På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

22 Lediga jobb

Analytiker

Arbetsgivare / Ort: Stift Allbright / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Statistiker

Om jobbet

Vill du vara med och arbeta för en jämlik och meritokratisk arbetsmarknad? Nu söker vi en strukturerad och analytiskt lagd dataanalytiker för ett föräldravikariat om 8 månader. Brinner du för att jobba med siffror och statistik? Vill du utveckla dina kunskaper tillsammans med oss? Sök tjänsten som analytiker senast den 23 januari 2022.

På Allbright arbetar vi med opinionsbildning samt rådgivning och utbildning gentemot företag och organisationer. Vi kartlägger representationen i näringslivet och publicerar årliga rapporter, och vi arbetar med medarbetarundersökningar och intervjuer i våra utbildningssamarbeten. Fokus för tjänsten som analytiker är att ansvara för statistik och analys för både opinions- och utbildningsverksamheten. Arbetsuppgifterna består primärt av att samla in och analysera data om bl.a. representation till våra rapporter, samt analysera och ta fram statistik från intervjuer och enkäter.

Vi tror att du som söker är en person som har god kunskap om arbete med statistik och dataanalys. Vi hoppas även att du precis som vi drivs av att skapa hållbar förändring. Engagemang för jämlikhet och inkludering såväl som ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt är av särskild vikt.

Efterfrågade kvalifikationer:

  • Utbildning, eller motsvarande kunskap, inom grundläggande statistik och/eller dataanalys
  • Erfarenhet av analys av större datamängder
  • Goda kunskaper i Excel och enkätverktyg

Meriterande kvalifikationer:

  • Kunskaper i Adobe Creative Cloud, specifikt Photoshop, Illustrator, InDesign
  • Kunskaper i Squarespace
  • Kunskap om eller intresse för jämlikhets- och inkluderingsarbete
  • Kunskap om svenskt näringsliv

Tjänsten är ett föräldravikariat om 8 månader på heltid, 100 procent, med start i maj och med chans till förlängning. På Allbright erbjuds du stor frihet, flexibla arbetstider, arbete på distans samt på kontor och tillgång till ett brett kontaktnät. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

På Allbright strävar vi efter att vara en jämställd och diversifierad arbetsplats. Frågor om tjänsten besvaras av Allbrights vice vd Tove Dahlgren. Du når henne på 073-940 34 05. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 23 januari 2022 till [email protected] Märk din ansökan med "Analytiker 2022”.

Allbright är en partipolitiskt obunden stiftelse som arbetar för jämställdhet och mångfald på ledande positioner. Vi kartlägger kontinuerligt näringslivets ledningsgrupper och styrelser för att belysa frågan om representation. Vi utbildar och stöttar företagsledare och medarbetare med verktyg för att själva driva förändringen. Vi arbetar för att företag ska rekrytera på meritokratiska grunder och se potentialen i hela befolkningen.

För närvarande är vi sju anställda på kontoret i Stockholm, och fem personer på kontoret i Berlin. Ytterligare sex personer arbetar på volontärbasis på distans.

Arbetsgivare
Stift Allbright
Strandvägen 5B
11451 Stockholm
Hemsida: www.allbright.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marketing Automation Specialist till Bonnier News

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Statistiker

Om jobbet
Vill du vara en del av Bonniers framgångsrika marknadsteam och jobba som Marketing Automation Specialist? Nu befinner sig bolaget i en spännande utvecklingsfas och söker dig som är bra på att ta egna initiativ och inte väntar på att någon ska säga åt dig vad du ska göra. Drivs du av att arbeta mot mål och att få var en del av ett tight team och är intresserad av ett såväl roligt som givande jobb inom mediebranschen? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Målbilden för ditt arbete är att bidra till en ökad grad av automatisering och datastyrd värderealisering inom de digitala kanalerna för att effektivisera vår kundbearbetning inom läsarintäktsaffären. Här får du chansen att bli expert på hela flödet och är involverad i samtliga steg för att påverka kundbeteenden och försäljning i digitala kanaler. Du kommer ingå i marknadsteamet som är en del av vår Media-funktion, där du får jobba under eget ansvar samtidigt som du får det stödet du behöver för att komma in i arbetet och i organisationen. Det dagliga arbetet sker framför allt i nära samarbete med kollegor inom marknadsteamet. Bonnier menar även på att de erbjuder den bästa arbetsplatsen kring marketing automation i Sverige idag på grund av: * De har investerat i de bästa MA teknikerna på marknaden * Deras MA kompetens inom Bonnier News har vunnit flera priser i MA-communityt * Goda möjligheter till att utveckla sig vidare utifrån att först lära sig “data first arbetet” för att sedan ta det vidare i framtida roller inom företaget med en naturligt bra utvecklingskurva. ARBETSUPPGIFTER * Bygga kundresor främst via e-post och sms. * Strukturera, testa, utföra, följa upp och optimera all kundkommunikation via digitala kanaler. * Använda data & analysinsikter för att optimera segmentering, flödeslogiker, innehåll & utfall. * Säkerställer leverans och uppfyller KPI:er. * Driva utveckling och kravställning inom marketing automation relaterat till data och analys. * Stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Hos oss arbetar man mycket med samarbeten mellan våra varumärken och avdelningar med många interna kontaktytor. Du kommer arbeta främst med E-postutskick men på sikt med flera olika digitala kanaler med stora datamängder och du behöver vara flexibel och agil i ditt arbetssätt. Då du kommer arbeta med stora mängder data är det ytterst viktig att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. VI SÖKER DIG SOM * Har 1+ års erfarenhet av att jobba med digitala kanaler och att bygga automatiserade kundresor i liknande roller * Du har god förståelse för målgruppsstyrning och är van att skapa segment på den data som finns tillgänglig. * Erfarenhet av Marketing automation som användare och kravställare (exempelvis Salesforce, Adobe Campaign, Eloqua, Marketo) * Operativ erfarenhet av automatiserat och datadrivet marknadsproduktionsarbete och riktade aktiviteter/ CRM samt av A/B-testning. * Har ett öga för detaljer med eget driv och intresse för att förbättra saker över tid med information, insikter och data. * Kunskap om dataflöden mellan olika system eller web-verktyg, alt Google- analytics. * Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du: * Har erfarenhet av Salesforce marketing cloud. * Har erfarenhet av SQL * Har MA-utbildning från yrkeshögskola Övrig information * Start: Med hänsyn till uppsägningstid * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Placering: Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Skolverket söker statistiker

Arbetsgivare / Ort: Statens Skolverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Statistiker

Om jobbet
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Om arbetet Vi söker nu dig som vill arbeta med och att utveckla Skolverkets statistik. Rollen som statistiker hos oss innebär att du planerar våra insamlingar, sammanställer, analyserar och förmedlar vår statistik. Du kommer också att svara på interna och externa förfrågningar om statistik samt medverka i andra projekt som handlar om utveckling, uppföljning och utvärdering inom myndigheten. Om du har längre erfarenhet inom området finns även möjlighet att ta ett större helhetsansvar för aktiviteter, undersökningar eller utredningar. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du ska ha bra förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och lediga klämdagar, goda semester- och pensionsvillkor. Skolverket har lokaler i Solna Business Park och det finns möjlighet att göra en överenskommelse om distansarbete på upp till 50 procent av arbetstiden om arbetsuppgifterna tillåter det. Just nu följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer om distansarbete. Vi söker dig som har: - akademisk examen med inriktning mot statistik eller annan högskoleexamen som Skolverket bedömer som likvärdig - aktuell erfarenhet av statistikarbete med datamängder - goda kunskaper i SAS-programmering - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har erfarenhet av: - produktion av officiell statistik - arbete med frågor inom utbildningssektorn - att ta helhetsansvar för undersökningar eller utredningar Vi ser framför oss att du är en driven person som är självgående, noggrann och har en god analytisk förmåga. Då arbetet bedrivs både självständigt och i arbetsgrupper med många interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som engagemang, initiativförmåga och god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt då arbetsuppgifterna kan variera i storlek och mängd. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid denna rekrytering. Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Vilka är vi? Analysavdelningen ansvarar för Skolverkets analyser och utvärderingar. Vi består av sex enheter med olika uppdrag, bl.a. att producera och analysera statistik, utreda frågor i regeringsuppdrag, utvärdera reformer och skolutvecklingsinsatser samt delta i internationella studier. Enheten för förskole- och grundskolestatistik ansvarar för att producera, publicera och utveckla officiell statistik inom området. Statistiken används brett och ger ofta avtryck i den mediala debatten. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med arbetskollegor från olika discipliner. Du får ett arbetsfält som är viktigt och komplext: skolan/utbildningssystemet som en central och mångfacetterad samhällsinstitution, mitt i den politiska debatten men också mitt i människors vardag och av stor betydelse för många. Upplysningar och ansökan Sista ansökningsdag är den 24 januari 2022. Tjänsten är tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Skolverket tillämpar sex månaders provanställning. I denna rekrytering består ansökan av urvalsfrågor, personligt brev och CV. Läs gärna igenom ansökningsformuläret innan och förbered dina svar för att göra ansökan. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Arbetsprov och arbetspsykologiska tester kan komma att användas som ett led i urvalsprocessen. Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer, vi välkomnar därför sökande med olika identiteter, bakgrund och erfarenheter. Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
Arbetsgivare
Statens Skolverk
Hemsida: http://www.skolverket.se
Ansökan
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Statistikhandläggare till Socialförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Gällivare kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Statistiker

Om jobbet
Verksamhetsbeskrivning Socialförvaltningen i Gällivare kommun är indelad i verksamhetsområdena; Vård och omsorg, Hemvård, Funktionshinder och enheten för Bistånd. Tjänsten som statistikhandläggare är organiserad under socialförvaltningens stab.  Arbetsuppgifter Din roll som statistikhandläggare är att samordna förvaltningens insamlingar gällande Lag (2001:99) om den officiella statistiken. Du ansvarar över att kvalitetssäkra data som lämnas in och är förvaltningens kontaktperson mot insamlande myndighet, ex Socialstyrelsen. Du ansvarar även över insamlingar av andra nyckeltal, ex öppna jämförelser, kvalitetsnyckeltal, kostnad per brukare. Du ska sammanställa resultat och vara förvaltningens stöd i analys och jämförelser.   Du kommer även ansvara över utbildning/introduktion av chefer i styrdokument avseende statistik. Som statistikhandläggare kommer du ha en utåtriktad roll, vilket innebär dagliga kontakter med medarbetare och chefer i verksamheterna.  Du tillhör socialförvaltningens stab och arbetar på uppdrag från förvaltningens ledning samt stabschef. Du kommer även arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter inom förvaltningen t ex redovisning och uppföljning av intäkter gällande assistansersättning. Arbetsuppgifter utöver ovan nämnda kan bli aktuella om behov uppstår i förvaltningen.  Vi arbetar utifrån värdegrunden för Gällivare kommun: Mångfald, Effektivitet, Nyskapande, Attraktivitet.  Kvalifikationer Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning inom området officiell statistik för offentlig sektor eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med datainsamlingar, analyser, resultatpresentationer samt av att leda grupper. Det är även meriterande om du har arbetat med verksamhetssystem för socialtjänst, erfarenhet av att hålla i utbildningar samt att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Som person har du lätt för att knyta nya kontakter, och trivas med att arbeta i en verksamhet där det ständigt händer saker. Vi ser det som självklart att du är noggrann och kvalitetsmedveten.   Du ska vara van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du bör vara strukturerad och ha god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att ha förmåga att samverka med många olika aktörer både inom och utanför förvaltningen. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.    Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidare  Lön Individuell lönesättning Tillträde Enligt överenskommelse Upplysningar Stabschef Johan Apelqvist Telefon:0970-818660 Mail: [email protected]  Fackliga företrädare Vision tel: 0970-818 000 vxl Ansökan Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Gällivare kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Är du den kryptolog som tar fram framtidens cybersäkerhetslösningar?

Arbetsgivare / Ort: Försvarets Radioanstalt
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Matematiker

Om jobbet
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet Varje gång du använder internet eller mobilen är du beroende av internationellt överenskomna tekniska standarder som skyddar din information och verifierar din identitet. FRA bidrar till internationell standardisering på cybersäkerhetsområdet och just nu söker vi en person för att förstärka det arbetet. Du kommer att tillhöra avdelningen för cyberverksamhet.  Avdelningen bidrar till att stärka skyddet mot kvalificerade IT-angrepp från utlandet hos samhällsviktiga verksamheter i Sverige samt med underlag till underrättelserapporteringen. Du kommer att arbeta vid kryptokontoret som har i uppdrag att stödja både signalunderrättelse- och cybersäkerhetsverksamheten med lösningar på kryptologiska utmaningar. Ditt uppdrag Du kommer att analysera och utveckla kryptografiskt säkra protokoll för att bidra till internationella cybersäkerhetsstandarder. Förutom att delta i standardiseringsorgan kommer du att samarbeta med andra internt på FRA och med andra myndigheter. Du kommer att identifiera och driva standardiseringsfrågor av nationellt intresse. Du kommer till en kreativ miljö med en mångfald av specialister inom kryptologi, matematik och IT. Arbetet kommer att bedrivas i en mindre arbetsgrupp i kombination med många interna och externa kontakter. Resor ingår i tjänsten. Du kan Vi söker dig som har en akademisk examen inom naturvetenskapligt, datalogiskt eller annat tekniskt område. Du har en längre erfarenhet inom IT- och nätverkssäkerhetområdet samt grundläggande kunskaper i kryptologi. Alternativt har du en forskarutbildning inom naturvetenskapligt, datalogiskt eller annat tekniskt område, eller motsvarande. Erfarenheter inom standardisering på cybersäkerhetområdet eller erfarenheter från telekomsektorn är meriterande. Du behöver ha erfarenhet inom programmering. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är I din roll behöver du specialisera dig på specifika områden och samarbeta inom dessa med andra, både internt och externt. Du kommer att ställas inför utmaningar som kräver problemlösning och uthållighet. Det är en fördel i arbetet om du kan lyssna, kommunicera och ta egna initiativ till att driva frågeställningar.  Om FRA FRA är en civil myndighet med ca 900 anställda som lyder under Försvarsdepartementet. Genom underrättelseverksamheten, där signalspaning bedrivs, ger FRA stöd till regeringens utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik på kort och lång sikt. Det sker också genom vårt arbete med att skapa förutsättningar för ett cyberförsvar och att bidra till att skydda samhällsviktiga informationssystem. Vi erbjuder flexibla arbetstider och tror att frihet under ansvar och flexibilitet bidrar till balans mellan arbete och fritid och välmående personal. Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. På FRA finns en idrottsklubb som möjliggör att våra medarbetare har tillgång till diverse olika träningsaktiviteter. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och förutsättningar till intern karriärrörlighet. Vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta Anna Tihinen på telefon 010-557 46 00. Fackliga företrädare nås på samma nummer. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2022-01-30. Referensnummer 3558/21. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Försvarets Radioanstalt
Hemsida: http://www.fra.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.