På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

191 Lediga jobb

HR-Specialist Släpis / Foma i Ängelholm

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Kort om tjänsten HR-Specialist sökes till FOMA / Släpis i Ängelholm. Du kommer att ansvara för den svenska verksamhetens HR-funktion och rapportera direkt till CFO. Som HR-Specialist kommer du ingå i företagets ledningsgrupp. Antalet medarbetare uppgår i dagsläget till ca 120 personer. Anställningsomfattning är heltid och du anställs direkt hos FOMA / Släpis och rekryteringen sköts av Dreamwork. Sökord: HR, HR-generalist, personalchef, personalansvarig, HR-chef, arbetsrätt, personalvetare <b>Mer om tjänsten</b> HR-funktionen skall fungera som en serviceorganisation till övriga verksamheten. Som HR-specialist kommer du att ha en bred och varierad roll i de båda bolagen. Till dina ansvarsområden hör: • Arbeta strategiskt och operativt inom alla HR-processer • Stötta och coacha chefer och arbetsledare i HR-relaterade frågor • Processansvar i olika HR-relaterade projekt. • Kartläggning av kompetenser och utbildningsbehov • Rekryteringsansvar och introduktion av nya medarbetare • Utveckla, förbättra och implementera rutiner och policy inom HR och arbetsmiljö • Ansvara för personal- och arbetsmiljöhandbok på intranät. • Pensionslösningar och försäkringar • Sjuk och hälsovård samt rehab ärenden • Konflikthantering • Driva arbetsmiljöfrågor på en övergripande nivå. Sammankallande till Arbetsmiljögruppen • Lönerevision och lönekartläggning • Nära samarbete med lönespecialist • Tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys inom området • Utreda behov och genomföra utbildningar och ge rådgivning inom ledarskap, HR-frågor, arbetsmiljö och arbetsrätt Om verksamheten Släpis säljer reservdelar och paketlösningar till nyttofordonsverkstäder på den svenska marknaden. Släpis är en del av BPW Aftermarket Group som finns i 25 länder och erbjuder ett komplett sortiment av kvalitetsprodukter för reservdelshandel mot tunga fordon. Släpis finns på elva orter i Sverige där Luleå är den nordligaste och Malmö den sydligaste. Släpis huvudkontor och centrallager ligger i Ängelholm. På centrallagret finns över 14 000 olika artiklar för omgående leverans, allt från de vanligaste förslitningsdelarna till de mer udda reservdelarna, och ca 52 000 artiklar i artikelsystemet. Vi jobbar alltid med kunden och vår personal i fokus och har en personlig prägel. Vi är stolta över vår otroligt kunniga personal som kan konsten att hjälpa snabbt, säkert och effektivt. Kvalitetsprodukter, stark regional förankring och snabb distribution är andra av våra styrkor. Din profil Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom HR och har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom HR. Du har goda kunskaper i relevanta lagar och regler och är uppmärksam på vad som händer inom området. Det är viktigt att du känner dig trygg inom arbetsrätten. Som person är du självgående, strukturerad och prestigelös. Du tar såväl egna initiativ som ansvar över dina uppgifter. Vi söker dig som vill utveckla och utmana våra processer och rutiner för att kunna bidra till ständiga förbättringar. När du startar ett projekt vågar du äga frågan och driva den i mål. Du har förmåga att växla mellan de olika situationer som HR-arbetet kräver. God datavana är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av Flex HRM, IA-systemet och Agda lön. Arbetet kommer att innebära en del internationella kontakter och därav behöver du behärska såväl svenska som engelska på god nivå. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor besvars av rekryteringskonsult Mahlin Glyré 042-17 66 11 alternativt [email protected]
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef

Arbetsgivare / Ort: Prowork Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Konsultchef

Vi växer och söker nu en ny stjärna inom rekrytering som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete.

Din vardag

Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm och Göteborg. Vi kommer inom kort flytta in i nya och fina lokaler i Solna
Du har eget ansvar för hela rekryteringsprocessen vilket innefattar möte hos kund för profilanalys, kravspecifikation, screening av CV:n, , intervjuer och referenstagning. Du driver flera rekryteringsprocesser parallellt och ansvar samtidigt för affärsområdets konsulter. 
Du får hos oss en gedigen onboarding och grundutbildning som behandlar bland annat rekrytering, affären och branschen. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling.
Utöver dina arbetsuppgifter som rekryterare kommer du även få möjligheten att bidra till att  bl.a. jobba med sociala medier, bygga/underhålla vårt egna ambassadörsnätverk, planera/genomföra events och hur vi som bolag kan fortsätta utvecklas i rätt riktning och bli ännu bättre.

Vad vi kan erbjuda till rätt kandidat - Attraktiv bonusmodell  - Kontinuerlig kompetensutveckling - Utvecklingsmöjligheter - Friskvårdsbidrag,
Vi söker efter en person som har något års erfarenhet av rekrytering eller försäljning och brinner för det du gör. Vidare ser vi gärna att du är en social person, serviceinriktad, med ett intresse för relationsbyggande. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus. Arbetet kommer bestå utav mycket eget ansvar. Därför värderar vi även självständighet högt och förmågan att kunna driva processer framåt. Du bör även ha hög kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift. Utbildning på universitet/högskola är meriterande men inte ett krav, viktigast är att du har tidigare erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning och har rätt drivfaktorer.

Prowork

Vi är ett rekrytering och bemanningsföretag med 150st anställda och vi har gjort ca 500 specialistrekryteringar sedan start. Vår rekryteringsavdelning växer och vi söker ytterligare en rekryterare med fokus på headhunting. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra konsulter.
Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] om detta låter som något skulle passa för dig? Tillträde sker enligt överenskommelse.
Stockholm Heltid, Fast lön + provision och goda förmåner.
 
Arbetsgivare
Prowork Bemanning AB
Hemsida: www.prowork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lindex are currently looking for a HR Strategy Specialist

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
Lindex är en internationell modekedja. Lindex sortiment sträcker sig över flera olika koncept women’s wear, lingerie, kids’ wear och kosmetik. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg, Lindex ägs av det finska bolaget Stockmann. Lindex är ett vision- och värderingsdrivet företag där vår kultur är nyckeln till vår framgång – våra värderingar har vi formulerat på engelska; we act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. På Lindex har vi tagit ställning, läs mer om We Make Fashion Feel Good på lindex.com. To empower and inspire women everywhere   Do you have previous work experience within strategic HR and Diversity and Inclusion? Do you practise self-leadership and have an agile mindset? Would you like to be part of a fashion company which higher purpose is to empower and inspire women everywhere? We are looking for a HR Strategy Specialist to our head office located in the heart of Gothenburg (in the Central station!)   Your role in our team.   As HR Strategy Specialist, you are part of the Group Culture & Communications team. A team with different roles within HR and communication working together. You work with the development of the overall employee experience process, always with Lindex higher purpose, vision and values in mind, to contribute to the achievement of Lindex business goals. You develop our culture with focus on empowerment and inspiration and secure we are powered by the people at Lindex.     We understand that you are curious to know more about the role! Here are some examples of work tasks: work together with HR managers in all Lindex markets and our Sustainability team. Together with your colleagues you drive the strategic people and culture agenda and one of our main focus areas is Diversity and Inclusion.    Is this you?   We see that you have an agile and self-leadership mindset, with a proactive approach. You are structured, have strong analytical skills and a strategic mindset. We also see that you have great communication skills and are used to work in close collaboration with others. Your interest for how digital solutions can improve HR work and processes will be appreciated in this role. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:   • University degree or equivalent within HR • Several years of work experience within HR, at least three of them within strategic HR • Swedish and English, both spoken and written • Meritorious: work experience from a global retail company, experience within Diversity and Inclusion, employer branding and digitalisation of HR   We are Lindex.   A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company. At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match.   Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Krav: Körkort: * B (Personbil)
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-ansvarig till MetsoOutotec i Skellefteå

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Metso Outotec är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning, metallförädling och återvinningsindustrier världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi rätt partner för positiv förändring. Metso Outotec har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 15 000 anställda i över 50 länder. Proformaförsäljningen uppgick till cirka 4,1 miljarder euro 2019. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). mogroup.com, twitter.com/metsooutotec Vi söker en HR-ansvarig till enheten i Skellefteå Vill du vara en del av en världsledande och innovativ miljö med fokus på teknik och processindustri? Vill du ha ett spännande HR-arbete med stor variation och möjlighet till personlig utveckling? Är du en rutinerad person inom HR som känner att du behöver nya utmaningar? Om svaret är ja, läs då vidare och sök tjänsten som HR-ansvarig på Metso Outotec i Skellefteå. Om tjänsten Enheten i Skellefteå, med ca 140 anställda inklusive övrig organisation, söker vi en rutinerad och självgående HR-ansvarig. Som HR-ansvarig är du vår specialist inom personalfrågor och agerar som stöd och sakkunnig till våra chefer inom området. Du ingår i det skandinaviska HR-teamet, men arbetar främst med personalfrågorna inom ramen för Skellefteåenhetens verksamhetsområden. I arbetsuppgifterna ingår hela bredden av personalarbetet: personalplanering, internt rekryteringsstöd, fackliga förhandlingar, kontakter med myndigheter och organisationer, utbildningsfrågor, nätverkande, internt rapportarbete, mm. I rollen kommer du att ha många interna och externa kontakter. Som vår nya HR-ansvarig ingår du i den lokala ledningsgruppen. Placeringsort: Skellefteå Din bakgrund: Vi söker dig med stort intresse för HR-, personal- och utvecklingsfrågor. Du har troligtvis högskoleutbildning inom personalområdet och flera års dokumenterad erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat i industriföretag och är van att jobba med stora personalgrupper. Du har lätt för att kommunicera både muntlig och skriftligt på såväl svenska som engelska. Du är en person med bred kompetens inom personalområdet och har arbetat med linjechefer, du är social, nyfiken, lättlärd och samarbetsvillig. Vårt erbjudande: Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en trevlig arbetsmiljö, på en trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter. Vårt erbjudande: Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en trevlig arbetsmiljö, på en trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter. Övrig information: I denna rekrytering samarbetar Metso Outotec med Jefferson Wells Sverige. För mer information om tjänsten och processen kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi jobbar med löpande urval.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef / HR / Consultant Manager till Bravura

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om tjänsten: Bravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Vi verkar på en högt konkurrensutsatt marknad där vår främsta konkurrensfördel är att vi fullt ut drivs av högt engagemang och smarta arbetssätt. Nyckeln är att vara en pålitlig partner som förenklar och förbättrar rekryteringsprocessen och varje enskilt uppdrag innebär ett tillfälle att leverera det vi lovar. Den här inställningen genomsyrar allt vi gör och står för och våra nöjda kunder och kandidater är kvittot på att vi lyckas. Bravura är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på vår >> karriärsida! << Om företaget: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Arbetsuppgifter: Som Konsultchef ansvarar du för Bravuras konsulter som arbetar ute hos våra kundföretag. Du har personalansvar över dessa konsulter från anställning till avslut. Det innefattar arbetsuppgifter som upprättande av anställningsavtal, tidrapportering, kunduppföljning och medarbetarsamtal med konsult samt löpande personaladministration och hantering av avslut. Du säkerställer att Bravuras konsulter har bästa möjliga förutsättningar att utföra sitt arbete genom aktivt arbete med arbetsmiljö och konsultnöjdhet. Din roll innebär att på bästa sätt ge service såväl externt mot kunder och konsulter som internt mot Bravuras rekryterare och kundansvariga. Du har även ett nära samarbete med Bravuras ekonomi-, lön- och HR-avdelningar. Teamet består av fyra mycket glada, kompetenta och drivna medarbetare där varje dag är fylld av skratt och inspiration. I början av anställningen får du en grundutbildning som behandlar bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö och branschen. Du ingår även i ett nationellt forum med konsultchefer på övriga orter för kompetensdelning och samverkan. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Akademisk examen med inriktning personalvetenskap • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift • Arbetslivserfarenhet från en roll som inneburit ansvar och kundrelationer är meriterande Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå. Om du jobbar hårt för att lära dig och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte har erfarenhet från branschen eller HR. För att trivas och vara framgångsrik i rollen bör du vara en flexibel person som trivs med en vardag i högt tempo där du får träffa mycket människor. Du har en positiv attityd, trivs med att ge service till din omgivning samt arbetar noggrant och strukturerat. Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Övrig information: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Hornstull, Stockholm Lön: Fast lön Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: HR, bemanning, konsultchef, personal, consultant manager, personaladministration, administration, koordinator, HR-assistent, personaladministratör, #joinbravura
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 27 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.