På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Diakon

Diakon

210 Lediga jobb

Behandlingssekreterare på avdelning Karlsvik i Höör

Arbetsgivare / Ort: Statens Institutionsstyrelse
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för barn, ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, kriminalitet, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. Lunden tar emot kvinnor med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk i kombination med psykisk ohälsa. ARBETSUPPGIFTER Du har huvudansvaret för behandlingsplanering, myndighetskontakter och samordning mellan vårdgivare. Tjänsten innebär arbete i team med andra funktioner såsom psykolog, sjuksköterska, behandlingspedagoger m fl. En stor del av rollen som behandlingssekreterare innefattar samordning och dokumentation. Du är ansvarig för klientens ärendegång i enlighet med Riktlinjer och Behandlingsplanering vid LVM-hemmen samt Riktlinjer för utformning och genomförande av SiS LVM-vård. I detta innefattas att under vårdtiden upprätta och löpande revidera klientens behandlingsplan samt vid behov skriva missbrukskartläggning och andra delutlåtande vid SiS utredning LVM. Att hålla enskilda samtal är en viktig del i arbetet, både som underlag vid utlåtanden och kartläggning men även för planering. Du ansvarar för kontinuerlig kontakt med ansvarig socialtjänst samt skriva månadsrapporter och sammanfattning av vårdtiden när LVM-vården upphör. Under placeringstiden ingår även bedömning och planering inför vård i öppnare former enligt 27 § LVM tillsammans med berörd klient och ansvarig socialsekreterare. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning som socionom. Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift och tal samt har ett intresse av att arbeta med klienter med beroendeproblematik, ofta i kombination med psykisk ohälsa. Önskvärda personliga egenskaper: - Ett professionellt och respektfullt bemötande och förmågan att arbeta efter SiS etiska riktlinjer och värdeord (Respekt, Omtanke och Tydlighet) - En god förmåga att strukturera och planera arbetsuppgifter - En god samarbetsförmåga med ledning såväl som medarbetare, andra vårdgivare och klienter - Förmåga att möta och hantera konfliktfyllda situationer Erfarenhet av behandlingssekreterararbete inom missbruksvård är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi begär alltid utdrag ur Polismyndighetens misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
Arbetsgivare
Statens Institutionsstyrelse
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Gymnasiepräst och Gymnasiediakon

Arbetsgivare / Ort: Malmö Pastorat
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Diakon

Om jobbet
Svenska kyrkan Malmö består av 6 församlingar och 21 kyrkor. Här finns även en kyrkogårdsförvaltning och stödfunktioner såsom HR, IT, ekonomi, kommunikation och fastighet. Sammanlagt är vi ca 500 anställda samt många ideella och förtroendevalda Svenska kyrkan Malmö befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där vi formar framtidens kyrka i en snabbt växande storstad med landets yngsta befolkning där 50% av invånarna är mellan 0–35 år. Utmaningarna i Malmö är stora samtidigt som möjligheterna är många. Med Malmö universitet, Öresundsbron, innovationer inom arkitektur, kultur och företagande, är Malmö en stad i framkant. Här finns också segregation och utanförskap och behovet av livstolkning och växande i tro och tillit är stort. Svenska kyrkan Malmö inrättar nu två nya tjänster, en gymnasiepräst och en gymnasiediakon Både tjänsterna har sin bas i Kirsebergskyrkan med hela Malmö pastorat som arbetsfält. Du kommer att ingå i arbetslaget "Själavård i samverkan" tillsammans med övriga medarbetare inom sjukhuskyrkan, fängelsekyrkan, universitetskyrkan, polispräst och sjömanspräst. Beskrivning av tjänsterna I uppdraget ingår det att vara samordnare för Malmökyrkans övergripande gymnasiearbete genom att upprätthålla och utveckla samarbetet med Malmös gymnasieskolor i samverkan med Malmös församlingar.  Som gymnasiepräst/diakon kommer att möta flera tusen elever och många anställda på skolorna under året. Det är avgörande att kyrkans medarbetare är synliga och besöker lärarrum och klassrum och möter människor. Det är viktigt att personligt dela med sig av sin tro och visa på pedagogiska och intressanta sätt att närma sig livsfrågorna. Det är viktigt att visa en positiv bild av kyrkan, arbeta för att minska fördomar om tro och religion och peka på vägar för unga människor att fundera över livets djupare innehåll. I arbetsuppgifterna ingår bla att: -Erbjuda enskilda samtal och temalektioner -Vara en röst i samhället för att stödja unga människor genom att delta i debatter kring sådana ämnen -Synas i media för att visa att Svenska kyrkans ungdomsarbete är relavant i en avgörande ny tid Kvalifikationer och vem vi söker Vi söker dig som är präst- och diakonvigd enligt svenska kyrkans ordning. Du har erfarenhet av arbete med ungdomar i skolmiljö samt från arbete mångreligiös och mångkulturell kontext. Du är självgående, flexibel, lyhörd och trivs/känner dig bekväm med att arbeta på någon annans arena. Övrig Information Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 2021-12-01 Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Information om tjänsten: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ninni Smedberg, arbetsledande diakon, 040-279151. Vi erbjuder Svenska kyrkan i Malmö är en plats för inspiration och utveckling. Öppenhet, mångfald, och tillgänglighet är ledord som är viktiga för oss i vår verksamhet. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet. Våra förmåner är bland annat friskvårdsbidrag, flextid och förmånligt erbjudande om lunchförmån Välkommen med din ansökan tillsammans med CV, personligt brev och referenser. Svenska Kyrkan i Malmö använder rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken längst ner i annonsen. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller brev. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Malmö Pastorat
Hemsida: https://svenskakyrkanmalmo.se/lediga-tjanster/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Behandlingsassistent till Beroendeenheten

Arbetsgivare / Ort: Umeå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Beroendeenheten riktar sig till personer över 18 år som har problem med missbruk eller beroende av alkohol, narkotika och/eller spel om pengar. Beroendeenheten erbjuder 12-stegsbehandling och KBT behandling. De KBT metoder som verksamheten erbjuder är Motiverande samtal MI, Återfallsprevention ÅP, Haschavvänjningsprogram HAP, Community Reinforcement Approach CRA, Community Reinforcemant And Family Training CRAFT, Till spelfriheten. Inom enhetens KBT behandling kan man vara inskriven i LARO programmet (Läkemedelsassisterad behandling för opiatberoende) Vi söker nu en behandlingsassistent till vår verksamhet, är du den vi söker? Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta med 12-stegsbehandling. Du kan även få uppdrag att arbeta med klienter som har en KBT insats. Du kan få arbeta med enskilda klienter och med gruppbehandling med de KBT metoder som verksamheten använder. Du arbetar på uppdrag av socialsekreterare. Du hanterar journalföring och arbetar även med statistik. Om dig Vi söker dig som är utbildad Alkohol- och drogterapeut för 12-steg, socionom, behandlingsassistent eller har en annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig och relevant för uppdraget. Det är ett krav att du är utbildad alkohol och drogterapeut för 12-steg. Det är meriterande om du har utbildning i de övriga KBT metoder som verksamheten använder och om du har kunskaper om psykiatrisk problematik och funktionshinder. Önskvärt är även om du har drogkunskap och kännedom om lagstiftning inom socialtjänstens verksamhetsområde. Vi strävar efter jämnkönsfördelning och ser gärna manliga sökande. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Arbetsgivare
Umeå kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetspedagog

Arbetsgivare / Ort: Sotenäs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.  Beskrivning Vi söker två verksamhetspedagoger till Sotenäs Kommun med inriktning LSS och Socialpsykiatri. Våra verksamheter består av bland annat gruppbostad och servicebostäder samt daglig verksamhet enligt LSS och SoL, boendestöd och personlig assistans. Vi vill att ni ska vara med oss och utveckla och driva det pedagogiska arbetet i dessa verksamheter. Vi vill kunna möta dagens krav på kvalitet och digitalisering som präglar vårt samhälle samt ge rätt förutsättningar för vår erfarna personal att kunna möta dessa och brukarnas behov. Vill ni vara med och aktivt delta i och bidra till utveckling av våra verksamheter? Då är detta ett arbete för er! Hos oss i Sotenäs Kommun får ni: - En liten inkluderande kommun med möjligheter att påverka - En tillitsbaserad organisation med frihet under ansvar Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/   Arbetsuppgifter Som verksamhetspedagog har ni det övergripande ansvaret för det sociala och pedagogiska arbetet i verksamheterna. Vi ser att ni ska vara med oss att utveckla och driva detta arbete framåt. En av huvuduppgifterna är att handleda och vägleda medarbetarna och arbetsgrupperna i arbete för att kunna möta varje enskild persons individuella behov inom ramarna för verksamheten. Du ska ha förmåga att se styrkor och få dem att växa samt se behov av kompetensutveckling och motivera för dessa. Ni kommer arbeta självständigt, men i tätt samarbete med varandra, personalen och oss enhetschefer.   Kvalifikationer Formell kompetens: 3-årig högskoleutbildning socialpedagog, socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att ni har god samarbetsförmåga och kunna arbeta målinriktat då ni förväntas ha kontakt med andra professioner runt den enskilde och verksamheterna samt även ingå i samarbeten med andra avdelningar och förvaltningar inom organisationen. Ett krav är att ni har goda kunskaper inom aktuella lagstiftningar, social dokumentation samt datavana och körkort. Meriterande är erfarenhet av arbete som verksamhetspedagog och/eller annan ledande eller handledande funktion inom området Ni ska vara handlingskraftiga, lösningsfokuserade och flexibla. Vi ser att ni kan arbeta strukturerat och metodiskt utifrån uppdrag samt kunna identifiera utvecklingsbehov. Ni ska ha förmåga att leda och få med er andra. Vi kommer i rekryteringen att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med arbetstid måndag till fredag. Viss flexibilitet i arbetstider kan bli aktuellt utifrån verksamhetens behov och arbetsuppgifter. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.   Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Arbetsgivare
Sotenäs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Processledare för IBIC

Arbetsgivare / Ort: Lindesbergs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
ARBETSUPPGIFTER I rollen som processledare för IBIC och Kuben kommer du arbeta med implementering av de systemen i våra verksamheter. Dina främsta uppgifter handlar om kartläggning och implementering av systemet, samt rapportering/utvärdering och utveckling av rutiner. I rollen ingår ett tydligt fokus på kvalitetssäkring och vara stöd och support till andra kollegor som jobbar i systemet. Du samverkar med andra personer i olika roller för att skapa rutiner och arbetssätt. Du har ett nära samarbete med andra systemförvaltare och är ansvarig för kontakten med Ensolution, som ansvarar för Kuben, och Cambio Viva när det gäller systemets funktion. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har tidigare erfarenhet av att jobba som processledare eller projektledare. - Har Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Har goda kunskaper om IBIC. - Har b-körkort och tillgång till egen bil. - Talar och skriver svenska obehindrat. Som person är det viktigt att du är självgående och kan lägga upp arbetet självständigt. Det är till stor fördel om du tidigare har arbetat med förändringsprocesser och har en pedagogisk förmåga samt är lyhörd då det krävs för att lyckas. Du har god struktur och är driven. Detta är ett stort projekt i kommunen. Vi söker dig som gillar utmaningar och förändringsarbete. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Arbetsgivare
Lindesbergs kommun
Ansökan
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.