På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

203 Lediga jobb

Vikarierande kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Ljungby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med? Kommunikationsavdelningen verkar för ökad kunskap och ökad förståelse för kommunens verksamheter externt och internt. På kommunikationsavdelningen är vi, med dig, sex personer. Du kommer att arbeta med kommunikatörer och strateger. Vi arbetar nära varandra, vi har förmåga att lyfta varandra och vi har roligt på jobbet. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med kommunikation i stora såväl som mindre projekt, med både strategiskt och operativt arbete, som innefattar allt från intranät och webb till trycksaksproduktion och rådgivning. Som kommunikatör på Ljungby kommun gör du skillnad varje dag. Du kommer att tillhöra kommunikationsavdelningen och tillsammans med dina kollegor arbetar du med att berätta om Ljungby som plats att leva, bo och verka på. Du arbetar också med kommunikation internt för att skapa förståelse, bygga vi-känsla och med Ljungby kommun som attraktiv arbetsgivare. Vi söker dig: • som har förmåga att se när och var kommunikation är ett bra medel för att nå framgång • som kan få fram rätt budskap i rätt kanaler för att nå ett uppsatt mål • som får saker gjorda och som behärskar kommunikationens alla verktyg KVALIFIKATIONER För att arbeta hos oss ska du ha: • universitets- eller högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • kunskaper i CMS (vi använder EpiServer) • goda kunskaper i InDesign och Photoshop • kunna producera enkla filmer för webb och sociala medier • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • B-körkort Erfarenhet av kommunikatörsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är meriterande. Har du arbetat inom offentliga organisationer är det också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer att ske löpande. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Arbetsgivare
Ljungby kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör / Marknadsförare

Arbetsgivare / Ort: Nercia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Vårt uppdrag Nu rekryterar vi en Kommunikatör / Marknadsförare till expansiva MoveTech i Örebro. Här får du vara en del av ett innovativt företag som har stort fokus på hållbarhet och hjälper landets ledande industrier med lösningar som säkerställer att kunderna når sina mål. Vill du arbeta i en framtidsbransch, trivs i en miljö med snabba beslut och vill bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa? Sök rollen idag! Arbetsuppgifter Gillar du digital marknadsföring och kommunikation samt är intresserad av att arbeta digitala leads? Vill du dessutom vara med och utveckla ett företag i stark tillväxt? Då tror vi att det här är tjänsten för dig! Vi söker en marknadskommunikatör som vill arbeta brett inom marknadsföring med allt från varumärkesbyggande arbete till leadsgenerering. Du kommer till ett bolag som befinner sig i ett expansivt skede, vilket innebär att du kommer få en personlig utveckling tillsammans med att företaget växer. Exempel på arbetsuppgifter: • Planera, genomföra och följa upp kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter/kampanjer • Utveckla budskap och innehåll anpassat till aktuell målgrupp och i linje med vår profil och värderingar. • Kontinuerligt utveckla vår hemsida och analysera den digitala trafiken • Jobba med vår externa kommunikation • Jobba med att digitala leads konverteras till säljaktiviteter och försäljning. Med syfte att driva nyförsäljning kommer du att sammanställa öppna leads, följa upp status och bidra till att leads konverteras till affär! Din profil För att lyckas i rollen söker vi dig som har några års erfarenhet av liknande roller. Du har förmåga att producera material och har grundläggande kunskap om grafisk produktion. Du har erfarenhet av webbpublicering. Du har även kunskap om marknadsföring och kan hantera digitala kanaler och sociala medier. Du är idérik och kreativ samtidigt som du är strukturerad och levererar enligt plan. Rollen har stora kontaktytor och förutsätter att du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Vidare ser vi att du har: • Erfarenhet av att arbeta i digitala kanaler, sociala medier och de verktyg som krävs. • Goda kunskaper i Officepaketet • Förståelse för och erfarenhet av digital marknadsföring • Arbetat med uppföljning/ rapportering av digitala leads • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Övrig information Rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 23 januari 2022. Vid frågor är du välkommen att kontakta Nercia: Niclas Thored, 073-966 84 06 Välkommen med din ansökan! Om kundföretaget Med hjärtat i centrala Örebro utrustar MoveTech Sveriges ledande företag till en säker och effektiv arbetsmiljö, med stort fokus på hållbarhet. Sedan 1997 har vi utvecklat transport- och materialhantering som förenklat vardagen hos Sandvik, Scania, SKF, och Volvo. Förutom att erbjuda nya lösningar, hjälper vi våra kunder att återbruka väl fungerande utrustning - så att den kan få nytt liv någon annanstans. Det är vad vi stolt kallar Svin(n)smart! Om Nercia Nercia är leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen
Arbetsgivare
Nercia Bemanning AB
Hemsida: http://www.nercia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Sökes till Peab i Helsingborg/Malmö. Är du en självgående och lösningsfokuserad kommunikatör med social kompetens, som vill vara med och ta vår kommunikation ett steg längre? Vi söker nu en kommunikatör till vår bygg- och anläggningsverksamhet i region Syd. För att trivas hos oss är du bra på att skapa relationer och vara nyfiken, kommunikativ, självgående och flexibel. Om tjänsten Som kommunikatör på Peab kommer du att planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter samt ta fram och koordinera innehåll för Peabs interna och externa kanaler. Dina huvudsakliga kontaktytor är regionledning, arbetschefer, projekt, stödfunktioner och beställare. Du kommer att rapportera till vår regionchef inom anläggning, men även ingå i vårt kommunikationsteam som är spritt på flera orter över Sverige. Dina huvudsakliga uppgifter: • Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser utifrån verksamhetens behov och mål, med Peabs ramverk för kommunikationsarbete som grund. • Utforma budskap på ett enkelt, tydligt och begripligt sätt samt formulera budskapen efter kanaler och målgruppernas olika behov. • Rådgivning och coachning för chefer inom kommunikation. • Producera kommunikationsmaterial utifrån Peabs grafiska profil. • Självständigt ta fram olika typer av texter, allt från längre artiklar och pressmeddelande till kortare, för exempelvis digitala kanaler. • Redaktör för intranät och hemsidor och samverka med andra redaktörer inom Peab. • Stärka Peabs varumärke genom rörlig media och foto. • Stötta verksamheten gällande anbud. Textredigering samt bidra med grafisk formgivning. Kravprofil Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap alternativt motsvarande kunskaper, minst 2 års erfarenhet från liknande roll i annat större företag samt mycket goda kunskaper i svenska. Vi ser det meriterande om du: • Behärskar Adobe Indesign, Photoshop, Premiere Pro samt Office-paketet. • Har arbetat i SharePoint och EpiServer. • Har kompetens inom fotografering och rörlig media inklusive klippning av film. • Har god kunskap i presentationsteknik. • Skriver engagerande texter och kan målgruppsanpassa information. Som person får du gärna vara kommunikativ, ha hög social kompetens, vara lyhörd samtidigt som du är lösningsfokuserad och resultatinriktad. Du behöver även vara prestigelös för att trivas i rollen. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kan bli en del resor i tjänsten, mest i närområdet. Kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande regionchef Rickard Svensson, 0733 374715, [email protected] Urval sker löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Sökes till Peab i Helsingborg/Malmö. Är du en självgående och lösningsfokuserad kommunikatör med social kompetens, som vill vara med och ta vår kommunikation ett steg längre? Vi söker nu en kommunikatör till vår bygg- och anläggningsverksamhet i region Syd. För att trivas hos oss är du bra på att skapa relationer och vara nyfiken, kommunikativ, självgående och flexibel. Om tjänsten Som kommunikatör på Peab kommer du att planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter samt ta fram och koordinera innehåll för Peabs interna och externa kanaler. Dina huvudsakliga kontaktytor är regionledning, arbetschefer, projekt, stödfunktioner och beställare. Du kommer att rapportera till vår regionchef inom anläggning, men även ingå i vårt kommunikationsteam som är spritt på flera orter över Sverige. Dina huvudsakliga uppgifter: • Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser utifrån verksamhetens behov och mål, med Peabs ramverk för kommunikationsarbete som grund. • Utforma budskap på ett enkelt, tydligt och begripligt sätt samt formulera budskapen efter kanaler och målgruppernas olika behov. • Rådgivning och coachning för chefer inom kommunikation. • Producera kommunikationsmaterial utifrån Peabs grafiska profil. • Självständigt ta fram olika typer av texter, allt från längre artiklar och pressmeddelande till kortare, för exempelvis digitala kanaler. • Redaktör för intranät och hemsidor och samverka med andra redaktörer inom Peab. • Stärka Peabs varumärke genom rörlig media och foto. • Stötta verksamheten gällande anbud. Textredigering samt bidra med grafisk formgivning. Kravprofil Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap alternativt motsvarande kunskaper, minst 2 års erfarenhet från liknande roll i annat större företag samt mycket goda kunskaper i svenska. Vi ser det meriterande om du: • Behärskar Adobe Indesign, Photoshop, Premiere Pro samt Office-paketet. • Har arbetat i SharePoint och EpiServer. • Har kompetens inom fotografering och rörlig media inklusive klippning av film. • Har god kunskap i presentationsteknik. • Skriver engagerande texter och kan målgruppsanpassa information. Som person får du gärna vara kommunikativ, ha hög social kompetens, vara lyhörd samtidigt som du är lösningsfokuserad och resultatinriktad. Du behöver även vara prestigelös för att trivas i rollen. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kan bli en del resor i tjänsten, mest i närområdet. Kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande regionchef Rickard Svensson, 0733 374715, [email protected] Urval sker löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör med inriktning på digital marin pedagogik

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
vid Östersjöcentrum. Sista ansökningsdag: 2022-01-23. Stockholms universitets Östersjöcentrum bedriver forskning inom områden som är viktiga för Östersjöns framtid. Vi har även uppdraget att förvalta och tillhandahålla universitetets fältstation Askölaboratoriet och fartyget Electra för forskning och utbildning. I vårt uppdrag ingår också att öka kunskapen och engagemanget för havsmiljöfrågor och stödja samhällets åtgärdsarbete; genom vetenskapskommunikation, dialog och samverkan ska vi möjliggöra att viktiga beslut kan tas på god vetenskaplig grund. Kommunikationsteamet vid centret består av 5 personer. Dessa arbetar i nära dialog med forskare och omvärldsanalytiker för att säkerställa korrekt och relevant kommunikation till våra olika målgrupper. Arbetet kännetecknas av stort eget ansvar, högt i tak och ett starkt gemensamt engagemang för frågorna vi fokuserar på. Arbetsuppgifter Östersjöcentrum kommer, i samverkan med Baltic Sea Science Center på Skansen, starta upp ett nytt projekt under 2022 med målsättningen att sänka tröskeln för lärare inom högstadiet och gymnasiet att lättare ta in Östersjöfrågor i undervisningen. Projektet, som finansieras av stiftelsen Baltic Sea 2020, kommer ta fram engagerande och läroplansanpassat material för att öka kunskapen om Östersjön. Vi söker nu en kommunikatör ska leda detta projekt samt ta ett särskilt ansvar för utveckling av metoder och koncept för målgruppen. Du kommer att vara ansvarig projektledare på 50 % av heltid. Arbetet kommer att ske i samverkan med pedagogisk kompetens från Baltic Sea Science Center på Skansen, vetenskaplig kompetens från olika Östersjöforskare samt kompetens om policyprocesser och miljöpolitik från omvärldsanalytiker på Östersjöcentrum. Du kommer att ansvara för den kommunikativa kompetensen till projektets genomförande, men har kontinuerlig dialog och stöd av kommunikationsteamet om idéer och metoder.  Utöver att leda detta projekt kommer du på övrig tid, 50 % av heltid, stödja andra kommunikationsinsatser på Östersjöcentrum. Vi har många kanaler och plattformar som är integrerade med varandra, och vi genomför många olika vetenskapliga och populärvetenskapliga evenemang. Du kommer att bidra i kommunikationsteamets planering och genomförande. Kvalifikationer Den vi söker: • är utbildad kommunikatör/journalist med några års yrkeserfarenhet, där tidigare arbete med att tillgängliggöra vetenskap är särskilt meriterande • har erfarenhet av video/animering/explainers • är kreativ och intresserad av att söka nya sätt att nå fram till och engagera ungdomar • har hög och uppdaterad digital kompetens, och ser hur det ger möjligheter för marin pedagogik • har erfarenhet av kommunikation som har barn/ungdomar som målgrupp • har naturvetenskaplig utbildning och/eller erfarenhet av Östersjöfrågor/miljöfrågor är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en strukturerad och positiv person som trivs med att vara drivande, är engagerad och har lätt för att samverka med olika kompetenser samt är flexibel och lösningsorienterad. Anställningsvillkor Anställningen är på heltid och tidsbegränsad till två år. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av föreståndare Tina Elfwing, tfn 08-16 17 27, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.