På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

302 Lediga jobb

Business Owner Byrå

Arbetsgivare / Ort: Visma Software AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsutvecklare

Om jobbet
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 12 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 741 miljoner euro under 2020 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/. Visma Spcs ingår i en av Nordens största tech-koncerner – Visma. Vi har en lång tradition av att förmedla produkter, tjänster och kunskap till Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer. Allt detta för att det ska vara enklare och roligare att driva företag. Idag är Visma Spcs den leverantör som flest svenska småföretagare väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Visma Spcs har i dag omkring 500 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till att landets småföretagare kan fokusera på det de gör bäst – starta, driva och utveckla sina företag. Vi har en häftig historia och en ännu mer spännande framtid. Är du nyfiken att veta mer kika gärna på www.vismaspcs.se Vad innebär rollen? Våra redovisningsbyråer är en strategiskt viktig kundgrupp och som Business Owner kan du vara med och påverka deras vardag. I rollen som Business Owner ansvarar du för att skapa, driva och implementera affärsstrategi för området redovisningsbyråer. Vi vill alltid vara i framkant för att möta våra kunders nuvarande och framtida behov. Det gör du genom att ha örat mot marknadens behov och är lyhörd för förändringar i redovisningsbranschen. En del av uppdraget är att driva nya affärsmöjligheter via existerande utbud eller nya initiativ. Du kommer vara ansvarig för att ta fram och designa nya affärsmodeller och paketera det i ett attraktivt kunderbjudande. En viktig del i rollen är att skapa sig en förståelse för våra byråers vardag och behov. Därför har du löpande personliga möten och fångar upp insikter och behov för att utveckla våra affär!  Du kommer vara Visma Spcs representant i utvalda bransch- och intressentgrupper. Det vill säga kommer du ha förmånen att att var ansiktet utåt för affärsområdet som du driver. I övrigt ansvarar du för den interna kommunikationen vilket genom ditt engagemang och passion driver affären framåt.  Du kommer bygga och bevara relationer och samarbeten med andra avdelningar internt, allt från produktutveckling, försäljning, marknad och ekonomi. Exempelvis samverkar du med Product Owner på vår utvecklingsavdelning för att sätta en affärs- och produktstrategi. Vidare arbetar du ihop med vår marknadsavdelning när det kommer till marknadsaktiviteter och projekt. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!  Vem är du? För att bli lyckosam i rollen ser vi att du behöver ha jobbat i strategiska och affärsorienterade uppdrag tidigare. Det är en fördel om du har kännedom och kunskap om redovisnings- och revisionsbranschen, det är dock inte det viktigaste! Rätt person med andra styrkor och erfarenheter kan lära sig branschen och vårt produktutbud.   Du har ett naturligt driv och är van vid att på ett självständigt sätt angripa dina arbetsuppgifter. Din förmåga att se utvecklingsmöjligheter gör att du har lätt för att utveckla nya och befintliga affärer, vilket har visat sig i tidigare uppdrag. Att realisera idéer och strategier till verklighet motiverar dig! Du har känsla för analys och gillar att ha ett övergripande långsiktigt perspektiv på saker och ting.  Du är en relationsbyggare av rang och att skapa användbara nätverk för att nå goda resultat faller dig naturligt. Du har stor entusiasm när du förmedlar budskap och är skicklig på att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Kort och gott är du en duktig kommunikatör och är en person som har lätt för att samverka med andra. För att lyckas i rollen behöver du: Högskoleutbildning inom ekonomi  Erfarenhet av att arbetat strategiskt med affärer Goda kunskaper i svenska och engelska   Visst låter det kul? Vi kommer ta emot ansökningar under sommaren och påbörja urval i början av augusti. Ditt CV och en kort ansökan vill vi ha senast 1 augusti. Har du frågor går det bra att höra av sig till [email protected] eller på telefon 076-722 12 57 Placeringsort är på något av våra kontor i Växjö, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Viss närvaro på huvudkontoret i Växjö kommer krävas oavsett placeringsort.  
Arbetsgivare
Visma Software AB
Hemsida: https://vismaspcs.se/kontakta-oss/jobb
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist till Humana Assistans Malmö/Växjö

Arbetsgivare / Ort: Humana AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Om jobbet
Nu söker vi en jurist till Växjö eller Malmö! Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Humana Assistans söker nu en jurist som, tillsammans med oss, vill hjälpa människor till ett bättre liv och samtidigt själv få möjlighet att utvecklas inom området personlig assistans enligt LSS samt assistansersättning enligt Socialförsäkringsbalken. Om tjänsten Arbetet som jurist hos oss innebär kvalificerat juridiskt arbete som juridiskt ombud för personer med funktionsnedsättning. I egenskap av juridiskt ombud företräder och hjälper du våra kunder i kontakten med kommun och Försäkringskassan. Du medverkar vid utredningar och hjälper våra kunder med att överklaga felaktiga beslut och processa i domstol.  Du kommer att ha daglig kundkontakt via telefon eller på plats hos kunden. Som jurist på Humana Assistans ingår du i en juridisk avdelning med 20 kompetenta jurister över hela landet. Tjänsten är ett föräldravikariat med start november/december på heltid i ca 1 år med placering på vårt kontor i Växjö eller Malmö. Vem är du? Du som söker har en juristexamen eller likvärdig utbildning från universitet/högskola i Sverige och gärna erfarenhet och/eller intresse av social omsorg och förvaltningsrätt. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det meriterande. Du som söker är driven och självgående. Du kommer att vara ensam jurist i distrikt, vilket ställer krav på att du har modet att utmana och agerar självständigt, samtidigt med ett stort kundfokus, god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Ditt arbetssätt behöver även vara målorienterad, uthålligt för att få arbetet slutfört, vana vid att hålla ett högt tempo, har lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. Då du kommer att agera ombud för individer i en utsatt situation vill vi att du som person är varm och empatisk med en positiv grundsyn. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper. För att klara arbetet som jurist hos oss krävs det att du både talar och skriver svenska flytande. Har du även andra goda språkkunskaper så är det meriterande. Körkort B är ett krav. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR Vad händer nu Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-09-16.Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.I rekryteringsprocessen kan det blir aktuell med personlighets -och logiktester. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Humana AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningschef Deromekoncernen

Arbetsgivare / Ort: Derome AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 700 medarbetare och en omsättning på 10 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en Redovisningschef som brinner för redovisning och förbättringsarbete! I rollen som Redovisningschef för koncernen planerar och leder du koncernens redovisningsarbete tillsammans med ett team bestående av 13 medarbetare. Du bidrar aktivt i utvecklingen av nya rutiner och processer. Redovisningsavdelningen hanterar allt från löpande bokföring till att självständigt upprätta månads- och årsbokslut, deklarationer samt årsredovisningar. I rollen kommer dina huvudsakliga ansvarsområde innefatta: - Ansvar för koncernens löpande redovisning - Dokumenterad bokslutsprocess - Månadsrapportering i tid för koncernens bolag - Ansvar för att betalning av moms, skatter och avgifter sker i tid - Framtagning av årsbokslut/årsredovisning - Säkerställa att koncernens redovisning upprättas enligt god redovisningssed och legalt regelverk - Tillse att företaget efterlever regler och policys utfärdade inom koncernen - Personalansvar - Revision - Diverse projekt och arbetsuppgifter inom ekonomiområdet Redovisningsavdelningen ska vara ett stöd för våra affärsverksamheter samtidigt som vi säkerställer kvalitén i redovisningen. I tjänsten ingår personalansvar. Du ingår i ledningsgruppen för Derome Ekonomi och rapporterar till koncernens ekonomichef. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen är du en självgående och strukturerad ledare som driver arbetet från start till mål tillsammans med ditt team. Du trivs med att ha ett övergripande ansvar men är inte främmande från att växla mellan att arbeta med de strategiska och löpande arbetsuppgifterna. Att leverera med kvalité och noggrannhet är en självklarhet för dig och ditt arbetssätt präglas av god struktur. Du är en är en god kommunikatör och har en prestigelös inställning genom att agera proaktivt och är van att ta ansvar fullt ut. Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi samt minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda erfarenheter från Excel, affärssystem och bokslutsprogram samt ledarerfarenhet är meriterande. Vi tror att du har en hög energinivå och motiveras av att driva förbättringsarbete, liksom att du trivs i ett företag under ständig utveckling, för rätt person finns därför goda utvecklingsmöjligheter. ÖVRIG INFORMATION Vi är vi ett gott gäng! Hos oss kan du vänta dig ett spännande och utvecklande arbete i ett dynamiskt och framgångsrikt företag med korta beslutsvägar och ett starkt varumärke. Engagerade ledare och goda utvecklingsmöjligheter bidrar till att vi har nöjda och stolta medarbetare. Tjänsten som redovisningschef är på heltid, tillsvidare och med tillträde snarast. Placeringsort är Derome.Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 19 september eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt. Läs mer på derome.se
Arbetsgivare
Derome AB
Hemsida: www.derome.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom / Bokföring

Arbetsgivare / Ort: SVEA Personal AB / SOLNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Färdigheter
Krav
  • Ekonomiadministration

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Kom med ett bra gäng, och få stimulerande arbete med god lön och bonus.

Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomi, som löpande bokföring, löner, deklarationer och det är meriterande om du har även bokslutskunskaper. Du kommer hantera koncernens bokföring och vara med och bygga upp ekonomifunktionen hos dotterbolaget Hantverkshjälpenonline som är en digital plattform för Hantverkare.

Vi är en organisation som är verksamma inom bygg och fastigheter. Du kommer hantera flera bolags bokföring inom koncernen. Du skall vara självgående och ha god förmåga inom ekonomi. Vi jobbar ifrån Solna moderna lokaler och trevlig miljö.

Arbetsgivare
SVEA Personal AB
Evenemangsgatan 31
16979 SOLNA
Hemsida: www.hantverkshjalpenonline.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonomichef till Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen.

Arbetsgivare / Ort: Eskilstuna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningens (AVF) verksamhet omfattar arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd samt vuxenutbildning. Här finns också samordningen av kommunens operativa flyktingmottagande och vissa integrationsinsatser. Målet med förvaltningens verksamhet är att bidra till att få fler personer till egen försörjning bland annat genom olika arbetsmarknadsinsatser eller studier, ofta i kombination och i samarbete med andra aktörer. Förvaltningens verksamheter är i ständig utveckling och under de senaste åren har flera omfattande och viktiga förändringsarbeten initierats. I kombination med en ökad efterfrågan på förvaltningens tjänster och en pågående kommunövergripande förändring av stödprocesser och arbetssätt ställs höga krav på förvaltningens chefer och medarbetare. Det är inte bara beslutade förändringar som ska genomföras och implementeras, nya förändringsbehov identifieras ständigt. För att lyckas i rollen tror vi därför att du måste uppskatta att arbete i högt tempo, vara utvecklingsorienterad och ha en god problemlösningsförmåga. Som ekonomichef och medlem i förvaltningens ledningsgrupp kommer du hela tiden arbeta för att ge verksamheten och alla medarbetare bästa förutsättningar att lyckas med uppdraget. I ledningsgruppen finns utöver förvaltningschef även ansvariga för övriga stödfunktioner och verksamhetschefer. Du representerar även förvaltningen i en processledningsgrupp med ekonomiansvariga från kommunens övriga förvaltningar och bolag. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef inom AVF ansvarar du för det övergripande arbetet med förvaltningens budget och ekonomiuppföljning. Rollen som Ekonomichef är en viktig strategisk funktion för AVF och rapporterar direkt till förvaltningschefen. Du företräder och kommunicerar frågor som rör förvaltningens ekonomi både intern och externt. Du är till exempel föredragande i arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden och förvaltningssamverkan gällande ekonomiska frågor. Verksamhetsansvariga chefer på förvaltningen ansvarar för sina budgeter och ekonomiska uppföljningar men det är du som kommer att styra och hålla samman ekonomiarbetet. Som stöd till dig och förvaltningens chefer finns Serviceförvaltningens ekonomer samt ekonomiassistenter. I rollen som ekonomichef måste du gilla att stötta, skapa förståelse och på olika sätt ge förutsättningar för våra chefer att kunna ta det ekonomiska ansvar vi förväntar oss av dem. Ditt ledarskap kommer i huvudsak vara att leda andra chefer utan ett formellt chefsansvar. Att säkerställa att förvaltningens chefer får rätt stöd av Serviceförvaltningens ekonomer/ekonomiassistenter ingår även det i ditt ledaruppdrag. Det ställer höga krav på din person och vi tror att du behöver vara en person som kan inspirera och entusiasmera andra, att du är en god pedagog och du kan vara tydlig i din kommunikation och att du har en väl utvecklad förmåga att anpassa ditt budskap till mottagaren. Vi tror också att du behöver ha tidigare chefserfarenhet på ledningsnivå samt erfarenhet av att hantera komplexa ekonomifrågor för att lyckas i rollen. I rollen som ekonomichefen är det förvaltningsinterna arbetet en viktig del, samarbetet och det nya partnerskapet med den kommunövergripande ekonomifunktionen vid serviceförvaltningen är en annan. Samarbetet med serviceförvaltningen är under uppbyggnad och du kommer kunna vara med och bidra i utvecklingen av den. Vidare förväntas du i din roll som ekonomichef driva utvecklingen av de förvaltningsövergripande ekonomiprocesserna och ta ett strategiskt ansvar inom ekonomiområdet samt stödja, inte bara förvaltningens chefer, utan även ekonomidirektören i ekonomiska frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning om minst 120/180hp. Du har flera års erfarenhet av arbete med kvalificerade ekonomiska frågor på ledningsnivå. Vi ser att du har erfarenhet av arbete i en större organisation och du har förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Vi vänder oss till dig som helst har några års erfarenhet av personalansvar och verksamhetsledning. Kunskaper om lagar och regler kopplade till offentlig förvaltning är meriterande och gärna något du har erfarenhet ifrån. Som medlem i förvaltningens ledningsgrupp är det viktigt att du har ett starkt samhällsengagemang och att du drivs av att bidra till att förbättra Eskilstunas position kopplat till förvaltningens uppdrag. Som ekonomichef ser vi att du har god social och kommunikativ förmåga, du är lyhörd och har ett inkluderande synsätt i ditt ledarskap och förmåga att fatta beslut med gott omdöme. Du har en mycket välutvecklad analytisk förmåga, har öga för detaljer men arbetar med verksamhetens helhet i fokus. Med dina väl utvecklade ekonomiska färdigheter och kunskaper samt personliga mognad har du förmåga att motivera och inspirera andra till ett framgångsrikt kvalitativt resultat. Du kan prioritera, delegera och har ett strategiskt synsätt och har förmågan att se synergier och påverkansfaktorer ur ett brett perspektiv. Du arbetar målinriktat och har förmågan att bryta ner visioner och långsiktiga strategier till konstruktiva och genomförbara planer och delmål. För att lyckas i rollen behöver man samarbeta intern och externt tex med olika myndigheter, SKR, kommunledningskontor, politiken och internt förvaltningens egen verksamhet. Flexibilitet, samarbetsförmåga, ett strukturerat arbetssätt och en positiv inställning är andra färdigheter och egenskaper vi värderar högt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
Arbetsgivare
Eskilstuna kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.