På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Butikskommunikatör
Spela filmen

Butikskommunikatör

16 Lediga jobb

Merchandiseansvarig (70%)

Arbetsgivare / Ort: Elgiganten AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Har du ett analytiskt tänk, kommunikation och ledarskapsfärdigheter samt ett öga för design – då har du det mesta som krävs för att göra ett fantastiskt arbete som Merchandiseansvarig! I det dagliga arbetet kommer du ansvara för butikens exponering men även ansvara för att du och ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierande som kräver en noggrannhet och en effektivitet. Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap. Som Merchandiseansvarig har du ett öga för form och design. Med din kunskap ser du till att varorna exponeras på ett tilltalande sätt och att varuhuset byggs upp korrekt utifrån varuhusets riktlinjer. Du ansvarar för den fysiska ordningen i butiken samt ser till att ni i teamet hjälps åt att rätt produkt finns på rätt ställe och vid rätt tillfälle. Det ska vara enkelt för våra kunder att hitta allting de behöver. Arbetsuppgifter: Fokus ska ligga på kunderna och för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör! Säkerställa butikens koncept Varuexponering Rapportera teamets resultat Utveckla och motivera medarbetare Projektarbete och ombyggnation Ansvarsområden: För att lyckas i tjänsten som Merchandiseansvarig är du en ambitiös person som ger allt för att nå uppsatta mål. Genom ditt driv och engagemang motiverar du alla i ditt team till att utföra arbetsuppgiften så effektivt som möjligt. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas. Fördela arbetsuppgifter till ditt team Coachar ditt team mot utveckling Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås Se till att Varuhusets följer det rådande butikskonceptet Vi söker en Merchandiseansvarig som.. Har god dokumenterad erfarenhet av rollen Visar stort engagemang och har uthållighet Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal Förmåner inom friskvård och personalköp Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare Goda karriärmöjligheter På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.  Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsgivare
Elgiganten AB
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Visual Merchandiser / Interior Designer, IKEA Jönköping

Arbetsgivare / Ort: IKEA Svenska Försäljnings AB / JÖNKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • Butiksinredning
  • planeringsvana

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

I takt med att IKEA Jönköpings verksamhet stadigt växer så söker vi nu två nya kreativa medarbetare till vårt Communication & Interior Design Team!

Vi söker dig som är självgående, har öga för färg & form och en stor passion för heminredning. Du gillar högt tempo, förändringar och att kunna ta egna beslut. För att verkligen trivas i den här rollen så bör du ha ett lika starkt intresse för planering och jobba kreativt i ritprogram som att jobba ”hands-on” fysiskt och vara delaktig i uppbyggnad av våra showrooms och butiksytor. I grund och botten är du en do:er som vill vara delaktig i alla steg fram till slutresultatet. Du har självklart en stor passion och förståelse för heminredning och livet där hemma. Du stimuleras av att arbeta i en försäljningsmiljö som präglas av högt tempo och flertalet aktiva parallella projekt. Vidare krävs att du har en god förmåga att förstå kundens behov. Du ser hur vi kreativt kan kombinera kommersiella möjligheter och sortimentspresentationer med kostnadseffektiva resultat. Du hittar energi i samarbete – oavsett om det är tillsammans med ditt team eller krossfunktionellt.

Då vår business är i ständig utveckling och förändring, så är det viktigt att du har ett starkt självledarskap. Du gillar att utmana och hitta nya, mer effektiva, arbetssätt som gynnar verksamheten. Du bör ha ett intresse för ledarskap och utveckling och vill växa tillsammans med IKEA. Därför ser du dig själv ta dig an ett större ansvar inom projektledning eller ledarskap.

För att du skall ha rätt förutsättningar att ta dig an rollen så krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt god vana av AutoCad, Sketch Up, Revit eller liknande. Vi ser även att du har en relevant utbildning och/eller en gedigen erfarenhet kopplat till heminredning/färg/form.


EN DAG I DITT LIV MED OSS

Rollen som Visual Merchandiser/Interior Designer på IKEA Jönköping omfattar en stor variation av uppdrag och arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Arbetet kommer vara ca 50% planering och 50% hands-on med uppbyggnad och färdigställande av ytor i varuhuset. Det kommer vara fysiskt arbete med allt ifrån att lägga ut mattor, flytta soffor till att klättra på stegar för att fixa belysning.

Du kommer att bl.a. att bidra med följande:

- skapa och presentera heminredningslösningar för produkter i syfte att inspirera och förbättra människors vardag där hemma

- demonstrera IKEAs unika sortiment med hjälp av dina kunskaper i visuell marknadsföring och displaytekniker inom IKEAs koncept

- driva och utveckla verksamheten tillsammans med övriga funktioner på varuhuset för att nå tillväxt och skapa ett ännu mer konkurrenskraftigt IKEA


TILLSAMMANS SOM ETT TEAM

Du kommer att tillhöra ett fantastiskt team av Visual Merchandisers, Interior Designers, Graphic Communication Co-workers, montör, hantverkare samt Managers på funktionen Communication & Interior Design IKEA Jönköping. Vi älskar att jobba tillsammans och hjälpa varandra, vara kreativa och ha roligt!

Där andra ser heminredningsprodukter ser vi smarta lösningar för att skapa en bättre vardag. Med en hel del passion, fantasi och brainstorming omvandlar vi färger, textilier och möbler till inspirerande miljöer som fängslar, engagerar och övertygar IKEAs besökare att de också kan göra det!


FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!

Tjänsterna som Visual Merchandiser/Interior Designer är tillsvidareanställning på heltid med arbetstid måndag till fredag. Startdatum enligt överenskommelse. Lön enligt Handelsavtal.

Ansök på vår hemsida genom att skicka in ditt CV & personliga brev. Går din ansökan vidare kommer du få genomföra en videopresentation som ett första steg i processen. Håll utkik i mailen efter din inbjudan (även skräpkorgen). Sista ansökningsdag är den 31 oktober.

Om du har några frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Susanne Nilsson, Visual Merchandiser Manager, [email protected]

Har du frågor kring rekrytering eller ansökningsprocessen vänligen kontakta Sophia Rosander, Recruitment & Selection Specialist, [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!


Arbetsgivare
IKEA Svenska Försäljnings AB
A6 Center
55011 JÖNKÖPING
Hemsida: www.ikea.se
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerhaus söker Visual Merchandiser till vår nya butik i Kungsmässan, Kungs

Arbetsgivare / Ort: Lagerhaus AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikskommunikatör/Visual merchandiser

Om jobbet
Lagerhaus framgång skapas av att alla medarbetare jobbar tillsammans mot vårt mål att bli den marknadsledande butikskedjan i Norden för accessoarer till hemmet. Vi söker därför medarbetare som är nyfikna, engagerade och gillar förändring. Vi vill att du brinner för våra produkter och vår uppgift att erbjuda glädje i vardagen. Som visual merchandiser är du en del av säljteamet och befinner dig alltid mitt i händelsernas centrum. Ditt huvudansvar är att tillsammans med dina kollegor skapa en inspirerande och säljande butiksmiljö. Du planerar och följer upp kampanjer samt informerar och involverar dina kollegor i processen. Du arbetar målmedvetet med säljstyrningsverktyg och säkrar att butiken alltid är välfylld och föränderlig. Genom din personlighet och professionalism i kundmötet skapar du nöjda kunder som återvänder till butiken. - Vi söker dig med utbildning inom butikskommunikation - Vi vill att du har erfarenhet av liknande uppdrag inom detaljhandeln - Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hålla i projekt samt utbilda andra VMs. - Vi förväntar oss att du är initiativrik och handlingskraftig - Vi tror att du har en pedagogisk förmåga och lätt för att bygga relationer. - Vi hoppas att du är en positiv person med energi, engagemang och glädje. - Vi väntar på dig! Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20h/vecka med placering i vår nya butik i Kungsmässan, Kungsbacka. Vi tillämpar provanställning. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Ylva [email protected] för frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Louise [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Lagerhaus AB är en inredningskedja som erbjuder prisvärda produkter med unik design som enkelt förnyar hemmet. Förutom färg, mönster och glädje vill Lagerhaus bidra till ett bättre samhälle där deras påverkan på människor, djur och natur är så liten som möjligt. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 38 butiker i Sverige, 5 butiker i Norge och en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av ägarkonstellation som består av nuvarande VD Jerker Levin, Göteborgsbaserade investeringsbolaget Goodfellows Ventures samt familjen Yngvesson. Förutom att erbjuda våra kunder heminredning med wow-faktor, prisvärda produkter och trendiga detaljer ser vi på Lagerhaus det som vår uppgift att skapa mer glädje i vardagen. För att nå hit drivs organisationen av nyfikna, engagerade och glada medarbetare. Vår framgång skapas av att alla jobbar tillsammans! Join our happy place!
Arbetsgivare
Lagerhaus AB
Hemsida: http://www.lagerhaus.se/
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Omväxlande och flexibelt extrajobb? Retail House söker Merchandiser!

Arbetsgivare / Ort: Retail House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 november (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Om arbetsgivaren

Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing byrå med över 15 års erfarenhet av handel och varumärken. Med insikt om shopperbeteende hjälper vi våra kunder att omvandla varumärkets styrka till försäljning vid köptillfället, samtidigt som vi arbetar med att ta fram strategier och kommunikation som stärker samarbetet mellan handel och varumärke. Vi arbetar med kunder som ICA ,Hemköp, Johnson & Johnson, Sodastream, Mondelez, Fazer och Elgiganten.

Vi söker dig som är på jakt efter ett flexibelt och omväxlande extrajobb. Som merchandiser besöker du butiker och sätter upp kampanjmaterial eller implementerar nya produkter. Det här är ett jobb för dig som tycker om att möta nya människor och har god initiativförmåga.

Just nu söker vi en merchandiser i Mälardalen och Stockholm. Uppdragen går ut på att sätta upp nytt kampanjmaterial i butiker runt Mälardalen och Stockholm. Arbetet är varierande och vi ser gärna att du har en god initiativförmåga. Vid vissa moment kan en viss teknisk kunskap behövas.

Grunduppdraget ligger på ca 10-15h per månad men det finns chans till fler uppdrag. Vi ser gärna att du har en annan sysselsättning på deltid som du kan kombinera denna tjänst med.

Arbetet är självständigt och du kan fritt planera din tid under förutsättningen att du håller utsatt deadline.

Körkort och tillgång till bil är meriterande.

Låter detta intressant? Tveka inte att söka redan idag, urval sker löpande.

Motivera gärna varför du skulle passa i den här tjänsten i nästa steg.

Ansökan sker genom denna länk: https://jobb.retailhouse.se/jobb/21/jobbannons/soker-du-ett-omvaxlande-och-flexibelt-extrajobb-vi-soker-personal


Sökord: merch, merchandiser, butiksbesök, kampanj #jobbjustnu, Västerås, Örebro, Enköping, Katrineholm, Södertälje, Bålsta, Strängnäs, Mariefred, Nykvarn, Eskilstuna, Hallstahammar, Köping, Arboga, Kungsör, Torshälla, Vingåker, Nyköping, Gnesta,

Arbetsgivare
Retail House Sweden AB
Hemsida: https://www.retailhouse.se/
Ansökan
Ansök senast 3 november (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Assortment Lead Retail

Arbetsgivare / Ort: Nordic Nest AB / Kalmar
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi på Nordic Nest befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Med vårt varumärke Svenssons i Lammhult driver vi fem butiker; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm. Nu söker vi en Assortment Lead Retail som ska säkerställa ett utvalt grundsortiment inom segmentet premiummöbler i våra butiker! Tjänsten kommer till största del innebära resor och fysisk närvaro i våra olika butiker, samt ca en dag i veckan på vårt kontor i Kalmar.

Om rollen;

Som Assortment Lead Retail för Svenssons kommer du att ha en helt ny nyckelroll roll inom bolaget. Du kommer ansvara för att skapa attraktiva och kommersiella butiker utifrån butikernas olika förutsättningar och lokala efterfrågan, samt säkerställa att sortimentet har en bredd som även går i linje med det visuella intrycket som helhet. Du blir "spindeln i nätet" genom att ha ett helhetsgrepp om den visuella kommunikationen samt följa upp att den genererar önskad effekt på försäljning.

Du kommer genom anpassning av sortiment, lagerhållning & varuexponering skapa förutsättningar för våra butiker att nå sina högt uppsatta försäljningsmål

Ditt uppdrag handlar i grunden om att förstärka och förtydliga butikskoncept, varumärken och sortiment. Du jobbar i nära samarbete med Category Leads och butikerna och du kommer spendera merparten av din tid ute i våra fysiska butiker.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;

  • I sambråd med butikerna planera för omskyltningar vid t ex säsongsomställningar
  • Ta fram mallar för respektive butiks kapacitet (exempelvis optimalt antal produkter i respektive kategori m.m.)
  • Analysera försäljningsstatistik
  • Jobba mot uppsatta KPI:er
  • Resultatuppföljning
  • Utveckla processer för att effektivisera kampanjer, rea, slowmoving
  • Varuexponering och utveckling av varupresentation
  • Följa redan uppsatta ramar enligt avtal med vissa leverantörer om tex brandad yta

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som har en stark kreativ ådra och en känsla för skandinavisk design och inredning att få vara en del av vårt härliga team genom en viktig funktion för vår fortsatta tillväxtresa!

Om dig;

För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du har talang för att knyta samman helheten genom ditt perspektiv på vad som driver försäljning när det kommer till butikskommunikation.

Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor. Eftersom du kommer ha ett nära samarbete med samtliga butiker är det också viktigt att du har förmågan att vara lyhörd för respektive butiks lokala önskemål.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom möbelbranschen, men viktigare är ditt brinnande intresse och din känsla för skandinavisk design och heminredning.

Vi ser att du har goda kunskaper i Excel, och du har ett intresse av att följa upp genomförda aktiviteter i butikerna genom att se resultat i siffror. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation både internt och externt många gånger sker på båda språken.

Vidare gillar du att arbeta operativt och driver ditt arbete framåt utan att fastna i detaljer. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans.

Välkommen hem!

Tjänsten är på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på något av vårat kontor i Kalmar, men tjänsten kommer innebära många resor till våra butiker i Lammhult, Malmö, Göteborg och Stockholm. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, CPO, på mail [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Nordic Nest AB
Stämpelvägen 3
39470 Kalmar
Ansökan
Ansök senast 7 november (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.