På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

CV-granskare
Spela filmen

CV-granskare

429 Lediga jobb

Jobbmatchare till Lernia i Borås

Arbetsgivare / Ort: Lernia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se Jobbmatchare till Lernia i Borås! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Vi söker en Jobbmatchare till vår verksamhet inom Rusta och Matcha i Borås. Rusta och Matcha är den nya matchningstjänsten och en del i arbetet inför den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för nyanlända och långtidsarbetslösa att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Jobbmatchare hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning har en avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du som söker tjänsten bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och extrovert. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. Du har erfarenhet från: Minst 1 års eftergymnasial utbildning inom området arbetsliv & personal, företagsekonomi eller likvärdigt 2-4 års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk Körkort B och tillgång till egen bil Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift, samt har god datorvana Vad erbjuder vi? Förutom en heltidsanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen Placeringsort: Borås Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Aman Daniel, [email protected] En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected] Besök oss gärna på www.lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jobbcoach Linköping

Arbetsgivare / Ort: Yrkescentrum i Sverige AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Språk
Meriterande
  • Arabiska

Om jobbet

Sökes en driven coach på vårt kontor i Linköping med god lokal/ regional kännedom!

Vi är idag en mindre verksamhet som är i ett expansivt skede och vi söker därför ännu en coach till vårt team!

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar vi med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet och god förmåga att planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 100% med tillträde omgående.

I rollen som coach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för jobbcoach:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

  • Arbetsledning med personalansvar
  • Rekrytering
  • Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

  • Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

  • Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper

• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

• Effektiv, noggrann, välorganiserad och engagerad.

• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Arabiska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

• Du är social och öppen för att knyta kontakter.

• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

• Goda kommunikativa förmågor.

• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.

Mer information och ansökan

Tjänstegrad 100%

Tillträde snarast

Du söker genom att gå in på och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta:

Anjam Nagi, Verksamhetschef

[email protected]

070-5773434

Arbetsgivare
Yrkescentrum i Sverige AB
Industrigatan 18
58277 Linköping
Hemsida: http://www.yrkescentrum.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

SYV på MImers Hus Gymnasium, Kungälv

Arbetsgivare / Ort: Kungälvs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Studie- och yrkesvägledare

Om jobbet
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv! Beskrivning Mimers Hus gymnasium invigdes 2004 och är en attraktiv gymnasieskola belägen i centrala Kungälv med filialer för BA och FT i Rollsbo industriområde. På skolan går idag ca 1600 elever fördelade på tretton nationella program, såväl yrkesförberedande som studieförberedande och introduktionsprogram. På skolan arbetar ca 170 personal som kännetecknas av ett stort engagemang och hög kompetens. Vår målsättning och fokus är att alla ska lyckas. Skolan erbjuder bl.a. idrottsprofil inom samtliga program och UF inom flertalet.  Arbetsuppgifter Vi behöver nu en SYV på vikariat under resten av vårterminen på IM, Bygg och anläggning, El och Energiprogrammet samt fordonsprogrammet och i viss utsträckning Restaurangprogrammet.  På Mimers Hus arbetar tre studie och yrkesvägledare. Kvalifikationer Högskoleutbildning krävs och SYV-utbildning är meriterande. Det är också meriterande om du arbetar som SYV eller tidigare gjort detta. Goda kunskaper om utbildningssystemet samt arbetsmarknaden är en förutsättning för att kunna klara arbetet.  Då arbetet innebär mycket kontakter av olika slag är god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift viktigt.  Vi söker en person som kan arbeta självständigt men som även kan samarbeta med kollegor, lärare och elever. Övrigt Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com. Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kungälvs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetscoach

Arbetsgivare / Ort: Lindesbergs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsförmedlare

Om jobbet
Välkommen till Coachingteamet i norra Örebro län! Vår övertygelse är att alla människor kan och vill utvecklas och vi stöttar individen till stegförflyttning för att komma närmare arbetsmarknaden. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning. Vi tillhandahåller bland annat arbetsträningsplatser, studiebesök, motivationshöjande och coachande samtal och samordning mellan myndigheter. Arbetet genomsyras av tron på att alla människor vill och kan utvecklas. Vi ser till alla människors lika värde och bemöter varandra med lyhördhet och respekt. Vi arbetar aktivt med inkludering och mångfald och våra utlåtanden baseras på fakta. Vi ser varje individ som en egen person och har nolltolerans mot diskriminering. Coachingteamet är verksam i de fyra norrkommunerna Lindesberg, Nora, Hällefors och Ljusnarsberg och är ett samarbete mellan kommunerna, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt Region Örebro län. Coachingteamet finansieras som projekt av Samordningsförbundet Sofint (Finsam) och Lindesbergs kommun är projektägare. Det finns en styrgrupp med representation från alla parter som leder arbetet. I teamet arbetar sex arbetscoacher idag varav två går vidare till andra uppdrag inom enheten, vi söker därför en ny kollega. Eftersom coachningsteamet är verksam i flera kommuner, finns det möjlighet att ha arbetsplats i både Lindesberg, Nora, Hällefors och Ljusnarsberg. Resor mellan kommunerna ingår i tjänsten. Anställningen är projektanställning fram till 2022-12-31 med möjlighet till förlängning under 2023. ARBETSUPPGIFTER Målgruppen för insatsen är personer mellan 18-65 år som är i behov av samordnad arbetslivsinriktad rehabilitering. Gruppen utgörs av individer med försörjningsstöd, aktivitetsersättning, sjukpenning men även av så kallade 0-klassade - en grupp som inte har offentlig försörjning. Det som är gemensamt för gruppen är att de ännu inte klarar av att tillgodogöra sig de insatser som erbjuds inom ordinarie myndigheter, såsom i samverkan mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen eller via kommunernas arbetsmarknadsenheter. Således föreligger behov av insatser av lågtröskel-karaktär för att stödja dessa individer mot stegförflyttning till de ordinarie aktörernas verksamheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har relevant högskoleutbildning • Har intresse för att arbeta i stödjande förstegsverksamhet för målgruppen som beskrivs ovan • Har kunskaper och gärna erfarenhet av arbete med människor med psykisk och/eller fysisk funktionsvariation som påverkar arbetsförmågan • Har kunskap om andra myndigheters arbete, ex arbetsförmedlingen, försäkringskassan, regionen eller kommunerna • Vana av att dokumentera och följa upp • Kan arbeta självständigt men också i team • Orädd, självgående och driven • Är lösningsorienterad och flexibel • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande. • B-körkort ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Arbetsgivare
Lindesbergs kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsmarknadshandledare till Kåbo växthus & trädgård

Arbetsgivare / Ort: Uppsala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
Produktion och naturvård Har du erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som arbetsmarknadshandledare. Vi på Kåbo växthus & trädgård erbjuder både en trevlig arbetsplats och goda möjligheter till utveckling. Vi ser fram emot din ansökan! Kåbo Växthus & trädgård är en verksamhet inom utbildnings- och jobbcenter. Vi odlar sommarblommor och perenner och ekologiska grönsaker. Vi sköter grönytorna på vårt eget område och har försäljning av våra produkter samt utför externa jobb på uppdrag av kund. Ditt uppdrag Som arbetsmarknadshandledare kommer du att stödja individer på vägen mot målet att nå egen försörjning. Du ska ansvara för planering, anpassning och genomförande av arbetsuppgifter och andra aktiviteter som leder mot uppsatta delmål. Det ingår även att sätta upp mål och delmål för att deltagarna ska nå egenförsörjning. Du förväntas delta i trepartsmöten där uppsatt planering följs upp och revideras samt arbeta med att utveckla verksamheten. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer. Har du utbildning i MI (motiverande samtal) och coachande förhållningssätt ses det som meriterande. Det är en fördel om du har utbildning i möten med personer i behov av handledning och stöd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete och av att jobba med arbetsmarknadsfrågor. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. det är även meriterande om du har språkkunskaper i andra språk utöver svenska och engelska. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Sist men inte minst är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Dessutom samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Emir Zuna, enhetschef, 018-727 70 28, 076- 695 76 11. Facklig företrädare: Vision, Henrik Brunnberg, 018- 727 75 52. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden. Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsgivare
Uppsala kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.