På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

213 Lediga jobb

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om oss Helsingborg stad är ledande inom miljö- och klimatfrågor. Helsingborg var en av finalisterna till EU Green Capital 2023 och är genom tiderna Sveriges miljöbästa kommun. Miljöförvaltningens uppdrag är att möjliggöra god hälsa och en miljömässigt hållbar utveckling i Helsingborg. Förvaltningen har som mål att vara Sveriges smartaste miljöförvaltning och vi kännetecknas av hög professionalitet och spetskompetens. Vi är cirka 75 medarbetare som på olika sätt bidrar till att Helsingborg är en innovativ miljöstad i framkant. Vill du arbeta med engagerade kollegor och medarbetare där både miljö och innovation står i fokus är du rätt person för oss. Du kommer tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd. På avdelningen arbetar vi med att stödja förvaltningens verksamhet inom områdena juridik, ekonomi, HR, administration, digitalisering och kommunikation. Vi är totalt tre kommunikatörer på förvaltningen samt en kommunikationsansvarig som delar sin tjänst med andra uppdrag. Vi arbetar som ett team där vi har ansvar för löpande arbetsuppgifter samt projekt. Samtidigt hjälps vi åt och stöttar varandra i våra olika processer. Vad vill vi att du ska göra? I arbetsuppgifterna ingår att planera och genomföra aktuella kommunikationsuppdrag, skapa kommunikationsplaner, skriva och bearbeta texter, fotografera och redigera bilder, skapa digitala och grafiska illustrationer samt uppdatera webb och sociala medier. Det ingår också att skriva pressmeddelanden och sökoptimerade texter för webben samt ta fram kampanjer och annonsera på sociala medier. Under det närmaste året kommer vi kraftsamla kring H22 City Expo, en del av Helsingborgs stads välfärdssatsning där förvaltningen ska visa upp hur långt vi kommit i vårt innovationsarbete. I ditt uppdrag ingår både intern och extern kommunikation av förvaltningens arbete med H22. Vi arbetar också med att utveckla vår arbetsplats och kommer under våra flytta vårt huvudkontor och börja arbeta aktivitetsbaserat. Vi söker därför en medspelare som kan förstärka vårt team under den här spännande perioden. Vem är du? Vi vill att du ska kunna arbeta både strategiskt och operativt med stort fokus på produktion och leverans. Vi lägger stor vikt vid att du är bra på att samarbeta, är en duktig processledare och kan skapa engagemang för kommunikation. Du är van vid att arbeta i projekt och driva en fråga från början till slut. Du ser relationer och nätverk som en tillgång och har ett positivt förhållningssätt. Du är drivande och fattar självständiga beslut utifrån ditt mandat. Vi ser det som ett plus att du har engagemang för miljö- och samhällsfrågor. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är kreativ och drivande i kommunikationsarbetet både när det gäller strategi och produktion. Du är en god skribent, har hög digital kompetens och hanterar med säkerhet webbpubliceringsverktyg som till exempel WordPress. Du behärskar också Adobe CS (InDesign, Illustrator, Premiere och Photoshop) och Officepaketet. Du har erfarenhet av operativt arbete med webb, grafisk design, texter och foto. Du har mycket goda kunskaper i svenska och kan hantera engelska i tal och skrift. Vi söker dig som är i början av din karriär med ca 1-3 års erfarenhet av liknande arbete. Du har högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation och grafisk design eller som vi bedömer som likvärdig. Vi kommer göra urval och kalla till intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Övrig information Sista ansökningsdag: 2021-11-28 Anställningsform: Vikariat 1 år, med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör/Administratör till Rudbecksgymnasiet/Kompetenscentrum

Arbetsgivare / Ort: Tidaholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Tidaholms kommun med cirka 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Rudbecksgymnasiet är Tidaholms kommuns enda gymnasieskola och här studerar cirka 300 ungdomar på tio olika gymnasieprogram. Lärare och elever arbetar nära varandra och det är aldrig långt till någon att bolla idéer med. Skolan har lokaler på Vulcanön och på Smedjegatan 11 och ligger mitt bland lummiga grönområden vid kanten av ån Tidan i centrala Tidaholm. KompetensCentrum är kommunens vuxenutbildning, som erbjuder kurser på grundläggande och gymnasienivå, särskild utbildning för vuxna, utbildning i svenska för invandrare (SFI) samt yrkesutbildningar. Största delen av verksamheten är förlagd till Smedjegatan 11. Vi söker nu en kommunikatör/administratör till en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi söker dig som är utåtriktad, initiativrik, ansvarsfull och självgående med egen drivkraft. Du är flexibel, har en god ton i kommunikationen och god samarbetsförmåga både internt och externt. Du har lätt för att arbeta i ett litet team med högt tryck och högt i tak. Arbetsuppgifter Som kommunikatör på Rudbecksgymnasiet planerar och genomför du, självständigt eller tillsammans med andra, olika typer av kommunikationsaktiviteter. I rollen som kommunikatör kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med kommunikationsinsatser till framför allt ungdomar och deras föräldrar. Det innebär bl.a. driva kampanjer i sociala medier, hemsidearbete, producera grafiskt material, planera och genomföra projekt, kampanjer, elevaktiviteter, mässor m.m. Som skoladministratör på Kompetenscentrum kommer du att ha olika administrativa uppgifter såsom elevadministration, arkivering, hantering av nationella prov mm. Som skoladministratör ingår man i ett arbetslag som jobbar nära skolledning och Studie- och yrkesvägledningen. Vi söker dig som är kreativ, utåtriktad och har lätt för att samarbeta och uppskattar lagarbete. Särskild vikt läggs på din förmåga att kommunicera med ungdomar. Du är öppen och nyfiken för nya lösningar, idéer och arbetsmetoder. Givetvis har du en god kommunikativ förmåga och uttrycker budskap väl i tal, skrift, bild och i form. Du hanterar normalt förekommande programvaror i Windowsmiljö som Microsoft Office-paketet samt Photoshop och InDesign. Du har även kunskap om administrativa system så som IST/Extens, Vklass mfl. Kvalifikationer Du har utbildning på högskolenivå inom kommunikation, marknadsföring, media, information, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och några års erfarenhet från offentlig verksamhet. Du ska vara van datoranvändare. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2021-11-28. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: www.tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida www.tidaholm.se/ledigajobb Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Tidaholms kommun
Hemsida: www.tidaholm.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

SENIOR COPYWRITER

Arbetsgivare / Ort: iDeal Of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Copywriter

Om jobbet
IDEAL OF SWEDEN is a global and fast-growing fashion and lifestyle brand with HQ in Norrköping and a local office in Stockholm. During the last years, the brand has grown rapidly and we’re aiming to further establish internationally. We look for people who can grow, think, dream and create with us. Our culture thrives by embracing a growth mindset and rewarding imagination, filled with exciting challenges and opportunities for you and your role. We are now looking for a Senior Copywriter to join our Stockholm team. As our copywriter, you hold a vital role in the organization and ensure all written communication and translations are aligned with our brand ID and fulfill the highest quality standards. Main responsibilities: • Responsible for translating IDEAL OF SWEDEN’S brand strategy and marketing initiatives into clear and compelling copywriting • • Create copy related to our goal, target audience, and focus of the campaign in close collaboration with the creative team • • Engage our customers by creating inspiring and results-driven copy for our performance channels and weekly newsletter • • Set new processes and structures to drive the advancement of translation quality and automation • • Continue to develop IDEAL OF SWEDEN’S tone of voice throughout all communication channels and ensure consistency. • • Support other departments with content creation, proofreading and translation (e.g. CRM, Paid Social, Influencer Marketing, Organic Social, SEO, E-commerce, Wholesale, Customer Service Key Characteristics • Fluent in English on a native level, as well as in Swedish. Additional languages are a plus • Flawless spelling and grammar in both English and Swedish • Outstanding attention to detail, whether it’s meeting a tight deadline, punctuating your copy, or staying true to our brand’s tone and style • Experience in SEO • Excellent project management skills: You are confident juggling projects across different teams and know how to keep it simple and focused during rapid change. You take full ownership of all your tasks, high and low. • A sophisticated understanding of our brand voice and aesthetics • A strong editorial understanding, cultural awareness, and knowledge of general fashion and social media terminology: you are on top of trends in fashion and pop culture, and have the skills to express them. You know what moves the world and how to apply an elevated sensibility to current discourses. • Impeccable communication skills and an extraordinary team spirit: you’re diplomatic, you’re candid and, most importantly, you’re thoughtful and kind. Requirements: • Bilingual Swedish and English • A degree within English, Journalism, English Literature, Creative Writing, Copywriting, Communications, Cultural Studies, Marketing, or other related fields • A proven track record or portfolio showcasing previous work in a fashion and lifestyle context Other: • The position is based in our office in Stockholm • You will report to Head of Content Marketing • Please make sure to include your portfolio in your application. Please send your application and portfolio of previous work as soon as possible as we are reviewing them continuously, but no later than 2021-11-28. For IDEAL OF SWEDEN, it is important to offer equal opportunities. We will therefore consider all qualified applications for employment without any regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability, or age.
Arbetsgivare
iDeal Of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunvägledare

Arbetsgivare / Ort: Älmhults kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla. I servicecenter ger vi information och vägledning inom hela kommunens ansvarsområde. Vi svarar på frågor om vattenmätare, trygghetslarm, skolskjutsar och en mängd annat som kommunen hanterar. Vi ansvarar för budget- och skuldrådgivning, konsumentvägledning och andra servicetjänster. Vi möter också kommunens besökare i reception och turistinformation. Servicecenter kan man kontakta genom besök, via telefon och i våra olika digitala kanaler under våra öppettider 8-16.00 på vardagar. ARBETSUPPGIFTER I servicecenter arbetar 4 kommunvägledare med att ge bästa tänkbara service till alla som kontaktar kommunen. Kommunvägledarna fångar in och besvarar frågor, bedömer och handlägger ärenden inom servicecentrets uppdrag och fördelar övriga ärenden till rätt person inom kommunen. Kommunvägledarna arbetar aktivt med kommunens hemsida och sociala medier samt med annan kommunikation. En del administrativa uppgifter ingår också, till exempel med hantering av beställningar och dokumentation. Kommunvägledarna bidrar till att utveckla kommunens verksamheter genom att följa upp ärenden och ge förslag till förbättringar av till exempel arbetsprocesser och information. De medverkar också i arbetet med att utveckla kommunens digitala tjänster. Det är ett omväxlande och utmanande arbete där man jobbar i alla våra olika kanaler och med alla typer av inkommande ärenden. God service och hög kvalitet i våra lösningar är kärnan i vårt uppdrag. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid där arbetstiden schemaläggs för att möta våra öppettider. Vi fördelar och roterar mellan olika arbetsuppgifter för variation och flexibilitet i arbetsdagen. KVALIFIKATIONER För att kunna hantera våra olika ärenden behöver du ha god kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar. Du har erfarenhet och kunskap från någon eller några av kommunens verksamhetsområden, till exempel som handläggare. För att kunna ge god service behöver du kunna arbeta snabbt och effektivt i en modern IT-miljö för telefoni, ärendehantering och dokumentation. Du kan arbeta i olika system samtidigt och har vana och skicklighet i digital informationssökning. Du har också god förmåga att hantera sociala medier. Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift, andra språk som till exempel arabiska är meriterande. Våra kunder förväntar sig en personlig och god service, något som du är expert på. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en förmåga att strukturera och lösa de uppdrag och situationer du ställs inför. Innehållet i vårt uppdrag är i ständig förändring och du är drivande i att utveckla det vidare. Du visar omdöme i din kommunikation och ditt agerande med din roll som kommunens ansikte utåt i åtanke. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. Du är flexibel och har vilja och förmåga att arbeta med många olika typer av uppgifter inom servicecenter. ÖVRIGT Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Älmhults kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Karlstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg med människan i fokus. Vi erbjuder en arbetsplats där kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå organisationens mål. Hos oss är kommunikation helt enkelt viktigt. Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra kommunikativ skillnad! Organisatoriskt kommer du att arbeta på kommunikationsstaben som ansvarar för kommunikation, diarium, nämndadministration och säkerhet tillsammans med sex andra medarbetare. Kommunikationsstaben leds av kommunikationschef. Arbetsuppgifter I rollen som kommunikatör kommer du bland annat att: - Stötta och coacha chefer och medarbetare i intern och extern kommunikation - Skriva interna och externa nyheter och texter för olika kanaler och målgrupper - Planera och genomföra kommunikationsuppdrag, skapa kommunikationsplaner och paketera budskap - Arbeta med förändringskommunikation - Fotografera och producera enklare filmer - Arbeta som redaktör med intranät, externwebb samt sociala medier - Tillsammans med övriga kommunikatörer på förvaltningen och koncernen medverka i olika arbetsgrupper kopplat till kommunikationsområdet. Vi arbetar nära varandra, har roligt och hjälps åt. Kvalifikationer Du är kreativ och drivande i kommunikationsarbetet både när det gäller strategi och produktion. Du är en god skribent, har hög digital kompetens och hanterar med säkerhet webbpubliceringsverktyg. Du behärskar också Adobe CS (InDesign, Illustrator, Premiere och Photoshop) och Officepaketet. Du har erfarenhet av operativt och strategiskt arbete med webb, sociala medier, grafisk design, text, film och foto. Du är van vid att arbeta som kommunikatör i olika projekt och att planera och genomföra kommunikationsinsatser.  Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör. Du har aktuell högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation eller grafisk design eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmågan att samarbeta på ett bra sätt och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv för verksamhetens bästa. Du drivs av att leverera resultat som bidrar till att Karlstads kommun når sina mål och skapar nytta för Karlstadsborna. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi ser det som ett plus att du har engagemang för vård och omsorgsfrågor samt att du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Karlstads kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.