På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggnadsingenjör
Spela filmen

Byggnadsingenjör

110 Lediga jobb

Byggrådgivare till Enheten bygglov

Arbetsgivare / Ort: Norrköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-07
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. VÅR VERKSAMHET På samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 400 personer. På uppdrag av kommunstyrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden, ansvarar kontoret för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och sköts om för att säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden. Samhällsbyggnadskontoret består av åtta avdelningar som har ett nära samarbete och har en viktig roll i att hela samhällsbyggnadsprocessen fungerar effektivt och samordnat Inom avdelningen plan och bygg är vi cirka 75 personer på fem enheter som arbetar med myndighetsfrågor inom våra respektive lagstiftningar. Här finns översiktsplan, detaljplan, lantmäteri, bygglov och bygginspektion. Våra arbetsuppgifter syftar till att alla som bor och verkar i Norrköping ska må bra både nu och i framtiden och att vi använder och skapar vår miljö på rätt sätt. Inom enheten bygglov arbetar drygt 15 personer och verksamheten innebär i huvudsak handläggning av ärenden som bygglov, marklov, rivningslov, anmälan och strandskyddsdispenser, men även tillsyn och kontroll i nära samarbete med enheten bygginspektion. Ett av våra viktigaste uppdrag är att ge information och rådgivning till privatpersoner och företag. Vi har ett nära samarbete med andra förvaltningar och medverkar aktivt i kommunens planarbete. Verksamheten präglas av stort engagemang och hög kompetens och vi levererar våra tjänster på ett effektivt och rättssäkert sätt. Vi söker nu en byggrådgivare som vill ha ett spännande jobb och vara med och skapa Norrköpings framtid. ARBETSBESKRIVNING Som byggrådgivare kommer du att delta i verksamhetens dagliga arbete och vara den som i första hand får besvara frågor och ha hand om den rådgivande aspekten. Arbetsuppgifterna innebär att du har mycket kontakt med allmänhet och företag via telefon och e-post. Du kommer även att delta i både interna och externa samarbeten. Att på ett professionellt sätt kommunicera verksamheten och utveckla vår information är en viktig del av arbetet. Vi arbetar helt digitalt i Sokigos ByggR.  DIN PROFIL Du har troligtvis YH-utbildning till bygglovshandläggare/inspektör eller liknande i kombination med teknisk yrkesbakgrund. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som bygglovshandläggare/inspektör eller annat inom angränsande yrkesområde. Det är även meriterande om du behärskar ByggR och du bör känna dig trygg med att jobba papperslöst genom hela processen. Grundläggande kunskap inom plan- och byggområdet är nödvändig liksom grundläggande kunskaper inom förvaltningsrätt. Du är välbekant med Plan- och bygglagen samt annan lagstiftning inom plan och byggområdet.  Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker det är kul med kundkontakter. Du måste vara strukturerad men ändå ha lätt att finna lösningar och du ska kunna samarbeta väl med både externa kontakter och med kollegor. Du är tydlig i din kommunikation och kan motivera dina beslut. Du ser din roll i perspektiv till hela verksamhetens bästa. Du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.  MER INFORMATION OCH ANSÖKAN Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, vänligen ansök via länken nedan eller från annonsen på lediga jobb på www.norrkoping.se Rekryterande enhetschef är Elin Lindqvist på [email protected] För frågor om tjänsten och processen kontakta rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på 011-15 3012 eller [email protected] . Med hänvisning till semesterperioden så är möjlighet till frågor tyvärr begränsat mellan den 2 juli – den 7 juli. Åter på plats den 5 augusti för frågor. Intervjuer planeras påbörjas under vecka 34. Välkommen med din ansökan senast den 1 augusti.   Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Norrköpings kommun
Hemsida: http://www.norrkoping.se
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektchef anläggning

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Vi på Peab Anläggning i Östergötland och södra Sörmland söker nu dig som tillsammans med oss vill driva våra lokala anläggningsprojekt framåt! Vår geografi innefattar Östergötland samt södra Sörmland och för tjänsten som projektchef är tyngdpunkten tänkt att ligga i Norrköping. Välkommen att söka till oss, en platt och lärande organisation med stort utrymme för personlig utveckling! Rollen hos oss Som Projektchef hos oss bär du ansvaret över att hålla samman flertalet pågående projekt via daglig samverkan med Platschef och Arbetsledare. Tillsammans bär ni ansvaret för att leda, planera, prioritera och slutligen genomföra projekten från början till slut. Projektchefsrollen är till stor del en operativ roll, där du på bästa tänkbara sätt samarbetar med övriga i platsorganisationen för att tillsammans skapa effektivitet, god lönsamhet och kundnöjdhet. Din höga tekniska kompetens delar du med dig av på ett professionellt och prestigelöst sätt. Du som ledare i Peab har som uppgift att genom gott föredöme driva ditt team oavsett vad som uppstår längs vägen. Vidare kommer dina arbetsuppgifter på Peab även innebära: - Personalansvar - Huvudansvar för ekonomi och att projektet rullar enligt plan. - Arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt säkerhetsansvar inom projektet - Uppnå god kundnöjdhet, samt bevara och utveckla jordnära och långsiktiga kundrelationer. - Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn med god lönsamhet. Din profil - Relevant universitet/högskole- eller YH-utbildning inom företrädesvis anläggning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Dokumenterad erfarenhet av VA/finplanering/anläggningsentreprenader är meriterande - Minst 10 års erfarenhet av anläggningsbranschen samt att minst 5 år av dem är i en ledande befattning. - Som ledare har du tidigare erfarenhet av att leda underställd personal. - Goda kunskaper i det svenska språket, både tal och skrift. - Körkort B. Personliga egenskaper Du är en trygg ledare och har alltid strävan att du och ditt team ska prestera och leverera goda resultat, samtidigt som ni håller en bra dialog och laganda. Ert gemensamma mål är att hela tiden utvecklas och bli ännu vassare, både som team, men också individuellt. Som individ visar du på gott omdöme och du följer upp de åtagande som ligger på ditt bord. Som ledare lyssnar du och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du är en sann entreprenör och ekonomiskt intresserad. Viktigt för att lyckas i rollen är att du har ett strukturerat arbetssätt och att du som ledare alltid ligger steget före. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. Välkommen att söka till ett engagerat och framtidsinriktat företag med trevliga kollegor! Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor, kontakta: Lars Lind Arbetschef 073-337 57 66
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektchef anläggning

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Vi på Peab Anläggning i Östergötland och södra Sörmland söker nu dig som tillsammans med oss vill driva våra lokala anläggningsprojekt framåt! Vår geografi innefattar Östergötland samt södra Sörmland och för tjänsten som projektchef är tyngdpunkten tänkt att ligga i Norrköping. Välkommen att söka till oss, en platt och lärande organisation med stort utrymme för personlig utveckling! Rollen hos oss Som Projektchef hos oss bär du ansvaret över att hålla samman flertalet pågående projekt via daglig samverkan med Platschef och Arbetsledare. Tillsammans bär ni ansvaret för att leda, planera, prioritera och slutligen genomföra projekten från början till slut. Projektchefsrollen är till stor del en operativ roll, där du på bästa tänkbara sätt samarbetar med övriga i platsorganisationen för att tillsammans skapa effektivitet, god lönsamhet och kundnöjdhet. Din höga tekniska kompetens delar du med dig av på ett professionellt och prestigelöst sätt. Du som ledare i Peab har som uppgift att genom gott föredöme driva ditt team oavsett vad som uppstår längs vägen. Vidare kommer dina arbetsuppgifter på Peab även innebära: - Personalansvar - Huvudansvar för ekonomi och att projektet rullar enligt plan. - Arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt säkerhetsansvar inom projektet - Uppnå god kundnöjdhet, samt bevara och utveckla jordnära och långsiktiga kundrelationer. - Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn med god lönsamhet. Din profil - Relevant universitet/högskole- eller YH-utbildning inom företrädesvis anläggning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Dokumenterad erfarenhet av VA/finplanering/anläggningsentreprenader är meriterande - Minst 10 års erfarenhet av anläggningsbranschen samt att minst 5 år av dem är i en ledande befattning. - Som ledare har du tidigare erfarenhet av att leda underställd personal. - Goda kunskaper i det svenska språket, både tal och skrift. - Körkort B. Personliga egenskaper Du är en trygg ledare och har alltid strävan att du och ditt team ska prestera och leverera goda resultat, samtidigt som ni håller en bra dialog och laganda. Ert gemensamma mål är att hela tiden utvecklas och bli ännu vassare, både som team, men också individuellt. Som individ visar du på gott omdöme och du följer upp de åtagande som ligger på ditt bord. Som ledare lyssnar du och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du är en sann entreprenör och ekonomiskt intresserad. Viktigt för att lyckas i rollen är att du har ett strukturerat arbetssätt och att du som ledare alltid ligger steget före. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. Välkommen att söka till ett engagerat och framtidsinriktat företag med trevliga kollegor! Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Miljöspecialist till Adapteo

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Adapteo är ett ledande flexibelt fastighetsbolag i Nordeuropa. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor, boende och event. Nu söker vi en miljöspecialist med ansvar för att samordna vårt miljöbyggnadsarbete. Som miljöspecialist är du ansvarig för erforderlig slutdokumentation i miljöbyggnadsarbetet. Du kommer också vara delaktig samt ett stöd i verksamheten för miljöfrågor. Du har i huvudsak hjälp av teamet inom Teknisk Support och får många kontaktytor i våra säljare, projektledare och koncernens övriga stabsresurser inom Hållbarhet. I rollens arbets- och ansvarsuppgifter ingår; - Vara vår representant gentemot Miljöbedömningstjänster och vara ett stöd till bygg- och projektledare. - Utifrån företagets valda arbetssätt ta fram klimatdeklarationer i levererade projekt - Sammanställa dokumentation i miljöverktyg (Sunda Hus) - Föreslå förbättringar och framtida rutiner för rapportering av Adapteos miljöbyggnadsarbete. - Stötta Teknisk Support med diverse teknisk administration kring intyg, slutdokumentation etc. - Tillsammans med inköpsavdelningen hitta alternativt material för högre miljöprestanda - Delta och bidra i koncernens Sustainability Council. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom Bygg, gärna med inriktning inom miljö/klimat. Du har kunskaper inom byggnadsmiljö och klimatberäkningar samt är van att arbeta med IT-systemstöd. Som person är du ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och kan driva ditt eget arbete framåt. Placeringsort är vårt huvudkontoret i Solna Vad Adapteo erbjuder dig Adapteo erbjuder dig ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete på ett internationellt bolag där du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation. På Adapteo är det ett positivt klimat som ger dig goda utvecklingsmöjligheter i en spännande miljö. Adapteo är ett ledande och börsnoterat, fastighetsbolag. Här blir du en del av ett team som brinner för att ta fram rätt funktioner för varje tillfälle och strävar efter att hitta den bästa lösningen till alla kundens specifika behov. Idag finns Adapteo på sju marknader internationellt och har totalt 600 anställda. I Sverige finns det 5 säljkontor utspridda över landet i Lund, Mölndal, Västerås, Solna och Umeå, varav huvudkontoret är det som är beläget i Solna. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Västfastigheter söker Projektsekreterare

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Västfastigheter bygger hus som räddar liv. Vi bygger nytt, utvecklar och ansvarar för driften i kritiska vårdmiljöer samt inom kollektivtrafik och kultur- och utbildningssektorn i hela Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapar vi hållbara miljöer. Därför söker vi dig som vill ha meningsfulla arbetsuppgifter och vill göra verklig skillnad för patienter och vårdpersonal. Läs mer om oss på www.vastfastigheter.se Västfastigheter söker Projektsekreterare Område projekt genomför ny- och ombyggnationer av investeringsprojekt i Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och tar ansvar för programarbete, projektering och genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso-och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen Rollen som Projektsekreterare   Nu söker vi dig som vill arbeta med projektadministration och fungera som ett stöd till projektledare och andra inom enheten. Du kommer ansvara för att uppdatera statusrapporter, rutiner mallar och projektplaner. Du är den som hanterar mötesplanering, för protokoll och ansvarar för att logistik kring möten. Vidare kommer du; - Introducera nya projektmedlemmar i projektets administrativa rutiner - Hantera interna beställningar i beställningssystem - Producera presentationsmaterial. - Aktivt medverka till förbättringar och kostnadsminskningar för projektet. - Ansvara för dokumenthantering och behörigheter i dokumenthanteringssystem - Se till att projektet följer de lagkrav samt interna bestämmelser och arbetssätt som är tillämpliga samt diarieföring och föra protokoll på möten. Du utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor på Nya Regionens Hus. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Vad har du med dig sedan tidigare? För rollen lämplig utbildning, relevant gymnasium med eftergymnasial utbildning som KY eller högskoleutbildning alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet. Du har några års relevant erfarenhet i en liknade roll i branschen för bygg och/eller fastighet. - God kommunikationsförmåga i tal och skrift. - God datorkunskap i Microsoft Office och Microsoft Project För rollen krävs att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt, lätt för att samarbeta och ta initiativ. Välkommen med din ansökan senast 26 september. Västfastigheter har verksamhet i hela Västra Götaland med kontor i Uddevalla, Göteborg, Borås och Skövde samt på samtliga av våra driftenheter. Vad kan vi erbjuda dig? Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västfastigheters verksamhetsidé ”tillsammans skapar vi hållbara miljöer”. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.     Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.