På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Driftchef

Driftchef

71 Lediga jobb

Servicechef till Ömangruppen i Kalmar

Arbetsgivare / Ort: Ömangruppen Svenska AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en rikstäckande leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 180 medarbetare fördelat på 18 orter i södra Sverige och omsätter cirka 300 miljoner. De senaste åren har Ömangruppen utökat sin verksamhet och vi fortsätter att växa. Vi erbjuder våra kunder kompetenta helhetslösningar för inomhusklimat på 18 orter i södra Sverige. Vi söker nu en Servicechef som vill vara med och utveckla gruppen i Kalmar. Arbetsbeskrivning: Som servicechef kommer du att vara ansvarig för att leda, driva och utveckla din grupps arbete med tekniska serviceuppdrag till våra avtalskunder. Du kommer att kalkylera, leda, planera och fördela arbetet inom olika serviceprojekt. En annan viktig del i arbetet är att utveckla våra befintliga avtalskunders anläggningar. Våra kunder är både stora och små fastighetsägare, industrier, kommuner och kommersiella fastigheter. Du kommer att ha ett ekonomiskt ansvar för dina projekt, samt ansvar för fakturering och inköp. Rollen innebär ett stort kundfokus både när det gäller relationsskapande aktiviteter och försäljning. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Personalansvar för ca 10 tekniker • Teknisk support till dina medarbetare • Kalkylering • Driva serviceprojekt • Utveckla avtalskunders anläggningar • Kundkontakt Du arbetar tillsammans med ett drivet och kunnigt team där den personliga kontakten och engagemanget blir mycket viktig. Du rapporterar till verksamhetschef i Kalmar. Arbetets omfattning: Heltid. Start enligt överenskommelse. Du kommer att utgå från kontoret i Kalmar. Vi kan erbjuda dig: Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. I rollen som servicechef får du vara med och påverka företagets fortsatta utveckling i en positiv riktning. Som medarbetare hos oss finns stora möjligheter till utveckling och vi satsar därför på både utvecklingen i arbetet och på interna och externa utbildningar. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med trygghet så som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård. Kompetenskrav: Vi söker dig som har en teknisk utbildning minst på gymnasienivå samt yrkeserfarenhet som servicechef eller som idag arbetar som arbetsledare och vill ta nästa steg. Vi ser gärna att du har utbildningar och eller certifieringar inom områden som energi, projektledning ventilation, kyla eller styr/regler. Att du har ett stort tekniskt intresse är en självklarhet för att du ska trivas i rollen. B- körkort är ett krav. Personliga egenskaper: Som person har du ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter och en stark passion för att motivera och engagera dina medarbetare. Du trivs med att vara länken mellan tekniken och affären med helhetsansvar. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, förmåga att skapa goda relationer och lönsamma affärer. Du triggas av problemlösning och att överträffa våra kunders förväntningar. Vi ser att du har ett naturligt eget driv och stark vilja att lyckas i allt du gör, samtidigt som du har ett prestigelöst och tillmötesgående förhållningssätt. Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ömangruppen Andreas Gustafsson 0480-215 42 eller regionchef Magnus Rosengren 0480-720253. Sista ansökningsdag 2021-09-26 Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Ömangruppen Svenska AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Gruppchef IT-Operations och Support

Arbetsgivare / Ort: H o S Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Driftchef
  • data

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Är du trygg i ditt ledarskap och har god teknisk kompetens inom drift och applikationer?

Gillar du att jobba med kontinuerlig förbättring av processer och support? Är du skicklig på att leda och coacha medarbetare?

Då kan denna roll hos FAST2 vara din nästa stora möjlighet!

FAST2 Affärssystem är marknadsledande leverantör i Sverige av fastighetssystem. Våra värdeord är inkluderande, innovation, entusiasm och ansvar. Vi brinner för våra produkter och för att ge fastighetsbolag och bostadsbolag långsiktigt hållbara system och kundnära tjänster.


Om rollen hos oss:

I rollen blir du personalansvarig för två team, ett team som jobbar med Applikationssupport av vårt affärssystem och ett Operationsteam som jobbar backend med installationer, nätverk, automatisering, felsökning och drift. Totalt är det 13 personer och de flesta sitter på vårt kontor i Stockholm.

I din roll så ingår följande ansvar och arbetsuppgifter:

● Ansvara för att planera, samordna, leda och följa upp teamen

● Säkerställa hanteringen av inkommande ärenden och uppdrag och hjälpa teamen att prioritera samt fördela arbetet

● Planera långsiktigt och strategiskt arbete för teamen med hjälp av en IT-roadmap

● Utvärdera och förbättra rutiner och processer Incident, Problem och Change (enligt ITIL)

● Ha personal och budgetansvar för de två teamen

● Ansvara för rutiner och processer i samband med drift och underhåll av servrar, nätverk och affärskritiska system samt övervakning av dessa

● Hjälpa till att jobba med IT-säkerhetsfrågor, drift av nätverk, serverklientmiljöer och applikationer (paketering, installation, driftsättning, uppgraderingar, underhåll och felsökning)

● Utveckla strategier och policys för att på ett effektivt sätt stötta verksamhetens affärsmål

● Kunna förbereda strategiska beslut och vara rådgivande till ledningsgruppen i IT frågor.


Din bakgrund?

Du har tidigare arbetslivserfarenhet från att jobbat hands-on inom IT-infrastrukturområdet, gärna från en IT-Operationsavdelning eller liknande hos ett produktbolag.

Med fördel har du koll på vad som krävs att drifta och förvalta ett affärskritiskt system med komplex arkitektur.

Du gillar att jobba nära tekniken och gillar både att hjälpa till och stötta rent operativt men även att agera på en mer rådgivande nivå där du kan hjälpa ditt team att utvecklas och växa som individer.

För denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet som chef och har haft ett arbetsledande ansvar för ett eller flera team.

Du är en trygg ledare som har god förmåga att kommunicera och hålla en bra linje framåt även när det blir pressade situationer.

Om FAST2:

FAST2 Affärssystem är marknadsledande leverantör i Sverige av fastighetssystem. Våra värdeord är inkluderande, innovation, entusiasm och ansvar. Vi brinner för våra produkter och för att ge fastighetsbolag och bostadsbolag långsiktigt hållbara system och kundnära tjänster.

FAST2 har funnits sedan 1996 men systemet har anor från mitten av 80-talet. Vi har flera medarbetare med över 15 års erfarenhet av fastighetssystem, och att arbeta med fastighetsbolag som kunder. Detta kombinerar vi med teknikkunniga programmerare för att fortsätta hålla systemet modernt och ajour med de senaste trenderna.

Vi finns idag representerade på fem orter i Sverige och har våra stora kontor i Stockholm och Göteborg.

FAST2 erbjuder en familjär arbetsplats med högt i tak och stort utrymme att tycka till och påverka.

Intresserad? Höra av dig till oss:

I denna process samarbetar FAST2 med House of Skills.

Vid frågor och ansökan går det jättefint att maila direkt till Linda Freij på [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan och går igenom urvalet löpande.

Arbetsgivare
H o S Sverige AB
löjtnantsgatan 21
11550 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 23 oktober (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Driftchef till Ludvika

Arbetsgivare / Ort: Iss Facility Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet i södra Dalarna och norra Närke med placeringsort i Ludvika söker ISS Direct en serviceinriktad, driven och engagerad driftchef. Dina arbetsuppgifter: ISS erbjuder dig en plats i en organisation med goda värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas och nå personlig utveckling. Som driftchef har du ekonomiskt ansvar samt kund- och personalansvar för ditt driftområde. Du arbetar aktivt med att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling i samarbete med kund. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla och effektivisera den befintliga verksamheten. I rollen ingår även att leda, motivera och utveckla driftområdets medarbetare. Du ansvarar även för att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och avtal samt ISS policys och värderingar. Din profil: Vi söker dig som är en entusiastisk och driven ledare med förmåga att motivera din omgivning att nå resultat och uppsatta mål. För att bli framgångsrik i rollen bör du ha drivkraft att skapa nya affärer, samt förmåga att utveckla och effektivisera den befintliga verksamheten. Du värdesätter hög kvalitet och kundnöjdhet och brinner för att ge service till kund. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. En god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett intresse för människor är en förutsättning i rollen. Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen har du en god förmåga att skapa och utveckla långsiktiga relationer. Du har gymnasieutbildning samt eventuell påbyggnadsutbildning. Erfarenhet av liknande branscher är meriterande. Du kommunicerar väl på svenska och har goda IT-kunskaper. Körkort är ett krav. Övrigt: Tjänsten är tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Önskar du veta mer om tjänsten, kontakta Regionchef Roland Andersson, 073 436 53 20, [email protected] Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.
Arbetsgivare
Iss Facility Services AB
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Global Campaign Director (584044)

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you're welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in?

Come, and be where it begins.

Our Exciting Opportunity

Ericsson Marketing and Corporate Relations (GFM&C) is responsible for helping Ericsson be perceived as the technology leader, preferred employer and partner for empowering the connected world. We represent and support all Business Areas, Market Areas and Group Functions at Ericsson.

The new Global Integrated Marketing team is passionate about telling the Ericsson story to drive perception and enable sales. It is responsible for developing, coordinating and implementing innovative omni-channel marketing campaigns targeted to a broad set of audiences including customers, industry influencers, industry analysts, media and public stakeholders. The team coordinates closely with other teams across the organization to build world-class campaigns that range from strategic brand campaigns to more targeted lead generation efforts.

We are now looking for an experienced and forward-thinking Marketing Campaign director with outstanding campaign planning and execution experience within a B2B environment to lead global marketing programs. Your first assignment will be our global Brand and industry leadership marketing program, targeting leading communications service providers, government/policymaker/regulator and enterprise audiences in our most important markets

You will

  • Work agile and lead the Marketing Program tribe
  • Develop strategic campaign briefs for global campaigns and initiatives that drive awareness, engagement and perception
  • Be overall responsible for campaign strategy, execution and achievement of objectives, on time and within budget.
  • Develop measurement and interpret data to provide useful insights into campaign performance and take a proactive approach to quickly change course as needed to optimize results

To be successful in the role you have

  • 10+ years’ experience working across a global marketing organization in enterprise and/or technology sector, driving awareness and brand perception, generating leads and driving sales for complex B2B technology solutions
  • Demonstrated ability to implement world-class campaigns end-to-end with a focus on action and an understanding of each marketing channel’s role in influencing the customer buying journey
  • Excellent analytical capabilities, with the ability to translate data into meaningful insights.
  • A strategic problem solver with proven content development skills, who can turn complex ideas and data into coherent, engaging stories and messages that relate to specific audiences – internal and external
  • Agile practitioner with understanding of agile best-practices and how to deploy them successfully in a marketing context. Demonstrated experience in developing campaigns in agile cross-functional squads a plus
  • Empathetic leader and great teammate with proven ability to lead through influence and work effectively both independently and collaboratively within a diverse and matrixed global organization with conflicting priorities
  • BA degree is required.

Application

If you have specific questions you are welcome to email Hiring Manager, Maria Rudell Wiking at [email protected] or recruiter Lisa Tsiaklides at [email protected]

The selection and interview process are ongoing. Therefore, send in your application in English as soon as possible, by at the latest. We encourage you to apply!

Location: Preferably within EU- timezone

Please send in your application in English as soon as possible since the process is ongoing.

Kindly note that we do not accept applications sent via e-mail.

What happens once you apply?

To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

What´s in it for you?

Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless.

What happens once you apply?

To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do.

We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, Indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Ericsson’s Code of Business Ethics.

Ericsson provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, marital status, pregnancy, parental status, national origin, ethnic background, age, disability, political opinion, social status, veteran status, union membership or genetics.


Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driftchef

Arbetsgivare / Ort: Utsikt Bredband AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • energi

Om jobbet
Nu söker vi en driftchef till vår teknikavdelning! Inom Utsikt Bredband löser vi behov av snabba kommunikationslösningar via fiberbaserat bredband och genom IoT-lösningar. Just nu är vi inne i en mycket expansiv fas där teknikutveckling och digitalisering har en snabb framfart. Utsikt Bredband söker därför en driftchef för vår teknikavdelning med placering i Linköping. I denna tjänst får du arbeta och utvecklas i en miljö präglad av engagemang och nytänkande och du får ansvaret för avdelningen och att leda och utveckla våra 11 nätverkstekniker och deras arbete inom Avdelning Teknik, Utsikt Bredband. Som driftchef för teknikavdelningen är du en del av en stabil och innovativ koncern. I arbetet ingår: - Planerings- och personalansvar för våra nätverkstekniker inom Utsikt Bredband - Att utveckla dina medarbetare mot uppsatta mål och strategier inom bolaget - Att utveckla rutiner, arbetssätt och tekniska riktlinjer för driften - Att i den dagliga verksamheten leva upp till våra kärnvärden - Att utveckla och leda vår befintliga NOC verksamhet - Ansvar för vår drift, 7/24/365 Vem är du? Du är trygg i din roll som ledare och har lätt för att interagera med din omgivning på ett engagerande och positivt sätt. Du har lätt för att fatta beslut, du är en problemlösare och du gillar att ta egna initiativ och utveckla den verksamhet och de medarbetare du ansvarar för. För att lyckas i rollen som avdelningschef är du dessutom lyhörd och du har lätt för att kommunicera. Vi söker dig som har en relevant utbildning inom, eller erfarenhet av, drift av ledningsbunden kommunikationsinfrastruktur med 7/24/365-perspektiv. Du är nyfiken och teknikintresserad och vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och arbetat i en ledande position. Har du dessutom kunskap och erfarenhet av organisations- och strategifrågor ser vi även detta som meriterande. Vi kommer i denna rekryteringsprocess lägga stor vikt vid dina ledaregenskaper, så som din kommunikativa förmåga och din förmåga att skapa resultat genom och utveckla andra människor gentemot uppsatta mål. För att du såväl ska lyckas som trivas i denna roll krävs ett stort eget driv, en stor självständighet då du kommer ha många självständiga uppgifter likväl som en god samarbetsförmåga då du i denna roll kommer samverka med såväl interna som externa parter och erfarenhet av förhandling och leverantörsrelationer är meriterande. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad kommer säkerhetspolisen genomföra en registerkontroll. Vi anser att det är avgörande att ha en god balans mellan jobb och fritid, varför du har 63 h arbetstidsförkortning och flexibel arbetstid. Vi vill dessutom att våra medarbetare ska må bra, varför vi satsar på hälsa och erbjuder möjlighet att nyttja vårt generösa friskvårdsbidrag. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Patrik Karlfeldt, 013-20 83 39. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Henric Wedenberg, HR-partner, 013-20 92 76. Facklig information lämnas av Henrik Kruuse för Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Carina Norberg för Unionen, 013-20 92 46. Vi arbetar med en löpande urvalsprocess, varför vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 24 oktober. Vill du ha en ny och spännande utmaning i en snabbt växande bransch är du varmt välkommen att söka tjänsten! Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen. Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region. Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.
Arbetsgivare
Utsikt Bredband AB
Hemsida: https://www.utsikt.se/
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.