. I nära samarbete med övriga avdelningar jobbar du med hela kedjan från idé till färdig produkt. Du kommer att arbeta med både rörligt och statiskt material, samt web, nyhetsbrev och digitala kanaler.


Du kommer ta ett ansvar för att vår hemsidas uttryckt passar vårt varumärke och är individuellt uppsatt utefter land och målgrupp. Du kommer vara involverat i allt rörande marknadsföring i företaget och med din kompetens inom grafisk design bidra i teamet. Med en framåtanda kommer din personliga utveckling inom digital marknadsföring öka avsevärd då du får vara del av många spännande projekt och ha en roll som förändras över tid i takt med bolaget växer.


Arbetet fordrar att du är duktig på att hålla deadlines, styra mot uppsatta mål och leverera resultat. Vi är ett entreprenöriellt företag vilket ställer stora krav på driv och ansvarstagande.


Vi värdesätter ett bra öga för design och en kreativ personlighet framför en lång utbildning. Därför är vi även tacksamma om du vill bifoga ex. på tidigare grafiska saker du har gjort. Tveka inte att skicka in den ansökan snabbt, tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.

Arbetsgivare
Vårdväskan AB
Oktanvägen 17
31132 Falkenberg
Hemsida: https://www.vardvaskan.se/content/4-om-oss
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marknadsföra The Nisse Letters

Arbetsgivare / Ort: Sagor och andra brev Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Nu är det dags för Nissebrev Julkalender att ge sig ut på den engelsktalande marknaden, under namnet The Nisse Letters.

Nissebrev Julkalender startades 2018 och finns idag i större delen norden. Marknaden i Skandinavien är stor, den engelsktalande marknaden är oändlig.

Jag söker dig som är duktig på sociala medier, är kreativ och målmedveten. Du kommer att marknadsföra The Nisse Letters till engelsktalande länder såsom USA, Kanada, Storbritannien, Australien med flera.

Du kommer att få tillgång till texter och bilder för att lyckas med ditt uppdrag som är att marknadsföra genom dina egna sociala kanaler, eller om du har andra kreativa idéer. Exempelvis inlägg i "buy and sell"-grupper och "christmas"-grupper på Facebook.

Du väljer själv hur mycket tid du vill lägga på detta. Det kan räcka med några väl valda inlägg på rätt ställe vid rätt tidpunkt för att det skall bli en otrolig effekt.

Både företag och privatpersoner kan ansöka.

Period: oktober - november 2021.

Du skall gilla julen och själv kunna tänka dig att använda nissebreven.

Ersättningen är provisionsbaserad med bra ersättning i två nivåer.

Du skall kunna fakturera Sagor och andra brev Sverige AB genom eget företag eller genom ett faktureringsbolag.

Är du intresserad? Skicka en ansökan och skriv om dig själv. Jag återkommer med mer information gällande uppdraget och övriga villkor.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Sagor och andra brev Sverige AB
Hemsida: www.nisseletters.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.