På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggledare

Byggledare

14 Lediga jobb

Arbetsgivare / Ort:
Omfattning / Varaktighet:
Ansök senast 1 January (50 år 8 månader 21 dagar kvar)
Publicerad:
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Arbetsgivare

Bygg- och installationsledare Byggservice Regionfastigheter/Projekt

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTMANLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Var med och forma lokaler för framtidens sjukvård i Västmanland! Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.   Arbetsuppgifter Som bygg- och installationsledare ansvarar du för utförande och samordning av byggservice, projektekonomi, kunder, hyresgäster samt flödet av inkomna arbetsordrar. Till din hjälp och stöd har du övriga fastighetsavdelningen med byggprojektledare, fastighetsförvaltare, teknikförvaltare samt driftteknik och upphandlade ramavtalsentreprenörer inom bygg, tak, mark, golv, måleri, vvs, kyla, sprinkler, el, lås- och larm samt styr & regler. Fokus kommer att ligga på ledarskap samt att utveckla Byggservice verksamhet. I arbetet ingår ett nära samarbete med våra projektledare, förvaltare, teknikförvaltare samt driftavdelningen. Vid arbetstoppar ingår även att stötta projektavdelningen med projektledning.   I rollen ingår: • Leda och samordna arbetet med produktion och planering. • Ansvara för uppföljning av inkomna arbetsorder. • Utveckla och upprätthålla en god kommunikation och samarbete med hyresgästerna och övrig personal. • Ta fram ”mindre” kalkyler. • Skriva beställningsskrivelser till entreprenörer. • Förevisa entreprenörerna arbetet. • Ansvara för att inkomna beställningar utförs inom överenskomna tider. • Mottagningsattestering av fakturor. • Besiktning av arbetet efter färdigställandet. • Projektavslut med överlämning av handlingar till förvaltarna och driftpersonal.   Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets karaktär förändras.   Om arbetsplatsen Regionfastigheter inom Region Västmanland utgör en egen verksamhet och dess huvuduppdrag är att till Regionens verksamheter åstadkomma maximal nytta avseende lokalförsörjning baserad på en hållbar samhällsutveckling. Vi förvaltar ca 420 000 kvm lokaler spridda i hela länet. Regionen satsar stora investeringar för att ge sjukvården och dess kringverksamheter förutsättningar att möta morgondagens krav på hälso-och sjukvård. Investeringstakten befinner sig för närvarande på ca 300 mkr årligen. Regionfastigheter är inne i ett mycket expansivt skede. Vi utvecklar lokaler och fastigheter för nya och befintliga kunder genom både om- och nybyggnation och behöver därför förstärka organisationen med ytterligare medarbetare.   Kvalifikationer För att lyckas i rollen krävs att du har en byggteknisk bakgrund med inriktning mot bygg alt. drift eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du gymnasieutbildning eller YH/KY-utbildning samt arbetslivserfarenhet som drifttekniker inom sjukvårdbyggnader är detta meriterande. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har vilja och förmåga att hjälpa andra. I ditt arbete är du lugn och stabil samt tar ansvar och driver dina processer framåt. Arbete med byggservice är en kreativ process som bl.a. ställer krav på nytänkande och kreativitet. Datorn är ett vanligt arbetsredskap för alla på Regionfastigheter, vi ser därför att du har goda datorkunskaper och behärskar Office-programmen. För tjänsten fordras goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt att du har god förmåga att formulera dig och dokumentera. Tjänsten är placerad vid vårt Västeråskontor och arbetet är länsövergripande varför B-körkort är ett krav.   Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Krav på B-körkort.   Välkommen med din ansökan senast 23 september 2020!   Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.   Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid. Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY    
Arbetsgivare
REGION VÄSTMANLAND
Hemsida: https://regionvastmanland.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här

Platschef mot uppdrag inom berg till Bygg och Berglaget

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Arbetsklimatet på familjära Bygg och Berglaget är utmärker sig genom positiv energi och en tydlig framåtanda. Du kommer tillhöra deras organisation som riktar sig mot berg och tunnlar; där du kommer i kontakt med komplexa och utmanade projekt under jord. På Bygg och Berglaget är engagemang nyckeln till framgång, vilket skapar givande samarbeten i alla led! För rollen som platschef kommer vi lägga vikt vid dina ledaregenskaper och erfarenheter inom bygg och anläggning. OM TJÄNSTEN ”Jag trivs på Frijo eftersom alla är så varma, roliga och framåt. Vi är ett team och jag har alltid någonstans att gå om jag stöter på problem.” Bygg och Berglaget är en del av Frijo och sedan 1866 har koncernen genomfört anläggningsarbeten av alla dess slag. Med en stabil grund att stå på har de sedan dess arbetat för att vara det bästa alternativet på sin lokala marknad. Du erbjuds * En familjär företagskultur med korta beslutsvägar * Att långsiktigt bidra till att skapa ett växande anläggningsföretag * Frihet under ansvar * Möjlighet till utveckling genom naturliga karriärvägar ARBETSUPPGIFTER Som platschef kommer du ansvara för projekt inom berg- och tunnelarbeten. Du kommer arbeta nära VD och arbetschef med fullt ansvar för de projekt din organisation driver, med personal- och ekonomiskt ansvar. Arbetet bedrivs i ett nära samarbete med aktuell arbetschefsgrupp och bolagets stödfunktioner. Antalet projekt du har igång samtidigt varierar beroende på projektens storlek och krav. VI SÖKER DIG SOM * Har arbetslivserfarenhet av liknande roller inom bygg- och anläggning * Besitter goda kunskaper om entreprenadjuridik och mängdreglering enligt mät- och ersättningsregler i MER * Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är mycket meriterande om du kommit i kontakt med byggprojekt under jord eller i berg. Som person är du: * Problemlösande * Ansvarstagande * Samarbetsvillig * Affärsmässig Övrig information * Start: enligt överrenskommelse * Omfattning: tillsvidare * Placering: Stockholm * Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)

Ansök här

Gäre Bygg växer och söker ytterligare en projektledare.

Arbetsgivare / Ort: AxÖ Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vill du vara en del av en expansiv koncern och är en projektledare med eget driv och med kundnöjdhet i fokus? Då har vi rollen för dig! Gäre Bygg växer och har behov av att förstärka organisationen med ytterligare en projektledare. Arbetet handlar om att vårda befintliga kunder samt bygga relationer för framtiden. Vi söker dig som vill bidra och utvecklas i det familjära företaget. Varmt välkommen med din ansökan! Gäre Bygg AB är ett väletablerat företag på byggmarknaden i Skaraborg med Skövde som utgångspunkt och ingår i koncernen Byggbetjänten AB. Gäre Bygg utför nybyggnationer, tillbyggnader och ombyggnader i alla storlekar. Bolaget har flera ramavtalskunder och hanterar även försäkringsskador. Idag har företaget 25 anställda varav 3 projektledare. Som projektledare ansvarar du för hela projektets genomförande från kontrakt till överlämnande. Arbetsuppgifter  I rollen ingår ansvar för planering, ekonomi, produktionsstyrning. Vidare kommer du att styra och planera arbeten med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Projektledaren har även budget och arbetsledaransvar. Som projektledare ansvarar du för kalkylering, styrning, planering och uppföljning av projektet som utförs i Meps och Hantverksdata/Entré som är de administrativa system som företaget arbetar i. Det gemensamma målet är att säkerställa kostnadskontroll från start till mål. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar och som har en variation mellan kundmöten, kalkylering, problemlösning, arbetsledning och att koordinera underentreprenörer. Vem är du? För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera även i stunder då det är högt tempo. Arbetet innebär mycket samverkan med externa och interna kontakter, och det är därför viktigt att du har en god förmåga att skapa förtroende samt att bygga och bibehålla goda relationer. Du arbetar proaktivt, är både initiativrik samt lösnings- och förbättringsorienterad. Erfarenheter: Du som söker denna tjänst har en fullständig gymnasieutbildning samt att du har erfarenhet från bygg och är van att driva projekt inom ROT/Byggservice, gärna som arbetsledare, projektledare eller besiktningsman. Du har goda kunskaper i MS Officepaketet, främst Excel. Extra meriterande är om du tidigare har erfarenheter av att arbeta i system som Meps eller Hantverksdata/Entré. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt att körkort B är ett krav. Gäre Bygg erbjuder dig - En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand - Erfarna kollegor och gedigen support inom koncernen - Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning. Känner du dig träffad? Varmt välkommen med din ansökan senast den 27/9–2020. Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom AxÖ Consulting men du kommer anställas direkt hos Gäre Bygg. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting, Linda Axäng på telefonnummer 079-340 54 42 eller via mejl, [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering Tjänsten är på heltid och med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Om koncernen Byggbetjänten AB Gärebygg ingår i en koncern som består av åtta bolag: Byggbetjänten AB, H. Einarssons Byggnads AB (HEBAB), Erikssons Bygg i Mellansverige AB (EBAB), Hyrmaskiner Lindesberg, Golv & Kakel i Mellansverige AB, Karlskoga Byggnadsplåt AB, Golvtjänst i Degerfors AB samt Gärebygg AB. I koncernen finns idag ca 145 anställda och samtliga bolag har gott renommé och är starka i sina regioner. Läs mer här: https://www.garebygg.se/ och http://byggbetjanten.se/ AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan. 
Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Arbetschef / Projektledare, JH Byggresurs i Väst

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
JHB expanderar och söker nu dig som vill vara med att ta företaget till nästa nivå! JHB startades av Joakim och Henrik under våren 2017 som ett familjeföretag. Redan som unga pojkar följde vi vår fars verksamhet och snickrade gärna på fritiden. Lyckan av att ett renoveringsobjekt utvecklas från en fallfärdig trähög till eftertraktat sommarboende gav oss en kick att arbeta med byggverksamhet. Det finns en fantastisk tillfredsställelse att utveckla ett projekt från grunden och genom att optimera planlösning, välja anpassade material, göra estetiska värderingar och hålla budget få nöjda kunder i slutändan. Företaget omsätter i år ca. 25 MSEK. Läs mer på www.jhbfastighet.se Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - Projektering BAS-P. - Utförande BAS-U. - Kvalitets och miljöarbete (KMA). Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - 8-10 års erfarenhet av fysisk byggproduktion. - goda kunskaper och erfarenheter av projektering och utförande (BAS-P/U). - god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska. - erfarenhet av upphandlingar där entreprenadjuridik är av största vikt. - kunskap och erfarenhet av Kvalitet & miljö (KMA-arbete). - tidigare erfarenhet ROT-renoveringar av större slag såsom konvertering av råvindar, fasadarbeten, stamrenoveringar etc. - god IT-mognad och behärskar Office 365, relevanta program inom bygg och ekonomi. - kunskap inom organisation och ledarskap, såsom personalhantering, företagskultur etc. - maximalt 4 mils pendlingsavstånd från JHB Byggresurs konto. Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - strukturerad med förmåga att kunna bryta ner projekt i mindre delar. - anpassningsbar och kan kommunicera lika bra med hantverkare som akademiska kunder. - goda ledaregenskaper och förmåga att bygga väl fungerande team. - förmåga att kunna prioritera och organisera. - god problemlösningsförmåga. Erbjudande Du erbjuds en flexibel tjänst där du får möjligheten att operativ driva och leda verksamheten som ditt eget. För rätt person finns goda förtjänstmöjligheter. Värdesätter du ett företag med en stark företagskultur och sunda värderingar, ser vi fram emot din ansökan Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3. Om Addilon Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram  Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Sökord: arbetsledare, projektledare, bygg, byggledare, göteborg, BAS-U-BAS-P, KMA, råvind, fasadarbete, stamrenovering
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast 28 September (5 dagar kvar)

Ansök här

Arbetschef / Projektledare, JH Byggresurs i Väst

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
JHB expanderar och söker nu dig som vill vara med att ta företaget till nästa nivå! JHB startades av Joakim och Henrik under våren 2017 som ett familjeföretag. Redan som unga pojkar följde vi vår fars verksamhet och snickrade gärna på fritiden. Lyckan av att ett renoveringsobjekt utvecklas från en fallfärdig trähög till eftertraktat sommarboende gav oss en kick att arbeta med byggverksamhet. Det finns en fantastisk tillfredsställelse att utveckla ett projekt från grunden och genom att optimera planlösning, välja anpassade material, göra estetiska värderingar och hålla budget få nöjda kunder i slutändan. Företaget omsätter i år ca. 25 MSEK. Läs mer på www.jhbfastighet.se Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - Projektering BAS-P. - Utförande BAS-U. - Kvalitets och miljöarbete (KMA). Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - 8-10 års erfarenhet av fysisk byggproduktion. - goda kunskaper och erfarenheter av projektering och utförande (BAS-P/U). - god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska. - erfarenhet av upphandlingar där entreprenadjuridik är av största vikt. - kunskap och erfarenhet av Kvalitet & miljö (KMA-arbete). - tidigare erfarenhet ROT-renoveringar av större slag såsom konvertering av råvindar, fasadarbeten, stamrenoveringar etc. - god IT-mognad och behärskar Office 365, relevanta program inom bygg och ekonomi. - kunskap inom organisation och ledarskap, såsom personalhantering, företagskultur etc. - maximalt 4 mils pendlingsavstånd från JHB Byggresurs konto. Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - strukturerad med förmåga att kunna bryta ner projekt i mindre delar. - anpassningsbar och kan kommunicera lika bra med hantverkare som akademiska kunder. - goda ledaregenskaper och förmåga att bygga väl fungerande team. - förmåga att kunna prioritera och organisera. - god problemlösningsförmåga. Erbjudande Du erbjuds en flexibel tjänst där du får möjligheten att operativ driva och leda verksamheten som ditt eget. För rätt person finns goda förtjänstmöjligheter. Värdesätter du ett företag med en stark företagskultur och sunda värderingar, ser vi fram emot din ansökan Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3. Om Addilon Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram  Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Sökord: arbetsledare, projektledare, bygg, byggledare, göteborg, BAS-U-BAS-P, KMA, råvind, fasadarbete, stamrenovering
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast 28 September (5 dagar kvar)

Ansök här

Byggledare Hissar & Trappor

Arbetsgivare / Ort: Snille Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Bakgrund Sektion ”Tunnelbana: bana och anläggning” på avdelningen för Investeringsprojekt driver bland annat projekt ”Utbyte av hissar och rulltrappor” och projekt relaterade till Citybanans rulltrappor. Projektet avser att byta ett stort antal rulltrappor och hissar främst i tunnelbanan under de kommande fyra åren. Uppdragsbeskrivning Som Byggledare arbetar du med arbeten/installationer relaterade till hissar och rulltrappor som utförs inom projekt på sektionen. Du rapporterar till projektledaren/bitr. projektledare och produktionsledaren samt följer upp entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll samt mot gällande krav och regelverk. I rollen ingår att följa upp och säkerställa att gällande tekniska krav och regelverk avseende bland annat byggarbetsmiljö och säkerhetsskyddshantering efterföljs. Din roll blir även att sammanställa arbetenas framdrift och för beställarens räkning hjälpa till att fatta beslut i produktionstekniska frågor. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas starta 05-okt-2020 och pågå till 01-okt-2025. Uppdragets omfattning beräknas till 100%. Din profil Krav • Minst 4 års erfarenhet från arbete med rulltrappsinstallationoer • Minst 3 års erfarenhet från byggledning av rulltrappsinstallationer i regional kollektivtrafik. Arbetet ska ha genomförts inom minst ett projekt med en budget på minst 100 miljoner kronor. Referera till projektet i CV. • Utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet inom BAS-P och BAS-U • Minst 3 års erfarenhet av projektering för installation av hissar och rulltrappor Meriterande • Erfarenhet av att ha genomfört minst en upphandling gällande hissar och/eller rulltrappor. • Erfarenhet av att ha arbetat med teknisk kravställning gällande hissar och/eller rulltrappor. Om företaget Region Stockholm har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I Trafikförvaltningens (TF) uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Om Snille Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa! Låter det intressant? Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 29 sep, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till [email protected] . Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.
Arbetsgivare
Snille Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 29 September (6 dagar kvar)

Ansök här

Vill du jobba som Platschef inom järnväg på NYAB Infrastruktur?

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Tycker du att det skulle vara roligt att få chansen att gå in i rollen som Platschef inom järnväg hos ett nytänkande och expansivt företag? NYAB Infrastruktur söker just nu en ny kollega för olika projekt. Lockas du av att jobba som platschef på ett expansivt företag? Att arbeta på NYAB Infrastruktur innebär möjligheten att vara med på en spännande resa. Det dagliga arbetet består främst av att ansvara för helheten utifrån ett affärs-och produktionsinriktat perspektiv och ansvara för att dina projekt utförs och följs upp enligt kontrakterade villkor. Förutom det kommer du även att leda såväl egen personal som underentreprenörer. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. NYAB Infrastruktur har huvudkontor i Kalix och projekten finns runt om i Norrbotten. Din profil Vi söker dig som har en utbildning inom entreprenadverksamhet med inriktning järnväg och ett byggrelaterat område, och det är inte nödvändigtvis en nackdel om det var ett tag sedan du tog din examen. Du har lång arbetslivserfarenhet som Platschef och har de senaste åren fokuserat på att driva projekt, kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling. Du är en kompetent ledare med förmågan att se alla individer i en grupp, såväl deras styrkor som utvecklingsområden. Det är meriterande om du är affärsdriven och ha en hög ambitionsnivå, har möjlighet att arbeta på annan ort under längre perioder när verksamheten kräver det och har erfarenhet av att arbeta med budget och prognoser. Vad kan NYAB Infrastruktur erbjuda dig? NYAB står för ett hållbart och långsiktigt byggande där varje spadtag formar framtiden. Vårt arbete ger plats åt liv och rörelse, och tillsammans ska vi skapa ett förbättrat samhällsbygge. För att utvecklas behöver individen känna sig trygg på NYAB. Därför välkomnar vi mångfald och fostrar en företagskultur där högpresterande människor trivs och känner stolthet för varandra. Det ökar förtroendet och stärker viljan i laget. För att hålla fötterna på jorden lever vi efter devisen; “Vi är aldrig bättre än vårt senaste projekt.” Ansök idag! Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, och NYAB Infrastrukturs önskan är att alla eventuella frågor går direkt till StudentConsultings rekryteringskonsult Johannes Granström via telefon: 0761459288 eller e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Projektledare - Fiberutbyggnad

Arbetsgivare / Ort: Btp Sweden AB / KALMAR
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Byggledare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

För kunds räkning söker nu Boost Technical Power en erfaren Projektledare inom Fiber till ett av Sveriges största infrastrukturbolag! Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av byggledning inom telecombranschen.

Om tjänsten

Som projektledare arbetar du med att upprätta, följa upp och planera projekt. Du är ytterst ansvarig i projektet och har ett team som leder med stort engagemang.

I dina arbetsuppgifter ingår att säkerställa tidsplaner, följa upp kostnadskalkyler och alltid säkerställa kvaliteten i projektet. Du kommer vara en nyckelperson i kontakten med underleverantörer, kunder och myndigheter.

Som projektledare har du också ett ekonomiskt ansvar. Detta innefattar ansvar för bl.a. budget, tidsplaner och resursplanering.

I det dagliga arbetet tar du ett helhetsansvar för underentreprenörer och tekniker/elektriker som är verksamma i projektet.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med goda möjligheter att du efter en period som anställd via Boost, får erbjudande att gå över till anställning direkt hos kunden.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.

Om dig

Du har en dokumenterad erfarenhet av att driva och leda projekt inom telecombranschen.

Då rollen i mångt och mycket handlar om att leda och fördela arbete ser vi att du har goda ledaregenskaper och agerar målinriktat men ödmjukt. Du har en öppen attityd och förstår vikten av att leverera ditt projekt men även av att se till företagets samlade projektportfölj och dess framgång.

Ansökan

Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Projektledare - Kalmar

Om oss

Boost är ett tjänsteföretag som verkar inom sektorerna fastighetsnät, kommunikation, säkerhetsteknik och elinstallationer. Inom Boost kör vi med schyssta anställningsvillkor och kollektivavtal. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

Arbetsgivare
Btp Sweden AB
39234 KALMAR
Hemsida: www.boosttp.se
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Byggledare inom infrastruktur

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Om jobbet Vill du jobba med de bästa? AFRY satsar på infrastruktur i region Syd! Vi söker byggledare inom infrastruktur. Vi är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. I region Syd är vi idag drygt 20 drivna medarbetare som leder bygg- och anläggningsprojekt med hela AFRYs (tidigare ÅF och Pöyry) kompetens, med 17 000 medarbetare i 50 länder, i ryggen. Project Management levererar projekt- och byggledningstjänster inom infrastruktur och industri. Vi leder projekt genom hela processen, från planeringsskedet, genom produktionsfasen och vidare till driftskedet. Våra kunder är både kommuner, entreprenörer såväl som Trafikverket och privata kunder, energibolag etc. I region Syd har vi kontor i Malmö, Helsingborg, Hässleholm. I rollen som byggledare ansvarar du för att driva, samordna och följa upp projekt. Rollen kan variera i projekt- och byggledning, byggplatsuppföljning, projekteringsledning och kanske även besiktning. Det kan vara allt från mindre enskilda projekt till större mer långsiktiga projekt som ofta har nytänkande helhetslösningar. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Jobbet innebär stor frihet och stort ansvar med stöd av kunniga kollegor. Du styr det gemensamma arbetet mot projektets övergripande mål och rapporterar i projektet till uppdragsgivaren. I region Syd samarbetar vi i team, och genom ömsesidigt utbyte kompetensutvecklar varandra. Vi försöker stretcha det traditionella och tänka utanför ramarna för att öka kvalitén och värdet för våra kunder och göra skillnad i samhället och i branschen. Att ha roligt tillsammans i gruppen och i teamen är en viktig del i arbetet för att vi ska kunna arbeta framgångsrikt och trivas tillsammans. Vem är du? Vi ser gärna att du har minst 5-10 års erfarenhet av projektledning inom bygg- eller anläggningsbranschen och vill fortsätta utvecklas i spännande projekt. Vi tror också att du har en bakgrund som beställare, konsult eller i utförandeledet från produktionen. Du är troligtvis högskole- eller civilingenjör, alternativt har examen från YH-utbildning. Som person tror vi att du är engagerad i ditt jobb och gillar att samarbeta för att nå bästa resultat. Du är social och naturligt kundfokuserad och tycker det är roligt att göra affärer inom området. Svenska språket måste kunna hanteras flytande språkligt och skriftligt (Fluent spoken and written Swedish is required for this role). På grund av rådande läge kring Covid-19 drar vissa av våra rekryteringsprocesser ut på tiden. Vi ber om ursäkt för det och ber er ha tålamod med oss. Vi erbjuder Arbetskulturen på AFRY kännetecknas av ett stort engagemang, nyfikenhet, gedigna sakkunskaper och erfarenhetsutbyte där våra värderingar Brave, Devoted och Teamplayer är en del av vår vardag. Vi har ett nära samarbete mellan våra olika kompetensområden vilket genererar kraftfulla, utvecklande och unika åtaganden. Vi erbjuder dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. På AFRY är vi passionerade i vår uppgift och uppmuntrar våra medarbetare att göra det man är bra på. Vi tror att detta skapar en kreativ miljö och att detta i förlängningen gynnar vår affär såväl som våra medarbetare och vår kultur inom AFRY. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afconsult.com
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök här

Projektledare inom infrastruktur

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Om jobbet Vill du jobba med de bästa? AFRY satsar på infrastruktur i region Syd! Vi är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. I region Syd är vi idag drygt 20 drivna medarbetare som leder bygg- och anläggningsprojekt med hela AFRYs (tidigare ÅF och Pöyry) kompetens, med 17 000 medarbetare i 50 länder, i ryggen. Project Management levererar projekt- och byggledningstjänster inom infrastruktur och industri. Vi leder projekt genom hela processen, från planeringsskedet, genom produktionsfasen och vidare till driftskedet. Våra kunder är både kommuner, entreprenörer såväl som Trafikverket och privata kunder, energibolag etc. I region Syd har vi kontor i Malmö, Helsingborg, Hässleholm. I rollen som projektledare ansvarar du för att leda, driva och följa upp projekt och anläggningsarbeten. Rollen kan variera i projektledning, projekteringsledning, byggledning, byggplatsuppföljning, och besiktning. Det kan vara allt från mindre enskilda projekt till större multidisciplinära och mer långsiktiga projekt som ofta har nytänkande helhetslösningar. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Jobbet innebär stor frihet och stort ansvar med stöd av kunniga kollegor. Du styr det gemensamma arbetet tillsammans med beställaren och projektgruppen mot projektets övergripande mål och rapporterar till uppdragsgivaren. I region Syd samarbetar vi i team, och genom ömsesidigt utbyte kompetensutvecklar varandra. Vi försöker stretcha det traditionella och tänka utanför ramarna för att öka kvalitén och värdet för våra kunder och göra skillnad i samhället och i branschen. Att ha roligt tillsammans i gruppen och i teamen är en viktig del i arbetet för att vi ska kunna arbeta framgångsrikt och trivas tillsammans. Vem är du? Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga och vill använda och utveckla dina ledaregenskaper! Vi tror att du har väl utvecklade ledaregenskaper tillsammans med affärsorienterad ledarstil och god kommunikativ förmåga samt ett stort intresse av att utveckla såväl människor, projekt och bidra med din erfarenhet till vår verksamhet. Vi ser gärna att du har minst 5-10 års erfarenhet av projekt- och byggledning inom bygg- eller anläggningsbranschen och vill fortsätta utvecklas i spännande projekt. Vi tror också att du har en bakgrund som beställare, konsult, entreprenör eller i utförandeledet från produktionen. Du är troligtvis högskole- eller civilingenjör med relevant inriktning. Som person tror vi att du är engagerad i ditt jobb och gillar att samarbeta för att nå bästa resultat. Du är social och naturligt affärs- och kundfokuserad och tycker det är roligt att göra affärer inom området. Svenska språket måste kunna hanteras flytande språkligt och skriftligt (Fluent spoken and written Swedish is required for this role). På grund av rådande läge kring Covid-19 drar vissa av våra rekryteringsprocesser ut på tiden. Vi ber om ursäkt för det och ber er ha tålamod med oss. Vi erbjuder Arbetskulturen på AFRY kännetecknas av ett stort engagemang, nyfikenhet, gedigna sakkunskaper och erfarenhetsutbyte där våra värderingar Brave, Devoted och Teamplayer är en del av vår vardag. Vi har ett nära samarbete mellan våra olika kompetensområden vilket genererar kraftfulla, utvecklande och unika åtaganden. Vi erbjuder dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Du kommer till en etablerad arbetsgivare med stort stöd för dig som gruppchef att vidareutveckla denna region. På AFRY är vi passionerade i vår uppgift och uppmuntrar våra medarbetare att göra det man är bra på. Vi tror att detta skapar en kreativ miljö och att detta i förlängningen gynnar vår affär såväl som våra medarbetare och vår kultur inom AFRY. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afconsult.com
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök här

Projektledare inom vs till Bravida i Östersund

Arbetsgivare / Ort: Bravida Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? På Bravida är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Vi kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Nu är söker vs-avdelningen i Östersund en ny driven projektledare som kan bli en del av teamet. Om jobbet Rollen som projektledare på Bravida innebär att du ansvarar för installationsprojekt från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: • ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt • utveckla och bevara kundrelationer • arbeta med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete • leda och engagera medarbetare • vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Bravida i Östersund har tre avdelningar, vs, el och ventilation. Samarbetet är gott och vår målsättning är att i huvudsak åta oss projekt och uppdrag som omfattar samtliga teknikområden. På vs-avdelningen är vi 31 montörer/tekniker som backas upp av fyraprojekt-/serviceledare, en kalkylator, en administratör och avdelningschef. Tillsammans är vi ett bra team som är proffs på just vs. Hos oss får du, förutom en trygg arbetsplats med trevliga kollegor, arbeta med spännande och utmanande projekt. Just nu befinner vi oss i en spännande fas med ny organisation och massa positiv enrergi, men vi behöver bli fler och söker därför en ny projektledare. Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk utbildning och erfarenhet av rollen som ledare. Erfarenhet från installationsbranschen och arbete inom vvs är meriterande. Som person är du noggran, uthållig och har ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper, bra sammarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Din drivkraft, ditt engagemang och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som arbetskollegor. B-körkort är ett krav. Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Intresserad? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 4 oktober. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook och LinkedIn. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
Arbetsgivare
Bravida Sverige AB
Hemsida: http://www.bravida.se
Ansökan
Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)

Ansök här

Uppdragsledare Byggnadskonstruktion till Ramboll Malmö

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Vi erbjuder dig möjligheten att använda din kunskap inom byggnadskonstruktion och ditt affärsdriv för att samarbeta med våra kunder i förtroendefulla relationer för att bidra till innovativa, högkvalitativa konstruktionslösningar. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har en bakgrund som uppdragsledande konstruktör alternativt att du har tidigare erfarenhet som konstruktör inom byggnadskonstruktion, prefabkonstruktion betong eller trä och vill utvecklas vidare. Om du är vår nya Uppdragsledare – klicka på knappen ”Ansök nu” till höger INVITING BRIGHT MINDS Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle. Som uppdragsledare kommer du att vara en del av vår enhet Byggteknik Malmö/Skåne. Vi har många spännande projekt, som varierar i storlek och typ, tillsammans med intressanta kunder. Ramboll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag med god tillväxt. På Ramboll tror vi att nya idéer föds och utvecklas när människor med olika bakgrund, kompetenser och personligheter möts och interagerar över professionella och nationella gränser. I praktiken innebär det att vi med många kontor i hela Sverige och övriga världen kan erbjuda våra medarbetare flexibilitet och frihet i arbetet. Den globala kunskapen återspeglas i den lokala närvaron. Vi erbjuder teamets fördelar med det stora företagets möjligheter, resurser och kompetens i ryggen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Uppdragsledning med tekniskt- och ekonomiskt ansvar • Vara ansiktet utåt i kontakt med kund och vara en drivande kraft i anbudsskeden • Ta fram konstruktionshandlingar • Handleda mer juniora konstruktörer Du rapporterar till chefen för Byggteknik i Malmö. UTVECKLAS TILLSAMMANS MED OSS När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att: • Du har erfarenhet av att leda uppdrag inom byggteknik • Du har intresse av kundrelationer samt ett driv att utveckla framtidens affärer på Ramboll • Du har erfarenhet av konstruktionsberäkningar • Du har erfarenhet av projektering i Revit eller Tekla • Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer externt såväl som internt • Du talar och skriver flytande svenska och engelska • Du har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna en högskole- eller civilingenjörsutbildning Du är en person med genuint intresse för att skapa hållbara affärsrelationer och hitta nya lösningar för våra kunder – alltid med respekt för människor och natur. Ditt engagemang, din känsla för affärer och din uppfinningsrikedom när det gäller problemlösning är en tillgång i arbetet med att driva vår affär vidare. För att du ska lyckas krävs att du får ett tydligt mandat och ett ledarskap där du är delaktig och involverad i att staka ut vägen framåt. VÄLKOMMEN TILL RAMBOLL BUILDINGS Som en av världens 10 största konstruktörer arbetar Ramboll på mer än 10 000 byggprojekt varje år. 5 000 experter över hela världen fokuserar på att skapa innovativa, hållbara och levande byggnader. Vi lägger särskild vikt vid att balansera kulturella, sociala och fysiska värden för att förbättra livskvaliteten för kunden, slutanvändaren och samhället. RAMBOLL I SVERIGE Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök här

Projektledare inom anläggning

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Kort om tjänsten Som Senior Projektledare på Network Projectum så har du ett övergripande ansvar för flera byggprojekt i en viss kommun. Du bemannar och arbetsleder projektets operativa arbete som görs av byggledare. Du kommer i din roll agera arbetsledare mot underentreprenörer, arbeta med att hålla en budget samt passa en tidsram samtidigt som du löpande stämmer av kvalitén i projektet. Du rapporterar till kontinuerligt till regionbyggchefen och har ett tätt samarbete med företagets kommunansvarige där ni tillsammans sätter byggnationsplanen för kommunen. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig på sex månader, med goda chanser till vidare anställning hos Network Projectum. Sökord: projektledare, byggprojektledare, byggprojekt, budget, entreprenad, fiber, bostadsutveckling, bostadsutvecklare, entreprenad, BAS U/P, APV, Robust fiber. anläggning Om verksamheten Vi på Network projectum älskar kommunikation och att människor och maskiner skall ges möjligheten att på ett obehindrat sätt kunna kommunicera digitalt med varandra. Vare sig detta sker via en optisk fiber i marken eller via radiovågor i luften, står vi alltid beredda att axla era utmaningar och leverera en lösning som du och dina kunder värdesätter och uppskattar. Vår erfarenhet bygger på mångårig kunskap där Norden är vår hemmabas men där vi även besitter stor internationell erfarenhet. Vi arbetar i framkant av tekniken och har väldefinierade processer där vi leverera lösningar anpassade utifrån era behov och önskemål men viktigast av allt, vi ser till att ni håller era budgetar och tidsramar. För vi på Network Projectum är övertygade om att genom en bra leverans så skapar vi långvariga och hållbara relationer med er som beställare och för era slutkunder och då är vi övertygade om att vi kommer att trivas ihop. Mer om tjänsten Som projektledare på Network Projectum kommer du att vara övergripande projektägare. Du kommer att ansvara för ett visst antal byggprojekt tillhörande en kommun och säkerhetsställa att de fortskrider enligt plan. Med hjälp av en byggledare så säkerhetsställer ni att leveransplanen håller så som utlovats med hänsyn till robust fiber. Du kommer att ha ett budgetansvar och med hjälp av byggledare säkerhetsställer ni att uppsatt budget håller så som utlovats. På en övergripande nivå säkerhetsställer du att det finns processer och rutiner för att byggledarna ska kunna kontrollera så att de lagar och regler som krävs för byggnation i landsbyggnadsprojekt efterföljs. Du kommer att representera verksamheten intern och externt och vara ambassadör för varumärket och deras värderingar. Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet som projektledare, arbetsledare eller byggledare med bakgrund från byggnation eller anläggning. Du känner dig trygg med att självständigt hantera flera projekt parallellt och gör det strukturerat och affärsmässigt. Du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer både inom företaget såväl extern med myndigheter och samarbetspartners. Tjänsten kräver att du har lång erfarenhet inom projektledning och budgetarbete. Du ser inga hinder utan snarare möjligheter och är en problemlösare med ett kreativt tillvägagångssätt. Du har bred kunskap om hela byggprocessen och har arbetat med olika entreprenadformer. Du har god upphandlings- och förhandlingsvana samt är väl förtrogen med gällande myndighetskrav. I rollen som projektledare är du lösningsorienterad och har förmåga att hålla ihop och leda projektteamet. Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Samt grundläggande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har kunskaper i BAS U/P samt god systemvana. Meriterande om du har kunskaper i APV Nivå 1 & 2 och inom Robust fiber. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök här

Bygg/totalentreprenad och inrednings snickare sökes

Arbetsgivare / Ort: PRM FASTIGHETER AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 December (2 månader 24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Vi söker bygg och inrednings snickare till Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Uppsala, Västerås och som kan arbeta i hela landet och samtidigt bygga upp ett arbetsteam , Vi Bygger allt i från avancerade inredningar till enklare bygg jobb. Vi erbjuder både företag och privatpersoner all typ av byggnation, så som tillbyggnader, renoveringar, badrum, kök, altan, villor, Attefallshus, fastigheter och kontor, arkitektritningar m.m. Vårt behov är att hitta snickare med olika kunskaper och erfarenheter. Vi söker personer omgående.


Om dig

Du har minst 5-års erfarenhet som snickare, gärna med en relevant utbildning inom området.

Har du jobbat som arbetsledare på ett bygge tidigare är det ett plus.


Om oss

  • Vi är ett bygg och fastighetsbolag som växer och vi jobbar med egna fastigheter, men tar även in byggprojekt från andra företag och privatkunder. Vi söker personer i Stockholmsregionen där vårt huvudkontor finns, men våra uppdrag kommer finns runt om i hela landet, så vi är även intresserade av att bygga arbetsteam i övriga landet.


Arbetsgivare
PRM FASTIGHETER AB
Klarabergsgatan 29
11121 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 17 December (2 månader 24 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.