På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

282 Lediga jobb

Ekonomichef till Dematek AB

Arbetsgivare / Ort: Wise Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet

Dina nya utmaningar

Som Ekonomichef ansvarar du för att driva och utveckla företagets ekonomifunktion. Du är ytterst ansvarig för bolagets redovisning som innefattar månads och årsbokslut. Du är tillsammans med VD ansvarig för budget och analys för framtiden och är ett bollplank i organisation kring ekonomiska frågor. Du sitter med i företagets ledningsgrupp och leder ett team om fyra personer. Tjänsten är placerad i Segeltorp och du rapporterar till bolagets VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för företagets redovisning.
  • Ansvara för att etablera och driva ekonomistyrningen (Business Control) inom bolaget.
  • Leda, coacha och utveckla personalen.
  • Arbetet med att utveckla och implementera nya strukturer, rutiner och processer.
  • Aktivt ta del i utvecklingen av företagets hela affär.
  • Lokalt ansvar för arbetsmiljö-, kvalitets- och miljöuppgifter enligt särskild delegering.

Dina erfarenheter och egenskaper

För att du ska lyckas i den här rollen har du tidigare mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig samt som controller. Du har vidare erfarenhet av att driva och utveckla en ekonomifunktion. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har du erfarenhet av Jeeves är detta meriterande.

Du är en lagspelare som är duktig på att skapa och upprätthålla relationer. Du är trygg, problemlösningsorienterad och en god kommunikatör. Vi ser att du är tydlig i ditt ledarskap och har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt.

Om Dematek

Dematek är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components kan vi erbjuda marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Med mer än 90 mobila servicetekniker placerade över hela landet och branschens största reservdelslager är vi också den bästa partnern när det gäller problemlösning. Vi omsätter cirka 300 mkr och är idag 145 anställda.

Besök oss gärna på www.dematek.se

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här

 - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Andreas Larsson på [email protected] eller Oscar Dahl på [email protected] Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Wise Professionals AB
Hemsida: www.eqonomy.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundrådgivare till Lerum

Arbetsgivare / Ort: Sparbanken Alingsås AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Sparbanken Alingsås är en lokal bank med kontor i Alingsås, Lerum, Vårgårda, Herrljunga och Sollebrunn. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1833. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället. Vi har ca 125 anställda på våra fem kontor och alla medarbetare skapar och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Läs mer på http://www.sparbankenalingsas.se.. Sparbanken Alingsås söker två medarbetare till kontoret i Lerum. Tjänsterna kundrådgivare med inriktning både mot privat- och företagskunder är två vikariat 2022-01-02 - 2023-01-31 respektive 2022-01-02 – 2022-08-30. Det finns sammanlagt 19 tjänster på Lerumskontoret fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundstöd, kundansvarig med inriktning företag eller premium.   Lerum är en spännande marknad med tydlig tillväxt vilket ger oss stor potential att öka våra affärer genom kvalificerad rådgivning mot privatpersoner, företag och företagsledare. Våra medarbetare har hög kompetens och kan möta kundens alla behov. Som medarbetare har du fina möjligheter att utvecklas i olika roller och kompetensområden i våra starka och engagerade team. Tillsammans skapar vi den bästa upplevelsen för kunderna här i Lerum!   Dina arbetsuppgifter:      - Som kundrådgivare ansvarar du för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta våra kunders spontana behov av service samt produkter och tjänster, samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi. - Du ger rådgivning till privatkunder och hanterar kundens behov av att låna, spara, försäkra mm. - Till våra till mindre företagskunder och föreningar ger du kundservice och finansiell rådgivning. Du kommer att hantera kreditpropåer och bereda kreditbeslut. - Du har hög kompetens att kunna läsa av kundens totala behov, slussa när högre kompetens behövs. - Du kommer även att bidra till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad. - Aktivt arbeta med löpande KYC och AML-frågor rörande våra kunder I denna roll behöver du: - Vi söker dig som har erfarenhet av privat- och företagsaffären. - Vidare ser vi att du har grundläggande kunskaper om bokföring/redovisning och har erfarenhet av kreditadministration till företag i bank eller finansieringsinstitut. - Du har kompetens av finansiell rådgivning inom spara, försäkra och placeringar. - Du innehar Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens, godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL är meriterande Om dig: - Du är en stark lagspelare som bidrar med positiv energi till ditt team - Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter - Har en god analytisk förmåga, förstår verksamhetsstrategier och prioriteringar samt tillämpar denna kunskap för att uppnå mål - Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov - Förståelse för dina egna styrkor och utmaningar och jobbar aktivt för att utveckla dig själv och ditt arbete - Initierar, driver och följer upp din utveckling av säljprocesser och dialoger med kunder och överträffar kundens förväntningar - Vill förverkliga Sparbanksidén i vårt verksamhetsområde - Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad.   Välkommen med Din ansökan!
Arbetsgivare
Sparbanken Alingsås AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra till Swedavia NRK

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Om företaget Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser. Dina arbetsuppgifter Vi på Clockwork söker nu en Ekonom till Ekonomisupport hos vår kund Swedavia i Norrköping. Tjänsten startar omgående, dock senast i början av februari, och pågår i 6 månader med stor chans till 1 års förlängning. Swedavias Ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning. Ekonomisupporten utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål. I denna roll kommer du ingå i gruppen Leverantörsreskontra och kommer som ekonom att supportera verksamheten genom att arbeta löpande med all förekommande hantering inom leverantörsreskontra såsom uppdatera leverantörsregister och se till leverantörsflödet blir så automatiserat som möjligt. Vi söker därför dig som tidigare arbetat med leverantörsreskontra och automatiserade processer. Arbetsuppgifter som kan förekomma: • Kontakt med leverantörer • Kontering av fakturor • Påminna attestanter om att hantera fakturor • Hantering av eventuella påminnelser • Dialog med ekonomichef eller andra enheter Din profil Vi söker dig som är utbildad Ekonom eller likvärdigt med minst 5års erfarenhet av leverantörsreskontra. Du ska ha god vana av olika affärssystem samt meriterande om du har erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat samt att du kan leverera kvalitet trots högt arbetstempo. Som person tror vi att du är prestigelös som trivs att arbeta både högt och lågt, du är serviceinriktad, driven samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt. Då Swedavia ska införa en helt ny inköpsprocess ser vi att du är van att sätta dig in i nya system. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Hur går ansökningsprocessen till? Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Bita Kaplan via mejl: [email protected] eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra till Swedavia NRK

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Om företaget Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser. Dina arbetsuppgifter Vi på Clockwork söker nu en Ekonom till Ekonomisupport hos vår kund Swedavia i Norrköping. Tjänsten startar omgående, dock senast i början av februari, och pågår i 6 månader med stor chans till 1 års förlängning. Swedavias Ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning. Ekonomisupporten utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål. I denna roll kommer du ingå i gruppen Leverantörsreskontra och kommer som ekonom att supportera verksamheten genom att arbeta löpande med all förekommande hantering inom leverantörsreskontra såsom uppdatera leverantörsregister och se till leverantörsflödet blir så automatiserat som möjligt. Vi söker därför dig som tidigare arbetat med leverantörsreskontra och automatiserade processer. Arbetsuppgifter som kan förekomma: • Kontakt med leverantörer • Kontering av fakturor • Påminna attestanter om att hantera fakturor • Hantering av eventuella påminnelser • Dialog med ekonomichef eller andra enheter Din profil Vi söker dig som är utbildad Ekonom eller likvärdigt med minst 5års erfarenhet av leverantörsreskontra. Du ska ha god vana av olika affärssystem samt meriterande om du har erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat samt att du kan leverera kvalitet trots högt arbetstempo. Som person tror vi att du är prestigelös som trivs att arbeta både högt och lågt, du är serviceinriktad, driven samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt. Då Swedavia ska införa en helt ny inköpsprocess ser vi att du är van att sätta dig in i nya system. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Hur går ansökningsprocessen till? Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Bita Kaplan via mejl: [email protected] eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra till Swedavia NRK

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Om företaget Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser. Dina arbetsuppgifter Vi på Clockwork söker nu en Ekonom till Ekonomisupport hos vår kund Swedavia i Norrköping. Tjänsten startar omgående, dock senast i början av februari, och pågår i 6 månader med stor chans till 1 års förlängning. Swedavias Ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning. Ekonomisupporten utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål. I denna roll kommer du ingå i gruppen Leverantörsreskontra och kommer som ekonom att supportera verksamheten genom att arbeta löpande med all förekommande hantering inom leverantörsreskontra såsom uppdatera leverantörsregister och se till leverantörsflödet blir så automatiserat som möjligt. Vi söker därför dig som tidigare arbetat med leverantörsreskontra och automatiserade processer. Arbetsuppgifter som kan förekomma: • Kontakt med leverantörer • Kontering av fakturor • Påminna attestanter om att hantera fakturor • Hantering av eventuella påminnelser • Dialog med ekonomichef eller andra enheter Din profil Vi söker dig som är utbildad Ekonom eller likvärdigt med minst 5års erfarenhet av leverantörsreskontra. Du ska ha god vana av olika affärssystem samt meriterande om du har erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat samt att du kan leverera kvalitet trots högt arbetstempo. Som person tror vi att du är prestigelös som trivs att arbeta både högt och lågt, du är serviceinriktad, driven samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt. Då Swedavia ska införa en helt ny inköpsprocess ser vi att du är van att sätta dig in i nya system. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Hur går ansökningsprocessen till? Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Bita Kaplan via mejl: [email protected] eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.