På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

60 Lediga jobb

Arriva söker driftchef till Fastighetsavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Arriva Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa. Arriva i Stockholm söker nu en driftchef till Fastighetsavdelningen för buss och tåg. Din roll är mycket viktig för Arriva då din uppgift kommer att vara att leda och fördela åtgärder av inkomna felärenden på våra depåer. Du styr dessutom samtliga ronderingar som utförs. Till din hjälp har du ett team om 4 drifttekniker. Du kommer att vara en nyckelspelare i samarbete med fastighetsägarna, trafikorganisationen och verkstad. Våra kunder kommer från offentlig sektor så det är en fördel om du har erfarenhet från denna typ av kunder - välkommen in med din ansökan redan idag! Din roll blir en central del av fastighetsavdelningen och du kommer att ansvara att fel och avvikelser som uppstår på våra depåer åtgärdas inom utsatt tid. Du kommer att rapportera till Fastighetschefen och du kommer arbeta i ett nära samarbete med våra kunder och medarbetare. I din roll som driftansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för samtliga inrapporterade felärenden, både inom bussdepåer, tågdepåer och andra fastigheter som ligger inom ansvarsområdet. Du ansvarar för att underhåll och felavhjälpning inom depåer och fastigheterna utförs inom rätt tid till rätt kostnad och kvalitet. På depåer är det olika typer av teknisk utrustning såsom fordonsliftar, portar, cisterner, värme och kylanläggningar etc. Du kommer att ha eget budgetansvar och jobba tillsammans med ytterligare ca medarbetare, varav 5 är dina egna drifttekniker. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:   -Upprätta och ansvara för egen driftbudget inom fastighet.   -Leda och fördela felavhjälpande arbete   -Upprätta och kontrollera ronderingsarbeten   -Underhålla och dagligen arbeta i ärendehanteringssystemet Summera   -Upphandla och utveckla underentreprenörer som behövs för uppdraget   -Bistå fastighetschefen med statistik och underlag   -Leda och underhålla arbeten i olika typer av datasystem   -Kommunicera med verkstad och trafik i frågor som rör underhåll på respektive depå Du kommer ha din placering i vår spårvagnsdepå i Ulvsunda. Du rapporterar direkt till Fastighetschefen. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats. Vi söker en strukturerad person som har erfarenhet av felavhjälpande arbete och rondering. Det krävs att du har en akademisk utbildning som tangerar områden som är viktiga för rollen. Du har ett genuint intresse för människor och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du är analytiskt lagd men har samtidig en hands-on personlighet. I din roll är det viktigt att du är en god kommunikatör eftersom du kontinuerligt kommer att kommunicera med allt ifrån leverantörer, verkstadschefer, trafikchefer och trafikhuvudmän. Du har praktisk erfarenhet av att driva verksamheter mot uppsatta mål och har en förståelse för ekonomisk styrning och konsekvens. Din resultatorientering och din förmåga att se långsiktiga lösningar kommer vara vitala för organisationen. Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Arbetsgivare
Arriva Sverige AB
Hemsida: http://www.arriva.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Manager Data & Analytics Platform Services

Arbetsgivare / Ort: Schibsted Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • data

Om jobbet
As Manager of the Data & Analytics Platform Services team (DAPS), you have a key role in the development and delivery of Schibsted Enterprise Tech business service for our data and analytics platform set-up within Schibsted. You will be working closely with our analytical teams in all Scandinavian countries to enable them to build world class data solutions on our platforms. Your team is supporting a modern portfolio with a wide coverage of the entire data and analytics domain. Our platforms include Tableau, Snowflake, Alteryx, Matillion, Amplitude, Alation among others. This is a key role in our organization connecting engineering teams and aligning initiatives and strategies to enable the teams to collaborate and deliver more together. We would like you to combine your excellent communication skills and technical knowledge to understand the needs of our data teams and the technology opportunities to create the platform service strategy and roadmap that will help Schibsted to deliver on the data and analytics strategy. So to thrive, you should feel comfortable talking about technology strategies with engineers and CTOs. In this role, you will be leading a small team supporting Schibsted’s data and analytics platforms and we believe you will bring with you experience in the data and analytics domain. You either have experience of leading a team or are ready to take that next step. The team’s daily work includes executing on the service roadmap and supporting the teams in their work when using the tools, so it is everything from ensuring smooth support processes to development, maintenance, administration and governance of third party platforms. Key responsibilities: - Build relationships with stakeholders - Define and develop strategy and roadmap for the services. Ensure alignment with the broader technology and enterprise strategic plans - Support the business with contract and license management as well as internal cost allocation - Build and maintain relationships with Business Intelligence leaders in Schibsted to develop a clear understanding of business needs and ensure cost-effective delivery of the services to meet those needs - Develop and control the annual spend for the E-Tech Data & Analytics service and manage the costs to stay within the plan - Use the team’s knowledge of new technologies and best practices related to the application management domain, and provide direction on what emerging technologies and methods should be introduced, integrated and assimilated to support Schibsted’s strategy and business needs - Responsible for recruiting, developing and motivating people with the appropriate mix of business knowledge, technical skills, and competencies. Work toward a balance between growing the agility required to achieve digital business objectives and ensuring the core business applications are reliable, scalable and efficient Knowledge requirements: - Minimum of five years experience working with data & analytics platforms - Experience from leading IT teams is a plus - Experience in working in distributed teams - Solid technological background - A Master's degree in computer science or equivalent education is a plus, but relevant experience can compensate for education Profile/Qualities: - You have an appreciated and service-oriented approach to application and service delivery - Leadership skills, with the ability to communicate a vision that inspires and motivates tech staff. Strong capability to attract and retain talent - Strong strategic capability and the will to stay on top of market development and new technology - Effective influencing and negotiation skills in an environment where resources may not be in direct control of this role - Experience in budget planning and financial management - Experience from working with third party vendors - Excellent verbal and written communication skills, including the ability to explain technical concepts and technologies to senior leaders, and business concepts to the to the team - This role requires some flexibility for travels - the team may include people working from different locations Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people interact with our companies every day through our leading online marketplaces, world-class media houses. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency. Schibsted Enterprise Technology – or “E-Tech” as we’re called – is the internal IT company within Schibsted. We deliver IT services, tools and infrastructure to companies and employees in all parts of the group.Today we employ over 140 highly skilled people in Sweden, Norway, Poland and Finland and we are always on the hunt for strengthening our teams even more.
Arbetsgivare
Schibsted Sverige AB
Hemsida: http://www.schibsted.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Fastighets- och underhållsansvarig

Arbetsgivare / Ort: First Camp Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • fastighet

Om jobbet
First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 55 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 700 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1000 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja. Läs gärna mer om oss och vad vi gör på www.firstcamp.se.   Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighets- och underhållsansvariga – och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighets- och underhållsansvarig arbetar du hands on med allt det löpande underhållet på First Camp Enåbadet och First Camp Siljansbadet Rättvik vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, simhall och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i uppgift att hjälpa fastighetschefen med kortsiktiga och långsiktiga underhållsplaner, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt och större inköp. Under sommaren är du arbetsledare för övriga vaktmästare på destinationerna.  I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighets- och underhållsansvarig även kommer att arbeta med reception och städ på destinationerna.  Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighets- och underhållsansvarig har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor och ansökan Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.  
Arbetsgivare
First Camp Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driftansvarig

Arbetsgivare / Ort: Caretia Traffic Service AB / ARLANDASTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Driftchef
  • fastighet

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

LASTBILSTVÄTT!

1. Drift och underhåll av tvätthallarna

För att säkerställa en stabil drift av hallarna och att kunderna är nöjda med tvättresultatet krävs ständigt underhåll av hallarnas tillförlitlighet.

· I detta innefattas att dagligen genomföra de kontroller som ingår i Företagets Miljö- och Verksamhetsledningsprogram samt att hålla programmet levande genom uppföljning och förnyelse

· Utföra mindre reparationer

· Planera löpande underhåll så som tömningar av slamkärl, oljeavskiljare mm

· Planera och utföra miljömätningar

· Rapportera årsrapporter till bla. kommunerna, Käppala och Naturvårdsverket

· Hjälpa till att städa hallarna och hålla dem rena från smuts dagligen. Hallarna ska kännas fräscha och inbjudande till Företagets kunder.

· Hantera kamerasystemet så att det alltid fungerar klanderfritt.

· Reglerar eventuella skador i hallarna mot kunder och försäkringsbolag.


2. Löpande kundkontakt

· Daglig drift av hallarna i Stockholm vid ledigheter och vid hög belastning. I detta ligger att kunna registrera nya kort och hjälpa kunderna när de har problem.

3. Bidra till utveckling av nya hallar

· Vara behjälplig vid uppstart av nya hallar vilket kan innebära diverse resor.

Aktivt bidra till att bolaget hittar nya områden att etablera hallar på.

Arbetsgivare
Caretia Traffic Service AB
Voltgatan 13
19560 ARLANDASTAD
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Head of Data - Volvo Energy

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

With new technologies and business models increasing in importance at high speed, the transportation and infrastructure industries are changing more and at a higher pace than ever before. As the Volvo Group, we are accelerating to drive our industry forward also in these important areas. Do you want to join our journey and shape tomorrow’s society together with us?

Who are we?

Volvo Energy is our newest business area with the overarching purpose of supporting the Volvo Group's transformation ambitions within electrification, sustainability, circularity, complete service offer, profitable growth and resilience.

The Volvo Energy Digital & IT proactively seizes new digitalization opportunities in the Energy ecosystem, enabling Volvo Group’s sustainability ambitions and electrification transformation. We are a new unit, pragmatic and easy to do business with, and a fun place to work. Our purpose is to support the electrified first-life sale and monetize battery second life to support Volvo Group’s sustainability ambitions.

Why do we come to work every day?

The quest to fight climate change is exciting. We, in Volvo Energy, are in for more than professional success! We are enthusiastic to see the direct contributions of our actions to the Science-based targets and build a sustainable society for our future generations. We are believers in speeding up through win-win solutions and see a great opportunity to practice that within the Electromobility area.

How does working here look like?

We can’t change the world alone. So we team up with highly skilled colleagues from the entire Volvo Group, across the whole world. Consequently, we have fantastic opportunities to grow as individuals and professionals while pushing towards a fossil-free world.

We are constantly nurturing an environment where it is ok to take risks and learn from the experiences along the way. We understand our team as a fantastic tool to complement each other. We share a great curiosity for new technologies, tools and ways of working and constantly want to take it to the next level.

We celebrate diversity and inclusiveness. They are crucial to building high performing and agile teams that lead the change with a true passion for customer success.

What will you be doing?

By embracing uncertainty, you will find new ways to increase electromobility’s adoption and change the world. Additionally, you will constantly seek for businesses efficiencies to decrease the CO2 footprint for the entire Volvo Group as well as our partners and customers. The result of your collaboration will drive economically viable circularity and take us to a sustainable future.

So what are we looking for in this specific role?

As Head of Data, you will be a member of the Management Team of the function and report to the Head of Digital and IT. You will establish a data strategy and roadmap to enable Volvo Energy's business priorities. Here you will drive us into a data-driven culture delivering high-quality data products that generate tangible value through discoverability, accessibility, availability, security, and high quality.

You will have the responsibility to drive the end-to-end implementation of advanced analytics (AI/ML) capabilities and algorithms to optimize batteries lifecycle, charging and logistics operation. You will also leverage the Group assets and establish close collaboration with Group Digital & IT and VGCS.

Additional responsibilities are:

  • Implement continuous data quality improvement across Volvo Energy.
  • Secure Volvo Energy data are fully documented and classified.
  • Manage the Volvo Energy data model.
  • Ensuring ethics in the use of data, as well as compliance to high security, and data protection standards.
  • Responsible for preparing for the Data Governance Committee.
  • Build and develop the data talent pool in science, analysis, architecture, and engineering.
  • Responsible for managing data and master data for Battery; Charging and Infrastructure; Sales & Services; Optimization; Industrialization and Logistics.

As we are a global company, the location for this position is flexible in Greensboro - US, Gothenburg - Sweden, Lyon - France or Bangalore - India.

Mindset and qualifications likely required to be successful

We are looking for passionate people with bold digital visions to change the world and relentlessly pursue ways to make the dream a reality. To succeed, we believe you are kind, hands-on, innovative, pragmatic, creative with a positive spirit, curious and have an entrepreneurial mindset. You think lean, think big, and act fast!

Preferred qualifications:

  • Master's Degree, PhD or other relevant backgrounds in the ML and Data Science discipline have given you an excellent foundation for development within this area.
  • 2-4 years of hands-on experience developing or deploying advanced analytics or machine learning solutions.
  • Experience or interest in battery cells and battery systems and how to apply AI/ML methods to this domain is a plus.
  • Excellent knowledge in leveraging data for business transformation needs and leveraging intrapreneurial skills in large, cross-functional organizations.
  • Proven track record on leveraging data to create business value in battery & charging ecosystems.
  • Fluent in English, written and spoken.

So you want to apply?

If our entrepreneurial spirit, adaptability and customer-focused mindset light your inner fire, we might be a great match!

In addition to your CV, add your reflection about one of bullets below in your cover letter, maximum half a page.

  • What are the main barriers impacting the adoption of electromobility within commercial vehicles, and how you would address them?
  • What are the challenges to second-life of batteries and how would you address them?

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.