På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Affärsinriktad redovisningsekonom

Affärsinriktad redovisningsekonom

817 Lediga jobb

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Sunroof Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se

Vi söker en Redovisningsekonom!

Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxresa framför sig.

Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med bokslut, årsredovisningar och övergripande ansvar för fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen kommer till en början att vara remote men inom kort kommer huvudkontoret att etableras.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.

· Göra avstämningar och analysera inför bokslut

· Löpande bokföring och redovisning

· Rapportera och analysera kostnader

· Bevaka lönsamhet och marginal

· Chefsstöd och löpande personaladministration

· Rapportera till ledningen


Vi söker dig som har:

· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans

· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet

· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt

· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.

· Har ett siffersinne och är van att vägleda när det kommer till ekonomi.

· God vana att prioritera din tid på ett effektivt sätt, arbeta självständigt och hålla deadlines

Har du jobbat i Fortnox och Visma tidigare så är det ett stort plus.

Vi erbjuder:

Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.

· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning

· Start: omgående

Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Arbetsgivare
Sunroof Sverige AB
Stockholm
11251 STOCKHOLM
Hemsida: https://sunroof.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Sunroof Sverige AB / UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se

Vi söker en Redovisningsekonom!

Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxresa framför sig.

Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med bokslut, årsredovisningar och övergripande ansvar för fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen kommer till en början att vara remote men inom kort kommer huvudkontoret att etableras.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.

· Göra avstämningar och analysera inför bokslut

· Löpande bokföring och redovisning

· Rapportera och analysera kostnader

· Bevaka lönsamhet och marginal

· Chefsstöd och löpande personaladministration

· Rapportera till ledningen


Vi söker dig som har:

· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans

· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet

· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt

· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.

· Har ett siffersinne och är van att vägleda när det kommer till ekonomi.

· God vana att prioritera din tid på ett effektivt sätt, arbeta självständigt och hålla deadlines

Har du jobbat i Fortnox och Visma tidigare så är det ett stort plus.

Vi erbjuder:

Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.

· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning

· Start: omgående

Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Arbetsgivare
Sunroof Sverige AB
Uppsala
75220 UPPSALA
Hemsida: https://sunroof.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till A teknik i Trollhättan

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vår kund A teknik stärker deras team i Trollhättan och söker dig som vill arbeta brett som redovisningsekonom. De har en omväxlande roll där du både får arbeta med löpande bokföring, redovisning och löneadministration. Här kommer du till ett positivt bolag som har vuxit och utvecklats en hel del. Nu söker vi två redovisningsekonomer som vill utvecklas och växa med dem. Uppdraget är på heltid med omgående start och vår kund har behov av denna kompetens på lång sikt. Till en början kommer ett kontrakt på 6 månader att skrivas, men som sagt finns det mycket goda chanser att bli långvarig och anställd direkt hos dem på sikt. Vi rekryterar löpande så ansök tjänsten redan idag! Om tjänsten Du får en omväxlande roll och beroende på din bakgrund så kan den också komma att utökas. Dina arbetsuppgifter är bland annat: • Löpande bokföring, avstämningar och månadsbokslut. • Löneadministration och liknande. • Kundkontakt och support till våra fabriker Vem är du? Vi letar efter dig som har: - Minst 3 års erfarenhet av redovisning där du också haft ansvar för löpande bokföring, avskrivningar, avstämningar och löner, samt upprättat bokslut själv . - Gymnasial utbildning, med fördel eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning. - Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad och trivs i siffrornas värld. Det kan hända att andra ser dig som fyrkantig, men det har mest att göra med att du är systematisk och noggrann. För visst är du också lösningsorienterad och hjälper till där det behövs? Då kommer du att trivas här i ett positivt arbetslag där engagemang och lyhördhet är paradord. Vi ser det som plus (men inte krav) om du har årsbokslut/årsredovisning och/eller koncernredovisning samt om du har tidigare erfarenhet av affärssystemen Monitor, Visma SPCS och Hogia Lön. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till Psykiatri habilitering och hjälpmedel

Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar nu en ekonom till vår ekonomiavdelning på Psykiatri, habilitering och hjälpmedel! Psykiatri, habilitering och hjälpmedel har flera olika verksamheter och är spridd över hela Skåne. Förvaltningen har över 4000 anställda och en omsättning som överstiger 4 000 mkr. På förvaltningens ekonomiavdelning arbetar cirka 10 ekonomer och en enhetschef. Som ekonom arbetar du med att ge ett professionellt och konsultativt stöd ut mot olika verksamhetsområden i frågor kopplade till ekonomi. I denna roll kommer du att konsultativt stötta förvaltningens chefer på verksamhetsområdena rättspsykiatri och barn- och ungdomspsykiatri (Bup). Verksamhetsområdet rättspsykiatri ingår som en del av Förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och består för närvarande av sju rättspsykiatriska slutenvårdsenheter med fyra avdelningar i Trelleborg, en avdelning i Helsingborg samt två avdelningar i Hässleholm. På rättspsykiatrin arbetar cirka 400 anställda. Barn och ungdomspsykiatrin (Bup) i Skåne ingår också i förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och erbjuder invånarna i Skåne specialiserad vård inom barn- och ungdomspsykiatri. Verksamhetsområdet består av cirka 150 anställda som arbetar med att bedriva akutsjukvård dygnet runt och planerad vård i olika former. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig som ekonom hos oss ett spännande, omväxlande och självständigt arbete som konsultativt stöd till chefer på alla nivåer. Du får möjlighet att vara del av en engagerad och driven enhet som strävar efter att leverera god service till chefer inom olika verksamhetsområden. I din roll som ekonom arbetar du med att stötta chefer inom rättspsykiatrin och Bup. Dina arbetsuppgifter innebär budgetering, verksamhetsuppföljning och redovisning. Genom delaktighet och ansvar medverkar du i arbetets planering, genomförande och uppföljning. Du sitter med i rättspsykiatrins ledningsgrupp och förväntas där bidra med din kompetens inom området ekonomi. Du är direkt underställd förvaltningens enhetschef. Dina ekonomkollegor träffar du inte dagligen då enheten är geografiskt spridd över Skåne. Placering för denna tjänst är flexibel och möjlighet finns att arbeta från antigen Malmö, Lund eller Trelleborg. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har avslutad högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi ser också att du som söker har erfarenhet av att ha arbetat som ekonom. Meriterande ses det om du har erfarenhet av att ha arbetat som ekonom inom hälso- och sjukvård, samt om du har arbetat med strategiska ekonomifrågor inom hälso- och sjukvård. Vi letar efter dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du drivs av att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare ser vi att du har en förståelse för affärsmässiga principer och fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Tjänsten ställer krav på analytisk och pedagogisk förmåga samt att du är ansvarstagande och självständig. Det är viktigt för oss att du har integritet och professionalitet som leder till att du blir en naturlig samtals- och samarbetspartner för våra chefer och andra inom organisationen. Vi värdesätter även en pedagogisk förmåga då arbetet sker i nära samarbete med personer utan bakgrund inom ekonomi. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
REGION SKÅNE
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundansvarig ekonom inom skatt och moms

Arbetsgivare / Ort: Bredablick Förvaltning i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Om oss Bredablick är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad just du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Ta nu chansen och följ med på vår spännande resa! Som kundansvarig ekonom inom skatt och moms kommer du att tillhöra avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsbolag. Om tjänsten Som kundansvarig ekonom får du en betydelsefull roll där du bidrar till Bredablicks framtida expansion. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt våra kunder. I denna roll kommer du främst arbeta med fastighetsbolag men även bostadsrättsföreningar. Det innebär bland annat: - Upprätta årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kunder - Upprätta värdeskapande analyser Utöver ovan kommer du även ha ett helhetsansvar för vår skattegrupp som består av kollegor på våra olika kontor och där rapportering till Skatteverket gällande momsrapportering, inkomstdeklaration, fastighetsdeklaration etc. ingår. Ansvaret innebär bland annat: - Uppföljning av lagkrav, kvalitet, effektivitet och planering - Utbildning av medarbetare och säkra att det finns korrekt uppdaterade instruktioner och manualer Vi erbjuder dig - En roll där du får arbeta med ledarskap och coaching - En inflytelserik roll i en växande organisation - Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet" Vi söker dig som - Har eftergymnasial examen inom ekonomi - Har minst 3 års erfarenhet av redovisning/revision och självständigt upprättat bokslut/årsredovisningar för Aktiebolag - Har arbetat med skatt och moms - Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl Vi ser det som meriterande om du - Har erfarenhet av ekonomiskt arbete i fastighetsbolag och där även varit delaktig i köp och försäljningar av fastigheter - Har erfarenhet av koncernredovisning Som person ser vi att du är - Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete - Noggrann: I ditt arbete med moms och skatt är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer - Initiativtagande: Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling - Samarbetsförmåga: Du kommer utföra en stor del av uppgifterna i team och säkerställer även ett gott samarbete med våra kunder Övrig information - Placering: Helsingborg alternativ Malmö - Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning - Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Bredablick Förvaltning i Sverige AB
Hemsida: https://bredablickgruppen.se/forvaltning/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.