På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Diakon

Diakon

142 Lediga jobb

Biståndshandläggare till vuxenenhet, socialpsykiatri

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (18 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi söker förstärkning under ett år till vår socialpsykiatri!  Vilka är vi? Vuxenenheten ingår i avdelningen för individ- och familjestöd. Enheten riktar sig till personer med funktionsnedsättningar, socialpsykiatriska behov samt beroendeproblematik. På enheten arbetar socialsekreterare och biståndshandläggare med myndighetsutövning. Enheten har även tillgång till case manager, boendestödjare för personer med beroendeproblematik samt en bosamordnare. Vi sitter på förvaltningens kontor i Björkhagen, beläget precis invid tunnelbanestationen och vackra Nacka-reservatet. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare hos oss på socialpsykiatrin till och med 2022-09-30. Som biståndshandläggare inom socialpsykiatrin har du ett viktigt och meningsfullt arbete framför dig, där du möter medborgare som ansöker om stöd- och hjälpinsatser för att fungera i sin vardag. Du utreder, bedömer och beslutar om insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Du behöver ha förmåga att självständigt kunna planera och följa upp ditt arbete samtidigt som tjänsten ställer höga krav på samarbetsförmåga med interna och externa kontakter.  Vi lägger tonvikt på en sammanhållen socialtjänst för brukarna där vår enhet integrerat all vuxenhandläggning för åldrarna 20-65. Vi sätter individens behov i centrum och lägger stor vikt vid att individen ska vara delaktig i handläggningsprocessen. Kvalifikationer Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig är: * Socionomexamen * Erfarenhet av myndighetsutövning * Goda kunskaper om relevant lagstiftning, SoL och LSS   Eftersom utredning och dokumentation är en viktig del i ditt arbete behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och att du kan kommunicera på ett tydligt sätt. Särskilt meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Stockholms stads verksamhetssystem, Paraplyet. Du är trygg i din roll, har god samarbetsförmåga och förmåga att sätta dig in i en annan persons situation utan att ta över personens känslor. Ditt arbetssätt präglas av gott bemötande, omdöme och struktur. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbete. Förmåner Vi erbjuder handledning. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Som månadsanställd har du möjlighet till flextid, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng samt sommararbetstid. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar gym och träningsanläggningar. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar. Läs mer om staden som arbetsgivare här: https://jobba.stockholm/formaner/ Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 29 september (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Feriesamordnare till Arbete, försörjning och integrationsenheten, heltid

Arbetsgivare / Ort: Upplands-Bro kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Socialkontoret har en ny organisation från 1 januari 2021 vilket innebär att den tidigare Arbetsmarknadsenheten har bildat en gemensam enhet med Socialkontorets arbetsgrupper som arbetar med myndighetsutövning avseende ekonomiskt bistånd och mottagande av nyanlända. Som Feriesamordnare tillhör du arbetsgruppen på Jobbcenter där dina närmaste kollegor är arbetskonsulenter som arbetar för att stärka våra deltagare till egen försörjning och ett självständigt liv.  Vi söker dig som: • Har avslutad examen som personalvetare/HR, beteendevetare eller socionom. • Har erfarenhet från att arbeta med ungdomar och arbetsmarknadsinsatser. • Trivs med att arbeta självständigt mot uppsatta mål. • Är positiv, flexibel och har lätt för att samarbeta. • Har erfarenhet från arbetsgivarkontaker och jobbmatchning. • Är ansvarstagande, har helhetssyn och kan arbeta strukturerat under tidspress. • Har mycket god dokumentationsvana och förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift. • Vana från arbete i politisk styrd organisation. Dina arbetsuppgifter: • Samordna och rekrytera ungdomar till feriejobben 2022. • Uppsökande arbete och kontakt med interna och externa arbetsplatser och matcha dessa utifrån ungdomarnas önskemål. • Svara på frågor från ungdomar och föräldrar via telefon och mejl samt hålla anställningsmöten med ungdomar. • Administrera anställningsavtal och timrapporter samt bistå kring övrig dokumentation. • Samverka med näringslivet och utvärdera/rapportera efter avslutad säsong. Vi erbjuder dig: • Individuell introduktion utifrån dina behov. • Möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. • Möjlighet att semesterväxla genom att byta semesterersättningen mot extra semesterdagar. Vi har flextid och arbetar 38,75 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16.15 året om. • Tillgång till förmånsportalen Benify där du enkelt får koll på det mesta som har med din anställning att göra, från lön, pension och försäkringar till friskvårdsbidrag och rabatter. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Sista ansökningsdag: 2021-10-18. Urval och intervjuer sker löpande.  Övrigt: Personligt brev undanbedes vid ansökan. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Arbetsgivare
Upplands-Bro kommun
Hemsida: http://www.upplands-bro.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vikariat som Handläggare LSS

Arbetsgivare / Ort: Härryda kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Vill du arbeta med kompetenta och inspirerande kollegor på en enhet med god sammanhållning? Vill du ha snabba och goda kommunikationer till och från jobbet? Är du en ansvarstagande person som trivs i rollen som myndighetsutövare och har ett rättssäkert arbetssätt? Då har vi jobbet för dig! Härryda kommun satsar på handläggarenheten i syfte att ge våra medarbetare goda förutsättningar att bedriva arbete med god kvalitet. Till centralorten Mölnlycke, där socialtjänsten har sitt kontor, är det 10 minuters bilfärd alt. 15 minuters bussfärd från centrala Göteborg. Busshållplatsen ligger i anslutning till kommunhuset och de finns flera möjligheter till gratis parkering. Vår enhet har en god kollegial sammanhållning med stort engagemang och kunskap. Vi möjliggör ett stimulerande och ansvarsfullt arbete, där kompetensutveckling och omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet hos oss. I tjänsten ges stöd av enhetens metodhandledare genom kontinuerlig metodhandledning i det dagliga arbetet, både individuellt och i grupp. Vi har ett bra flexavtal så du har goda möjligheter att styra dina arbetstider. Introduktionen är grundlig och anpassas efter din kompetens. Vår strävan är även att alla handläggare ska ges möjlighet att ha ett eget arbetsrum. ARBETSUPPGIFTER Handläggarna inom Handläggarenheten ansvarar för utredning, bedömning och beslut om bistånd enligt SoL samt insatser enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktions-hindrade). Nu söker vi på Handläggarenheten dig som vill bli vår nya handläggarkollega med huvudsak-lig inriktning mot LSS handläggning, där vanligt förekommande arbetsuppgifter är utredning av rätten till LSS insatser. Andra arbetsuppgifter kan vara att utvärdera, följa upp och nypröva beviljade insatser. Tjänsten är vikariat på 9 månader, med möjlighet till eventuell förlängning, heltid, tillträde december eller enligt överenskommelse. KVALIFIKATIONER Du som sökande är utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Goda kunskaper om gällande lagstiftning och samverkande myndigheter är meriterande liksom tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och utför dina arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du förstår också vikten av god dialog och samarbete för att nå gemensamma mål och likväl som att du önskar bli del av en arbetsgrupp med kollegialt stöd. Vi ser gärna att du är en person som gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra. Vidare är du lojal och handlar i enlighet med beslut, mål, policys och riktlinjer som finns för verksamheten samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Härryda kommun
Hemsida: http://www.harryda.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Socionom till rådgivningscenter, SOS International Göteborg

Arbetsgivare / Ort: SOS International AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Om SOS International SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till bland annat försäkringsbolag, kommuner och större företag. På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i vårt landsomfattande nätverk. Hörnstenen i allt vårt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl våra klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser. Vi är i ett expansivt skede och söker nu fler nya medarbetare till vår Healthcareenhet. Innehåll i tjänsten Du arbetar i ett call-center som rådgivare med att besvara, registrera och hantera ärenden. Tillsammans med arbetskamraterna samordnar du ärenden som kommer in, i huvudsak via telefon men även via mejl och post. Arbetet innebär att kunna ha ett stort antal samtal per dag med klienter som har olika behov och olika typer av försäkringar eller avtal hos oss. Man behöver snabbt kunna bilda sig en uppfattning om klientens problematik och frågeställning och slussa till rätt resurs. Det kan innebära bokning ut i nätverk, till våra egna psykologer, ombokningar eller att du själv tar hand om ärendet för kortare psykosocial rådgivning. I de rådgivande kontakterna är fokus på punktinsatser där du vägleder och råder klienten i allt från enklare socialjuridiska och ekonomiska frågor, krisstöd, stödjande samtal till råd och stöd till chefer och medarbetare. Arbetet har ett starkt administrativt inslag i form av ärendeupprättning med mera. Krav och kvalifikationer Du skall vara socionom eller ha annan kompetens som bedöms likvärdig. Det är lämpligt med bred erfarenhet från till exempel socialtjänstarbete eller personalvårdstjänster. En mycket god datavana och gärna erfarenhet av att arbeta telefonbaserat ser vi som meriterande även om det inte är ett krav. Du behöver ha en god administrativ förmåga och kunna hantera att många saker sker samtidigt. Flexibilitet och personlig lämplighet värderas mycket högt. Omfattning Hel- eller deltid 75-100%. Önskvärd start: snarast. Arbetsplats SOS International, Järnvågsgatan 3, Göteborg Kontakt för frågor Rasmus Linde, Teamledare och psykolog, SOS International, tel. +4673 866 14 64 Helena Neikter, Teamledare och psykolog, SOS International, tel. +4673 866 14 65. Ansökningarna kommer att värderas efter hand som de kommer in och tjänsterna kan komma att tillsättas löpande så dröj inte för länge om du känner att detta är intressant.     We help people on behalf of our customers SOS International is the leading assistance organisation in the Nordic region. From emergency centres in Denmark, Sweden, Norway and Finland, SOS International provides acute personal assistance all over the world 24/7/365. SOS International offers a wide range of solutions in the form of worldwide medical and travel assistance, roadside and healthcare solutions. Our competent work force of more than 1200 employees represents 30 nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day. SOS International is owned by 16 of the largest insurance companies in Scandinavia. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner securing the value chain on behalf of our customers as a trusted partner to provide the optimal end-user experience taking the total cost for our customers into account. Find out more on our website: www.sos.eu
Arbetsgivare
SOS International AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Socialsekreterare med handledarfunktion inriktning unga vuxna/vuxna

Arbetsgivare / Ort: Bodens kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till. Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg - Team Individ arbetar med barn, unga och vuxna individer samt familjer som av olika anledningar är i behov av stöd och hjälp för att erhålla en fungerande livssituation. Verksamheten är organiserad i multikompetenta team med socialsekreterare och behandlare med bred kompetens i socialt arbete och spetskompetens inom olika områden när det gäller både myndighetsutövning och öppenvård. Vi söker nu en socialsekreterare med handledarfunktion med inriktning vuxna/unga vuxna till Individ- och familjeomsorgen med placering på Team Individ. I tjänsten ingår bland annat handledning av Individ- och familjeomsorgens socialsekreterare inom området unga vuxna/vuxna primärt med missbruks- och beroendeproblematik. Individ- och familjeomsorgen har i dagsläget 5,0 socialsekreterare med inriktning vuxna med missbruk/beroende samt 2,0 tjänster med inriktning unga vuxna (18-25 år) på myndighetssidan och dessa arbetar i nära samarbete med sina kollegor på teamet, de andra myndighetsteamen samt Team stöd som är Individ- och familjeomsorgens samlade öppenvård. Hos oss på Team Individ blir du en viktig del i ett multikompetent team på 16 personer som tillsammans utifrån sina olika kompetensområden arbetar med målet att skapa en fungerande helhet för den enskilde. Vi erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete i ett positivt team med god sammanhållning. Tillsammans med de andra teamen inom IFO bedriver och utvecklar vi en organisation uppbyggd för att ha den enskilde och familjen i fokus. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i stor utsträckning att arbeta med handledning i enskilda ärenden och fungera som dagligt korridorstöd till socialsekreterarna inom området. Du kommer att fungera som medhandläggare i ärenden som rör LVU och LVM och även företräda socialförvaltningen i domstol vid denna typ av ärenden. Kvalitetssäkring av dokumentation och systematisk uppföljning inom området samt samverkan internt och externt utgör också en betydande del av arbetet. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning. Vi söker dig som har gedigen kompetens och erfarenhet av myndighetsutövning inom området. Vi söker en strukturerad, positiv och flexibel person som kan bidra till verksamhetens utveckling och ett gott samarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras. Arbetstid 08:00-17:00. Verksamheten tillämpar flextid. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Bodens kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.