På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

CFO

CFO

302 Lediga jobb

Finance Manager/Ekonomichef

Arbetsgivare / Ort: Cobra Biopharma Matfors AB / MATFORS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet

As a leading international clinical and commercial manufacturer of biologics and pharmaceuticals, Cobra Biologics offers a broad range of integrated and stand-alone contract development and manufacturing services for clinical trials and the commercial market. We take pride in manufacturing excellence and being a trusted provider, delivering what we promise and helping our customers to develop drugs for the benefit of patients.


We are currently looking to recruit a Finance Manager to Matfors, Sweden, for the site finance operations. The Finance Manager will report to the Group Finance Director (UK based). As a key member of the Finance Team and the Site Management team the successful applicant will have the opportunity to develop their financial management skills in a multinational and dynamic corporate environment.

The successful candidate will provide and maintain accurate financial records and accounts in line with regulatory and Group requirements for the board and senior management. Support the Matfors management team in developing the business, improving operating margins and maximising working capital potential. The candidate will require a hands on approach to support both the Site Management and Finance teams.


The key responsibilities will include:


  • Supervise Matfors Finance Team.
  • Preparation of timely and accurate monthly management accounts and associated reports (variance analysis and cash flow review).
  • Control the revenue management process incorporating maintenance of the operational revenue tracker and preparation of detailed month end revenue calculations.
  • Manage spend on capital expansion projects.
  • Assist with the implementation of standardised financial control systems.
  • Preparation of the year-end financial statements, auditor files and related tax computations, as well as managing the year-end audit process.
  • Preparation of the annual and quarterly budgets, and the associated supporting information.
  • Treasury Management incorporating preparation of weekly cash position and monthly cash projections and credit management.
  • Preparation and assistance with maintenance of regulatory returns and reports.
  • Regular communication with the Group Finance Director.


The ideal applicant will have a minimum Bachelor degree, or equivalent qualification in Finance and Accounting. A minimum of 5 years work experience in Accounting, preferably with industry experience. The applicant will need to be proactive, structured, analytical, result oriented with excellent communication and interpersonal skills. The candidate should be able to handle working in a busy and complex environment, dealing with deadlines and periods of high workload. A good knowledge of local accounting standards is required. Also good knowledge and frequent use of IT applications is essential specifically Excel.


The individual will be expected to interact at all levels of the organisation and should be able to demonstrate strong interpersonal, organisational and communication skills. Fluency in Swedish is required as well as good English skills, both oral and written.


Apply in English

Arbetsgivare
Cobra Biopharma Matfors AB
Storjordenvägen 2
86423 MATFORS
Hemsida: https://www.cobrabio.com
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist till Humana Assistans Malmö/Växjö

Arbetsgivare / Ort: Humana AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Om jobbet
Nu söker vi en jurist till Växjö eller Malmö! Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Humana Assistans söker nu en jurist som, tillsammans med oss, vill hjälpa människor till ett bättre liv och samtidigt själv få möjlighet att utvecklas inom området personlig assistans enligt LSS samt assistansersättning enligt Socialförsäkringsbalken. Om tjänsten Arbetet som jurist hos oss innebär kvalificerat juridiskt arbete som juridiskt ombud för personer med funktionsnedsättning. I egenskap av juridiskt ombud företräder och hjälper du våra kunder i kontakten med kommun och Försäkringskassan. Du medverkar vid utredningar och hjälper våra kunder med att överklaga felaktiga beslut och processa i domstol.  Du kommer att ha daglig kundkontakt via telefon eller på plats hos kunden. Som jurist på Humana Assistans ingår du i en juridisk avdelning med 20 kompetenta jurister över hela landet. Tjänsten är ett föräldravikariat med start november/december på heltid i ca 1 år med placering på vårt kontor i Växjö eller Malmö. Vem är du? Du som söker har en juristexamen eller likvärdig utbildning från universitet/högskola i Sverige och gärna erfarenhet och/eller intresse av social omsorg och förvaltningsrätt. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det meriterande. Du som söker är driven och självgående. Du kommer att vara ensam jurist i distrikt, vilket ställer krav på att du har modet att utmana och agerar självständigt, samtidigt med ett stort kundfokus, god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Ditt arbetssätt behöver även vara målorienterad, uthålligt för att få arbetet slutfört, vana vid att hålla ett högt tempo, har lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. Då du kommer att agera ombud för individer i en utsatt situation vill vi att du som person är varm och empatisk med en positiv grundsyn. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper. För att klara arbetet som jurist hos oss krävs det att du både talar och skriver svenska flytande. Har du även andra goda språkkunskaper så är det meriterande. Körkort B är ett krav. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR Vad händer nu Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-09-16.Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.I rekryteringsprocessen kan det blir aktuell med personlighets -och logiktester. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Humana AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningschef Deromekoncernen

Arbetsgivare / Ort: Derome AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 700 medarbetare och en omsättning på 10 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en Redovisningschef som brinner för redovisning och förbättringsarbete! I rollen som Redovisningschef för koncernen planerar och leder du koncernens redovisningsarbete tillsammans med ett team bestående av 13 medarbetare. Du bidrar aktivt i utvecklingen av nya rutiner och processer. Redovisningsavdelningen hanterar allt från löpande bokföring till att självständigt upprätta månads- och årsbokslut, deklarationer samt årsredovisningar. I rollen kommer dina huvudsakliga ansvarsområde innefatta: - Ansvar för koncernens löpande redovisning - Dokumenterad bokslutsprocess - Månadsrapportering i tid för koncernens bolag - Ansvar för att betalning av moms, skatter och avgifter sker i tid - Framtagning av årsbokslut/årsredovisning - Säkerställa att koncernens redovisning upprättas enligt god redovisningssed och legalt regelverk - Tillse att företaget efterlever regler och policys utfärdade inom koncernen - Personalansvar - Revision - Diverse projekt och arbetsuppgifter inom ekonomiområdet Redovisningsavdelningen ska vara ett stöd för våra affärsverksamheter samtidigt som vi säkerställer kvalitén i redovisningen. I tjänsten ingår personalansvar. Du ingår i ledningsgruppen för Derome Ekonomi och rapporterar till koncernens ekonomichef. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen är du en självgående och strukturerad ledare som driver arbetet från start till mål tillsammans med ditt team. Du trivs med att ha ett övergripande ansvar men är inte främmande från att växla mellan att arbeta med de strategiska och löpande arbetsuppgifterna. Att leverera med kvalité och noggrannhet är en självklarhet för dig och ditt arbetssätt präglas av god struktur. Du är en är en god kommunikatör och har en prestigelös inställning genom att agera proaktivt och är van att ta ansvar fullt ut. Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi samt minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda erfarenheter från Excel, affärssystem och bokslutsprogram samt ledarerfarenhet är meriterande. Vi tror att du har en hög energinivå och motiveras av att driva förbättringsarbete, liksom att du trivs i ett företag under ständig utveckling, för rätt person finns därför goda utvecklingsmöjligheter. ÖVRIG INFORMATION Vi är vi ett gott gäng! Hos oss kan du vänta dig ett spännande och utvecklande arbete i ett dynamiskt och framgångsrikt företag med korta beslutsvägar och ett starkt varumärke. Engagerade ledare och goda utvecklingsmöjligheter bidrar till att vi har nöjda och stolta medarbetare. Tjänsten som redovisningschef är på heltid, tillsvidare och med tillträde snarast. Placeringsort är Derome.Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 19 september eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt. Läs mer på derome.se
Arbetsgivare
Derome AB
Hemsida: www.derome.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom / Bokföring

Arbetsgivare / Ort: SVEA Personal AB / SOLNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Färdigheter
Krav
  • Ekonomiadministration

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Kom med ett bra gäng, och få stimulerande arbete med god lön och bonus.

Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomi, som löpande bokföring, löner, deklarationer och det är meriterande om du har även bokslutskunskaper. Du kommer hantera koncernens bokföring och vara med och bygga upp ekonomifunktionen hos dotterbolaget Hantverkshjälpenonline som är en digital plattform för Hantverkare.

Vi är en organisation som är verksamma inom bygg och fastigheter. Du kommer hantera flera bolags bokföring inom koncernen. Du skall vara självgående och ha god förmåga inom ekonomi. Vi jobbar ifrån Solna moderna lokaler och trevlig miljö.

Arbetsgivare
SVEA Personal AB
Evenemangsgatan 31
16979 SOLNA
Hemsida: www.hantverkshjalpenonline.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonomichef till Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen.

Arbetsgivare / Ort: Eskilstuna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningens (AVF) verksamhet omfattar arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd samt vuxenutbildning. Här finns också samordningen av kommunens operativa flyktingmottagande och vissa integrationsinsatser. Målet med förvaltningens verksamhet är att bidra till att få fler personer till egen försörjning bland annat genom olika arbetsmarknadsinsatser eller studier, ofta i kombination och i samarbete med andra aktörer. Förvaltningens verksamheter är i ständig utveckling och under de senaste åren har flera omfattande och viktiga förändringsarbeten initierats. I kombination med en ökad efterfrågan på förvaltningens tjänster och en pågående kommunövergripande förändring av stödprocesser och arbetssätt ställs höga krav på förvaltningens chefer och medarbetare. Det är inte bara beslutade förändringar som ska genomföras och implementeras, nya förändringsbehov identifieras ständigt. För att lyckas i rollen tror vi därför att du måste uppskatta att arbete i högt tempo, vara utvecklingsorienterad och ha en god problemlösningsförmåga. Som ekonomichef och medlem i förvaltningens ledningsgrupp kommer du hela tiden arbeta för att ge verksamheten och alla medarbetare bästa förutsättningar att lyckas med uppdraget. I ledningsgruppen finns utöver förvaltningschef även ansvariga för övriga stödfunktioner och verksamhetschefer. Du representerar även förvaltningen i en processledningsgrupp med ekonomiansvariga från kommunens övriga förvaltningar och bolag. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef inom AVF ansvarar du för det övergripande arbetet med förvaltningens budget och ekonomiuppföljning. Rollen som Ekonomichef är en viktig strategisk funktion för AVF och rapporterar direkt till förvaltningschefen. Du företräder och kommunicerar frågor som rör förvaltningens ekonomi både intern och externt. Du är till exempel föredragande i arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden och förvaltningssamverkan gällande ekonomiska frågor. Verksamhetsansvariga chefer på förvaltningen ansvarar för sina budgeter och ekonomiska uppföljningar men det är du som kommer att styra och hålla samman ekonomiarbetet. Som stöd till dig och förvaltningens chefer finns Serviceförvaltningens ekonomer samt ekonomiassistenter. I rollen som ekonomichef måste du gilla att stötta, skapa förståelse och på olika sätt ge förutsättningar för våra chefer att kunna ta det ekonomiska ansvar vi förväntar oss av dem. Ditt ledarskap kommer i huvudsak vara att leda andra chefer utan ett formellt chefsansvar. Att säkerställa att förvaltningens chefer får rätt stöd av Serviceförvaltningens ekonomer/ekonomiassistenter ingår även det i ditt ledaruppdrag. Det ställer höga krav på din person och vi tror att du behöver vara en person som kan inspirera och entusiasmera andra, att du är en god pedagog och du kan vara tydlig i din kommunikation och att du har en väl utvecklad förmåga att anpassa ditt budskap till mottagaren. Vi tror också att du behöver ha tidigare chefserfarenhet på ledningsnivå samt erfarenhet av att hantera komplexa ekonomifrågor för att lyckas i rollen. I rollen som ekonomichefen är det förvaltningsinterna arbetet en viktig del, samarbetet och det nya partnerskapet med den kommunövergripande ekonomifunktionen vid serviceförvaltningen är en annan. Samarbetet med serviceförvaltningen är under uppbyggnad och du kommer kunna vara med och bidra i utvecklingen av den. Vidare förväntas du i din roll som ekonomichef driva utvecklingen av de förvaltningsövergripande ekonomiprocesserna och ta ett strategiskt ansvar inom ekonomiområdet samt stödja, inte bara förvaltningens chefer, utan även ekonomidirektören i ekonomiska frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning om minst 120/180hp. Du har flera års erfarenhet av arbete med kvalificerade ekonomiska frågor på ledningsnivå. Vi ser att du har erfarenhet av arbete i en större organisation och du har förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Vi vänder oss till dig som helst har några års erfarenhet av personalansvar och verksamhetsledning. Kunskaper om lagar och regler kopplade till offentlig förvaltning är meriterande och gärna något du har erfarenhet ifrån. Som medlem i förvaltningens ledningsgrupp är det viktigt att du har ett starkt samhällsengagemang och att du drivs av att bidra till att förbättra Eskilstunas position kopplat till förvaltningens uppdrag. Som ekonomichef ser vi att du har god social och kommunikativ förmåga, du är lyhörd och har ett inkluderande synsätt i ditt ledarskap och förmåga att fatta beslut med gott omdöme. Du har en mycket välutvecklad analytisk förmåga, har öga för detaljer men arbetar med verksamhetens helhet i fokus. Med dina väl utvecklade ekonomiska färdigheter och kunskaper samt personliga mognad har du förmåga att motivera och inspirera andra till ett framgångsrikt kvalitativt resultat. Du kan prioritera, delegera och har ett strategiskt synsätt och har förmågan att se synergier och påverkansfaktorer ur ett brett perspektiv. Du arbetar målinriktat och har förmågan att bryta ner visioner och långsiktiga strategier till konstruktiva och genomförbara planer och delmål. För att lyckas i rollen behöver man samarbeta intern och externt tex med olika myndigheter, SKR, kommunledningskontor, politiken och internt förvaltningens egen verksamhet. Flexibilitet, samarbetsförmåga, ett strukturerat arbetssätt och en positiv inställning är andra färdigheter och egenskaper vi värderar högt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
Arbetsgivare
Eskilstuna kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.