På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Distributionsadministratör
Spela filmen

Distributionsadministratör

246 Lediga jobb

Produktionsadministratör till Holtab AB i Tingsryd

Arbetsgivare / Ort: Empleo Växjö AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-21
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Till Holtab AB i Tingsryd söker vi en noggrann och ansvarsfull produktionsadministratör inom Division Produkt!

Tjänsten innefattar en bredd av arbetsuppgifter inom administration och support till produktionsplaneringen innehållande:  
 
  • Produktionsplanering och orderhantering kopplat till kundunika tillverkningsorder
  • Framtagning av produktionsunderlag och hantering av dokumentation
  • Materialavverkning och avslutning av produktionsorder som underlag för leverans och fakturering
  • Intern informationsspridning; såväl muntlig, skriftlig samt via digitala stödsystem
Rollen är som klippt och skuren för dig som har grundläggande tekniskt intresse, god logisk förmåga och mår bra av att ge service till den interna organisationen. Är du en duktig administratör med gott siffersinne så kanske det är just denna roll som blir din nästa utmaning?

Din profil
Vi söker dig med fullgjord gymnasial utbildning och med goda administrativa kunskaper. Vi ser gärna att du kommer från tillverkningsindustrin och är van att arbeta strukturerat. För att lyckas i rollen har du ett gott siffersinne och är duktig på att skapa ordning och struktur.

Med fördel har du erfarenhet av affärssystem (gärna Navision) och är en van användare av Officepaketet. Att arbeta med digitala möten och verktyg ser du som en självklarhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och är en god kommunikatör såväl internt som externt. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till egen bil.

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är uthållig, målfokuserad och van att prioritera samt är genuint intresserad av att vara med och bidra till Holtabs fortsatta utveckling och tillväxt!

Uppdraget kan bli långsiktigt och inleds med en behovsanställning via Empleo Växjö AB, för rätt person kan tjänsten komma att övergå i en tillsvidareanställning direkt hos vår kund.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på empleo.se

Uppstart: Omgående och minst sex månader.
Ort/Placering: Tingsryd.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Arbetsgivare
Empleo Växjö AB
Hemsida: www.holtab.se
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Terminalarbetare Linköping nattjobb

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Terminalarbetare

Om jobbet
Jobbeskrivning Vi söker nu terminalarbetare till nattskiftet hos kund i Linköping. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: lastning/lossning av trailers terminalhantering bl.a. sortering av paket och pallar kontroll av gods lastsäkring truckkörning Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på en terminal Personliga egenskaper För att lyckas i ditt arbete hos oss, är du som person noggrann, kvalitets- och säkerhetmedveten. Viktigt är också att du är en lagspelare med god social kompetens och du gillar att vara den som ger god service samt sätter kunden i fokus. Att kunna uttrycka sig i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Truckkort A+B Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Innesäljare / Orderadministratör / Kundsupport

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Murrelektronik. Om företaget: Murrelektronik förser marknaden med optimerade lösningar för samtliga områden inom industriell automation. Deras framgångar grundas på innovativa produkter, välutvecklad marknads- och kundkännedom, effektiv logistik och stor kvalitetsmedvetenhet. Murrelektronik grundades i Oppenweiler år 1975 och har idag en ledande position på både inhemska och internationella marknader. Deras strävan efter att bevara goda relationer har vuxit fram ur filosofin att kund alltid står i främsta fokus när det gäller hur företaget tänker och agerar. De håller sig alltid uppdaterade gällande deras kunders och marknadens behov när det gäller produkter, prestanda, pris, kvalitet, logistik och service. Murrelektronik är uppbyggt på innovation och flexibilitet, som stödjs av en samarbetsvillig ledningskultur med korta beslutsfattningsvägar. De är verksamma i 50 länder och har globalt mer än 3200 medarbetare – vilket ger dem ett snabbt och brett kommunikationsflöde. Arbetsuppgifter: I rollen som innesäljare arbetar du brett med hela Murrelektroniks produkt- och teknikområden. Du blir en nyckelspelare i ett team om tre personer där ni tillsammans ansvarar för order- och offerthantering. I detta ingår även leveransbevakning och uppföljning för att säkerställa att företagets kunder får bästa möjliga service. Du och teamet har därtill hand om övrig kundsupport vilket sker genom mail, telefon och chatt. Inkommande ärenden avser ofta tekniska frågor varpå du ombesörjer att dirigera till rätt avdelning om frågorna ligger utanför ditt kompetensområde. Det innebär således att du har en koordinerande funktion mellan företagets teknikavdelning och kunden. Vidare förekommer även ett tätt samarbete med företagets utesäljare där du är behjälplig med att följa upp kundärenden. I början av din anställning kommer du att erbjudas en utbildning inom produktsortimentet och har därtill stöttning från dina närmsta medarbetare. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad gymnasieutbildning • Tekniskt intresse eller tidigare arbetslivserfarenhet inom el/automation är meriterande • God datorvana, meriterande med goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem • Svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort Vi söker dig som har en inbyggd servicekänsla och uppskattar den dagliga kontakten med kunder och kollegor vilket gör att du bidrar till en positiv stämning och gemenskap på arbetsplatsen. Du har en god kommunikativ förmåga och uppskattar en roll med många kontaktytor. Att arbeta med telefon och dator som främsta verktyg är något du trivs och känner dig bekväm med. Arbetsbördan och arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag varför det är viktigt att du är handlingskraftig och har förmåga att kunna prioritera även under perioder då arbetsbelastningen är hög. Vidare tror vi att ditt flexibla förhållningssätt gör att du har lätt för att anpassa dig och att du trivs i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar. Ditt intresse och din vilja att utvecklas inom teknik och service gör att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt, vilket skapar rätt förutsättningar för framgång inom företaget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: sälj, innesälj, sales, kundtjänst, kundservice, service, kundsupport, automation, administration, orderadministratör, industri, teknik, el, teknisk säljare, Helsingborg, sale support, säljsupport, teknisk support, technical support, support, heltid
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Dutch speaking Sales Administration Officer

Arbetsgivare / Ort: Talent ME bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
On behalf of our client, we're looking for a Dutch speaking Sales Administration Officer to join a team supporting a European customer base in Lund,The full-time assignment begins on 4 october-2021 and ends on 31 march 2022 with an option to extend. Background The responsibility of the team is to handle all the administrative tasks for the spare part orders, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up of transportation to the customer’s destination. As a Sales Admin Officer you will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality. To be successful in this position you need to be a good communicator and have an excellent command in English both written and verbal. You are also fluent in Dutch and can service and support the Dutch speaking customer base in a professional manner, verbally and in writing. Knowledge within the logistics area and IT is an advantage but not a requirement. Key areas of responsibility for the Sales Administration Officer: Be the front-line operator in one or more languages (~75% of work) - Main point of contact for customers & market companies for parts orders and inquiries. - Respond to incoming orders and queries per phone and e-mail, utilizing a network of colleagues & external partners for support - Execute order administration tasks in SAP and other internal tools & systems. - Follow-up on orders, service level agreements and other key measurements. - Assure that transport to each customer is done in the right time, and at the lowest cost. - Work in close cooperation with the European market companies & internal departments Be the second-line operator in one or more of the following areas (~25% of work) Issue purchase orders and follow up on deliveries from suppliers Preventive housekeeping of pending orders via our IT systems and reporting tools Participate in Daily Management and other activities to constantly improve the operation Responsible for driving and maintaining our Quality Management System (QMS) About you As a person you are service minded, result oriented and can easily and on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. Communication has to be pro-active, fast and accurate. You will work independently and together with others towards set goals. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You have the ability to take initiatives and drive for changes. You are a team-player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks in the most efficient way. Does this assignment sounds interesting? Apply today and we will tell you more. We need an application in English including a CV that matches our customer's wishes. Selection and interviews take place on an ongoing basis, so do not wait as the tender period is short. Welcome with your application
Arbetsgivare
Talent ME bemanning AB
Hemsida: http://talentme.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobb inom lager/terminal nära Sturup!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Terminalarbetare

Om jobbet
Är du effektiv, noggrann och söker ett extrajobb som terminalarbetare/lagerarbetare som extra sysselsättning? Vill du arbeta nattid? Har du körkort och tillgång till bil? Då har vi tjänsten för dig! Arbetsuppgifterna kommer främst vara att sortera brev och paket. I arbetet kommer du skanna in paketen i en handdator och placera dem i burar. I arbetet kommer du också kunna arbeta en del med truckkörning om du har truckkort där du plockar ut pallar från lastbilar med motviktstruck. Arbetstiderna kan variera men de vanligaste tiderna är runt 2:45-7:30. Det är viktigt att du kan arbeta 2–3 pass i veckan utanför dina studier. För dig som har truckkort sedan tidigare finns även möjligheten att arbeta på söndagar mellan 16-20. Kunden är ett av världens största expressleveransföretag. Dagligen levererar kunden nära en miljon sändningar, allt från dokument och paket till palleterad frakt. Företaget erbjuder en välkomnande miljö där de verkligen tar hand om sin personal och ser till så att alla ska trivas. Då kundföretaget arbetar med leveranser via flygplan kommer vi även arbeta med säkerhetsklass 3 i rekryteringsprocessen. Företaget ligger nära Sturup, det är därför krav med körkort och tillgång till bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund. Vi arbetar löpande med urval och tillsättningar i tjänsten. Din profil Detta söker vi:För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, så som studier eller arbete. För att passa för tjänsten krävs att du tycker om att arbeta i team, tar egna initiativ och ansvar samt är resultatorienterad. Vidare krävs det att du har en positiv inställning till arbete och att du har en hög arbetsmoral. - Effektiv - Noggrann - Tycker om att arbeta i team - Har körkort och tillgång till bil Det är meriterande med truckkort A och B. Krav för tjänsten är även att du har körkort och tillgång till bil då arbetsplatsen ligger i nära Sturup. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer så sök redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.