På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

510 Lediga jobb

Ledigt jobb som Redovisningsekonom i Tranemoområdet

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom och söker efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu en senior Redovisningsekonom som vill jobba hos en av våra kunder i Tranemoområdet. Du kommer att bli anställd som konsult hos oss men arbeta på plats hos vår spännande och globala kund. Låter det intressant? Skicka in din ansöka redan idag! Uppdrag: konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning Placering: Tranemoområdet Start: i mitten på november Om uppdraget som redovisningsekonom På uppdraget kommer du att arbeta i team på 5 personer. Som redovisningsekonom kommer du att säkerställa att vår kund har en välfungerande ekonomileverans och rollen innebär mycket ansvar. Du kommer arbeta med: * Månadsbokslut * Årsbokslut * Skatt & momsredovisning * Periodiseringar & reserveringar i samband med bokslut * Kontoavstämningar * Pensionsavsättningar * Balansräkningar * Inkomstdeklaration Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tidigare har arbetat brett med redovisning och som tycker att det är spännande att arbeta med årsredovisningar, bokföring och moms- och skattedeklaration. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du kan arbeta på ett självständigt sätt där du själv planerar och driver ditt arbete framåt. Vidare ser vi gärna att du har lätt att komma in i nya affärssystem. Som person är du flexibel, driven och har lätt för att prata med olika typer av människor. I övrigt krävs det att du * har arbetat som redovisningsekonom tidigare i minst 5 år. * har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift * har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst i * det är meriterande om du tidigare har arbetat i IFS. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Valtech is looking for a Group Accountant

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
We´re expanding our Group Accounting-team in Stockholm! Are you a Group Accountant today or an Accountant who wishes to develop and acquire Group Accounting-skills and work in an international environment? Then this may be the position for you! About Valtech Valtech is a global business transformation agency delivering innovation with a purpose. We enable clients to anticipate tomorrow’s trends and connect more directly with consumers across their digital and physical touch points while optimizing time-to-market and ROI. We are a network of more than 3,500 innovators, design thinkers, marketers, creatives and developers spanning 5 continents with offices in 18 countries (Argentina, Brazil, Canada, China, Denmark, France, Germany, India, Mexico, Netherlands, North Macedonia, Singapore, Sweden, Switzerland, United Arab Emirates, Ukraine, United Kingdom, United States) While our expertise is experience design, technology and marketing, our passion is in addressing transformational business challenges for our clients. Challenges where we re-imagine the customer journey and build new connected experiences. Challenges where we make data work in this new era and help our clients transform the way they operate. Our services include strategy consulting, service design, technology services, and optimization of business-critical digital platforms for multichannel commerce and marketing. For more information, visit VALTECH.COM. Our offer At Valtech you will become part of an exceptional team of more than 3.500 talented innovators, design thinkers, marketers, creatives, and developers, who all create unprecedented success for our Global 500 clients while optimizing time-to-market and return on investment. We interact across countries, disciplines, trades, roles, and teams. We are consultants before anything else and take ownership of our own work, clients, and careers. We provide everyone with a large degree of freedom - in return, we expect an equally high degree of accountability and dedication. We have from our very beginning always worked hard on providing everyone within our organization the opportunity to grow and transform their job opportunities and career paths across the world. From graduates to seasoned professionals who are experts in their field. Valtech will always be recognized not just for the quality of the work we deliver, but for all the amazing people that make it happen. We don’t just talk about how to get things done; we really do transform by doing. The position You will be part of Valtech's team for consolidated accounting and financial reporting, with three additional collegues, and be part of Valtech's Corporate Finance with employees in different parts of the world The role will span a wide range of working tasks, and you will: - Participate in the preparation of the Group's monthly, quarterly, and annual accounts. - Participate in the preparation of quarterly reports, annual reports and note packages. - Assist and support the subsidiaries in reporting and accounting issues. - Work together with the team to develop the Group's routines and processes around accounting and reporting. Your position is placed in Stockholm, Kungsholmen at Valtech´s Swedish headquarter and you will report to Head of Financial Reporting. This is an opportunity for someone who wants to work in an international environment with Stockholm as home turf. Qualifications You have a degree in economics, preferably post-secondary. You have at least five years' experience of working with accounting and it is an advantage, but not a requirement, if you have experience from consolidated accounts and IFRS. We value an interest in systems and experience from working in Hyperion, is a merit. As a person, you are responsible, thorough, and independent but at the same time you appreciate collaborating and being part of a team where you contribute to the already positive collegial atmosphere. Furthermore, you are communicative, educative and appreciate sharing your knowledge. The role requires English Proficiency, and you are attracted by the possibility to work in an international environment with many points of contacts. Contact information For further information about this position and the recruitment process, please contact SJR and Anders Dareholt at, +46 (0)70 471 59 09. As selections and interviews are made on an ongoing basis, please send your application as soon as possible. All applications and contact details are handled with confidentiality. https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Titel: Group Accountant
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Accountant to an international fintech company

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
At Tink, we´re creating the foundations that a new world of finance will be built on. By constantly challenging ourselves to go further and do better, we´re developing the ground-breaking services that businesses will use, to revolutionize the way millions of people manage their money. The world of financial services is changing fast, and we will continue to be at the forefront of it. In an environment that´s filled with skilled and creative colleagues, and a culture that encourages people to make their ideas happen, you can have an impact like nowhere else. We all help each other to build new skills and best practices through the diversity of our backgrounds and opinions – while having a lot of fun in the process. To join us on our journey, we are looking for a highly skilled Accountant to join and develop the growing finance function at Tink where you will play an important role by supporting our international expansion. This is a hands-on role in a rapidly growing company which would be an ideal move for a person who has a drive to continually improve and wants to contribute to Tink and the journey that we are on. You and the team have a central role in the company, and will interact with many different teams at Tink. You will hands-on manage the group´s finances with everything from general ledger bookings to producing the annual report and to collaborating with and supporting our subsidiaries in their daily finance work. Tink group currently consists of 10+ subsidiaries globally and we believe you have an eye for detail and that you have proven hands on accounting experience with experience from working in a group context. What you´ll do • Actively participate in monthly, quarterly and annual close and reporting •  GL Bookings, balance sheet reconciliation and review thereof • Develop processes and document routines for e.g. AP and AR within the Group. • Monthly flux-analysis & reporting • Manage and collaborate with local accounting provided in each local market • Inter-co accounting and reconciliation (Group accounting experience is a merite) • Drive and actively participate in various finance related reporting and projects What we look for • Degree within Business Administration & Economics, or a Higher Vocational Education Diploma •  Proven accounting experience •  The ability to self-manage, structure and adapt to changes in an entrepreneurial environment •  Experience from working in a group context i.e. managing multiple companies, currencies and dependencies is a merit • Strong conceptual and problem solving ability, strong attention to detail • Willingness to have a diverse set of tasks and responsibilities •  Fluent in English and Swedish, both written and verbal • Professional user of MS Excel and Office The position is located in our office in the center of Stockholm. In this recruitment process Tink is supported by Jurek. Interviews will be carried out as applications are received so please apply as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by email. For any questions, please contact recruitment consultant Emelie Baeckström at [email protected]urek.se. About Tink Tink is Europe´s leading technology supplier within open banking. Our clients are both banks, fintech companies and startups. The technology is supplied to Tinks clients through a platform providing a layer of infrastructure enabling the clients to collect financial data from more than 3 400 European banks and also to make payments. On top of that, Tink offers tailor made digital products and tools which the clients can use to develop data driven financial services for the end customers
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: FMR Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Senior redovisningsekonom till miljöteknikföretaget Logiwaste i Upplands Väsby Är du senior redovisningsekonom med minst 10 års arbetslivserfarenhet i yrket och vill ta ett steg in i en spännande roll och bolag? Gillar att ta ett stort eget ansvar i ett snabbväxande bolag?  Som senior ekonom hos Logiwaste får du följa med på vår utvecklingsresa och utveckla ekonomifunktionen i takt med att bolaget växer. Logiwaste ett bolag i dynamiskt tillväxt Vi är Logiwaste - en ledande nordisk aktör inom sopsug och automatiserad insamling av avfall. En häftig teknik där sopor sugs genom rör med hjälp av vakuum. Själva tekniken är ny, annorlunda och går en spännande framtid till mötes. Som senior ekonom hos Logiwaste får du ett jobb som präglas av ett internationellt projektbolag i snabb tillväxt, dvs. högt tempo, teamkänsla och utvecklingsmöjligheter.  Du får eget ansvar för bl.a.: • Kundfakturering • Successiv vinstavräkning • Månadsbokslut • Koncernredovisning Vi sköter en liten koncern med ett par svenska aktiebolag och ett antal norska filialer.  Vi letar efter dig - en senior redovisningsekonom som bor i Upplands Väsby med omnejd Nu letar vi efter dig som jobbat brett med redovisning och har ett genuint intresse för redovisning. Du behöver vara en flexibel person med vana att självständigt driva saker från start till mål. Det är en fördel om du: • Har erfarenhet från byggbolag • Tycker det är kul att utveckla IT inom ekonomi Vårt moderna kontor ligger i Upplands Väsby, Stockholm, därför vill vi att du bor med goda kommunikationer hit. Är du vår nya kollega? Vi hoppas det! Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med FMR Rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Eliasson på telefon 0707-899606. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
FMR Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://www.fmr.nu/lediga-jobb/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Förändrings- och systemintresserad ekonom till Mackmyra

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Lockas du en redovisningsroll där du får ta mycket ansvar? Vill du jobba med effektiviseringar? Vill du vara en del av ett familjärt och trevligt företag? Då kan detta vara rollen för dig! Arbetsbeskrivning Du kommer tillsammans med redovisningschef och bolagets andra redovisningsekonom utgöra kärnan i Mackmyras ekonomi- och redovisningsfunktion. Mackmyra har idag verksamhet i Sverige, Tyskland, Storbritannien och har även en filial i Danmark. Som redovisningsekonom kommer du med din kollega i teamet ansvara för den löpande redovisning för Mackmyra samt tillhörande dotterbolag. Ni kommer även att ansvara för Exflow och orderhanteringen i Mackmyras CRM system. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvar för den löpande redovisning • Delaktig i att deadlines och rapporteringstider efterföljs • Bidra vid utveckling av arbetssätt och processer • Backup för lönehanteringen • Behjälplig vid årsredovisning • Delansvarig för momsrapportering samt skattedeklarationer • Ansvara för delar av inventeringsprocessen samt lagerhantering • Adhoc uppgifter Vem är du? Vi söker dig som har en universitetsexamen inom ekonomi samt ca 5 års erfarenhet av en liknande roll. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från bolag med lagerredovisning och verksamheter med utländska dotterbolag. Du trivs i organisationer där du får vara delaktig i förbättringsprocesser och du har även en god systemvana. Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och du ser det som en självklarhet att hjälpa dina kollegor för att gruppen ska nå sina deadlines. Du är en god teamplayer och har ett lösningsfokuserat synsätt. För att lyckas hos Mackmyra är du en avancerad användare i Excel och har tidigare jobbat i olika ekonomisystem. Du kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Du erbjuds Du erbjuds en direktrekrytering till Mackmyra där du får vara en del av en spännande verksamhet med engagerade kollegor. Du kommer även få vara i en utvecklande och lärorik miljö och växa tillsammans med bolaget. Mackmyra har idag kontor både i Stockholm och i Gävle och det är önskvärt att du jobbar från Gävle ca 2 dagar i veckan, övrigt arbete sker på distans enligt överenskommelse från närmaste chef. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gabriel Spennare via mail: [email protected] Om Mackmyra Svensk Whisky Mackmyra Svensk Whisky AB är Sveriges första whiskydestilleri och producerar sedan 1999 en innovativ single malt whisky. Vår whisky skapas av svenska råvaror och har genom åren vunnit ett stort internationellt erkännande.?Bland annat utsågs Mackmyra till World Destiller of the Year 2015.?Whiskyn tillverkas i ett av världens mest moderna destillerier – Mackmyra Gravitationsdestilleri i Gävle. Utöver svensk single malt whisky i traditionell form erbjuder vi också andra typer av whiskyupplevelser. Exempelvis genom personlig whisky, Mackmyras 30-liters Reservefat och genom besöksverksamhet i "Mackmyra Whiskyby" i Gävle samt vid lokala lager runt om i Sverige. Sverige är fortfarande Mackmyras största marknad men vi har på senare år nått ett tydligt genombrott i Europa och mer och mer fokus läggs nu utanför Sveriges gränser. I dagsläget når cirka en tredjedel av den whisky vi säljer på flaska internationella konsumenter i bland annat Tyskland, Frankrike eller Storbritannien och andelen ökar stadigt. Företaget har idag ca 58 anställda i Sverige, Tyskland och Storbritannien och är noterat på Nasdaq First North Growth Market med ca 7 000 aktieägare. Hos oss på Mackmyra är ofta nya spännande saker på gång, att vara innovativa, se möjligheter och att våga testa dessa, är en del av företagets DNA.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.