På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

172 Lediga jobb

Kommunikatör med fokus på krisberedskap

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kronobergs län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med strategiskt och operativt kommunikationsarbete under kris? Har du erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete inom kriskommunikation? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Vi söker dig som vill driva utvecklingen av vårt kriskommunikationsarbete framåt, inom såväl kris och samhällsstörning som inom civilt försvar. Tillsammans med enheten för försvar och beredskap ska du planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Som kriskommunikatör arbetar du aktivt med kommunikationsplanering för olika projekt, du utvecklar styrdokument, skapar informationsmaterial för olika kanaler, driver nätverk inom området, planerar och deltar i krisövningar och stöttar vår interna krisledningsstab. Rollen innebär också att stödja och samordna länets kommuner i deras kriskommunikationsarbete och att höja Länsstyrelsens förmåga att möta informationspåverkan. Du tillhör enheten för kommunikation och service och rapporterar till kommunikationschefen. Du kan också komma att arbeta med Länsstyrelsens övriga kommunikation. I din roll har du kontaktytor både internt och externt. Du har ett nära samarbete med kollegorna på Länsstyrelsen och med kriskommunikatörer på regionen och i länets åtta kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • arbeta med strategier, styrdokument och metodutveckling för kriskommunikation • medverka i och utveckla länets nätverk för myndighetsgemensam kriskommunikation • följa upp resultat och hantera löpande operativt arbete • arbeta med kriskommunikation på Länsstyrelsens webbplats och i sociala medier • delta i planering och genomförande av krisorganisationsövningar • leda och arbeta med länets nätverk för kriskommunikatörer (AG Kriskom). KVALIFIKATIONER Du ska ha: • flerårig eftergymnasial utbildning inom kommunikationsvetenskap eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant • erfarenhet av operativt kriskommunikationsarbete • erfarenhet av arbete med webb och sociala medier • mycket god förmåga att arbeta målinriktat, i grupp och under tidspress • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Du ska vara: • strukturerad, utvecklingsorienterad, noggrann, ansvarsfull med gott omdöme • initiativtagande, trygg i dig själv och ha lätt för att skapa goda relationer • förmågan att ställa om när så krävs samt ha ett prestigelöst förhållningssätt Det är meriterande om du • har erfarenhet av att filma och redigering. ÖVRIGT Som medarbetare får du: • Friskvårdsbidrag 1500 kr/år och friskvårdstimme 1 gång/vecka • Företagshälsovård för alla • Olycksfallsförsäkring till och från, samt på jobbet • Ersättning utöver Försäkringskassans sjukpenning vid sjukdom Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kronobergs län
Hemsida: http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Eventpersonal till servering i Eriksberg, Göteborg 17 dec

Arbetsgivare / Ort: Eventpersonal i Sverige AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.

Vi söker flera personer till enklare serveringsuppdrag i Eriksberg, Göteborg.

Här kommer en förfrågan gällande eventpersonal till ett serveringsuppdrag i Eriksberg, Göteborg. Under eventet kommer du få hjälpa till med lättare servering och plock. Vi ser att du känner dig bekväm i sociala sammanhang och vågar ta för dig. Detta uppdrag kräver ingen tidigare serveringserfarenhet.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt.

Datum och tid:

17 december

16.30-00.00

Lön: 175kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du är intresserad av att arbeta för oss så ansöker du på följande vis:

  1. Registrera en profil på Eventpersonal.se
  2. Bifoga information om dig själv samt kontaktuppgifter.
  3. Lägg till dina erfarenheter inom service och event.
  4. Bekräfta din registrering via mail.
  5. Maila mig [email protected] med rubriken "ERIKSB DEC" med CV och nytagen bild.


På så sätt kommer du med i vår personalbas och får jobbförfrågningar som matchar just din profil och ansöker till detta jobb.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Eventpersonal i Sverige AB
Roslagsgatan 34
41761 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden! Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.Om arbetsplatsen Linköping är framtidsstaden som ständigt växer och utvecklas. Vi är Sveriges femte största kommun och vi planerar vår stad för att kunna bli mellan 250 000 – 300 000 invånare. Med Ostlänken kommer Linköping bli en ännu attraktivare stad. Vi har startat flera större stadsbyggnadsprojekt under de senaste åren och vi fortsätter planera nya bostads- och verksamhetsområden i vår kommun. Bland annat utvecklar vi framtidens stadskärna tillsammans med näringslivet och fastighetsägare, ett nytt stationsområde, och de nya stadsdelarna Djurgården, Stångebro och Övre Vasastaden. Vi fortsätter även arbetet med Vallastaden – Sveriges mest innovativa stadsdel. Det gör jobbet på vår förvaltning inspirerande, kul och mycket utvecklande! Nu behöver vi en kommunikatör som vill arbeta med att kommunicera Linköpings stadsutveckling. Genom att utveckla den kommunikativa kompetensen inom vår förvaltning stärks vårt varumärke - här har du som kommunikatör en nyckelroll. Som kommunikatör kommer du att tillhöra gänget på staben för kommunikation, som består av kommunikatörer, webb/IT-samordnare, kundservice- och besökssamordnare. Arbetsbeskrivning Som kommunikatör hos oss kommer du att kommunicera hur Linköping växer. Dina arbetsuppgifter är att, tillsammans med dina kollegor, utveckla och samordna arbetet med kommunikation på förvaltningen. I rollen som kommunikatör utgör du ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i att ta fram kommunikationsplaner och vara kommunikationsansvarig i olika projekt. Du kommer ansvara för att leda egna projekt från start till mål. I projekten samverkar du med dina kollegor inom förvaltningen, på kommunövergripande nivå och med externa samarbetspartners. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram informationsmaterial för kommunikation både internt och externt. Du ansvarar för att publicera information och texter till webben och i sociala medier utifrån målgrupp och kanalval. Vi arbetar aktivt för att utveckla vår kommunikation till dem vi är till för vilket vi ser att du behöver både ha en förståelse för och vara bra på.  I denna tjänst kommer du ha särskilt fokus på det viktiga uppdrag som Klimatenheten har i att förverkliga Linköping kommuns mål om att vara koldioxidneutralt 2025. Klimatenheten arbetar med miljöfrågor inom olika uppdrag som energi- och klimatrådgivning, hållbart resande och som miljöstöd i planarbetet för luft, buller och vattenfrågor. Ditt uppdrag blir att, tillsammans med detta härliga gäng, skapa uppmärksamhet för cykel, gång och hållbart resande. Detta för att minska klimatutsläppen men även för att Linköping ska vara en livsvänlig stad att vistas i. Ju fler som cyklar, desto mer framkomlighet skapas för de som måste resa med bil. Tänk att få vara med och föra ut detta budskap! På uppdrag av Klimatenheten kommer du att få ansvara och planera kampanjer som t ex Cykelns dag, Trafikantveckan och Cykelvänlig arbetsplats. Tillsammans med ditt team kommer du även att arbeta med gröna resplaner för stora arbetsplatser, resvaneundersökningar och cykelbokslut. För detta kommer du få spännande möten med andra yrkeskategorier så som trafikplanerare, trafikingenjörer och kommunikatörer från andra enheter.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen inom kommunikation, alt utbildning inom kommunikation som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskaper inom bild- och filmredigering, webbpublicering samt erfarenhet av att arbeta med sociala medier. Som kommunikatör är du kvalitetsmedveten och en skribent med mycket god känsla för text och bild. Erfarenhet som projektledare betraktas som meriterande, men du ska vara van vid att arbeta projektorienterat. Det innebär att du driver självständigt och struktuerar arbetet framåt. Du blir en utmärkt byggsten i vårt team om du är en nytänkande och kreativ person med ett stort engagemang som inspirerar andra och skapar delaktighet. Du har ett förhållningssätt som är serviceinriktat och du trivs med att kommunicera och samarbeta med andra människor. Du lockas av att få hålla på med det du är specialist på – att kommunicera – i en verksamhet där du verkligen gör skillnad i vardagen för våra medborgare!   Inget personligt brev i din ansökan Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.  Information om tjänsten Tillträde: 2022-02-01 eller enligt överenskommelse Anställningsform: Visstidsanställning 1,5 år Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 8205 Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast 19 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör/copy

Arbetsgivare / Ort: Lidl Sverige KB / Järfälla
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska

Om jobbet

Vi söker en erfaren och driven kommunikatör/copy som kan vara med och driva och utveckla vår internkommunikation.

Om Lidl

Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2021 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.

Din roll

  • Du kommer att vara med och driva vår interna kommunikation och vara med och förstärka vår relation med våra drygt 5 000 medarbetare via våra digitala kanaler.
  • Du kommer att arbeta med events, både med interna och externa parter, på våra kontor såväl som i våra butiker.
  • Du kommer arbeta skrivande där det krävs att vi snabbt kommunicerar både konkret information, korta oneliners, captions i sociala medier, konsumentnära kommunikation, PR-texter såväl som marknadsmässig kommunikation/copy till anpassad målgrupp.
  • Du är våra medarbetares röst i våra interna kanaler och ser till att rätt information på rätt sätt, når rätt person i rätt tid.
  • Att tillsammans med övriga medarbetare på kommunikationsavdelningen säkerställa integreringen av vår kommunikation.
  • Vara en del av kommunikationsteamet och därmed vara behjälplig med arbetsuppgifter som omfattas av en kommunikationsavdelning, även utöver området internkommunikation.
  • Att involvera och engagera våra medarbetare och skapa dialog.
  • Att vara nyfiken och ständigt ”ha ett öra mot verksamheten” och vår omvärld samt kontakt med andra avdelningar för att på så sätt skapa dig en bild av vad som behöver diskuteras, förtydligas och betonas i vår kommunikation med våra medarbetare.
  • Att framgångsrikt söka reda på den information som är intressant för olika medarbetarmålgrupper och ansvara för att skriva texter och publicera texter/bilder via våra interna kanaler (medarbetarapp, intranät, digitala skärmar på kontor samt via övriga kommunikationsvägar inom företaget.)

Din profil

För att trivas i rollen älskar man kommunikation i alla dess former vare sig man skriver redaktionellt innehåll eller renodlad copy. Man gillar att kavla upp ärmarna och förstår att arbetsuppgifter kan variera mellan högt och lågt. Du lockas av att genomföra grandiosa julfester såväl som event på våra kontor och i butik. Att vara våra medarbetares röst i våra interna kanaler, driva och producera egna reportage, fånga captions åt våra medarbetare och supporta den externa kommunikationen och vårt PR-arbete.

Vi ser vår interna kommunikation som en viktig del i att förmedla våra värderingar, att skapa stolta medarbetare och säkerställa vår fortsatta framgång.

Du blir en del av kommunikationsteamet där vi oavsett roll, arbetar gränsöverskridande och tillsammans.

Viktiga erfarenheter och egenskaper för att lyckas i rollen som Kommunikatör/Copy:

  • Du älskar kommunikation i alla dess former vare sig man skriver redaktionellt innehåll eller renodlad copy.
  • Du har god förmåga att bygga nätverk
  • Du har utbildning från högskola eller universitet inom media eller journalistik.
  • Minst 3 års erfarenhet som copywriter, skribent eller journalist från PR-, Reklam- eller Kommunikationsbyrå eller inom näringslivet. (Du kan utan problem stilistiskt hoppa mellan att ta fram konkret info och renodlad copy.)
  • Som person är du självgående och har förmågan att balansera en kreativ och initiativrik sida med att arbeta strukturerat, dessutom tycker du om att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar.
  • Du har god erfarenhet av att arbeta med olika typer av system och verktyg för kommunikation. (Så som Word, Sharepoint och liknande.)
  • Du har god förståelse för digitala medier.
  • Är intresserad/har erfarenhet av dagligvaruhandeln.
  • Du har ett kreativt sinne, är en mycket bra skribent, har en stark affärskänsla och är stresstålig.
  • Du är social, en relationsbyggare och duktig genomförare.
  • Du behärskar engelska i tal och skrift och kan du tyska är det ett plus.
  • Värdefullt om du behärskar Excel, Power Point.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; [email protected]

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20 januari 2022. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB
Barkarbyvägen 5
17745 Järfälla
Ansökan
Ansök senast 20 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör sökes till myndighet i Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Kort om tjänsten Nu söker vi dig som vill jobba som kommunikatör på en myndighet i Uppsala. Startdatum: 2022-02-01 Slutdatum: 2022-12-31 Omfattning: Konsulten kommer under våren arbeta heltid med olika kommunikationsuppdrag inom myndigheten. Mellan midsommar och augusti kommer arbetsbelastningen sannolikt vara lägre, sedan förväntas konsulten åter arbeta heltid. Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar hos berörd myndighet. Arbetet sker inledningsvis på distans p.g.a. Covid-19 och rådande rekommendationer. Beroende på denna utveckling kan det senare förekomma behov av att arbeta i myndighetens lokaler i Uppsala. Mer om tjänsten Konsulten kommer att arbeta som resursförstärkning inom kommunikationsarbetet. Alla typer av vanliga kommunikatörsarbete kan förekomma: - skriva - publicera nyheter på webbplats, intranät och sociala medier - fotografera, filma, hantera bild och ljudmaterial för publicering, enligt gällande riktlinjer för tillgänglighet - rådgivning, planering och genomförande av olika kommunikationsaktiviteter som seminarier och utbildningar såväl internt som för myndighetens målgrupper - stöd i målgrupps och behovsanalys för olika projekt - analysera olika kommunikativa lösningar som kan bli aktuella att tillämpa och föreslå de för målgrupp och budget mest lämpade tillvägagångssätten Din profil För att vara aktuell för tjänsten ska du ha: - högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning, alternativt mångårig erfarenhet som beställaren bedömer likvärdig - minst tre (3) års dokumenterad yrkeserfarenhet - erfarenhet att ha arbetat i offentlig verksamhet - goda kunskaper i redigeringsverktyg och webbpubliceringsverktyg - mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Ansökan Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 20 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.